IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 27 mei 2020, 21:14

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 27 mei 2020, 21:23

Mijn schoonzusje heeft net verteld dat ze zwanger is. Nog maar erg pril, als deze iui lukt zal haar kindje maar 1 maand ouder zijn.

Hoop dat het allemaal goed blijft lopen. En dat het voor mij ook allemaal vlot wil lopen. Want anders zijn alletwee mijn broers veel sneller papa dan ik mama, en vrees dat dat ooit wel bitter gaat beginnen worden...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 28 mei 2020, 20:20

Sara1987 schreef: ↑
27 mei 2020, 21:23
Mijn schoonzusje heeft net verteld dat ze zwanger is. Nog maar erg pril, als deze iui lukt zal haar kindje maar 1 maand ouder zijn.

Hoop dat het allemaal goed blijft lopen. En dat het voor mij ook allemaal vlot wil lopen. Want anders zijn alletwee mijn broers veel sneller papa dan ik mama, en vrees dat dat ooit wel bitter gaat beginnen worden...
Ik duim alvast meeπŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 28 mei 2020, 20:22

Fie1992 schreef: ↑
27 mei 2020, 17:48
Minosh schreef: ↑
27 mei 2020, 17:06
@fie: Het staat normaal voor vrijdag gepland, vandaag een coronatest moeten doen ( dat was even pijnlijk :| )
Ik mocht mijn volgende cyclus normaal gewoon terug starten als er niets ernstigs gevonden wordt.

Mijn werkgever weet het niet, ik heb flexibele uren waardoor ik me kan aanpassen. Mijn vriend werkt op die momenten van thuis uit, echt een luxe op deze manier. Spijtig kan ik je geen tips geven.

Spannend voor vrijdag! Ik duim voor jou.
Wanneer tijdens jouw cyclus is die laparoscopie gepland? Hebben ze rekening gehouden met de timing in jouw cyclus (folliculaire of luteale fase) of gewoon gekeken wanneer er plaats was op de dienst chirurgie?

Fijn dat je het niet verplicht moet delen met je werkgever. Toch wel behoorlijk stresserend jezelf zo te moeten blootgeven. Je deelt iets dat super intiem is en helemaal niet leuk om te moeten meemaken.
Ik mocht hem plannen in mijn folliculaire fase, zodat deze poging niet verloren zou gaan.
MerciπŸ˜€

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 28 mei 2020, 22:01

Succes morgen alvast Minosh!!

Vraagje : weten jullie of een verstoorde vaginale zuurtegraad ook een invloed op je fertiliteit kan hebben?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 29 mei 2020, 8:39

Hoi dames,

Een vraagje: ik heb nu pas ontdekt dat mijn dokter niet geconventioneerd is. Op deze manier lopen de kosten natuurlijk snel op πŸ™„ mijn hopsitalisatieverzekering komt wel tussen bij vruchtbaarheidsbehandelingen maar alleen bij een verblijf van min 1 nacht in het ziekenhuis (en dat is uiteraard niet nodig). Hebben jullie tips voor mij of is het nu eenmaal de kostprijs van alleenstaande te zijn 😳?

Geniet van het verlengde weekend β˜€οΈ
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 29 mei 2020, 9:33

Mitte schreef: ↑
27 mei 2020, 21:14
Fie1992 schreef: ↑
27 mei 2020, 17:48
Minosh schreef: ↑
27 mei 2020, 17:06
@fie: Het staat normaal voor vrijdag gepland, vandaag een coronatest moeten doen ( dat was even pijnlijk :| )
Ik mocht mijn volgende cyclus normaal gewoon terug starten als er niets ernstigs gevonden wordt.

Mijn werkgever weet het niet, ik heb flexibele uren waardoor ik me kan aanpassen. Mijn vriend werkt op die momenten van thuis uit, echt een luxe op deze manier. Spijtig kan ik je geen tips geven.

Spannend voor vrijdag! Ik duim voor jou.
Wanneer tijdens jouw cyclus is die laparoscopie gepland? Hebben ze rekening gehouden met de timing in jouw cyclus (folliculaire of luteale fase) of gewoon gekeken wanneer er plaats was op de dienst chirurgie?

Fijn dat je het niet verplicht moet delen met je werkgever. Toch wel behoorlijk stresserend jezelf zo te moeten blootgeven. Je deelt iets dat super intiem is en helemaal niet leuk om te moeten meemaken.
Bij mij is dat eigenlijk heel goed meegevallen. Ik heb het wel pas gedeeld toen ik aan de laatste inseminatie bezig was. Ik kon voor de inseminaties en de opvolging ook wel wat goochelen met mijn uren, maar ivf is nΓ³g meer ziekenhuis en afwezig zijn dus toen dat eraan kwam heb ik het verteld. Ik heb de brochure van de verdwaalde ooievaar meegenomen en dat was echt heel helpend! Je kan ze hier vinden/raadplegen/downloaden: https://werkgevers.deverdwaaldeooievaar.be

Het geeft heel overzichtelijk weer wat de impact van een fertiliteitstraject is op het werk.
Ik heb gelukkig ook wel een werkgever die erg gezinsvriendelijk is, ik weet dat dat niet overal zo is. Maar nu mijn "baas" en enkele collega's het weten voel ik eigenlijk wel minder stress terwijl ik vroeger altijd zat te piekeren over wat ik zou moeten zeggen als ze zouden vragen waarom ik wéér later gestart was bv.

Veel succes! Wie weet ervaar je net ook wel steun door het te moeten delen, maar ik begrijp dat je het niet leuk vindt. Ik zei ook tegen mijn collega's: "ik had jullie willen verrassen met "ik ben zwanger", niet met "ik probeer zwanger te worden"..."
Bedankt voor de tips, Mitte! Ik heb jouw laatste uitspraak gebruikt in het gesprek en dat heeft inderdaad wel geholpen. Uiteindelijk was mijn werkgever wel begripvol. Het leuke is dat ik op twee plaatsen werk en ik dit hele proces nog eens mag overdoen bij mijn tweede werkgever. Het zal nu wel met wat meer moed zijn, aangezien het eerste gesprek meegevallen is.

@pindanootje: zaadcellen kunnen niet goed tegen een hoge zuurtegraad. Vandaar dat het zo belangrijk is dat je veel vruchtbaar mucus produceert rond de periode van je ovulatie. Daarin overleven zaadcellen veel beter. Heb je het idee dat er bij jou sprake is van een verstoring?

@babske84: Vervelend he
Ik ontdekte ook pas dat mijn arts niet geconventioneerd was eens ik mijn keuze gemaakt had... heel veel opties heb je niet buiten die ereloonsupplementen zelf dragen. Je kan natuurlijk ook opteren om een fertiliteitsarts te zoeken die wel geconventioneerd is (of toch deels), maar ik weet niet of dat er veel zijn...
❀ feb 2021

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 29 mei 2020, 12:36

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 29 mei 2020, 14:46

@pindanootje: zaadcellen kunnen niet goed tegen een hoge zuurtegraad. Vandaar dat het zo belangrijk is dat je veel vruchtbaar mucus produceert rond de periode van je ovulatie. Daarin overleven zaadcellen veel beter. Heb je het idee dat er bij jou sprake is van een verstoring?

Ja, mogelijk.
Ik las dat er testen bestaan die kijken naar dat vruchtbaar mucus en hoe compatibel het sperma staal van je partner is met dat slijm. Daar zou veel onverklaarde infertiliteit door komen. M'n vriend denkt nu dat dit ons issue is.
Maar als daar een probleem mee is, omzeil je dat toch bij inseminatie al? Want de weg die de zaadcellen moeten afleggen en dus bemoeilijkt zou worden door een afwijkend slijm, sla je toch over door het kunstmatig zo hoog in te brengen tijdens iui.. Of zie ik iets over 't hoofd?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 29 mei 2020, 15:43

Mitte schreef: ↑
29 mei 2020, 12:36
Fie1992 schreef: ↑
29 mei 2020, 9:33

Bedankt voor de tips, Mitte! Ik heb jouw laatste uitspraak gebruikt in het gesprek en dat heeft inderdaad wel geholpen. Uiteindelijk was mijn werkgever wel begripvol. Het leuke is dat ik op twee plaatsen werk en ik dit hele proces nog eens mag overdoen bij mijn tweede werkgever. Het zal nu wel met wat meer moed zijn, aangezien het eerste gesprek meegevallen is.
Oh, dat is fijn om te lezen! En ja, op den duur word je er wel beter in om het te delen met mensen waar je het liever niet mee deelt :roll:
Succes alleszins! Je kan ook aangeven dat het bv niet zo prettig is als mensen de hele tijd "en en en" vragen. Ik heb toen ook gezegd dat het best wel zo kon zijn dat ik ze totaal niet op de hoogte zou houden over het verloop van mijn behandeling en dat vonden ze allemaal ok en begrijpelijk. (maar ik werk wel in een sector waar dat allemaal nogal vanzelfsprekend is, de zorgsector zeg maar..)
Dat zal vast wel kloppen. De eerste keren voelt dat wat onwennig aan.
Het is absoluut je recht om dat te zeggen,vind ik! Het is al lastig genoeg zonder dat mensen dan nog de hele tijd zitten vissen of het traject z'n vruchten afwerpt (pun intended).
❀ feb 2021

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 29 mei 2020, 15:45

Pindanootje schreef: ↑
29 mei 2020, 14:46
@pindanootje: zaadcellen kunnen niet goed tegen een hoge zuurtegraad. Vandaar dat het zo belangrijk is dat je veel vruchtbaar mucus produceert rond de periode van je ovulatie. Daarin overleven zaadcellen veel beter. Heb je het idee dat er bij jou sprake is van een verstoring?

Ja, mogelijk.
Ik las dat er testen bestaan die kijken naar dat vruchtbaar mucus en hoe compatibel het sperma staal van je partner is met dat slijm. Daar zou veel onverklaarde infertiliteit door komen. M'n vriend denkt nu dat dit ons issue is.
Maar als daar een probleem mee is, omzeil je dat toch bij inseminatie al? Want de weg die de zaadcellen moeten afleggen en dus bemoeilijkt zou worden door een afwijkend slijm, sla je toch over door het kunstmatig zo hoog in te brengen tijdens iui.. Of zie ik iets over 't hoofd?
Als ik me niet vergis, voeren ze die compatibiliteitstest niet meer uit omdat het toch niet zo zinvol bleek. Bij IUI sla je die stap van de cervix over (het is zelfs 1 van de redenen om IUI op te starten) dus daar hoef je je niet druk om te maken.
❀ feb 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 29 mei 2020, 17:43

Heb je gelijk in Fie. Jammer eigenlijk ergens. M'n vriend dacht, dit zal wel het probleem zijn dus dat is snel opgelost dan. Niet dus.
Volgende week op consult bij de arts en kijken of we iets in de aanpak gaan veranderen eventueel voor de 4e iui..
Fijn weekend iedereen en goede moed πŸ€
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 30 mei 2020, 11:15

Ben er ff niet goed van: Verdict na operatie: Baarmoeder βœ…, verkleving links ~> weggenomen, Eileider rechts -> weg, wegens verkleving en ondoorgangelijk.... Voila verklaring.... Weet het even niet meer...

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 30 mei 2020, 12:35

Minosh schreef: ↑
30 mei 2020, 11:15
Ben er ff niet goed van: Verdict na operatie: Baarmoeder βœ…, verkleving links ~> weggenomen, Eileider rechts -> weg, wegens verkleving en ondoorgangelijk.... Voila verklaring.... Weet het even niet meer...
Lieve Minosh,

Ik snap dat je even helemaal van de kaart bent... wat een ferme klap heb jij gekregen na het ontwaken uit de operatie. Ik hoop dat je goed omringd wordt door mensen die je graag ziet en die weten waarmee je nu af te rekenen hebt :(.
Gebruik dit IUI-clubje maar om goed te ventileren! We steunen jou hier de volle 100%. Een virtuele knuffel van hieruit.
Je moet het vast even allemaal laten bezinken. Toch hoop ik dat je fertiliteitsarts er nu een beter zicht op heeft en je betere verwachtingen mag geven voor een zwangerschap?

Hou moed!!

Groeten,
Fie
❀ feb 2021

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 30 mei 2020, 16:48

Lieve Minosh,

Ik snap dat je even helemaal van de kaart bent... wat een ferme klap heb jij gekregen na het ontwaken uit de operatie. Ik hoop dat je goed omringd wordt door mensen die je graag ziet en die weten waarmee je nu af te rekenen hebt :(.
Gebruik dit IUI-clubje maar om goed te ventileren! We steunen jou hier de volle 100%. Een virtuele knuffel van hieruit.
Je moet het vast even allemaal laten bezinken. Toch hoop ik dat je fertiliteitsarts er nu een beter zicht op heeft en je betere verwachtingen mag geven voor een zwangerschap?

Hou moed!!

Groeten,
Fie
[/quote]o

Merci! Het is momenteel een rollercoster van emoties.
Ik hoop het ook. Ik heb pas in juli een afspraak, maar ik ga proberen dat ik sneller haar kan horen, want zolang wachten daar heb ik geen zin in.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten