IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 18 mei 2020, 19:48

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 19 mei 2020, 9:35

@Babske24: Bij een laparoscopie mag ik de volgende maand al terug starten met iui.

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 19 mei 2020, 12:08

Dag iedereen,

Dit is de eerste keer dat ik een bericht plaats op dit forum, maar ik ben al enkele weken troost aan het vinden bij het lezen van de berichten van jullie allemaal. Eindelijk heb ik het gevoel gelijkgestemden te vinden, die met een half woord voldoende hebben om te weten wat er leeft...

Even kort introduceren, we zijn nu iets meer dan een jaar aan het proberen voor ons eerste kindje. Tijdens dit jaar, hadden we wel al veel contact met dokters. Goed drie maanden na het stoppen van mijn pil werd ik angstig. Ik had iedere maand enorme krampen in de tweede helft van mijn cyclus en last van tussentijdse bloedingen. De huisarts voerde een bloedonderzoek uit, maar dit zag er prima uit. In november dan toch naar de gynaecoloog omdat ik het niet langer vertrouwde. Daar werd utrogestan opgestart, maar later bleek het schema niet goed voor me te zijn, aldus de fertiliteitsarts. In februari dit jaar dan voor de eerste keer bij de fertiliteitsarts langsgegaan voor een tweede opinie aangezien de klachten aanwezig bleven. Gezien mijn mama endometriose heeft gehad, dacht ik dezelfde weg op te gaan. Tot nu werden we via cyclusmonitoing opgevolgd (met utrogestan en deze maand ook voor de eerste keer Pregnyl-triggershot), helaas zonder resultaat.

Vandaag vernamen we telefonisch (lang leve Corona) dat mijn man zijn onderzoek minder goed was. We zullen dus vanaf volgende maand starten met IUI in een normale cyclus, aangezien mijn bms en ovulatie goed zijn.

De angst dat ik endometriose zou hebben blijft... En telefonisch vernemen dat je vanaf volgende maand IUI zal doen is toch een hele brok om te verwerken.

Ik hoop hier samen met jullie allemaal, in dit IUI-clubje snel een positieve test te kunnen zien. Veel succes allemaal!

Gr,
Fie
โค feb 2021

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 19 mei 2020, 12:53

Hi Fie, welkom in ons groepje ๐Ÿ˜Š.
Ik wil je geruststellen dat IUI best wel meevalt. Okรฉ, het is en blijft kunstmatig, daar had ik het in het begin ook wel wat lastig mee. Het is pijnloos en op een halve minuut gebeurd.
Ik heb het 1 keer al gehad en het werkt wel. Geen van ons heeft een medisch probleem maar spontaan komt er niets van. Met de IUI lukte het wel, maar kort er na is het dan toch misgelopen. Maar wij vonden het enigszins positief omdat het nu eindelijk wel een keertje lukte.

Ik probeer deze maand nog spontaan, maar als het niet lukt dan start ik terug op in juni.

Veel moed en succes!
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger ๐ŸŒธ 23/04/2021

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 19 mei 2020, 13:06

Hoi Melissa00,

Bedankt voor de geruststellende woorden. Tegen de procedure op zich heb ik niet zoveel. Ik ben op zich eigenlijk wel blij dat we eindelijk iets nieuw kunnen proberen. Het is vooral het idee dat de krampen er nog steeds zijn iedere maand. Als je baarmoeder zoveel samentrekt, dan vraag ik me af of het รผberhaupt gaat lukken op die manier. Hebben jullie ook zoveel krampen? Vanzelf of met utrogestan?

Succes met de spontane poging en indien dat niet lukt, met de IUI! Ik kan geloven dat het wel moed geeft als je er toch zwanger mee geworden bent. Hopelijk meer geluk de volgende keer!!

Gr,
Fie
โค feb 2021

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 19 mei 2020, 13:11

Hey Fie, krampen heb ik eigenlijk bijna nooit. Enkel wat rond de ovulatie. Met utrogestan heb ik geen problemen buiten het feit dat ik het echt iets mottig vind om te gebruiken ๐Ÿ˜….

Voelt het als menstruatiepijn?
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger ๐ŸŒธ 23/04/2021

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 19 mei 2020, 14:39

Hey Melissa00,

Het voelt inderdaad aan alsof ik gedurende de hele tweede wachtweek ieder moment mijn regels kan krijgen. Zeer lastig. Kan dan ook moeilijk de druk van een broeksknop verdragen bv. Maakt het heel lastig , want zo kan ik precies nooit hoop koesteren dat de test misschien toch positief zal zijn...
โค feb 2021

Spruit
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 april 2020, 19:20

Re: IUI-clubje

Bericht door Spruit » 19 mei 2020, 16:11

Babske84 schreef: โ†‘
18 mei 2020, 17:40
Hoihoi,

Ik ben 35 jaar en super klaar voor een kindje...alleen klopt er niemand aan de deur dus ga ik er alleen voor ๐Ÿ˜

Ik ben gestart in Leuven, bij Dr. Segaert en alles verloopt super vlot. 1ste gesprek in maart, 2 weken later afspraak (via skype door corona) met pscholoog en 10 dagen later groen licht. Morgen moet ik langsgaan voor hysteroscopie (standaard procedure want ik heb geen probleem) en dan kan ik hopelijk eindelijk starten!

Iemand een idee hoelang het duurt tussen hysteroscopie en eerste inseminatie?

Heel veel moed en succes gewenst aan jullie allemaal, powervrouwen ๐Ÿ‘Š๐Ÿผ๐Ÿ‘Š๐Ÿผ
Succes! Waarom moet je eigenlijk een hysteroscopie laten doen? Ik vraag het maar omdat wij quasi in dezelfde situatie verkeren. Wij gaan ook met donorzaad zwanger proberen raken en het enige vooronderzoek (naast gewone echo en bloedanalyse enzo) was een hyfosy. Ik snap soms niet dat behandelingen zo verschillend kunnen zijn, afhankelijk van bij welke arts je gaat...

Groetjes.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 19 mei 2020, 16:16

Hoi Spruit,

Dit is standaardprocedure. Ik ben single en ga dus via donorsperma een kindje verwekken. Ik kan altijd op het uur zeggen wanneer mn regels gaan komen en nog nooit geen problemen gehad met baarmoeder/eileiders...het onderzoek daarnet bevestigt dit en ik kreeg een 10/10 ๐Ÿ˜ vanaf 15/6 mogen ze terug insemineren (stopgezet door Corona) dus aangezien alles zo vlot verloopt, hoop ik op een minimum aantal pogingen ๐Ÿ˜‚ ik zie het allemaal nog goed zitten...
Als het een geruststelling kan zijn voor jullie: lees de hororverhalen van de hysteroscopie niet want het is een vrij pijnloos onderzoek. Take care allemaal ๐Ÿ‘Š๐Ÿผ
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: โŒ
IUI 2: 13 augustus: โœ…
27/4/21: welkom Juliette

Spruit
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 april 2020, 19:20

Re: IUI-clubje

Bericht door Spruit » 19 mei 2020, 16:25

Maar zo vreemd! Wij gaan ook IUI doen met donorzaad. Onze goedkeuring was er in november, aanvraag donor is gedaan begin december. Lang wachten op een geschikte donor en pas dit weekend kreeg ik te horen dat er eindelijk eentje gevonden is voor ons.

Ik moest enkel een hyfosy laten doen dus daarom mijn vraag. Ik word behandeld in UZ Leuven door arts uit Antwerpen die hiermee samenwerkt.

Nu dinsdag mag ik op consultatie bij mijn arts om verdere planning te bespreken. Ik vermoed, maar durf er niet 100% van uit gaan, dat wij ook in juni gaan kunnen starten. Over een hysteroscopie werd nooit gesproken.

Fijn dat je onderzoek goed was. Hopelijk nu een snelle start voor jou, veel succes!

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 19 mei 2020, 21:05

Oei dat is inderdaad lang wachten van november tot nu. Bij mij hebben ze vandaag bloed genomen om genetica te bepalen en normaal zou er tegen 15/6 een donor moeten zijn.

Idd heel raar dat het zo afhangt van centrum tot centrum...ik ben bij Life Center Leuven dat samenwerkt met HH Leuven.

Heel veel succes voor jullie! Hou me op de hoogte he ๐Ÿ˜Š

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 20 mei 2020, 15:49

@Fie: Sinds dat ik hormonen gebruik voor de iui heb ik dezelfde krampen. Een week voor mijn menstruatie trekt mijn maag volledig samen tot mijn menstruatie. Daarom hebben we besloten om een laparoscopie te laten uitvoeren om toch zeker te zijn dat er niets is :-). Volgende week vrijdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis :-).

@iedereen: heel veel succes.

@Sarah: Heb jij al nieuws wanneer de inseminatie kan plaatsvinden?

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 20 mei 2020, 17:30

Hey Minosh,

Jammer dat je die krampen ook moet ervaren! Ik had vandaag weer krampen, maar ook erg veel rugpijn langs mijn rechterzijde. Klachten zijn eigenlijk bijna altijd rechterkant, ongeacht of ovulatie langs die kant was of niet.

Mag ik vragen of jouw dokter die laparoscopie heeft voorgesteld of heb je hier zelf op aangedrongen? Ik zou me ergens geruster voelen te weten dat ze dat onderzocht hebben, maar niets konden vinden. Nu blijf ik maar piekeren over de oorzaak van die pijn... Anderzijds is het wel een operatie natuurlijk. Misschien toch eens bespreken bij mijn volgende afspraak?

Alvast heel veel succes met de ingreep. Ik duim dat het mag meevallen en dat ze niets naars ontdekken!
โค feb 2021

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 21 mei 2020, 7:11

Hallo Fie,

Ik heb na 3 iui en een pauze zelf gevraagd voor een evaluatie. Mits ze tijdens het startgesprek sprak over een laparoscopie, heb ik zelf gepolst of dit een optie is voor mij omdat ik sinds het gebruik van de hormonen en nadien zoveel last heb. Mijn gevoel is dat je eigenlijk vaak zelf dingen gewoon moet vragen, anders zullen ze dit niet (zonder ze aanwijzingen )hebben iets voorstellen.

Enerzijds hoop ik dat ze iets vinden want dat zou een verklaring zijn, anderzijds wil ik niet dat zo erg is, dat het niet meer zou lukken!

Ik zou het toch eens bespreken, jij weet maar nooit.
Veel succes.
Minosh

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 21 mei 2020, 9:47

Dag Minosh,

Daar heb je vast wel gelijk in. De tijd die je bij de arts hebt, is erg gelimiteerd. Als je niet voorbereid bent om specifieke vragen te stellen, dan wordt er ook niet veel extra verduidelijkt. Helaas is het vaak bandwerk daar.

Ik begrijp helemaal wat je wilt zeggen... Als ze iets vinden, dan heb je eindelijk een antwoord. Maar hopen dat het dan niets ernstig is. Ik duim voor je !!

Vandaag wat genieten van het mooie weer. We laten al voldoende fijne dingen aan ons voorbij gaan omwille van de mmm!
Liefs
Fie
โค feb 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten