IUI-clubje

IUI Forum
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 6 augustus 2020, 14:50

Pindanootje schreef:
6 augustus 2020, 14:40
@johanna, ik hou met die volle blaas eigenlijk totaal geen rekening. Ben maandag echt nog kwartier voor de inseminatie gaan plassen zelfs. Volgens mij is dat bij de ivf procedure meer van belang maar niet zozeer voor Iui. Ze hebben mij er althans nooit iets over gezegd.
En die utro, ik moet het enkel smorgens bij opstaan en savonds voor slapengaan doen, maar als je het ook overdag moet doen zou ik inderdaad iets bij je hebben om de capsule in te "vervoeren" en een toilet zoeken :)
Bij mij hebben ze ook niets gezegd over een volle blaas...zo zie je maar weer wat de rode draad in dit forum is: elk centrum werkt toch wel een beetje/soms veel anders. Gek he...
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 6 augustus 2020, 15:02

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 6 augustus 2020, 15:18

Ik probeerde die utro toch wel stipt te nemen, maar ieder zijn idee.

Ik snap het probleem eigenlijk niet om het overdag te nemen, ik had gewoon een strip in mijn handtas zitten. Als ik op vakantie was gingen we rond het tijdstip iets eten of drinken en ging daar naar het toilet, zo kon het ook rustig smelten zonder schrik te hebben dat het er terug uitkwam.

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door paulien94 » 6 augustus 2020, 18:28

Johanna1991 schreef:
6 augustus 2020, 14:32
Ik heb clomid ook steeds van dag 3 tot dag 7 moeten slikken (en het duurde bij mij ook altijd lang voor ik echt dag 1 kon tellen, met zoveel bruinverlies daarvoor). Ik heb nu wel het gevoel dat ze me met clomid "aan het lijntje gehouden" hebben. Ik had telkens dun baarmoederslijmvlies daardoor. En van zodra ik ermee stopte had ik ineens wel een zwangerschap, weliswaar biochemisch... Ik ben dus niet zo'n clomid fan. Die clomid zorgde er ook voor dat ik redelijk 'snel' mijn eisprong had (dag 12,13), terwijl ik in mijn natuurlijke cyclus een late eisprong heb (dag 18,19 of 20). En ik heb het gevoel dat een late eisprong, bij mij dan toch, beter is, meer kans op een wat dikker baarmoederslijmvlies.

Over mijn administratief gedoe van de IUI: ik heb dinsdag mijn basisecho gehad en ik heb gezegd dat het ziekenfonds het nog wel in orde gaat krijgen, dus normaal mag ik ergens volgende week ook m'n eerste IUI doen! Spannend.

Ik ben me wel twee dingen aan het afvragen:

- ik heb gelezen dat je best een gevulde blaas hebt tijdens de inseminatie. Nu heb ik eens één keer een echo gehad toen ik eigenlijk moest plassen, en dat vond ik het onaangenaamste ooit :p Wordt dat bij jullie ook aangeraden? En wat is "gevuld", als ik 's morgens niet mag gaan plassen, dat kan ik niet aan hoor :p

- als je die Utrogestan 3x per dag moet nemen (op mijn papier staat 7u, 15u, 22u)... hoe doen jullie dat? Als je moet werken, als je op vakantie gaat, als je gewoon ergens heen gaat... Toch heel vervelend om dat altijd te moeten meenemen? Steek je dat dan in een zakje of zo en moet je dan maar een toilet zien te vinden?
Over die volle blaas: ik zou er wel rekening mee houden. Ik moest zelf van de zenuwen heel dringend plassen dus was een halfuur voor de inseminatie toch nog naar de WC geweest, en de gynaecoloog voelde meteen dat ik geen volle blaas had. Een volle blaas duwt je baarmoeder meer in een ‘rechte lijn’ waardoor ze minder een bocht moeten nemen met de sonde. Die bocht was er bij mij dus wel, waardoor het wel wat duw- en trekwerk was en er uiteindelijk ook een klemmetje op mijn baarmoederhals geplaatst moest worden. Dus ik zou zeggen, probeer toch een uur of twee niet naar de WC te gaan voor de inseminatie. ☺️
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

ZonderGeduld
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 juli 2020, 10:50

Re: IUI-clubje

Bericht door ZonderGeduld » 6 augustus 2020, 22:19

@Paulien leuk dat alles goed gaat. Alvast proficiat.


Ik had de 1ste IUI een halfvolle blaas en toen hebben ze een klemmetje moeten gebruiken om de kathether in mn baarmoeder te krijgen. Laatst had ik er niet over nagedacht en was mn blaas leeg. Er is wat zuchten en puffen aan vooraf gegaan en uiteindelijk hebben ze een "metalen" niet buigzame kathether moeten gebruiken om op de goede plek te komen.
Ik geloof dus wel in de volle blaas theorie, maar volgens mij is dit wel voor elk lichaam verschillend.

@Pindanootje. Ik vind dat ook echt gek dat het eigenlijk al duidelijk is of ik nu zwanger ben of niet. Alleen weet ik het zelf niet. Konden we maar binnenkijken en eventueel een handje helpen indien nodig haha.

Ondertussen ben ik bijna door de wachtweken. Nog 4 dagen te gaan. Mijn gevoel zegt dat het niets is geworden, maar ik probeer nog positief te blijven.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 7 augustus 2020, 6:29

Nog 4 dagen en ik mag testen. Er zal hoogstwaarschijnlijk geen streep te zien zijn. Alle symptomen die ik heb: hoofdpijn en pijnlijke borsten zijn van utrogestan...
Gisteren had ik zin in chocolade en dat heb ik iedere maand 5 dagen voor mijn menstruatie, met dat signaal wist ik, het is niets geworden... De huilbuien zijn er dus ook weer bij...
Dit begint echt door te wegen, we hebben dan ook ff een vakantie geboekt in de bergen om er ff tussenuit te zijn.
Veel succes aan iedereen in de WW en ik duim mee voor positief nieuws❤️❤️❤️

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 7 augustus 2020, 8:08

@zondergeduld Amai de laatste 4, zo spannend, doe je zo'n early testje of wacht je netjes de bloedname af? Hopelijk komt er goed nieuws uit de bus!🍀

@minosh wat droevig om te horen dat je eigenlijk al voelt dat het niks is :( soms weet je dat gewoon inderdaad omdat het precies hetzelfde voelt als altijd he... Goed dat jullie even een vakantie nemen om weer op te laden want het is niet niks allemaal! 😢❤️

Ik kreeg vannacht enorme buikpijn ineens. Ik vermoed dat dit door de utro komt want ken dit nergens van. Was alsof er heel veel vocht in m'n buik zat. Wou op m'n andere zij gaan liggen maar dat lukte gewoon niet vd pijn. Ben dan maar gaan plassen, ook al was het niet het gevoel ve volle blaas eigenlijk. Daarna nog even soort stekende pijn gebleven, maar uiteindelijk terug in slaap gevallen. Is dit iets wat erbij hoort, normaal is ? 🤔 Ik droom precies ook veel meer vervelende dingen sinds die utro.. Ofwel beeld ik me 't in.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 7 augustus 2020, 8:22

Merci pindanootje ❤️! Inderdaad na lange tijd begin je jezelf best wel goed te kennen😅, en heb je zelf geen test meer nodig. Ik hoop dat we onze batterijen terug kunnen opladen🤞! ❤️

Ik heb ook vlage van buikpijn van de utrogestan, waarschijnlijk komt het van daar. Meer dromen heb ik er niet van, wel meer slapeloosheid... uren ‘s nachts wakker zonder echt moe te zijn. Het zijn niet mijn favoriete pillen😅.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 7 augustus 2020, 10:58

@Minosh: de berglucht zal jullie deugd doen, ik hoop dt je je zinnen wat kan verzetten en even “zorgeloos” kan zijn! Geniet er alvast van!

@Pindanootje: moet inderdaad niet leuk zijn die pijn ‘snachts...maar mss is het van de innestelling...nog niet opgeven tot je de test hebt gedaan 😊
Ik moet van dokter een zwangerschapstest doen op dag 12, ze sprak niet van bloedname 🤷🏽‍♀️

@zondergeduld: ik zou beter je nickname pikken want ik heb ook geen geduld en laat een zwangerschap(spoging) nu net iets zijn waarop je moet wachten 😂 komaan, nog 4 dagen, je zit al ver over de helft! Ik blijf duimen voor een positief resultaat!

Aan allen: als die utro zo veel bijwerkingen geeft, heb in er al bang voor want ik ga ze moeten nemen op vakantie 🙄 hopelijk geen slapeloze nachten want dan ben je liever in je eigen bed. Van de Clomid heb ik geen bijwerkingen gehad, hopelijk van Utro ook niet maar alles voor een gezonde baby he 😏
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 7 augustus 2020, 11:04

Babske84 schreef:
7 augustus 2020, 10:58
@Minosh: de berglucht zal jullie deugd doen, ik hoop dt je je zinnen wat kan verzetten en even “zorgeloos” kan zijn! Geniet er alvast van!

@Pindanootje: moet inderdaad niet leuk zijn die pijn ‘snachts...maar mss is het van de innestelling...nog niet opgeven tot je de test hebt gedaan 😊
Ik moet van dokter een zwangerschapstest doen op dag 12, ze sprak niet van bloedname 🤷🏽‍♀️

@zondergeduld: ik zou beter je nickname pikken want ik heb ook geen geduld en laat een zwangerschap(spoging) nu net iets zijn waarop je moet wachten 😂 komaan, nog 4 dagen, je zit al ver over de helft! Ik blijf duimen voor een positief resultaat!

Aan allen: als die utro zo veel bijwerkingen geeft, heb in er al bang voor want ik ga ze moeten nemen op vakantie 🙄 hopelijk geen slapeloze nachten want dan ben je liever in je eigen bed. Van de Clomid heb ik geen bijwerkingen gehad, hopelijk van Utro ook niet maar alles voor een gezonde baby he 😏

Ik vrees dat innesteling te snel zou zijn, maandag was pas inseminatie dus dit is pas 4dagen erna. Is pas na minstens één week geloof ik hé, innestelen? Dus zal iets anders geweest zijn vrees ik. Vandaag geen pijn gelukkig dus als 't zo blijft vind ik 't goed :)
Fijn weekend alvast iedereen!!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 7 augustus 2020, 11:32

Pindanootje schreef:
7 augustus 2020, 11:04
Babske84 schreef:
7 augustus 2020, 10:58
@Minosh: de berglucht zal jullie deugd doen, ik hoop dt je je zinnen wat kan verzetten en even “zorgeloos” kan zijn! Geniet er alvast van!

@Pindanootje: moet inderdaad niet leuk zijn die pijn ‘snachts...maar mss is het van de innestelling...nog niet opgeven tot je de test hebt gedaan 😊
Ik moet van dokter een zwangerschapstest doen op dag 12, ze sprak niet van bloedname 🤷🏽‍♀️

@zondergeduld: ik zou beter je nickname pikken want ik heb ook geen geduld en laat een zwangerschap(spoging) nu net iets zijn waarop je moet wachten 😂 komaan, nog 4 dagen, je zit al ver over de helft! Ik blijf duimen voor een positief resultaat!

Aan allen: als die utro zo veel bijwerkingen geeft, heb in er al bang voor want ik ga ze moeten nemen op vakantie 🙄 hopelijk geen slapeloze nachten want dan ben je liever in je eigen bed. Van de Clomid heb ik geen bijwerkingen gehad, hopelijk van Utro ook niet maar alles voor een gezonde baby he 😏

Ik vrees dat innesteling te snel zou zijn, maandag was pas inseminatie dus dit is pas 4dagen erna. Is pas na minstens één week geloof ik hé, innestelen? Dus zal iets anders geweest zijn vrees ik. Vandaag geen pijn gelukkig dus als 't zo blijft vind ik 't goed :)
Fijn weekend alvast iedereen!!
Oei nee sorry! Dat kan idd niet, ik haal soms jullie timings en verhalen wat door elkaar. Mea culpa 😊
Dokter zei maandag dat innestelling is vanaf dag 9 en dat ik op dag 12 een test mag doen en afh daarvan stoppen met utro.
Idd hopelijk geen pijn bij dit warme weer want dat is dubbel afzien dan. Fijn weekend allemaal en keep it cool 🤩
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 7 augustus 2020, 11:36

Ah mag je dan al stoppen met utro? Bij mij zeiden ze dat ik het wss moest doornemen nog x aantal weken in de eventuele zwangerschap..

Ik heb m'n dagje niet vandaag 😑 moe, geïrriteerd, nergens zin in, barstende hoofdpijn.. Dingen die ik normaal wel tof vind ergeren me alleen maar.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 7 augustus 2020, 11:59

Pindanootje schreef:
7 augustus 2020, 11:36
Ah mag je dan al stoppen met utro? Bij mij zeiden ze dat ik het wss moest doornemen nog x aantal weken in de eventuele zwangerschap..

Ik heb m'n dagje niet vandaag 😑 moe, geïrriteerd, nergens zin in, barstende hoofdpijn.. Dingen die ik normaal wel tof vind ergeren me alleen maar.
Stoppen als test negatief is he...als ze positief is weet ik het niet, daar heeft ze haar niet over uitgesproken. Maandag dus ook nog ns vragen. Zal alles opschrijven anders vergeet ik het mss.

Oei! Dat is niet goed maar als je een baaldag hebt, helpt het bij mij om het toe te laten en te laten gebeuren. Niet willen happy zijn als het niet lukt. Morgen is er een nieuwe dag! Zet een leuke serie op, kruip in de zetel en laat de wereld maar draaien. Take care meid! 👊🏼
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Fie1992
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:51

Re: IUI-clubje

Bericht door Fie1992 » 7 augustus 2020, 14:16

Babske84 schreef:
7 augustus 2020, 11:59
Pindanootje schreef:
7 augustus 2020, 11:36
Ah mag je dan al stoppen met utro? Bij mij zeiden ze dat ik het wss moest doornemen nog x aantal weken in de eventuele zwangerschap..

Ik heb m'n dagje niet vandaag 😑 moe, geïrriteerd, nergens zin in, barstende hoofdpijn.. Dingen die ik normaal wel tof vind ergeren me alleen maar.
Stoppen als test negatief is he...als ze positief is weet ik het niet, daar heeft ze haar niet over uitgesproken. Maandag dus ook nog ns vragen. Zal alles opschrijven anders vergeet ik het mss.

Oei! Dat is niet goed maar als je een baaldag hebt, helpt het bij mij om het toe te laten en te laten gebeuren. Niet willen happy zijn als het niet lukt. Morgen is er een nieuwe dag! Zet een leuke serie op, kruip in de zetel en laat de wereld maar draaien. Take care meid! 👊🏼

Hoi Babske,

Ik lees hier nog altijd jullie verhalen mee en wou toch even reageren op dit berichtje!
Welke test moet je uitvoeren op dag 12 na inseminatie? Een klassieke urinetest? Deze zijn pas 99% correct vanaf de dag van de gemiste menstruatie, wat in principe toch altijd aangegeven wordt als ovulatie +14 dagen. Het kan uiteraard dat je vroeger positief test, maar dat hangt ook wat af van de gevoeligheid van de test. Waarom niet pas na 14 dagen testen zodat je zeker niet te vroeg stopt met utrogestan? Sowieso geen prutstestjes vertrouwen dan... ga dan zeker voor een soort vroege test met een lage detectiewaarde voor hcg in de urine.

Ter info: ik moest de progesteron verder nemen tot 9w zwangerschap, het ogenblik waarop de placenta het volledig overgenomen heeft van het geel lichaam (corpus luteum) om progesteron te produceren en gebruikte het tweemaal daags.

Aan alle andere dames die hier ongeduldig het wachtbankje bezetten: veel moed, zeker in deze warme dagen. Hopelijk kunnen jullie de nodige afleiding vinden! Ik hoop dat jullie ook snel geluk mogen hebben!
❤ feb 2021

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 7 augustus 2020, 14:46

Fie1992 schreef:
7 augustus 2020, 14:16
Babske84 schreef:
7 augustus 2020, 11:59
Pindanootje schreef:
7 augustus 2020, 11:36
Ah mag je dan al stoppen met utro? Bij mij zeiden ze dat ik het wss moest doornemen nog x aantal weken in de eventuele zwangerschap..

Ik heb m'n dagje niet vandaag 😑 moe, geïrriteerd, nergens zin in, barstende hoofdpijn.. Dingen die ik normaal wel tof vind ergeren me alleen maar.
Stoppen als test negatief is he...als ze positief is weet ik het niet, daar heeft ze haar niet over uitgesproken. Maandag dus ook nog ns vragen. Zal alles opschrijven anders vergeet ik het mss.

Oei! Dat is niet goed maar als je een baaldag hebt, helpt het bij mij om het toe te laten en te laten gebeuren. Niet willen happy zijn als het niet lukt. Morgen is er een nieuwe dag! Zet een leuke serie op, kruip in de zetel en laat de wereld maar draaien. Take care meid! 👊🏼

Hoi Babske,

Ik lees hier nog altijd jullie verhalen mee en wou toch even reageren op dit berichtje!
Welke test moet je uitvoeren op dag 12 na inseminatie? Een klassieke urinetest? Deze zijn pas 99% correct vanaf de dag van de gemiste menstruatie, wat in principe toch altijd aangegeven wordt als ovulatie +14 dagen. Het kan uiteraard dat je vroeger positief test, maar dat hangt ook wat af van de gevoeligheid van de test. Waarom niet pas na 14 dagen testen zodat je zeker niet te vroeg stopt met utrogestan? Sowieso geen prutstestjes vertrouwen dan... ga dan zeker voor een soort vroege test met een lage detectiewaarde voor hcg in de urine.

Ter info: ik moest de progesteron verder nemen tot 9w zwangerschap, het ogenblik waarop de placenta het volledig overgenomen heeft van het geel lichaam (corpus luteum) om progesteron te produceren en gebruikte het tweemaal daags.

Aan alle andere dames die hier ongeduldig het wachtbankje bezetten: veel moed, zeker in deze warme dagen. Hopelijk kunnen jullie de nodige afleiding vinden! Ik hoop dat jullie ook snel geluk mogen hebben!
Bedankt voor je reactie! Dan wacht ik inderdaad tot dag 14. Ik heb een normale test van Clearblue gekocht.
Wel lastig dat ik andere info krijg van dokter en hier op het forum de correcte indicatie krijg. Gelukkig zit ik dus hier mee te lezen want ook bij de Clomid twijfel ik ondertussen of ik niet te laat gestart ben. Maar ook dat vraag ik maandag bij de controle.
In ieder geval, bedankt voor de tip en ik test pas op dag 14 +utro blijven nemen tot neg test 👍🏻😁
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten