IUI-clubje

IUI Forum
Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 30 oktober 2020, 14:46

Ik ben door de corona-stress gisteren toch ook maar bij de huisarts langsgeweest omdat ik ondertussen op dag 28 van mijn cyclus zit en het gevoel heb dat ik geen eisprong heb gehad... Ik mag straks pas bellen voor de resultaten, maar ze staan al op NexuzHealth. Eerst kreeg ik hoop dat, wonder boven wonder, mijn eisprong nog zou moeten komen. LH op 15, FSH op 5, estradiol op 187, dat zijn gelijkaardige bloedresultaten aan mijn vorige gestimuleerde cyclussen en dan had ik een paar dagen later mijn eisprong. Maar dan zag ik het resultaat van die progesteron: 6,5... en dat moet toch op 0,2 staan als je eisprong nog niet geweest is. Ik kan er HELEMAAL niet meer aan uit nu... iemand dat ooit al voorgehad?

Ik vind het ook vervelend dat ik niet kan vergelijken met vorige bloedresultaten, ik heb nog nooit bloed laten trekken in een rustcyclus.

@Pindanootje: ik weet dat je nu vooral in de IVF groep post maar ik vind het echt interessant om te volgen! Dan zijn we hier toch ook allemaal een beetje voorbereid op wat er na IUI komt... maar wat gaan ze doen nu? Is jouw terugplaatsing nu ook afgelast?!

Edit: heb even bijgelezen in de andere topic. Fucking fucking corona.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 30 oktober 2020, 15:13

Hey dames, ik lees hier nog steeds mee maar post inderdaad wat minder, maar ik leef nog altijd even hard met jullie mee <3 Helaas hebben wij niet zo'n best nieuws gekregen (wij, als in iedereen in het ferti-proces..) want de komende 8 weken ligt de boel op z'n gat dus door corona :( dus geen enkele hoop meer op een positieve test in 2020. Zure pil is dat.. En dan mag ik nog blij zijn dat mn eitjes intussen veilig opgeborgen liggen, er zijn ook vrouwen die halverwege de weg ernaartoe moeten stoppen nu, drama lijkt me dat. We kunnen niet anders dan nog maar eens tonen hoe geduldig we zijn zeker, voor we ooit een babytje onderweg gaan hebben. Voor jullie ook allemaal heel veel goede moed.. De steun die dit forum al keer op keer geboden heeft zal de komende 2 maand harder dan ooit nodig zijn wellicht.. Dikke knuffels
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 30 oktober 2020, 15:33

Het is echt verschrikkelijk inderdaad. Zoveel hoop gehad die laatste maanden, en nu begint alles weer compleet in het honderd te lopen. 8 weken is ook echt superlang ineens al...

Ik heb net UZ Leuven aan de lijn gehad, aangezien de huisarts niet bereikbaar was. Ze zeiden dat ze voorlopig nog inseminaties mogen doen maar geen IVF meer. Mijn LH waarde was nog redelijk hoog door de PCOS, maar ik heb wel degelijk vorige week mijn eisprong gehad zei de dokter, mijn estradiol was nog aan het dalen. Nu weet ik tenminste iets, gewoon wachten op mijn regels dan, maar als ik dit eerder had geweten had ik misschien wel Utrogestan gepakt. En ik weet hoe ik klink, mijn rustcyclus was dus eigenlijk helemaal geen rustcyclus :oops: alleen geen vervelende verplaatsingen naar het ziekenhuis...
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Lotusje0506 » 1 november 2020, 8:07

Dag dames

Sinds 2016 hadden wij een kinderwens, uit onderzoeken bleek dat de zaadcellen van mijn man niet sterk/normaal genoeg waren. Ook hebben we gelijkaardig genetisch materiaal waardoor ik telkens zwanger raak maar mijn lichaam het vruchtje afstoot. Hiervoor moet ik vanaf een positieve uitslag 3-wekelijks een baxter krijgen.

We hebben 5 icsi pogingen nodig gehad voor ons zoontje. Hij werd geboren in juni 2019.

Een jaar later, juli 2020 besloten we om voor een brusje te gaan. Onze cryo’tjes en icsi 6 waren geen succes.

We willen zeker nog volgende icsi pogingen ondernemen maar willen hier gericht naar sparen, niet zomaar van ons spaargeld nemen omdat we ook een goed leven willen voor onszelf en ons zoontje en het traject niet meer ons leven laten beheersen.

We hebben vorige week een gesprek gehad met onze arts en hij stelt voor om ondertussen en in afwachting iui toe te passen. Ze zouden het zaad van mijn man alvorens in te brengen dan bewerken in het labo.

Ik wil dus heel graag met jullie beginnen meeschrijven. Want iui is me totaal onbekend Ookal zitten we al heel wat jaren in de mmm.

Vele groetjes!
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 1 november 2020, 9:08

@lotusje0506 welkom. Je hebt inderdaad een behoorlijk traject afgelegd en toch weer anders met icsi. Wat fijn dat je een zoon hebt gekregen💙 schrijf gezellig mee.

Ik zit nu in mijn wachtweken van mijn 4e iui.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 2 november 2020, 15:39

Lotusje0506 schreef:
1 november 2020, 8:07
Dag dames

Sinds 2016 hadden wij een kinderwens, uit onderzoeken bleek dat de zaadcellen van mijn man niet sterk/normaal genoeg waren. Ook hebben we gelijkaardig genetisch materiaal waardoor ik telkens zwanger raak maar mijn lichaam het vruchtje afstoot. Hiervoor moet ik vanaf een positieve uitslag 3-wekelijks een baxter krijgen.

We hebben 5 icsi pogingen nodig gehad voor ons zoontje. Hij werd geboren in juni 2019.

Een jaar later, juli 2020 besloten we om voor een brusje te gaan. Onze cryo’tjes en icsi 6 waren geen succes.

We willen zeker nog volgende icsi pogingen ondernemen maar willen hier gericht naar sparen, niet zomaar van ons spaargeld nemen omdat we ook een goed leven willen voor onszelf en ons zoontje en het traject niet meer ons leven laten beheersen.

We hebben vorige week een gesprek gehad met onze arts en hij stelt voor om ondertussen en in afwachting iui toe te passen. Ze zouden het zaad van mijn man alvorens in te brengen dan bewerken in het labo.

Ik wil dus heel graag met jullie beginnen meeschrijven. Want iui is me totaal onbekend Ookal zitten we al heel wat jaren in de mmm.

Vele groetjes!

Welkom Lotusje! Amai wat een heftig traject al zeg, 6x icsi! Zeer moedig. Welk centrum zit je? Ik ben zelf na 4x iui eigenlijk net overgegaan naar ivf (eerste pickup was freeze all en nu door corona pas januari tp..) . Maar ik kan je meegeven dat iui toch echt minder ingrijpend zal zijn dan wat je gewend bent waarschijnlijk met icsi.
Grotendeels vergelijkbaar maar iets minder erg, kan het niet anders omschrijven :D Maar uiteraard is iedereen zn ervaring weer anders... hopelijk brengt het jullie een 2e wondertje!! Succes iig en schrijf het hier zeker van je af allemaal. Heel knap overigens om te kunnen zeggen dat je het ferti traject niet meer je leven gaat laten beheersen, ik wou dat ik het zo kon loslaten allemaal!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 2 november 2020, 18:42

Welkom Lotus! Klinkt inderdaad heftig, maar het mooiste eruit is dat je al wel een door wetenschap een fantastisch zoontje hebt!
Veel succes met iui!

Ik moest gisteren trouwens (ja op zondzag!) opnieuw voor bloedname + follikelmeting. Wist niet dat dit ook in’t weekend gebeurde, alleen via Spoed-afdeling en dat heb ik me beklaagd.
Na al een uur in een superongezelligd gang te zitten wachten, werd de gynae opgeroepen voor een spoedbevalling. Dus totaal ong 2u op spoed gezeten.
Goede nieuws: follikel was opnieuw gegroeid, nu 19,7mm.
In de namiddag het nieuws gekregen dat ik gisteravond mijn pregnyl mocht spuiten en dus dinsdag mijn inseminatie zal hebben!

Elke maand probeer ik de moed terug te vinden en iets in m’n hoofd te steken om de tijd door te komen en heb nu voor mezelf: 3de keer, goede keer.
Ik heb alvast utrogestan voorgeschreven gekregen dus die zal ik morgen ook nog snel even ophalen. Ik hoorde dat dit een redelijk smerig boeltje kan worden? :?
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Nvroosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 6 oktober 2020, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Nvroosje » 2 november 2020, 19:49

Dag Dames

Ik zit nu ook in mijn wachtweken en geloof mij, die "lockdown" maakt het het alleen maar erger op pfff :(
geen afleiding meer alleen werk en thuis maar wat aanmodderen.. nog 10 dagen wachten, ik heb nog een sprankeltje hoop op goed nieuws maar ik vrees ervoor.. daarna overschakelen op ICSI, die waarschijnlijk ook pas in januari zal doorgaan, ik zou het eigenlijk nog niet weten wat ze nog wel en wat niet mogen doen in hasselt en leuven?
ik hoop dat ik dit jaar toch nog 1x kan proberen icsi (eind dec?) als ze maar geen winterstop houden..

die wachtweken bezorgen mij schele hoofdpijn en gepieker tot en met pfff :(
10/2014 spontaan zwanger-29/7/2015 bevallen
9-11/20: 3x IUI: negatief
02/21 icsi 1: bn positief <3 (geen cryo's)

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: IUI-clubje

Bericht door CaroCaro » 3 november 2020, 11:41

Welkom Lotus!

NVRoosje, hou vooral dat sprankeltje vast! Zolang dat er is, is er hoop... Ik heb de voorbije dagen ook al elke dag gedacht van 'oef, nog géén nieuws van fertiliteit dat mijn afspraak van vrijdag niet doorgaan'... Elke dag is een gewonnen dag en hoop ik dat ze een dag minder lang dicht zullen zijn (mocht het toch zover komen... ). Een naieve gedachte wellicht, maar goed ... :-)

Ik blijf duimen voor ons allemaal en dat er toch voor sommigen onder jullie ondertussen goed nieuws mag komen...

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 3 november 2020, 18:01

inderdaad, hoop nog niet verliezen, nvroosje!
Maar ik snap dat het bang afwachten is welke beslissingen ze nemen.

Ik heb deze ochtend mijn 3de inseminatie gehad en ga nu ook terug de wachtweken in. Mag vanavond ook starten met Utrogestan. Alleen beetje verwarrend.. Diegene dit ook nemen, is dit ook telkens 3x/dag inbrengen? Ik moest vandaag maar 1 nemen en vanaf morgen 3.
Ik hoop dat dit helpt, heb dit nog niet eerder gebruikt
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 3 november 2020, 18:41

@nikki123 het klopt wel. Vanochtend was je inseminatie en ze willen zeker zijn dat je eisprong geweest is. Vandaar nu pas savonds inbrengen. Na je eisprong.
Ik gebruik er zelf 2. Sochtends 1. En savonds voor het slapen gaan. Ik merk zelf al verschil met 2. Geen tussentijdse bloedingen meer :) ik zit nu op 4 dagen na mijn inseminatie. Xx
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Lotusje0506 » 3 november 2020, 20:17

Dag dames!

Dank je wel voor de warme ontvangst, doet goed om te merken en het soms eens tegen lotgenoten te kunnen uitdrukken ☺️

We hebben zo wat alle centra in België bezocht, overal gaven ze ons de melding dat we nooit een kindje van onszelf zouden hebben omwille van ons gelijkaardig gen op een bepaald stukje dna. Er werd ons aangeraden om eventueel een donor in te schakelen of over te gaan tot adoptie. Maar we weigerden op te geven en geloofden echt dat we ooit een wondertje zouden hebben. Tot we in het Jan Palfijn bij dr Decleer kwamen. Hij is in samenwerking met een arts uit Amerika en deed op het moment dat we ons bij hem aanmelden net onderzoeken en had geslaagde testresultaten over onze problemen. Dus wilde die graag toepassen. Het resultaat ligt nu in zijn bedje te slapen, dus alle vertrouwen in die man!

Vanmiddag telefoon gehad dat de onthaalmoeder van mijn zoontje positief heeft getest, dus voor alle veiligheid slaan we deze cyclus over en starten we eind november/begin december opnieuw op. Voorlopig hebben wij geen symptomen maar je weet uiteindelijk nooit! Hopelijk wordt er toch wat op Corona gevonden, ‘t is vreemd hoe je nu beseft dat we ervoor echt een luxe leven hadden!

Hoe gaat het met jullie ondertussen? Bij wie zijn jullie in behandeling?

Om op de vraag van utrogestan te antwoorden: ik heb dit ook altijd al gebruikt. Zelfs bij de poging van mijn zoontje tot 6/7 per dag. Het enige mindere is dat het een boeltje is dus een inlegkruisje is wel handig. Bij mij kwamen mijn regels gewoon door als de uitslag negatief was of uiteindelijk een biochemische zwangerschap bleek te zijn. Bij andere dames worden ze tegen gehouden, dus is denk ik vooral afhankelijk van persoon tot persoon.
Bij een terugplaatsing na een pick up moest ik er ook maar 1 of 2 inbrengen die dag, afhankelijk van het tijdstip. Bij een cryo was dit een aantal dagen op voorhand. Hoe het bij iui gaat, kan ik je niet meegeven. Sorry 😟

Normaal starten wij op met Clomid. Heeft iemand onder jullie hier al ervaring in?
Is me totaal onbekend. Zal duidelijk nog heel wat vragen voor jullie hebben de komende maanden 😁 oeps.

Fijne avond iedereen!
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

Nikki123
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 september 2020, 9:53

Re: IUI-clubje

Bericht door Nikki123 » 4 november 2020, 15:30

Waw, lotusje! Wel mooi verhaal dat het toch ondanks alle afwijzingen er toch iets moois is uitgekomen en het jullie toch gelukt is! Kan me inbeelden dat dit wel heel zwaar moest geweest zijn om toch te blijven doorgaan.

Ik ben nu aan mijn 3de ronde waarbij ik 5 dagen clomid (1pil, dus laagste dosis) moest innemen. Afgelopen 2 cyclussen af en toe hele lichte steken in m’n lies, ditmaal niets.
Voor de rest niet heel veel bijwerkingen buiten snellere haargroei .

Nu had ik toch even mailtje gestuurd naar m’n fertiliteitsafdeling over hoeveel utrogestans ik nu per dag moest gaan gebruiken.. krijg nu pas antwoord: wij raden 1/dag aan.
Woops! Heb daarnet de 2de gebruikt, weet niet of dit veel kwaad kan en of je dat best op vaste tijdstippen neemt?
Beste is dan geen meer innemen vanavond maar dan terug morgen?

Ik hoop dat me dit ook helpt en zorgt voor een goeie innesteling ;-)
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Lotusje0506 » 4 november 2020, 17:05

Nikki123 schreef:
4 november 2020, 15:30
Waw, lotusje! Wel mooi verhaal dat het toch ondanks alle afwijzingen er toch iets moois is uitgekomen en het jullie toch gelukt is! Kan me inbeelden dat dit wel heel zwaar moest geweest zijn om toch te blijven doorgaan.

Ik ben nu aan mijn 3de ronde waarbij ik 5 dagen clomid (1pil, dus laagste dosis) moest innemen. Afgelopen 2 cyclussen af en toe hele lichte steken in m’n lies, ditmaal niets.
Voor de rest niet heel veel bijwerkingen buiten snellere haargroei .

Nu had ik toch even mailtje gestuurd naar m’n fertiliteitsafdeling over hoeveel utrogestans ik nu per dag moest gaan gebruiken.. krijg nu pas antwoord: wij raden 1/dag aan.
Woops! Heb daarnet de 2de gebruikt, weet niet of dit veel kwaad kan en of je dat best op vaste tijdstippen neemt?
Beste is dan geen meer innemen vanavond maar dan terug morgen?

Ik hoop dat me dit ook helpt en zorgt voor een goeie innesteling ;-)
Een te veel kan zeker kwaad hoor, het ondersteunt de innesteling. Dus zeker niet mee inzitten.
Mij hebben ze altijd op vaste tijdstippen te nemen en het beste na een douche of bad in plaats van ervoor.
Ik deed dit om 8u-14u-22u
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 4 november 2020, 20:02

Ik gebruik er ook 2 per dag.

Ik had een vraagje, als je eisprong geweest is en het eitje is bevrucht gaat je temperatuur dan ook meteen omhoog?
of is dit pas rondom de menstruatie. nog een week wachten voor mij. Temp hetzelfde als andere maanden. 36.8

xx
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten