IUI-clubje

IUI Forum
Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 23 oktober 2020, 11:22

Nicki, hoe is de iui gegaan? 

Nvroosje, al op controle gemoeten voor IUI 3?de moed niet opgeven, wij lopen ong gelijk want ik ben ook net aan IUI 3 begonnen. 

zondergeduld aaaaaawh sorry om te horen! maar wow, wat een mooie bubbel die ze zomaar eventjes hebben kapotgeprikt! probeer eventjes alles vrij te maken in je hoofd en ik hoop superhard mee dat het in december gewoon nog kan doorgaan zoals Pindanootje zegt,.. de achterstand hopelijk bijbenen.

Vandaag dag 10 dus moest deze ochtend terug voor bloedname en follikelmeeting.. follikels waren 10 en 11mm.. dus zal deze namiddag weer gebeld worden dat ik over paar dagen opnieuw zal moeten langskomen. Fertiliteitsarts zei dat de follikels waarschijnlijk nog aan het vechten zijn tot welke er gaat doorgroeien (zij is best wel een grappige en kan ik wel appreciëren in deze zware cyclussen)
Ik was blij want had eindelijk de fertiliteitsarts zelf (omdat de ochtenden altijd zo druk zijn voor de BN's en metingen schakelen ze vaak alle gynae's in waardoor je soms telkens een andere gynae hebt voor je follikelmeting).Ik heb toch ook aan haar eens gevraagd of het wel oké is dat ik al rond dag 12-13 na inseminatie bruinverlies heb en mijn menstruatie er eerder doorkomt. Ze heeft me nu ook utrogestan voorgeschreven dus ben op dat vlak wel blij. Baat het niet, schaadt het niet, toch?

Ik heb er deze week eerlijk gezegd nog niet veel mee bezig geweest in m'n hoofd.. heb het drukgehad met werk en ook weer paar keer wezen sporten.. Hopelijk kan ik dit doortrekken tot de wachtweken na inseminatie :) 
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 23 oktober 2020, 13:22

@Nikki
Nee maandag kan ik gaan voor eerste follikelmeting op dag 13 van mijn cyclus.. Ja ik ga voor 3e keer goeie keer maar wil toch al uitkijken naar het vervolg want ik weet niet waarom maar ik denk precies dat ik met icsi veel meer kans heb..
We zullen zien wat ze maandag zegt he
Dit weekend afleiding door de verbouwing aan ons huis :)
Voor jou ook veel succes
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 23 oktober 2020, 16:08

Nvroosje, dus jij merkt ook verschil met minder bloedingen tijdens menstruatie door acupunctuur , dat is erg fijn. Dat merkte ik ook.. hoeveel behandelingen laat jij doen. Ik heb er nu 4 gehad. Volgende week is de 5e.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 23 oktober 2020, 16:13

@michellefee
Ik heb nogmaar 2 behandelingen achter de rug, volgende week de derde
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 23 oktober 2020, 16:21

@nicki/nikki, nvroosje en michellefee: niet opgeven eh girls, we zijn te veel bezig over die IVF, maar dit is nog altijd het IUI clubje, en ze zouden geen inseminaties doen moesten ze nooit lukken! Misschien zullen er wel 2 follikels doorstoten@Nikki!

@Carocaro: weet jij al meer? Je inseminatie kwam net na mij geloof ik?

Net wat bloedverlies gehad op dag 13, dus ook voor mij het teken om te stoppen met Utrogestan na de negatieve test van gisteren. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een coronatest en maandag een afspraak gekregen voor startecho IVF. Momenteel gaat alles dus nog steeds door, maar je weet intussen dat ik de coronazaag ben dus ik zal hem eerst het ei uit zn gat vragen want ik wil niet halverwege moeten ophouden :lol:
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 23 oktober 2020, 17:58

@atalanta , zeker niet. Opgeven is geen optie. Ook al is het soms zwaar ,heb ook dagen er tussen zitten dat het wel goed gaat. Inmiddels begonnen aan iui nummer 4 sinds een paar dagen, dinsdag terug komen om de groei te bekijken. Hopelijk heb ik deze maand 2 eitjes door de gonal f 100.. en anders hoop ik ook heel snel aan de beurt te zijn voor ivf. Ik vind het niet erg om mee te lezen , ik snap alleen nog niet alle termen van het ivf. Maar zal wel snel gaan als je er op een gegeven moment mee bezig bent. Ik zie veel verhalen van meiden die hopen op een positieve test voor de kerst. Ik begrijp het wel. Ik zei vorig jaar ook 2020 word ons jaar. Maar er is nog weinig hoop.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Nicki
Berichten: 26
Lid geworden op: 7 oktober 2020, 8:18

Re: IUI-clubje

Bericht door Nicki » 23 oktober 2020, 19:33

Nikki123 schreef:
23 oktober 2020, 11:22
Nicki, hoe is de iui gegaan? 

Nvroosje, al op controle gemoeten voor IUI 3?de moed niet opgeven, wij lopen ong gelijk want ik ben ook net aan IUI 3 begonnen. 

zondergeduld aaaaaawh sorry om te horen! maar wow, wat een mooie bubbel die ze zomaar eventjes hebben kapotgeprikt! probeer eventjes alles vrij te maken in je hoofd en ik hoop superhard mee dat het in december gewoon nog kan doorgaan zoals Pindanootje zegt,.. de achterstand hopelijk bijbenen.

Vandaag dag 10 dus moest deze ochtend terug voor bloedname en follikelmeeting.. follikels waren 10 en 11mm.. dus zal deze namiddag weer gebeld worden dat ik over paar dagen opnieuw zal moeten langskomen. Fertiliteitsarts zei dat de follikels waarschijnlijk nog aan het vechten zijn tot welke er gaat doorgroeien (zij is best wel een grappige en kan ik wel appreciëren in deze zware cyclussen)
Ik was blij want had eindelijk de fertiliteitsarts zelf (omdat de ochtenden altijd zo druk zijn voor de BN's en metingen schakelen ze vaak alle gynae's in waardoor je soms telkens een andere gynae hebt voor je follikelmeting).Ik heb toch ook aan haar eens gevraagd of het wel oké is dat ik al rond dag 12-13 na inseminatie bruinverlies heb en mijn menstruatie er eerder doorkomt. Ze heeft me nu ook utrogestan voorgeschreven dus ben op dat vlak wel blij. Baat het niet, schaadt het niet, toch?

Ik heb er deze week eerlijk gezegd nog niet veel mee bezig geweest in m'n hoofd.. heb het drukgehad met werk en ook weer paar keer wezen sporten.. Hopelijk kan ik dit doortrekken tot de wachtweken na inseminatie :) 

Hè lief dat je het vraagt!
Had maar 1 eitje van 17,4 waardoor de iui 1 dag werd uitgesteld. Eigenlijk wel goed gegaan, alleen extreem misselijk de dag van inseminatie(dinsdag). Nu alleen maar lichte menstruatie krampen en steekjes in de baarmoeder. Was vorige week ook voor het eerst naar de osteopaat geweest, misschien is het een reactie er op!
Dus we houden hoop! Xxx

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 24 oktober 2020, 14:13

Geef maar niet op inderdaad dames, het blijft idd iui-clubje en er zijn toch een hoop vrouwen die via iui in verwachting raken tenslotte, ik geloof iets van procent na pogingen dus dat is hoopgevend genoeg!

Ik krijg dinsdag de pick-up, ben super blij , en nerveus haha :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 24 oktober 2020, 14:54

Oh haha had mn numlock aan hierboven zie ik, bedoelde 50procent na 6x geloof k.
Ook al lijkt dat soms mss niet zo als je dit forum leest. Maar veel mensen die direct prijs hebben verdwijnen natuurlijk ook beetje op dit forum dus dat geeft een vertekend beeld..
En zelfs al brengt het geen baby op, vind ik dat het je toch nog eea brengt, voorbereidend op een ivf traject. Als ik hetgeen ik nu bezig ben een jaar geleden moest doen had ik dat mss niet zo goed gedaan psychisch. Maar die 4x iui is toch een opbouwstap geweest voor mij vind ik, die dit stukje makkelijker te doen heeft gemaakt.. En hopelijk zal t nu snel opleveren..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 25 oktober 2020, 15:25

Hoi meiden even een vraagje. Ik heb hoofdpijn, en dat houd al een paar dagen aan, kan het zijn doordat ik ben opgehoogd naar 100 met gonal f, kan je daar hoofdpijn van krijgen ? Paracetamol moet ik om de 4 uur slikken anders krijg ik weer heel veel last.. herkent iemand dit ?
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

ZonderGeduld
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 juli 2020, 10:50

Re: IUI-clubje

Bericht door ZonderGeduld » 25 oktober 2020, 20:17

Pindanootje: Als er iets uit die test komt doen ze extra testen op de eicellen/zaadcellen/embryo's voor ze deze terugplaatsen daarom moet deze uitslag zijn gekend voor we starten.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Bericht door CaroCaro » 26 oktober 2020, 9:47

Ik had stiekem gehoopt te kunnen bewijzen dat een 4e IUI wel degelijk positief kan zijn, maar ik vrees ervoor dat mijn bewijs niet gaat lukken... Ik mocht deze ochtend testen, wat ik ook gedaan heb, maar volgens mij bleef het spierwit... Als ik al héél erg in de verte een licht streepje zou bespeurd hebben, dan was het vast en zeker eerder wishfull thinking dan een positieve streep... Enerzijds had ik toch wel wat hoop, maar bon, toch niet vrees ik... Straks over de middag hebben wij een intake gesprek om verder te gaan met IVF... Enerzijds blij, omdat ze met IVF toch meer dingen kunnen monitoren, maar anderzijds begint de schrik ook wel toe te nemen... IVF lijkt mij toch het meest zwaar (meer stimulatie enzo) maar ok, grotere kans dat het wel eens lukt het... Maar we blijven positief ;-)

@Michellefee, hoe is het nog met de hoofdpijn? lijkt me toch wel redelijk zwaar als je elke 4h een paracetamol nodig hebt? Had je dit vroeger ook al gemakkelijk hoofdpijn, of enkel sinds je met Gonal F begonnen bent? (ikzelf heb altijd met Menopur gewerkt)

@Atalanta: Jij kan nu dus ook onmiddellijk starten met IVF? Ik zal het straks ook eens vragen wat de verwachtingen zijn met Corona in het achterhoofd...

@Pindanootje: jouw eerste pick up nadert nu ook snel zeker?

@Nvroosje: Duimen voor een goede follikelmeting vandaag!

Aan al de andere dames, we blijven er voor samen maar toch apart voor gaan! Succes dames, ik duim voor jullie allemaal!

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 26 oktober 2020, 14:56

@Pindanootje: superleuk dat je morgen je pickup hebt! Good luck!!

@Michelle: ik heb nog nooit last van hoofdpijn gehad, ik kan je niet verder helpen sorry

@ Carocaro: ik ben vanmiddag langs geweest voor mn startecho (dag 3). En de gynaecoloog was helemaal niet hoopgevend. Als de dagopnames of het labo worden stil gelegd dan leggen ze onvermijdelijk ook IVF stil. Om maar een idee te geven, in Ieper,Tielt en Mol gaan er bvb al geen niet-dringende dagopnames meer door. En ja, wij zijn 'niet-dringend'. Ik heb hem gevraagd of hij in mijn plaats zelfs nog zou starten. En hij zei meteen 'nee ik zou het niet doen'. Maar goed, aangezien er geen alternatief is zullen wij toch starten. Ik vind dit echt onmenselijk. Ik had gehoopt datr een bepaald ziekebhuisbeleid zou zijn 'iedereen die gestart is mag doordoen' of 'vanaf nu geen IVF meer opstarten'. Maar toch niet: start maar en we zien wel. Blijkbaar als je eierstokken vol zitten, gooien ze er gewoon weer wat progesteron tegen. Gezond kan dit toch niet zijn? Ik voel me precies een koe.
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 26 oktober 2020, 15:12

Atalanta schreef:
26 oktober 2020, 14:56
@Pindanootje: superleuk dat je morgen je pickup hebt! Good luck!!

@Michelle: ik heb nog nooit last van hoofdpijn gehad, ik kan je niet verder helpen sorry

@ Carocaro: ik ben vanmiddag langs geweest voor mn startecho (dag 3). En de gynaecoloog was helemaal niet hoopgevend. Als de dagopnames of het labo worden stil gelegd dan leggen ze onvermijdelijk ook IVF stil. Om maar een idee te geven, in Ieper,Tielt en Mol gaan er bvb al geen niet-dringende dagopnames meer door. En ja, wij zijn 'niet-dringend'. Ik heb hem gevraagd of hij in mijn plaats zelfs nog zou starten. En hij zei meteen 'nee ik zou het niet doen'. Maar goed, aangezien er geen alternatief is zullen wij toch starten. Ik vind dit echt onmenselijk. Ik had gehoopt datr een bepaald ziekebhuisbeleid zou zijn 'iedereen die gestart is mag doordoen' of 'vanaf nu geen IVF meer opstarten'. Maar toch niet: start maar en we zien wel. Blijkbaar als je eierstokken vol zitten, gooien ze er gewoon weer wat progesteron tegen. Gezond kan dit toch niet zijn? Ik voel me precies een koe.
Hey Atalanta, Bij mij konden ze ook niets garanderen... Ze zei wel datde fertiliteitsafdeling als apart wordt beschouwd omdat fertiliteit géén invloed heeft op de bedbezetting in het ziekenhuis... Maar ze gaf duidelijk aan dat veel zou afhangen van de dokters en vroedvrouwen enzo zelf, zolang zij niet ziek vallen en/of worden ingeschakeld om bij te springen op andere afdelingen. Mijn dokter gaf ook aan dat zij momenteel spoedbijscholing krijgen om te kunnen bijspringen... en zoals ze het zei, ziet het er eigenlijk alles behalve goed uit... Ze zei dat bv in Antwerpen al een 3-tal ziekenhuizen volledig vol liggen... ik vind het ook zeer ontmoedigend... al maanden letten wij goed op, zien wij véél vrienden nog steeds niet en proberen wij als afspreken te gaan wandelen zodat we nog steeds buiten kunnen afspreken... gaan wij nu weer de dupe worden van zij die het zich allemaal niet hebben aangetrokken? Hoe kan zich dat nu weer zo snel verspreiden? Ik weet dat het allemaal niet zo eenvoudig is, maar ik hou wel echt mijn hart vast voor wat er de komende weken gaat gebeuren...
Ik denk dat wij ook wel gaan starten, al zal ik wsl eerst een 2-tal weken aan de pil moeten eerst, dus ja, de komende 2 weken zullen wellicht zowiezo cruciaal zijn en is er een duidelijker zicht tegen dat ik moet beginnen met stimuleren... Maar ik zou ook ongelooflijk balen als je bent beginnen stimuleren en dit dan wordt stil gelegd... we spuiten nog steeds niet omdat we het fijn vinden... en veel goeds ondervind ik er niet van (tenzij groeiende follikels en een eisprong natuurlijk ;-)) maar bon... Ik duim dat iedereen gewoon verder kan gaan... Begin jij nu onmiddellijk met inspuitingen? Ik moet morgen bellen voor mijn bloeduitslag en weet dan als ik eerst 14 dagen aan de pil mag/moet eens mijn menstruatie begint... Ze zouden ook nog eens mijn AMH waarde checken ... Was wel grappig, want ze dacht dat ik een pak jonger was dan wat ik van leeftijd zei ;-) (weet niet als dit nu kwam door mijn AMH waarde van vroeger of gewoon ... ;-))
Maar we gaan er blijven voor gaan! En zoals al velen eerder schreven, het is ergens fijn er niet alleen voor te staan...!

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 26 oktober 2020, 15:31

Wat jammer vd negatieve test CaroCaro, ik had die 4e iui poging ook veel hoop erop gevestigd weet ik nog, altijd balen dan he.. Zeker omdat de keer erop toch een heel andere situatie is, met IVF. Veel ingrijpender inderdaad maar ook meer kansen.
Ik ben blij dat mijn pickup morgen kan doorgaan en ik enkel een covid testje moest laten doen, maar had ook best veel angst dat ze 't zouden stilleggen, en ik zou zelf eerlijk gezegd niet ermee starten meer nu, als de situatie zo onzeker was dat de gyn het ook afraadt :( het vergt echt wel eea van je en als je het dan voor niks hebt gedaan.... Daar zou ik zelf niet erg goed mee om hebben kunnen gaan.. Anderzijds snap ik heel goed dat je het erop wil wagen gewoon en van beste uitgaan. Heel complexe lastige keuze! Echt op je gevoel afgaan voor zo'n beslissing denk ik.. We kunnen niet meer doen dan hopen op een betere situatie in de ziekenhuizen zsm.. Hoop echt dat als jullie starten, je door mag gaan dames !! Ik duim heel erg hard mee.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten