IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 7 februari 2022, 9:37

In theorie is er geen Pregnyl meer, maar er zijn altijd uitzonderingen. Met zo'n gevoelige test kan je uiteraard iets langer positief testen.

Als je Pregnyl 10000 hebt gehad is het 10-14 dagen.

Als je echt zekerheid wil hebben dat het negatief is dan zou ik toch wachten tot d14.

Een vals positieve komt amper voor, een vals negatieve veel meer, gewoon door te vroeg te testen.

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 7 februari 2022, 13:31

mich75 schreef: ↑
7 februari 2022, 9:37
In theorie is er geen Pregnyl meer, maar er zijn altijd uitzonderingen. Met zo'n gevoelige test kan je uiteraard iets langer positief testen.

Als je Pregnyl 10000 hebt gehad is het 10-14 dagen.

Als je echt zekerheid wil hebben dat het negatief is dan zou ik toch wachten tot d14.

Een vals positieve komt amper voor, een vals negatieve veel meer, gewoon door te vroeg te testen.

Hey mich75,

Ik heb een vraagje ik ben zaterdag bloed laten prikken en had een hcg van 7. Ik had in de ochtend een vroegtest gedaan die gaf positief en in de late middag een test die weken aangaf en die gaf ook 1 a 2 weken aan ( wat klopt) jij een idee wat ik hiermee moet. Want het is zoals je zegt dat de testen pas positief gaan bij 10. Maar ik zou volgens bloedonderzoek maar 7 hebben.

Grtjs
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 7 februari 2022, 16:08

Heb je nog sindsdien een positieve test gehad? In principe is een bloedtest altijd accurater. Ik dacht ook wel dat een hcg van 7 niet absoluut negatief was. Eerder dat het in de twijfelzone zit (met grote kans op negatieve uitkomst wel). Ik zou nog eens testen en een bloedafname doen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 7 februari 2022, 16:33

Glow schreef: ↑
7 februari 2022, 16:08
Heb je nog sindsdien een positieve test gehad? In principe is een bloedtest altijd accurater. Ik dacht ook wel dat een hcg van 7 niet absoluut negatief was. Eerder dat het in de twijfelzone zit (met grote kans op negatieve uitkomst wel). Ik zou nog eens testen en een bloedafname doen.
Hey Glow,

Ja hoe het komt snap ik ook niets van maar heb idd net nog een test gedaan en die was negatief. Dus nu ben ik zeker/ gerust. Afwachten wanneer ze terug een donor hebben en dan op naar poging nummer 2. Bij jou nog een klein maandje :D is je zwangerschap wat meegevallen?

Lieve grtjs jessie
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 7 februari 2022, 18:50

toekomstigebam schreef: ↑
7 februari 2022, 16:33
Glow schreef: ↑
7 februari 2022, 16:08
Heb je nog sindsdien een positieve test gehad? In principe is een bloedtest altijd accurater. Ik dacht ook wel dat een hcg van 7 niet absoluut negatief was. Eerder dat het in de twijfelzone zit (met grote kans op negatieve uitkomst wel). Ik zou nog eens testen en een bloedafname doen.
Hey Glow,

Ja hoe het komt snap ik ook niets van maar heb idd net nog een test gedaan en die was negatief. Dus nu ben ik zeker/ gerust. Afwachten wanneer ze terug een donor hebben en dan op naar poging nummer 2. Bij jou nog een klein maandje :D is je zwangerschap wat meegevallen?

Lieve grtjs jessie
Aww, niet fijn dat het negatief is, maar nu ben je inderdaad zeker! Veel succes met poging 2!

Inderdaad, nog een klein maandje te gaan. Op zich viel de zwangerschap vrij goed mee. Een paar kleine kwaaltjes en hoewel je voorheen zo ontzettend uitkijkt naar die zwangerschap, mag het nu stilaan gedaan zijn. πŸ™ˆ
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 7 februari 2022, 19:13

toekomstigebam schreef: ↑
7 februari 2022, 13:31
mich75 schreef: ↑
7 februari 2022, 9:37
In theorie is er geen Pregnyl meer, maar er zijn altijd uitzonderingen. Met zo'n gevoelige test kan je uiteraard iets langer positief testen.

Als je Pregnyl 10000 hebt gehad is het 10-14 dagen.

Als je echt zekerheid wil hebben dat het negatief is dan zou ik toch wachten tot d14.

Een vals positieve komt amper voor, een vals negatieve veel meer, gewoon door te vroeg te testen.

Hey mich75,

Ik heb een vraagje ik ben zaterdag bloed laten prikken en had een hcg van 7. Ik had in de ochtend een vroegtest gedaan die gaf positief en in de late middag een test die weken aangaf en die gaf ook 1 a 2 weken aan ( wat klopt) jij een idee wat ik hiermee moet. Want het is zoals je zegt dat de testen pas positief gaan bij 10. Maar ik zou volgens bloedonderzoek maar 7 hebben.

Grtjs
Je hebt ondertussen al antwoord op je vraag.

De waarde in je bloed is accurater omdat er geen invloed is van concentratieveranderingen.
Bij urinetesten wordt meestal aangeraden om met ochtendurine te testen omdat die meer geconcentreerd is.

Als het bij jou langer duurt om de Pregnyl uit je systeem te krijgen kan het daar aan liggen.
Maar het kan ook zijn dat er een bevruchting is geweest en het heel vlug is misgelopen.

Het is altijd interessant dat er een bn gebeurt, jij had blijkbaar positieve urinetesten, met een waarde van 7 is dit meestal niet het geval.

Hopelijk hebben ze vlug een nieuwe donor zodat je opnieuw kan starten.

Bij ons was er voldoende van dezelfde donor in voorraad

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 7 februari 2022, 20:23

Glow schreef: ↑
7 februari 2022, 18:50
toekomstigebam schreef: ↑
7 februari 2022, 16:33
Glow schreef: ↑
7 februari 2022, 16:08
Heb je nog sindsdien een positieve test gehad? In principe is een bloedtest altijd accurater. Ik dacht ook wel dat een hcg van 7 niet absoluut negatief was. Eerder dat het in de twijfelzone zit (met grote kans op negatieve uitkomst wel). Ik zou nog eens testen en een bloedafname doen.
Hey Glow,

Ja hoe het komt snap ik ook niets van maar heb idd net nog een test gedaan en die was negatief. Dus nu ben ik zeker/ gerust. Afwachten wanneer ze terug een donor hebben en dan op naar poging nummer 2. Bij jou nog een klein maandje :D is je zwangerschap wat meegevallen?

Lieve grtjs jessie
Aww, niet fijn dat het negatief is, maar nu ben je inderdaad zeker! Veel succes met poging 2!

Inderdaad, nog een klein maandje te gaan. Op zich viel de zwangerschap vrij goed mee. Een paar kleine kwaaltjes en hoewel je voorheen zo ontzettend uitkijkt naar die zwangerschap, mag het nu stilaan gedaan zijn. πŸ™ˆ
Super dat je niet teveel hebt afgezien.. je hoort soms andere verhalen. Maar wat je zegt hoor je toch ook vaak tegen het einde dat het moment er wel mag zijn😊

En voor mij inderdaad afwachten op een nieuwe match zodat ik nog een poging kan wagen.

Geniet nog van je laatste weekjes heπŸ˜‰
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 7 februari 2022, 20:25

mich75 schreef: ↑
7 februari 2022, 19:13
toekomstigebam schreef: ↑
7 februari 2022, 13:31
mich75 schreef: ↑
7 februari 2022, 9:37
In theorie is er geen Pregnyl meer, maar er zijn altijd uitzonderingen. Met zo'n gevoelige test kan je uiteraard iets langer positief testen.

Als je Pregnyl 10000 hebt gehad is het 10-14 dagen.

Als je echt zekerheid wil hebben dat het negatief is dan zou ik toch wachten tot d14.

Een vals positieve komt amper voor, een vals negatieve veel meer, gewoon door te vroeg te testen.

Hey mich75,

Ik heb een vraagje ik ben zaterdag bloed laten prikken en had een hcg van 7. Ik had in de ochtend een vroegtest gedaan die gaf positief en in de late middag een test die weken aangaf en die gaf ook 1 a 2 weken aan ( wat klopt) jij een idee wat ik hiermee moet. Want het is zoals je zegt dat de testen pas positief gaan bij 10. Maar ik zou volgens bloedonderzoek maar 7 hebben.

Grtjs
Je hebt ondertussen al antwoord op je vraag.

De waarde in je bloed is accurater omdat er geen invloed is van concentratieveranderingen.
Bij urinetesten wordt meestal aangeraden om met ochtendurine te testen omdat die meer geconcentreerd is.

Als het bij jou langer duurt om de Pregnyl uit je systeem te krijgen kan het daar aan liggen.
Maar het kan ook zijn dat er een bevruchting is geweest en het heel vlug is misgelopen.

Het is altijd interessant dat er een bn gebeurt, jij had blijkbaar positieve urinetesten, met een waarde van 7 is dit meestal niet het geval.

Hopelijk hebben ze vlug een nieuwe donor zodat je opnieuw kan starten.

Bij ons was er voldoende van dezelfde donor in voorraad
Bij mij was er helaas niet veel binnengebracht dat hadden ze al meteen aangegeven ook. Dus hopen dat ze snel terug een match vinden zodat ik nog een poging kan wagen.

Alvast weer maar eens een dikke merci voor je goede duidelijke uitleg, heb ik en waarschijnlijk andere veel aan!

Grtjs jessie
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Lenka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 november 2021, 0:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Lenka » 9 februari 2022, 10:56

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Heb al een beetje rond gekeken.
Spannend allemaal.

Ikzelf heb net een tweede cyclus achter de rug (KID) voor ons tweede kindje.
Op maandag 24/1 had ik een follikel van 17 en een beginnende LH piek. Ik moest dan in de namiddag PRegnyl inspuiten en kreeg op dinsdag 25/1 in de namiddag de inseminatie.

De wachtweken zijn verschrikkelijk. Ik gebruik 3x per dag utrogestan.
Gisteren kon ik niet meer wachten en deed ik een urinetest die lichtjes positief toonden. 's Avonds had ik een beetje bloedverlies (enkele druppels), vanochtend opnieuw.
Vanochtend (9/2) mocht ik een bloedname doen en deze toonde een HCG van 38.

Positief natuurlijk, maar nog laag! Ik moet de bloedname herhalen binnen enkele dagen. Maar ik maak me erge zorgen over het bloedverlies.
Zijn er mensen die zo laat nog een innestelingsbloeding hadden?

Sorry voor het chaotische berichtje, ik maak me helemaal gek! ;-)

Voor jullie allen ook heel veel succes!

Lenka

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 9 februari 2022, 15:47

Hey Lenka,

Het is inderdaad spannend allemaal! Ik ben ook nog nieuw hier op het forum.

Zelf maakte ik me zorgen over de timing van de inseminatie. Ik had al een follikel van 25mm en de avond nadien heb ik Pregnyl ingespoten, zodat de inseminatie de volgende dag kon gebeuren. Het zit zo in mijn hoofd dat het wel eens wat te laat zou kunnen zijn...

Nu vrijdag zouden de 2 helse wachtweken voorbij zijn. Ik heb gisteren een heel klein beetje bloedverlies gehad, maar dat is opnieuw gestopt. Zou de aanloop naar menstruatie kunnen zijn. Ik vraag me ook af in hoeverre er bloedverlies kan optreden ondanks een zwangerschap. Mijn zus heeft hetzelfde als jou voorgehad, net het begin van haar menstruatie maar intussen is ze al 12 weken zwanger. Zou het normaal zijn dat er bloedverlies optreedt bij het begin van de zwangerschap?

Ik denk dat jouw HCG waarde wel een goed teken is, die zal normaal gezien serieus stijgen deze dagen. Ik duim met je mee :-)

Wie heeft het ook meegemaakt?

Groetjes,
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 β€”> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 β€”> zwanger van verse TP op dag 5

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 9 februari 2022, 16:23

Bloedverlies gedurende het 1e trimester is niet abnormaal. Bij de ene zijn het enkele druppels bij de andere veel meer. Het kan roos, bruin of rood zijn.
Zolang het niet gepaard gaat met (hevige) buikkrampen is er nog geen reden tot paniek.

Natuurlijk heb je liever geen bloedverlies omdat het toch voor ongerustheid zorgt, maar op zich kan het geen kwaad.

Het kan natuurlijk altijd het begin zijn van je ms of toch een beginnende mk.

Utrogestan houdt meestal je ms tegen, dit kan er dus voor zorgen dat je denkt zwanger te zijn om dat 'over tijd' gaat.

Ook mΓ©t utrogestan kan je toch bloedverlies hebben. Bij mijn laatste zwangerschap heb ik de eerste weken toch wat bruinverlies gehad, mijn progesteron stond vrij laag ondanks het gebruik van utrogestan.

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 9 februari 2022, 19:07

ingevr84 schreef: ↑
9 februari 2022, 15:47
Zelf maakte ik me zorgen over de timing van de inseminatie. Ik had al een follikel van 25mm en de avond nadien heb ik Pregnyl ingespoten, zodat de inseminatie de volgende dag kon gebeuren. Het zit zo in mijn hoofd dat het wel eens wat te laat zou kunnen zijn...
Ik kom even inpikken op deze comment. Follikelgrootte maakt niet echt uit op dat vlak. Het hangt vooral af van je LH piek of je follikel vanzelf springt. De inseminatiewindow is ook niet zo strak als je zou denken. Daar zit wel iets van marge in. Het kleintje in mijn buik komt van een follikel van 24 mm dus maak je niet teveel zorgen. πŸ˜‰
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 9 februari 2022, 22:16

ingevr84 schreef: ↑
5 februari 2022, 20:24
Vrijdag is het 2 weken na mijn IUI. Ik moet geen bloed laten nemen dus ga gewoon een test doen. Heb zo eentje gekocht die je extra vroeg kan doen, maar ik denk dat het toch beter is om echt 14 dagen te wachten. Door die pregnyl kan het een vals resultaat geven hebben ze mij gezegd. Het is wel echt moeilijk om geduld te hebben…
Nog 2 dagen if ja 1 en een beetjeπŸ˜‰ of heb je al getest😊 laat iets weten he.... ik duim voor jullie
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 10 februari 2022, 7:51

Glow, bedankt voor je geruststelling! Ik dacht dat 25mm zo groot was dat die follikel onmiddellijk zou springen en de inseminatie de dag nadien dus te laat zou zijn...
Je bevalling komt dichtbij! Zo spannend :-) In die laatste weken kan het voor elk moment zijn :-)

Toekomstigebam, ik heb nog niet getest... Morgen is D day, maar ik ben er niet gerust in. Momenteel heb ik soms een paar druppels lichtroze bloedverlies. Dus dat zou wel eens het eerste teken van mijn menstruatie kunnen zijn. Elk toiletbezoek voelt aan als een stressmoment momenteel :-)
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 β€”> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 β€”> zwanger van verse TP op dag 5

toekomstigebam
Berichten: 212
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 10 februari 2022, 13:22

ingevr84 schreef: ↑
10 februari 2022, 7:51
Glow, bedankt voor je geruststelling! Ik dacht dat 25mm zo groot was dat die follikel onmiddellijk zou springen en de inseminatie de dag nadien dus te laat zou zijn...
Je bevalling komt dichtbij! Zo spannend :-) In die laatste weken kan het voor elk moment zijn :-)

Toekomstigebam, ik heb nog niet getest... Morgen is D day, maar ik ben er niet gerust in. Momenteel heb ik soms een paar druppels lichtroze bloedverlies. Dus dat zou wel eens het eerste teken van mijn menstruatie kunnen zijn. Elk toiletbezoek voelt aan als een stressmoment momenteel :-)
Of het is een goed teken dat je innesteling bezig is. Ik hoop het zo voor je. En van dat stressmoment snap ik heel goed, elk bezoek is dan spannend😊 laat het morgen weten he, en ondertussen blijf ik duimen voor jullie
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten