IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 15 mei 2021, 7:32

Goedemorgen dames :)

Jena, ik wens je van harte echt veel succes en moed in jullie verdere traject met IVF!!! :)

Sproetje, ik heb vorig maand ook op D10 naar een follikelmeting geweest en er was niets "bruiksbaars" te zien :? De dokter zei geen zorgen we laten verder Clomid werken en na drie dagen zien we het wel weer. Ik voelde ook iets van alle hoe kan dat nu opeens, geen een? :( Drie dagen later opeens een follikel ook in mijn vakantieganger eierstok links van 19.8 mm :o
Moest na drie dagen terug op de echo omdat de bloedwaarden nog niet juist waren. daarna follikel van 22mm en nog afwachten en geen Pregnyl. Ik kwam gek. Uiteindelijk 2 dagen erna kreeg ik het nieuws dat ik Pregnyl mocht spuiten en inseminatie.. :) Op donderdag 29 april is het gebeurd. Alles deed pijn en was anders dan de andere twee keren.
In de wachtweken ook veel rustiger beetje buikpijn maar niet misselijk zoals de vorige twee keren.
Dan is de buikpijn begonnen en ik dacht het zal weer niets zijn mijn regels komen door. Heb mij erbij neergelegd.
Gisteren bloedafname, dag 15. Dokter zei opeens, proficiat u bent zwanger! Ik dacht dat ik iets niet goed hoorde. Helemaal niet verwacht, helemaal out of the blue. Heel pril en ben zoooo bang van de volgende controle binnen twee weken. Want ik ben zo bang dat het misgaat :(

Dus misschien is het ook de juiste tijd voor jullie, met een andere eierstok nieuwe hoop :) :) Ik duim !!!
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 15 mei 2021, 9:16

Sproetje schreef: ↑
15 mei 2021, 6:49
Zitav schreef: ↑
14 mei 2021, 21:16
Sproetje schreef: ↑
14 mei 2021, 14:22
Dag dames!
Je gelooft het nooit! Plots was er vanmorgen toch een follikel te zien. Maar niet rechts zoals altijd maar links deze keer. Hij was aan de kleine kant (15mm) dus hebben ze bloed getrokken. Ik heb daarstraks telefoon gehad dat ik al een LH piek aan het doen ben en dus morgen geΓ―nsemineerd mag worden!
Ik ben zo blij dat er toch een follikel was! En dan nog links! Mijn luie eierstok zal wellicht wat langer de tijd genomen hebben dan rechts nodig heeft. Maar hij werkt, dus ik ben daar zeer blij om!
Laat ons duimen dat dit de goeie poging is. Ik ben al blij dat er een poging is, want ik had de hoop eigenlijk al helemaal opgegeven. Ik heb vorig weekend een maansteen en bergkristal gekregen van mij vrouwtje die mij zou helpen in het traject, en kijk, ze hebben precies al geholpen om uit het niets ineens een follikel te toveren in mijn luie eierstok πŸ˜‚ Waw. Zot hoe opgelucht ik me nu voel. Ik dacht echt dat er iets mis was en dit een verloren maand was geweest. Maar niets is minder waar. Nooit de hoop opgeven is dus de boodschap. Het kan toch zomaar ineens.

Hoe gaat het met de andere dames?

Groetjes Sproetje
Hey sproetje,

Wat fijn nieuws! Mijn duimen staan alvast omhoog!
Hier vandaag de 4e controle gehad. Daarnet pregnyl mogen spuiten en zondag inseminatie. Terug de rechterkant bij mij voor de derde keer. Normaal weten wij dan rond de verjaardag van mijn vriendin of het gelukt is of niet. Ik hoop dat ik haar een mooi verjaardagscadeau kan geven.. Toch veel angst ook.
Zitav

Ja dat zou geweldig zijn hè. Ik was vorige maand jarig, maar mijn lichaam dacht dat het nog niet de juiste moment was. Helaas. Ik wil ook mijn vriendin gelukkig maken met het nieuws dat we zwanger zijn. En telkens als het negatief is voel ik me zo triest en een mislukkeling. Ik stel haar constant teleur. Maar uiteindelijk mag je niet vergeten dat je het zelf niet in de hand hebt en de natuur hier helemaal verantwoordelijk voor is. Je hoeft jezelf dus niets te verwijten als het niet lukt. Maar we duimen natuurlijk mee. Zou wel fantastisch zijn voor haar verjaardag!
We hebben er inderdaad niet veel aan te zeggen he, dus voel je vooral geen mislukkeling. Het mezelf verwijten doe ik nog niet. Maar het is idd wel teleurstellend als het niet wil lukken.
Maar ik probeer ook positief te blijven al weet ik soms niet hoe ik dat moet doen. Gewoon uit zoveel angst.

Veel succes vandaag! Ik hoop op positief nieuws voor jullie!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 15 mei 2021, 12:27

bigima schreef: ↑
15 mei 2021, 7:32
Goedemorgen dames :)

Jena, ik wens je van harte echt veel succes en moed in jullie verdere traject met IVF!!! :)

Sproetje, ik heb vorig maand ook op D10 naar een follikelmeting geweest en er was niets "bruiksbaars" te zien :? De dokter zei geen zorgen we laten verder Clomid werken en na drie dagen zien we het wel weer. Ik voelde ook iets van alle hoe kan dat nu opeens, geen een? :( Drie dagen later opeens een follikel ook in mijn vakantieganger eierstok links van 19.8 mm :o
Moest na drie dagen terug op de echo omdat de bloedwaarden nog niet juist waren. daarna follikel van 22mm en nog afwachten en geen Pregnyl. Ik kwam gek. Uiteindelijk 2 dagen erna kreeg ik het nieuws dat ik Pregnyl mocht spuiten en inseminatie.. :) Op donderdag 29 april is het gebeurd. Alles deed pijn en was anders dan de andere twee keren.
In de wachtweken ook veel rustiger beetje buikpijn maar niet misselijk zoals de vorige twee keren.
Dan is de buikpijn begonnen en ik dacht het zal weer niets zijn mijn regels komen door. Heb mij erbij neergelegd.
Gisteren bloedafname, dag 15. Dokter zei opeens, proficiat u bent zwanger! Ik dacht dat ik iets niet goed hoorde. Helemaal niet verwacht, helemaal out of the blue. Heel pril en ben zoooo bang van de volgende controle binnen twee weken. Want ik ben zo bang dat het misgaat :(

Dus misschien is het ook de juiste tijd voor jullie, met een andere eierstok nieuwe hoop :) :) Ik duim !!!
Oh Bigima! Dikke proficiat met je zwangerschap! Rustig blijven en genieten! Ik duim mee dat alles goed ontwikkeld en evolueert!

Ja hopelijk nieuwe eierstok, nieuwe kans! En het was mijn eigen Fertiliteitsarts voor de inseminatie dus ik was helemaal content πŸ™‚ volgende 2 weken positief en rustig blijven, veel leuke dingen doen en hopelijk doen de visjes hun werk! πŸ€πŸ€ž
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 15 mei 2021, 16:22

@Sproetje: fijn nieuws! Blij dat je maand niet voor niets is.

@Zitav: succes met de inseminatie!

@Bigima: proficiat!!

Ik zit nu een paar dagen aan de pil en dat werkt toch op mijn gemoed. Sowieso voel ik dat de pil invloed heeft op mijn humeur en het feit dat we stilstaan helpt ook niet. Hopelijk is de cyste verdwenen na 2 weken en kunnen we weer verder.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 15 mei 2021, 16:43

Glow schreef: ↑
15 mei 2021, 16:22
@Sproetje: fijn nieuws! Blij dat je maand niet voor niets is.

@Zitav: succes met de inseminatie!

@Bigima: proficiat!!

Ik zit nu een paar dagen aan de pil en dat werkt toch op mijn gemoed. Sowieso voel ik dat de pil invloed heeft op mijn humeur en het feit dat we stilstaan helpt ook niet. Hopelijk is de cyste verdwenen na 2 weken en kunnen we weer verder.
Glow, ik duim mee dat hij weg is binnen 2 weken, zo dat je terug verder kan.
Zo on hold gezet worden is niet fijn hè. Ik dacht even dat het hier ook zo ging zijn. Als deze niet lukt en poging 6 ook een mislukking wordt dan moet ik ook een maand of zelfs 2 overslaan sowieso. Dan moeten er nieuwe rietjes besteld worden en dit is altijd de laatste vrijdag van de maand. Mijn cyclus start echter einde van de maand waardoor ik de bestelling net mis. Nuja.. ik heb al eens een rustmaand genomen en dat had me eigenlijk wel deugd gedaan. Het was een relaxte maand waar ik weer helemaal tot rust kon komen.

Ik duim voor je dat je snel weer kan starten🀞 Succes!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 15 mei 2021, 17:54

Proficiat bigima!!!!πŸ™ŒπŸ»
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 18 mei 2021, 15:26

Sproetje schreef: ↑
15 mei 2021, 12:27
bigima schreef: ↑
15 mei 2021, 7:32

Oh Bigima! Dikke proficiat met je zwangerschap! Rustig blijven en genieten! Ik duim mee dat alles goed ontwikkeld en evolueert!

Ja hopelijk nieuwe eierstok, nieuwe kans! En het was mijn eigen Fertiliteitsarts voor de inseminatie dus ik was helemaal content πŸ™‚ volgende 2 weken positief en rustig blijven, veel leuke dingen doen en hopelijk doen de visjes hun werk! πŸ€πŸ€ž
Dankjewel Sproetje. πŸ™‚ Hoe gaat het met je?
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 18 mei 2021, 15:28

Glow schreef: ↑
15 mei 2021, 16:22
@Sproetje: fijn nieuws! Blij dat je maand niet voor niets is.

@Zitav: succes met de inseminatie!

@Bigima: proficiat!!

Ik zit nu een paar dagen aan de pil en dat werkt toch op mijn gemoed. Sowieso voel ik dat de pil invloed heeft op mijn humeur en het feit dat we stilstaan helpt ook niet. Hopelijk is de cyste verdwenen na 2 weken en kunnen we weer verder.
Dankjewel Glow. πŸ™‚ Voel je je al wat beter? hoelang moet je de pillen nog nemen? wanneer heb je terug controle?
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 18 mei 2021, 15:30

Jena schreef: ↑
15 mei 2021, 17:54
Proficiat bigima!!!!πŸ™ŒπŸ»
Merci Jena! Wanneer hebben jullie je afspraak voor de IVF? Ik hoop echt dat jullie snel door kunnen gaan met een gezonde zwangerschap en een mooie baby als "resultaat" β€οΈπŸ™‚
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 mei 2021, 15:43

bigima schreef: ↑
18 mei 2021, 15:26
Sproetje schreef: ↑
15 mei 2021, 12:27
bigima schreef: ↑
15 mei 2021, 7:32

Oh Bigima! Dikke proficiat met je zwangerschap! Rustig blijven en genieten! Ik duim mee dat alles goed ontwikkeld en evolueert!

Ja hopelijk nieuwe eierstok, nieuwe kans! En het was mijn eigen Fertiliteitsarts voor de inseminatie dus ik was helemaal content πŸ™‚ volgende 2 weken positief en rustig blijven, veel leuke dingen doen en hopelijk doen de visjes hun werk! πŸ€πŸ€ž
Dankjewel Sproetje. πŸ™‚ Hoe gaat het met je?
Bigima

Ik voel me redelijk goed. Buiten een beetje zeurende buikpijn sinds de inseminatie gaat het dus wel. Wachten duurt lang hè. Dus ik probeer veel mijn gedachten te verzetten. Gelukkig drukke weken op het werk en een fijn en goed gevuld weekend achter de rug. Ik wandel ook veel (tussen de regenbuien door). Momenteel een zalig warm zonnetje. Dus een beetje genieten nu en een zonnestraaltje meepikken.

Hoe gaat het met jou?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 18 mei 2021, 19:51

bigima schreef: ↑
18 mei 2021, 15:30
Jena schreef: ↑
15 mei 2021, 17:54
Proficiat bigima!!!!πŸ™ŒπŸ»
Merci Jena! Wanneer hebben jullie je afspraak voor de IVF? Ik hoop echt dat jullie snel door kunnen gaan met een gezonde zwangerschap en een mooie baby als "resultaat" β€οΈπŸ™‚
Dank je wel! Jette. Mooie zwangerschap gewenst😘
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 19 mei 2021, 9:41

Dag 4 na de inseminatie.. ik heb alweer lage buikpijn sinds gisteren.. mijn goed gevoel en positieve vibe is precies verdwenen nu... ik maak me alweer zorgen dat het weer niets zal worden.. de moed zakt me in de schoenen.
De pijn is zeurend met soms wat plofjes erin precies. Het zit over heel mijn onderbuik en straalt wat uit naar mijn bovenbenen. Aangezien ik zeer moeilijk pijn kan verdragen heb ik het wel moeilijk.. het is nog zo lang voor mijn voorspelde menstruatie... moet ik dit echt nog 10 dagen volhouden? Pffff.... vervelend en deprimerend moet ik zeggen.. 😞
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 19 mei 2021, 11:05

Sproetje schreef: ↑
19 mei 2021, 9:41
Dag 4 na de inseminatie.. ik heb alweer lage buikpijn sinds gisteren.. mijn goed gevoel en positieve vibe is precies verdwenen nu... ik maak me alweer zorgen dat het weer niets zal worden.. de moed zakt me in de schoenen.
De pijn is zeurend met soms wat plofjes erin precies. Het zit over heel mijn onderbuik en straalt wat uit naar mijn bovenbenen. Aangezien ik zeer moeilijk pijn kan verdragen heb ik het wel moeilijk.. het is nog zo lang voor mijn voorspelde menstruatie... moet ik dit echt nog 10 dagen volhouden? Pffff.... vervelend en deprimerend moet ik zeggen.. 😞
Oh Sproetje. Ik voel zo met je mee! alle gedachten die door onze hoofden vliegen tijdens de wachtweken... wat zou die pijn kunnen betekenen? wat zou dat gevoel betekenen...? Het is echt zoooo moeilijk. Ik duim zooo voor jou. Mar je bent een sterke vrouw en het gaat je lukken! You can do it!❀️❀️❀️ Nog 11 dagen, vier zijn al voorbij! dikke virtuele knuffel voor jou!
03/2014 ons zoontje is er! πŸ™‚
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❀️ zoontje geboren in december ❀️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Zitav
Berichten: 656
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 19 mei 2021, 11:07

Sproetje schreef: ↑
19 mei 2021, 9:41
Dag 4 na de inseminatie.. ik heb alweer lage buikpijn sinds gisteren.. mijn goed gevoel en positieve vibe is precies verdwenen nu... ik maak me alweer zorgen dat het weer niets zal worden.. de moed zakt me in de schoenen.
De pijn is zeurend met soms wat plofjes erin precies. Het zit over heel mijn onderbuik en straalt wat uit naar mijn bovenbenen. Aangezien ik zeer moeilijk pijn kan verdragen heb ik het wel moeilijk.. het is nog zo lang voor mijn voorspelde menstruatie... moet ik dit echt nog 10 dagen volhouden? Pffff.... vervelend en deprimerend moet ik zeggen.. 😞
Dag sproetje,
Ik heb gisteren ook lage buikpijn gehad en pijn aan mijn onderrug. Ik heb dit al verschillende keren gelezen dat het niet abnormaal is dat je pijn kan hebben na een iui. De arts die mijn inseminatie deed heeft dit bericht ook gezegd zondag.
Ik heb hiervoor toch een dafalgan genomen dit kan geen kwaad.
Wat mij helpt om de wachtweken door te komen is om zoveel mogelijk afleiding te zoeken.. Ik ben de hele dag bezig. (ik werk in wisselende uren en ben dus vaak overdag thuis). En ik prent in mijn hoofd dat je de eerste week sowieso weinig kan voelen omdat er nog geen innesteling is.
Ik weet dat het nie altijd even gemakkelijk is, maar je kan het! Als je nood hebt om te babbelen, dan mag je altijd een berichtje sturen!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 19 mei 2021, 11:39

bigima schreef: ↑
19 mei 2021, 11:05
Sproetje schreef: ↑
19 mei 2021, 9:41
Dag 4 na de inseminatie.. ik heb alweer lage buikpijn sinds gisteren.. mijn goed gevoel en positieve vibe is precies verdwenen nu... ik maak me alweer zorgen dat het weer niets zal worden.. de moed zakt me in de schoenen.
De pijn is zeurend met soms wat plofjes erin precies. Het zit over heel mijn onderbuik en straalt wat uit naar mijn bovenbenen. Aangezien ik zeer moeilijk pijn kan verdragen heb ik het wel moeilijk.. het is nog zo lang voor mijn voorspelde menstruatie... moet ik dit echt nog 10 dagen volhouden? Pffff.... vervelend en deprimerend moet ik zeggen.. 😞
Oh Sproetje. Ik voel zo met je mee! alle gedachten die door onze hoofden vliegen tijdens de wachtweken... wat zou die pijn kunnen betekenen? wat zou dat gevoel betekenen...? Het is echt zoooo moeilijk. Ik duim zooo voor jou. Mar je bent een sterke vrouw en het gaat je lukken! You can do it!❀️❀️❀️ Nog 11 dagen, vier zijn al voorbij! dikke virtuele knuffel voor jou!
Ja echt erg. Voor de pijn ging alles prima. Ik had super goeie moed, ik was positief en blij. Ik kon super goed mijn gedachten verzetten. Maar pijn vind ik verschrikkelijk. Het overheerst mijn dagelijkse bezigheden. Ik kan pijn onmogelijk negeren. Bewegen helpt maar als je een bureaujob hebt, en het super druk is, dan is veel bewegen geen optie. Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat en de pijn nog weggaat. Ik heb al eens een maand gehad waar m’n buik van het begin tot het einde pijn deed. En ik moet zeggen, dat is alles behalve aangenaam.
Dank je voor de virtuele knuffel! Doet deugd!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten