IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 17 juni 2021, 22:39

@Sproetje: oh, wat naar van die droom! En die pijn lijkt me ook echt beu. Is dat iets door de inseminaties dan? Heb je dat altijd of is het nu de eerste keer?

@Zitav: Dat zijn echt wel goede tips! Ik probeer me ook niet teveel te focussen op mijn lichaam, omdat het idd onwaarschijnlijk is dat je al iets zou voelen. Maar toch, soms werkt niet alles zo rationeel. Mijn vriend en ik gaan morgen en overmorgen wel even ertussen uit en zondag komen vriendinnen langs. Dus qua afleiding zit ik goed. Al blijf ik er wel vaak over nadenken. Dat gaat natuurlijk ook niet helemaal weg.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 18 juni 2021, 7:30

Glow schreef: ↑
17 juni 2021, 22:39
@Sproetje: oh, wat naar van die droom! En die pijn lijkt me ook echt beu. Is dat iets door de inseminaties dan? Heb je dat altijd of is het nu de eerste keer?

@Zitav: Dat zijn echt wel goede tips! Ik probeer me ook niet teveel te focussen op mijn lichaam, omdat het idd onwaarschijnlijk is dat je al iets zou voelen. Maar toch, soms werkt niet alles zo rationeel. Mijn vriend en ik gaan morgen en overmorgen wel even ertussen uit en zondag komen vriendinnen langs. Dus qua afleiding zit ik goed. Al blijf ik er wel vaak over nadenken. Dat gaat natuurlijk ook niet helemaal weg.
@glow: tuurlijk! Stiekem kijk ik (nu al) of ik toch niet een klein beetje innestelingsbloed heb.. Dus mij lukt het ook niet helemaal maar ik voel mij wel rustiger dan de andere pogingen. 't is echt goed om samen dingen te doen.
En over het nadenken, dat is ook meer dan normaal he, je weet dat er vanalles in je lichaam aan het gebeuren kan zijn.. Ze zei ook dat die emoties er mogen zijn maar dat je eigenlijk een beetje moet schommelen tussen afleiding hebben en ook wel eens stilstaan bij je emoties. En door het traject dat er veel van je energie genomen wordt en je dus je vrije tijd moet plannen om te kunnen bijtanken.
In ieder geval heeft het gesprek mij wel geholpen.
Ik zit nu op dag 5, ik hoop dat ik mij de rest van de dagen zo rustig kan houden.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 juni 2021, 7:55

Zitav schreef: ↑
17 juni 2021, 21:32
Sproetje schreef: ↑
17 juni 2021, 19:09
Hoe gaat het dames?

Ik slaap zeer slecht. De warmte speelt me parten en ik heb ook weer nachtmerries. Elke keer dezelfde droom. Ik heb het maanden aan een stuk gehad en het was even beter maar nu... Ik vluchtte weg uit de kamer ook vroeger. Het wegvluchten is gelukkig gestopt. Maar Ik schiet wakker, ik adem in en ik raak in paniek omdat ik denk dat ik niet mocht ademen.. heeeeel vreemde allemaal. Ik heb ook geen idee wat het betekent en waarom ik telkens dat droom.

Mijn buikje is ook wat lastig. Licht zeurende pijn. Gewoon vervelende pijn. Heel gevoelig ook. Als ik op bultjes rijdt met de fiets dan voel ik het wat pijn doen. Ik hoop dat het snel betert zodat ik het beter van me af kan zetten. Ik wil wel mijn gedachten verzetten, maar als je heel de tijd geconfronteerd wordt met pijn, dan is dat extra moeilijk.
Dag Sproetje,

Wat naar dat je zo slecht droomt. Dat doet natuurlijk ook niet goed aan je gemoed waarschijnlijk door slaapgebrek.. Voel je de pijn ook als je iets leuk doet of aan het werken bent? Jammer dat je door de pijn je gedachten niet kan verzetten, wat natuurlijk heel normaal is!
Neem je voor de pijn soms een pijnstiller? Ik zou dit eventueel eens proberen zodat je dan beter je gedachten kan verzetten? Ik hoop dat het je ergens lukt om wat rust te vinden!

Tot hier toe heb ik geen lasten fysiek. Ik ben vandaag eens op gesprek geweest bij de consulent en dit heeft mij wel wat geholpen. Ik ga ook mijn lichaam niet proberen lezen want ze zegt dat het alle kanten uit kan wat je ook voelt en je je eigenlijk in die twee weken niet echt zwanger kan voelen ofzo. En ergens weten de meeste mensen die op natuurlijke manier zwanger worden het ook vaak pas later..

Ze zei ook dat je het niet van je kan afzetten omdat alles zo gepland is en gaf de tip om de wachtweken te plannen vooraf. Op die manier weet je p de dag zelf wat je gaat doen. Indien niet zit de stress al vaak te hoog waardoor je niets doet. (dit is in mijn geval echt wel zo).
Zitav

Ik weet het eigenlijk niet of ik het voel als ik echt geconcentreerd bezig ben. Het lijkt alsof ik nooit meer geconcentreerd ben.. ik word de pijn altijd gewaar. Of het lijkt zo in m’n hoofd. Ik neem zo weinig mogelijk pijnstillers. Ibuprofen en naproxene durf ik niet te nemen omdat dit afgeraden wordt bij zwangerschap. Dafalgan helpt bij mij helemaal niet. Dus dan neem ik liever niets dan iets die niet werkt. Weer een erbarmelijke nacht. Dat het maar snel wat koeler is, dat de ramen en rolluiken dicht kunnen. Ik word precies van alles wakker.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 juni 2021, 8:00

Glow schreef: ↑
17 juni 2021, 22:39
@Sproetje: oh, wat naar van die droom! En die pijn lijkt me ook echt beu. Is dat iets door de inseminaties dan? Heb je dat altijd of is het nu de eerste keer?

@Zitav: Dat zijn echt wel goede tips! Ik probeer me ook niet teveel te focussen op mijn lichaam, omdat het idd onwaarschijnlijk is dat je al iets zou voelen. Maar toch, soms werkt niet alles zo rationeel. Mijn vriend en ik gaan morgen en overmorgen wel even ertussen uit en zondag komen vriendinnen langs. Dus qua afleiding zit ik goed. Al blijf ik er wel vaak over nadenken. Dat gaat natuurlijk ook niet helemaal weg.
Glow

Ik heb altijd wel ovulatie- en menstruatiepijn. Maar in de maanden dat er geΓ―nsemineerd is voel ik dus pijn van voor mijn eisprong tot de laatste dag van mijn menstruatie. In de rustmaanden had ik dit niet. Ik ben wel heel gevoelig voor pijn en ik kan het ook niet zo goed verdragen. Vroeger nam ik de pil door, net voor die hevige menstruatiepijnen waar ik soms op m’n knieΓ«n zakte, alsof ik weeΓ«n had. Het is ook een van de redenen dat ik het altijd maar uitstelde om aan kindjes te beginnen. Stom hΓ¨...
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Virgo88
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 april 2021, 15:48

Re: IUI-clubje

Bericht door Virgo88 » 18 juni 2021, 9:32

Hoi dames. Ik zit nu op 8dpo en buiten wat buikpijn de afgelopen dagen voel ik niks.. ook niet extra moe ofzo. Daarom denk ik
Al weer meteen het zal weer niet.
Pas als ik gevoelige borsten krijg heb ik hoop!
Hoe zit het bij jullie?
Okt 1e iui zwanger - missed abbortion
Feb 2e iui zwanger - missed abbortion
Jun 3e iui - 25e bn

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 juni 2021, 9:52

Virgo88 schreef: ↑
18 juni 2021, 9:32
Hoi dames. Ik zit nu op 8dpo en buiten wat buikpijn de afgelopen dagen voel ik niks.. ook niet extra moe ofzo. Daarom denk ik
Al weer meteen het zal weer niet.
Pas als ik gevoelige borsten krijg heb ik hoop!
Hoe zit het bij jullie?
Je lichaam speelt spelletjes met je tijdens zo’n traject. De kans is even groot dat het wel raak is πŸ™‚ ik heb het al allemaal gehad. Niets van symptomen, alle symptomen, een paar symptomen.. en telkens niet zwanger. Ik kan er dus niet op voort gaan.
Ik dag 3 na inseminatie en nog steeds zeurend ongemak in m’n buik. Vervelend vooral.. zo kan ik m’n gedachten er niet vanaf houden.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 18 juni 2021, 10:05

Sproetje schreef: ↑
18 juni 2021, 7:55
Zitav schreef: ↑
17 juni 2021, 21:32
Sproetje schreef: ↑
17 juni 2021, 19:09
Hoe gaat het dames?

Ik slaap zeer slecht. De warmte speelt me parten en ik heb ook weer nachtmerries. Elke keer dezelfde droom. Ik heb het maanden aan een stuk gehad en het was even beter maar nu... Ik vluchtte weg uit de kamer ook vroeger. Het wegvluchten is gelukkig gestopt. Maar Ik schiet wakker, ik adem in en ik raak in paniek omdat ik denk dat ik niet mocht ademen.. heeeeel vreemde allemaal. Ik heb ook geen idee wat het betekent en waarom ik telkens dat droom.

Mijn buikje is ook wat lastig. Licht zeurende pijn. Gewoon vervelende pijn. Heel gevoelig ook. Als ik op bultjes rijdt met de fiets dan voel ik het wat pijn doen. Ik hoop dat het snel betert zodat ik het beter van me af kan zetten. Ik wil wel mijn gedachten verzetten, maar als je heel de tijd geconfronteerd wordt met pijn, dan is dat extra moeilijk.
Dag Sproetje,

Wat naar dat je zo slecht droomt. Dat doet natuurlijk ook niet goed aan je gemoed waarschijnlijk door slaapgebrek.. Voel je de pijn ook als je iets leuk doet of aan het werken bent? Jammer dat je door de pijn je gedachten niet kan verzetten, wat natuurlijk heel normaal is!
Neem je voor de pijn soms een pijnstiller? Ik zou dit eventueel eens proberen zodat je dan beter je gedachten kan verzetten? Ik hoop dat het je ergens lukt om wat rust te vinden!

Tot hier toe heb ik geen lasten fysiek. Ik ben vandaag eens op gesprek geweest bij de consulent en dit heeft mij wel wat geholpen. Ik ga ook mijn lichaam niet proberen lezen want ze zegt dat het alle kanten uit kan wat je ook voelt en je je eigenlijk in die twee weken niet echt zwanger kan voelen ofzo. En ergens weten de meeste mensen die op natuurlijke manier zwanger worden het ook vaak pas later..

Ze zei ook dat je het niet van je kan afzetten omdat alles zo gepland is en gaf de tip om de wachtweken te plannen vooraf. Op die manier weet je p de dag zelf wat je gaat doen. Indien niet zit de stress al vaak te hoog waardoor je niets doet. (dit is in mijn geval echt wel zo).
Zitav

Ik weet het eigenlijk niet of ik het voel als ik echt geconcentreerd bezig ben. Het lijkt alsof ik nooit meer geconcentreerd ben.. ik word de pijn altijd gewaar. Of het lijkt zo in m’n hoofd. Ik neem zo weinig mogelijk pijnstillers. Ibuprofen en naproxene durf ik niet te nemen omdat dit afgeraden wordt bij zwangerschap. Dafalgan helpt bij mij helemaal niet. Dus dan neem ik liever niets dan iets die niet werkt. Weer een erbarmelijke nacht. Dat het maar snel wat koeler is, dat de ramen en rolluiken dicht kunnen. Ik word precies van alles wakker.
Hmm ja, ik zou dat nu ook niet durven nemen als dat afgeraden wordt. Stom dat dafalgan niet werkt natuurlijk.
Ja ik hoop dat ook! De nacht van woensdag op donderdag niet goed geslapen omdat ik moest slapen op het werk en daar slaap ik niet. Deze nacht dan zoveel onweer en morgen slaap ik alweer op het werk ☹️.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 18 juni 2021, 10:06

Virgo88 schreef: ↑
18 juni 2021, 9:32
Hoi dames. Ik zit nu op 8dpo en buiten wat buikpijn de afgelopen dagen voel ik niks.. ook niet extra moe ofzo. Daarom denk ik
Al weer meteen het zal weer niet.
Pas als ik gevoelige borsten krijg heb ik hoop!
Hoe zit het bij jullie?
Oei, ik panikeer als ik gevoelige borsten krijg. Maar de consulent zei gisteren dat het eigenlijk alle kanten uit kan gaan.
Veel succes!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 18 juni 2021, 10:40

Virgo88 schreef: ↑
18 juni 2021, 9:32
Hoi dames. Ik zit nu op 8dpo en buiten wat buikpijn de afgelopen dagen voel ik niks.. ook niet extra moe ofzo. Daarom denk ik
Al weer meteen het zal weer niet.
Pas als ik gevoelige borsten krijg heb ik hoop!
Hoe zit het bij jullie?
Dag 9 bij mij en ik voel ook niets. Maar ik verwacht ook wel niets. Het is echt nog te vroeg. Waarschijnlijk gebeurt de innesteling nu pas. Ik hoop wel wat op innestelingsbloeding, maar ik probeer gewoon geduldig te zijn tot wanneer ik kan testen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 18 juni 2021, 20:47

Ik heb daarnet eens naar mijn bloedresultaten gekeken maar snap er helemaal niets van πŸ˜›.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Ekita » 18 juni 2021, 21:48

Zitav schreef: ↑
18 juni 2021, 10:06
Virgo88 schreef: ↑
18 juni 2021, 9:32
Hoi dames. Ik zit nu op 8dpo en buiten wat buikpijn de afgelopen dagen voel ik niks.. ook niet extra moe ofzo. Daarom denk ik
Al weer meteen het zal weer niet.
Pas als ik gevoelige borsten krijg heb ik hoop!
Hoe zit het bij jullie?
Oei, ik panikeer als ik gevoelige borsten krijg. Maar de consulent zei gisteren dat het eigenlijk alle kanten uit kan gaan.
Veel succes!
Waarom panikeer jij dan?

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Ekita » 18 juni 2021, 21:48

Zitav schreef: ↑
18 juni 2021, 20:47
Ik heb daarnet eens naar mijn bloedresultaten gekeken maar snap er helemaal niets van πŸ˜›.
Shoot! 😊

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 juni 2021, 21:53

Zitav schreef: ↑
18 juni 2021, 20:47
Ik heb daarnet eens naar mijn bloedresultaten gekeken maar snap er helemaal niets van πŸ˜›.
Benieuwd πŸ˜ƒ
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 18 juni 2021, 22:16

Ekita schreef: ↑
18 juni 2021, 21:48
Zitav schreef: ↑
18 juni 2021, 10:06
Virgo88 schreef: ↑
18 juni 2021, 9:32
Hoi dames. Ik zit nu op 8dpo en buiten wat buikpijn de afgelopen dagen voel ik niks.. ook niet extra moe ofzo. Daarom denk ik
Al weer meteen het zal weer niet.
Pas als ik gevoelige borsten krijg heb ik hoop!
Hoe zit het bij jullie?
Oei, ik panikeer als ik gevoelige borsten krijg. Maar de consulent zei gisteren dat het eigenlijk alle kanten uit kan gaan.
Veel succes!
Waarom panikeer jij dan?
Omdat dit bij mij teken is dat ik mijn menstruatie ga krijgen. Vorige cyclus voelde dag 6 mijn borsten al pijnlijk. Nu nog niet dus hoop dat het lang weg blijft.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 18 juni 2021, 22:18

@ Ekita en sproetje: ik snap zelf niet of er referentie bijstaat. Ik denk het niet. Morgen via pc zal ik eens kopiΓ«ren wat er allemaal staat πŸ˜›
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief πŸ’• dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief πŸ’•

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten