IUI-clubje

IUI Forum
Vero84
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 november 2019, 18:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Vero84 » 25 november 2019, 10:25

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw en een toekomstige BAM
Ik ben 35 jaar en heb nu sinds 18/11 mijn regels. Ik heb op mijn 2e dag van mijn cyclus een echo en bloedafname gehad. Ik had toen een follikel van 10mm. Vandaag 25/11 heb ik terug een echo gehad en nu was de follikel 14,6mm. Ik moet woensdag terug voor een echo en hopelijk is hij dan groot genoeg. Ik gebruik geen hormonen en heb een regelmatig cyclus van 24-25 dagen. Ik hoop vrijdag op inseminatie😍. Ik ga naar Jan Palfijn.

Groetjes en ik wens iedereen veel succes en geluk!

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 26 november 2019, 18:48

Saar95 schreef:
23 november 2019, 19:14
Iui 2 is negatief uitgedraaid :( gisteren nog maar eens heel hard geweend..

Wij hebben 2 rondes in natuurlijke cyclus gedaan. Normaal na de 3e starten met hormonen erbij. Wat zijn hier de ervaringen met clomid? Ik weet maandag of ik er deze ronde mss al mee mag starten, maar hoor er precies meer negatief dan positief over?

Hallo,

Ik heb ondertussen drie keer clomid moeten nemen en volledig niets van gevoeld.. ik denk dat dat een beetje van persoon tot persoon afhangt..

Hier ook al wat krampen dus iui 3 zal ook mislukt zijn zoals verwacht.. dat ze maar rap doorkomen als het dan toch zo moet zijn. Zal wel opnieuw confronterend en triest zijn.
Vorige week op gesprek geweest voor ICSI dus daar starten we in januari mee, in december nog laatste keer IUI.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 26 november 2019, 18:48

Vero84 schreef:
25 november 2019, 10:25
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw en een toekomstige BAM
Ik ben 35 jaar en heb nu sinds 18/11 mijn regels. Ik heb op mijn 2e dag van mijn cyclus een echo en bloedafname gehad. Ik had toen een follikel van 10mm. Vandaag 25/11 heb ik terug een echo gehad en nu was de follikel 14,6mm. Ik moet woensdag terug voor een echo en hopelijk is hij dan groot genoeg. Ik gebruik geen hormonen en heb een regelmatig cyclus van 24-25 dagen. Ik hoop vrijdag op inseminatie😍. Ik ga naar Jan Palfijn.

Groetjes en ik wens iedereen veel succes en geluk!
Veel succes!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 26 november 2019, 18:53

Saar95 schreef:
19 november 2019, 11:06
Ik weet eigenlijk niet wat bij ons de minimum zijn, maar bij mijn partner was zijn staal altijd wel in orde. Ik ga volgende keer de waardes eens afgeprint vragen (ik bekijk en weet alles wel graag hahah).

Ik begrijp dat het mss een grote stap is naar ISCI, maar ik denk wel dat je sneller resultaten gaat boeken ermee!

Hier de 2e wachtweek, ben het wachten zo beu pfff. Heb een vervolg afspraak staan voor in de wachtweken van 3e iui in december. Ben benieuwd wat ze bij ons gaan voorstellen. Momenteel is alles nog in natuurlijke cyclus, heb elke maand een follikel en eisprong, zouden hormonen dan eigenlijk wel "nut" hebben? Of zou het ook eerder richting IVF gaan?

Nog geen enkele keer zwanger geweest in de afgelopen maanden :(.
Ik begrijp je zeer goed, jammer genoeg.
Hormonen ondersteunen dus ik denk wel dat ze een nut hebben. Ik ken er waar het zonder hormonen niet ging en plots dmv inspuitingen wel.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 27 november 2019, 14:16

LotjeS schreef:
26 november 2019, 18:48
Saar95 schreef:
23 november 2019, 19:14
Iui 2 is negatief uitgedraaid :( gisteren nog maar eens heel hard geweend..

Wij hebben 2 rondes in natuurlijke cyclus gedaan. Normaal na de 3e starten met hormonen erbij. Wat zijn hier de ervaringen met clomid? Ik weet maandag of ik er deze ronde mss al mee mag starten, maar hoor er precies meer negatief dan positief over?

Hallo,

Ik heb ondertussen drie keer clomid moeten nemen en volledig niets van gevoeld.. ik denk dat dat een beetje van persoon tot persoon afhangt..

Hier ook al wat krampen dus iui 3 zal ook mislukt zijn zoals verwacht.. dat ze maar rap doorkomen als het dan toch zo moet zijn. Zal wel opnieuw confronterend en triest zijn.
Vorige week op gesprek geweest voor ICSI dus daar starten we in januari mee, in december nog laatste keer IUI.

wel fijn dat je een vooruitzicht hebt van icsi, kansen liggen toch wel hoger daarbij. Op naar die laatste keer iui! en wie weet toch nog een kerstcadeautje :-)!

Wij gaan naar iui 3 met clomid dus voor eerste keer, morgen start ik ermee. Dokter heeft me daarstraks wel nog gewezen op de kans van tweeling :/ Iemand enig idee hoe hoog die kansen zijn?
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 27 november 2019, 16:44

Saar95 schreef:
27 november 2019, 14:16
Wij gaan naar iui 3 met clomid dus voor eerste keer, morgen start ik ermee. Dokter heeft me daarstraks wel nog gewezen op de kans van tweeling :/ Iemand enig idee hoe hoog die kansen zijn?
Je moet eerst al meerdere eitjes hebben, dit kan met Clomid, maar hoeft niet en dan nog heb je maar iets van 1 à 2% kans.

Een ééneiige tweeling kan altijd, maar daar heb je maar 1 eitje voor nodig en die kans is nog een stuk lager.

Emilialala
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 15:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Emilialala » 29 november 2019, 14:29

En Saar, hoe bevalt de Clomid je? Ik had vooral last van opvliegers, lang nadat ik ze gepakt had. Ik werd er s nachts helemaal gek van. Verder eigenlijk geen last. Heb het 4 cyclussen genomen en nu 2 keer Menopur! Daar heb ik helemaal geen last van, maar je krijgt dit maar 6 keer terug betaald, dus goed dat ze eerst starten met Clomid!

En Lotje: ik duim voor hopelijk niet meer richting ICSI!
PCO + slechte zaadkwaliteit
IUI met Menopur

Okt: IUI1 negatief
Nov: IUI2 positief !

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeniseMH » 29 november 2019, 16:25

Hoi iedereen,

Ik zou graag met jullie meeschrijven. Ik moet me nog wat inlezen zodat ik jullie verhaal een beetje ken, maar ik zal alvast de korte samenvatting over mezelf geven:
36 jaar, sinds 2016 gestopt met de pil, PCOS vastgesteld eind 2017, toch 2x spontaan zwanger maar helaas telkens MK, in augustus uiteindelijk begonnen met iui. Nu in de wachtweken van de 3e iui poging. Volgende vrijdag 6 december mag ik bloed laten prikken.

Ik lanceer graag een aantal vragen aan jullie :

Hoeveel vertrouwen hebben jullie in iui? Ik heb het soms wat moeilijk om positief te blijven omdat de slaagkansen toch niet zo hoog zijn. Maar de behandeling zorgt wel telkens voor een mooi baarmoederslijmvlies, een mooi follikel (deze keer zelfs 2!) en een normale lengte van cyclus.

Welke medicatie nemen jullie (indien jullie medicatie nemen voor iui) en in welke dosis? Ik Puregon (dosis varieert nogal, heb al 50 EH gespoten, ook al 75 en zelfs 100), Pregnyl en utrogestan.

Doen jullie nog bijkomstige zaken om je slaagkansen te verhogen? Ik had er de 2 vorige rondes eigenlijk zodanig weinig vertrouwen in dat ik ook niets speciaals heb willen doen. Nu doe ik een aantal dingen om mezelf toch te overtuigen ervoor te gaan en er positief in te staan: enkel warme dranken, geen rauwkost meer, en mijn voeten warm houden.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeniseMH » 29 november 2019, 16:50

Van mijn gynae had ik begrepen dat een staal voor iui minimum 1 miljoen zaadjes moet hebben na opwerking in het labo (maar soms laten ze het ook al doorgaan met minder, dat hangt een beetje van gynae af). Vanaf 5 miljoen na opwerking spreekt mijn gynae van een goed staal voor iui (ligt natuurlijk nog altijd zwaar onder de gezonde aantallen van koppels zonder vruchtbaarheidstraject).

Clomid heb ik 3x genomen, nog voor we gestart zijn met iui. ik was er geen fan van. Opvliegers, super vaak moeten gaan plassen, ook 's nachts, en enorme mood swings. Puregon geeft bij mij echt wel minder bijwerkingen.

Pregnyl daarentegen: in augustus totaal geen last van gehad. Vorige en deze ronde heb ik enorm gevoelige borsten en dit begint de dag na de iui. Ook heb ik de eerste 3 dagen na iui last gehad van menstruatiekrampen (en ik vraag me dan af of dit wel ok is eigenlijk, want het lijkt me dat mijn baarmoeder wel heel onrustig is). Maar goed, ik probeer niet zelf voor dokter te spelen (moeilijk he) en ik weet dat ik toch de bloedafname moet afwachten.
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 29 november 2019, 22:41

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 29 november 2019, 22:45

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeniseMH » 30 november 2019, 7:43

Mitte schreef:
29 november 2019, 22:45
DeniseMH schreef:
29 november 2019, 16:50
Van mijn gynae had ik begrepen dat een staal voor iui minimum 1 miljoen zaadjes moet hebben na opwerking in het labo (maar soms laten ze het ook al doorgaan met minder, dat hangt een beetje van gynae af). Vanaf 5 miljoen na opwerking spreekt mijn gynae van een goed staal voor iui (ligt natuurlijk nog altijd zwaar onder de gezonde aantallen van koppels zonder vruchtbaarheidstraject).

Clomid heb ik 3x genomen, nog voor we gestart zijn met iui. ik was er geen fan van. Opvliegers, super vaak moeten gaan plassen, ook 's nachts, en enorme mood swings. Puregon geeft bij mij echt wel minder bijwerkingen.

Pregnyl daarentegen: in augustus totaal geen last van gehad. Vorige en deze ronde heb ik enorm gevoelige borsten en dit begint de dag na de iui. Ook heb ik de eerste 3 dagen na iui last gehad van menstruatiekrampen (en ik vraag me dan af of dit wel ok is eigenlijk, want het lijkt me dat mijn baarmoeder wel heel onrustig is). Maar goed, ik probeer niet zelf voor dokter te spelen (moeilijk he) en ik weet dat ik toch de bloedafname moet afwachten.
Bij mij legde de gynaecoloog uit dat die krampen normaal zijn, dat het je baarmoeder is die reageert op dat "vreemd vocht" (waar die opgewerkte zaadcellen in zitten). Ik had het de eerste keer totaal niet, 2de heel fel en 3de tussenin.
Pregnyl maar 1 keer moeten doen, heel veel last van gehad (slecht geslapen en afwisselend kotsmisselijk en heel veel honger). Maar ja, dat is hcg hé, het zwangerschapshormoon. Sommige mensen reageren daarop, andere niet..
Succes met het uitzitten van de wachtweken!
Bedankt Mitte! Ik wist niet dat het de vloeistof deze krampen veroorzaakte. Een hele geruststelling!
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 30 november 2019, 13:38

Oh hey Mitte, hoe gaat het nu met je?
Ben op men derde dag clomid, valt momenteel nog mee.. beetje misselijk en snachts warmteopvliegers. Heb idd ook besloten de iets hogere kans op tweeling erbij te nemen. (Na veel googlen hahaha)

Hoop gewoon nu toch iets meer kans te hebben dan voordien. Want mijn vertrouwen in iui is ook niet super groot :( maar we moeten moed houden hè, ben aan het aftellen tot woensdag (volgende bloedname & echo) deze maand misschien wel een vroegere eisprong door de clomid :)
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeniseMH » 30 november 2019, 18:52

Je cyclus lengte zou zeker moeten verbeteren met clomid Saar95! Ik heb van mezelf een heel onregelmatige cyclus maar met clomid en ondertussen puregon is dat probleem alvast verholpen. Vorige maand duurde mijn cyclus 27 d, mijn persoonlijk record :-)

Opvliegers had ik ook enorm door clomid, ook lang nadat de pilletjes genomen waren :D
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 30 november 2019, 19:52

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten