IUI-clubje

IUI Forum
Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 4 juni 2020, 21:21

Melissa00 schreef:
4 juni 2020, 20:43
Minosh schreef:
4 juni 2020, 20:33
@melissa: Het was inderdaad vandaag: Conclusie: Mensen moet je dus geen uitleg geven onder pijnstillers + assistent heeft het dus verkeerd uitlegt 😢! Eileider is verwijderd niet eierstok, 😓, baarmoeder ziet er goed uit en de biopsie ook, geen endomertriose, wel een ontsteking gehad ( welke geen idee) dat verkleving en vocht veroorzaakte... Voorstel is om hormoonstimulatie te doen zonder iui om mijn cyclus te reguleren, moest dit niet werken dan is het ivf.

Inderdaad dat één typisch zinnetje, dat kennen we... verschrikkelijk...
Klopt jouw conclusie, ook al eens zo iets meegemaakt 🙈. Ben toen alles vergeten wat er gezegd is.
Maar kan je eierstok dan nog werken of niet?
Normaal zou de andere eileider deze functie moeten overnemen, ze zien dat wel meer gebeuren bij een 2de zwangerschap!
Ik heb terug hoop na lange tijd en dat doet deugd😅

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 4 juni 2020, 21:23

Melissa00 schreef:
4 juni 2020, 20:59
Wauw Fie! Veel succes morgen 🤩
Ik heb een follikelmeting op dag 12 (volgende vrijdag), maar vraag me af of het nog ‘op tijd’ gaat zijn. Vorige keer had ik iui op dag 13 😕.

Misschien vragen of je vroeger mag komen...
Normaal zou dat geen probleem mogen zijn...

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 5 juni 2020, 8:48

Vanochtend nog eens getest, maar geen streepje te zien.

Heb ook buikkrampen, dus denk dat ik tegen vanavond/morgenvroeg mijn menstruatie wel door ga krijgen. Bah. Balen.

Langs de andere kant kan ik dan terug gerookte zalm, biefstuk e.d. eten zonder me zorgen te moeten maken. We zien wel.

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 5 juni 2020, 13:11

mich75 schreef:
4 juni 2020, 20:49
Je moet de hoop zeker niet opgeven, maar als je op IVF overstapt en na 2 pogingen geen resultaat hebt, ga dan naar een ander centrum.

Ik ben daar ook in behandeling geweest, een grote flop met veel fouten is het bij ons geweest. Hoe erg het was heb ik pas achteraf ten volle beseft omdat ik toen ontdekte hoe het wel moet.
Als ik daar was gebleven was waren we nog steeds kinderloos geweest omdat zij een verkeerde diagnose gesteld hadden. Maar er zijn mensen die daar van de eerste IVF poging zwanger geraken, dus zeker niet panikeren.

Oei Mich, wat een nare ervaring, heftig. Was je ook bij ombelet? Welke fouten zijn er gebeurd als ik mag vragen? Tot nu toe krijg ik een fijne indruk van hem. Maar mocht de IVF niet gaan lopen ga ik dat zeker in m'n achterhoofd houden idd, om elders te gaan kijken. Naar welk centrum zijn jullie toen overgestapt? Ik hoor ook goede dingen over Jette maar omdat dat zover rijden is voor mij (Lanaken) zie ik er tegenop. Vind de tijd die het nu al kost al genoeg impact hebben.. Maarja als het ooit moet dan is het zo.

In Nederland publiceert het Nvog elk jaar cijfers over de slaagpercentages van alle fertiliteit centra. Weet iemand of we in ons land iets gelijkaardigs kunnen raadplegen?

Fie, Minosh, Sara (en alle anderen hier) ik duim ook mee vr jullie en geef alvast een virtuele knuffel 🍀 fijn weekend iedereen!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 5 juni 2020, 14:19

Melissa00 schreef:
4 juni 2020, 20:59
Wauw Fie! Veel succes morgen 🤩
Ik heb een follikelmeting op dag 12 (volgende vrijdag), maar vraag me af of het nog ‘op tijd’ gaat zijn. Vorige keer had ik iui op dag 13 😕.

Dankjewel voor de succes wensen Melissa en Pindanootje. Alles is goed verlopen deze ochtend. Nu twee lange weken wachten en proberen afleiding te vinden.

Melissa, ik denk dat je dan ook best vraagt om vroeger te gaan! De telefoniste zou me ook een afspraak gegeven hebben op dag 10, maar aangezien het eerste deel van mijn cyclus zo varieert, dan toch een afspraak vastgelegd op dag 8 en gelukkig maar... dag 10 had al te laat geweest. Gewoon vermelden aan de telefoon dus!

Aan iedereen veel succes toegewenst en veel geduld tijdens het lange wachten.

@sara: jammer dat te horen :( ... Geen enkel sprankeltje hoop meer?
❤ feb 2021

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 5 juni 2020, 14:35

Jammer Sarah! Drink een lekker glas wijn dit weekend.
Heb vanmorgen gebeld en mag woensdag al een keertje komen (dag 10). Ik had Lisbeth (Imelda) aan de lijn, echt zo’n lieve ☺️.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 5 juni 2020, 15:07

Fijn dat je al vroeger terecht kan Melissa! Hopelijk pakt het goed uit meteen :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 5 juni 2020, 16:29

Pindanootje schreef:
5 juni 2020, 13:11
mich75 schreef:
4 juni 2020, 20:49
Je moet de hoop zeker niet opgeven, maar als je op IVF overstapt en na 2 pogingen geen resultaat hebt, ga dan naar een ander centrum.

Ik ben daar ook in behandeling geweest, een grote flop met veel fouten is het bij ons geweest. Hoe erg het was heb ik pas achteraf ten volle beseft omdat ik toen ontdekte hoe het wel moet.
Als ik daar was gebleven was waren we nog steeds kinderloos geweest omdat zij een verkeerde diagnose gesteld hadden. Maar er zijn mensen die daar van de eerste IVF poging zwanger geraken, dus zeker niet panikeren.

Oei Mich, wat een nare ervaring, heftig. Was je ook bij ombelet? Welke fouten zijn er gebeurd als ik mag vragen? Tot nu toe krijg ik een fijne indruk van hem. Maar mocht de IVF niet gaan lopen ga ik dat zeker in m'n achterhoofd houden idd, om elders te gaan kijken. Naar welk centrum zijn jullie toen overgestapt? Ik hoor ook goede dingen over Jette maar omdat dat zover rijden is voor mij (Lanaken) zie ik er tegenop. Vind de tijd die het nu al kost al genoeg impact hebben.. Maarja als het ooit moet dan is het zo.

In Nederland publiceert het Nvog elk jaar cijfers over de slaagpercentages van alle fertiliteit centra. Weet iemand of we in ons land iets gelijkaardigs kunnen raadplegen?

Fie, Minosh, Sara (en alle anderen hier) ik duim ook mee vr jullie en geef alvast een virtuele knuffel 🍀 fijn weekend iedereen!
Ik was bij dr Mestdagh in behandeling, maar ik heb haar bijna enkel op consulten gezien, telkens als mijn PU er aankwam was ze in verlof en had ik dus dr Dhondt of dr Ombelet.

Alles werd er (in 2015) bepaald aan de hand van echo's, die bn was naar mijn gevoel maar voor de vorm. Ook heeft dr Ombelet mijn PU een keer 2 dagen eerder dan voorzien laten uitvoeren, gevolg, meeste eitjes waren niet rijp.
1x PU gehad zonder eicellen, maar ik was niet de enige, van de 4 dames op dat moment waren er zeker 3 waar ze geen eitjes hebben gevonden en dr Dhondt snapte het niet, maar wat ben je daarmee? Enige positieve is dat die poging niet meetelt. Op een dag was mijn dossier kwijt, ze hadden het nog gehad, maar ze vonden het niet meer en dus konden ze geen echo doen. Moest ik eerst in de wachtzaal zitten, dan bn, dan nog wat wachten tot ze het teruggevonden hadden.
Ik heb mijn dossier moeten opvragen om naar Jette te gaan, in mijn dossier stond zo goed als niets, 1 A4tje voor 3 stimulaties en PU's.
Ook kreeg ik amper uitleg, ik heb alles zelf moeten ontdekken, hier op het forum en bij dr Google.

Toen ik net aan het traject begon had iemand hier op het forum geschreven dat Genk niet zo goed was, dus ik deed net als jij, vragen wat er misliep. Ik kreeg antwoord, maar heb dat toch ergens genegeerd, want veel later met iets op te zoeken ben ik op die post gestoten en alles wat werd verteld klopte, dus ook al ben je verwittigd, soms wil je het niet zien.
Wij hadden Genk gekozen omdat dit het ongeveer het dichtste centrum was, wij wonen tussen St-Truiden en Tongeren. Maar uiteindelijk zijn wij overgestapt naar Jette, je hebt gelijk, de afstand...dit was ook de reden waarom we in Genk begonnen zijn.
MAAR Genk was minstens 45min rijden, als ik op consult moest was het altijd lang wachten, soms 1,5u of meer. Die echo 's morgens, dan zat je daar om 7u en pas om 9u30 buiten, ook moest ik vaak op echo vond ik, 3-4 keer per stimulatie.

Jette is in het beste geval een uurtje rijden voor ons, meestal meer als je pech hebt, maar je hoeft niet alles in Jette te laten doen, bn + echo kan extern. Ik deed alles daar omdat ik hier in de buurt nergens in het WE terecht kon en ook omdat ik angst had dat ze de resultaten niet tijdig zouden doorsturen.
Ik moest per stimulatie 1 echo laten doen en die is op afspraak, je kan er ook 's avonds terecht als dit beter past. Ik was al bij al minder tijd kwijt in Jette dan in Genk.
Wij gingen een keer op familie-uitstap op een zaterdag vertrek 8u30-9u, net die dag moest ik een echo laten doen. Dit uitgelegd in Jette, ik mocht om 8u komen, aan iemand van de familie (die ook IVF gedaan had) uitgelegd dat we misschien iets later zouden zijn, bijeenkomst was 30min rijden van Jette.
Wel we waren er op tijd, niemand die iets gemerkt heeft, dit had ik Genk nooit kunnen regelen.


Er bestaan hier denk ik ook lijsten met slagingskansen, maar daar moet je je niet op blindstaren, ik heb dit een aantal jaren geleden ook opgezocht.
In NL weet ik dat ze ziekenhuizen zijn die dames weigeren boven de 40, met lage amh, lage afc, die al elders behandeld zijn geweest,...gewoon om hoge slagingscijfers te kunnen hebben.
Ook zit er verschil in die cijfers, sommigen spreken van klinische zwangerschappen, dus waar een hartslag wordt waargenomen, maar hiervan eindigen er nog een aantal in een miskraam. Uiteindelijk zijn het de geboren kindjes die tellen. Er zijn er ook die de kansen per transfer geven, dit getal zal een stuk hoger liggen omdat dames zonder eitjes of bevruchtingen of met slechte embryo's niet meegeteld worden.

Succes dames en laat je niet bang maken door mijn bericht.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 5 juni 2020, 18:46

Fie1992 schreef:
5 juni 2020, 14:19

@sara: jammer dat te horen :( ... Geen enkel sprankeltje hoop meer?
Het witverlies is met momenten eerder roosverlies. Ik heb ook iedere keer echt veel pijn van mijn menstruatie en heb al heel de dag krampen. Nu op zich, zolang het niet echt het stevig bloedverlies is zoals tijdens mijn menstruatie, zou het nog altijd kunnen - maar toch... Ik stel me er al maar op in dat het niet gelukt gaat zijn. Kan ik dan morgen toch nog testen wegens geen bloedverlies en is er wel een streep, dan ben ik dubbel blij. Maar het zou me nu toch wel erg verbazen...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

delfje30
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 juni 2020, 22:40

Re: IUI-clubje

Bericht door delfje30 » 5 juni 2020, 23:18

Ik doe ook mee. Het gaat hopelijk onze eerste iui zijn! Morgen starten met chlomid. 15de mag ik op controle
Spannend!

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 6 juni 2020, 8:45

Hey Sara, heb je terug getest?
Hey Delfje, dag 15 lijkt wat laat niet? ☺️
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 6 juni 2020, 9:06

Sara1987 schreef:
5 juni 2020, 18:46
Fie1992 schreef:
5 juni 2020, 14:19

@sara: jammer dat te horen :( ... Geen enkel sprankeltje hoop meer?
Het witverlies is met momenten eerder roosverlies. Ik heb ook iedere keer echt veel pijn van mijn menstruatie en heb al heel de dag krampen. Nu op zich, zolang het niet echt het stevig bloedverlies is zoals tijdens mijn menstruatie, zou het nog altijd kunnen - maar toch... Ik stel me er al maar op in dat het niet gelukt gaat zijn. Kan ik dan morgen toch nog testen wegens geen bloedverlies en is er wel een streep, dan ben ik dubbel blij. Maar het zou me nu toch wel erg verbazen...
Ik snap de manier waarop je het benadert. Als alle tekenen wijzen op menstruatie, dan kan je maar beter voorbereid zijn op het slechtste. Dan is de klap misschien iets minder groot. Blijkt het dan toch positief, dan ben je dubbel verrast! Ik wens je toch het allerbeste toe met de test!
❤ feb 2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 6 juni 2020, 18:43

Dank je wel Mich om je ervaring in Genk te delen! Ik ga er absoluut alert op zijn..
Hopelijk gaat het allemaal zoals het hoort..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 6 juni 2020, 19:27

Melissa00 schreef:
6 juni 2020, 8:45
Hey Sara, heb je terug getest?
Vergeten te testen vanmorgen. Niet goed wakker geweest...

Nog steeds wat krampen en bruinig verlies met momenten. Nog geen echt duidelijk bloedverlies. Als het morgen nog geen echt bloed is, test ik nog eens...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 7 juni 2020, 9:46

Sara1987 schreef:
6 juni 2020, 19:27
Melissa00 schreef:
6 juni 2020, 8:45
Hey Sara, heb je terug getest?
Vergeten te testen vanmorgen. Niet goed wakker geweest...

Nog steeds wat krampen en bruinig verlies met momenten. Nog geen echt duidelijk bloedverlies. Als het morgen nog geen echt bloed is, test ik nog eens...
Ik ben aan het duimen hier! Deze morgen kunnen testen?
❤ feb 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten