IUI-clubje

IUI Forum
Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Kito » 27 juni 2019, 21:06

Ashton schreef:
27 juni 2019, 14:54
Ik heb een zoontje dat natuurlijk gekomen is, in een periode dat we net niet meer probeerden, hij wordt in oktober 6. Daarvoor had ik indd ook veel progesteron te weinig.
Maar naar een tweede kindje toe hebben ze dat eigenlijk niet meer gecontroleerd. Ik moet wel utrogestan opsteken. 1 keer bij het slapen gaan.
Het zit wel dicht tegen de 12de dag aan wel.
Ene keer op dag negen op avond, ene keer op dag 10 en een andere keer op dag 11 🤷🏼‍♀️
Ze hebben daar ook eigenlijk nooit naar gevraagd. Maar soms twijfel ik daar ook aan.

Nu zit ik weer in de wacht weken en begint te wegen. Ik hoop dat we zwanger zijn, maar zijn ook bezig voor de procedure voor IVF. Ik wacht op een brief om binnen te doen bij de CM. En ik krijg er stress van. Want met verlof, dan zullen die ook niet snel werken en je moet dan nog afspraak maken om dag binnen te doen. Pffff....

Ik begrijp u wel dat je naar IVF wilt gaan. Ik denk en voel hetzelfde. Het is toch altijd een opdoffer.
Laat weten hoe je afspraak geweest is? Succes
Ik moest bij mijn eerste x iui ook utrogestan opsteken maar dan wel 3x per dag
Deze keer heb ik gevraagd of ze iets anders konden geven
Voelde mij er zo vies en ongelukkig door
Deze keer moet ik 7 dagen duphaston nemen 2x per dag
Ik moet nu nog een weekje geduld hebben
En t begint toch ook weer allemaal te wegen ze

Veel succes nog verder
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 28 juni 2019, 16:44

Ashton, dat vind ik wel vreemd dat ze dat dan niet controleren... Ga je echt naar een fertiliteitskliniek of gewoon bij je gynaecoloog?
Ik had bij mijn gynaecoloog het gevoel dat ze van feritiliteit zelf niet veel afwist. Ik moest van haar ook uterogestan opsteken, maar aangezien ik vanuit mezelf al goede progesteron waarden had, kwam mijn regels daardoor niet. Ze begreep het niet en heeft me toen doorverwezen naar Jette. Daar zeiden ze dat het geen enkele zin had om Uterogestan te nemen als je vanuit jezelf al goede waarden hebt.

Ik ben heel blij dat we nu naar Jette gaan, ik denk dat we daar het best geholpen kunnen worden. Die weten goed waar ze mee bezig zijn.

Wij zijn gisteren dus bij dokter langsgeweest, aangezien wel al 2 jaar aan het proberen zijn en alles normaal is heeft ze ons laten kiezen of we al in het IVF traject wilden starten.
We hebben daarom toegestemd en aangezien we aan een onderzoek zullen meedoen, kunnen we binnen een maand al starten!
Ik zal dus moeten verhuizen naar het IVF clubje :D
Het geeft ons even nieuwe hoop, dan moet het toch wel lukken zeker??
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 28 juni 2019, 19:04

LeenBr schreef:
28 juni 2019, 16:44
Ashton, dat vind ik wel vreemd dat ze dat dan niet controleren... Ga je echt naar een fertiliteitskliniek of gewoon bij je gynaecoloog?
Ik had bij mijn gynaecoloog het gevoel dat ze van feritiliteit zelf niet veel afwist. Ik moest van haar ook uterogestan opsteken, maar aangezien ik vanuit mezelf al goede progesteron waarden had, kwam mijn regels daardoor niet. Ze begreep het niet en heeft me toen doorverwezen naar Jette. Daar zeiden ze dat het geen enkele zin had om Uterogestan te nemen als je vanuit jezelf al goede waarden hebt.

Ik ben heel blij dat we nu naar Jette gaan, ik denk dat we daar het best geholpen kunnen worden. Die weten goed waar ze mee bezig zijn.

Wij zijn gisteren dus bij dokter langsgeweest, aangezien wel al 2 jaar aan het proberen zijn en alles normaal is heeft ze ons laten kiezen of we al in het IVF traject wilden starten.
We hebben daarom toegestemd en aangezien we aan een onderzoek zullen meedoen, kunnen we binnen een maand al starten!
Ik zal dus moeten verhuizen naar het IVF clubje :D
Het geeft ons even nieuwe hoop, dan moet het toch wel lukken zeker??
Ik ga bij een fertiliteitsarts wel. Die heeft mij ook op voorhand gecontroleerd. Bloedwaarden ook.
Denk het feit dat wij al een kind hebben, het misschien nu niet zo hard werd nagezien in de cyclus 🤷🏼‍♀️ men slijmvlies was vroeger ook altijd veel te dun en nu is die wel altijd dik in orde.
Ik weet het op de duur ook niet zo goed meer. Iedereen is zo verschillend... en soms wil ik er niet eens over nadenken. Normaal rond 1 juli zou ik mogen testen. Maar ik heb al hoofdpijn en plattere stoelgang (sorry detail) en ik weet dat ze dus komen. Dus ik zal ook naar groep ivf moeten gaan. Ik heb mijn papier nog niet aangekregen, dus zal daar ook is voor e-mailen. Dat is er toch ook vaak allemaal teveel aan.
Natuurlijk geeft zoiets hoop eh. En ik hoop zeker mee voor jullie. Hopelijk verloopt alles goed. En heb je niet super veel last van de behandeling. En dan is het weeral duimen eh.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 29 juni 2019, 10:20

Dames

Goed dat jullie een beetje het heft in eigen handen nemen!
Een mens moet toch allemaal heel wat doorstaan en er wat voor over hebben om je droom te laten uit komen hè!
Ookal verhuizen jullie naar ivf groepje, je mag altijd laten weten hoe het verder verloopt voor jullie... :)

Gisteren EINDELIJK na 2 maanden terug fm en het zag er goed uit!
Goed slijmvlies, en aan elke kant 1 follikel dat klaarzit, van 15 en 16 mm.
Dus maandag inseminatie, vandaag moet ik telefoon krijgen wanneer ik de pregnyl mag zetten.
Ik ben zo blij dat er nu terug vaart inzit.
Over 2 weken word ik 30, het zou zo'n mooi verjaardagscadeau zijn... Maar een mens mag er niet te fel op hopen hè.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 29 juni 2019, 20:02

JustmeKathy schreef:
29 juni 2019, 10:20
Dames

Goed dat jullie een beetje het heft in eigen handen nemen!
Een mens moet toch allemaal heel wat doorstaan en er wat voor over hebben om je droom te laten uit komen hè!
Ookal verhuizen jullie naar ivf groepje, je mag altijd laten weten hoe het verder verloopt voor jullie... :)

Gisteren EINDELIJK na 2 maanden terug fm en het zag er goed uit!
Goed slijmvlies, en aan elke kant 1 follikel dat klaarzit, van 15 en 16 mm.
Dus maandag inseminatie, vandaag moet ik telefoon krijgen wanneer ik de pregnyl mag zetten.
Ik ben zo blij dat er nu terug vaart inzit.
Over 2 weken word ik 30, het zou zo'n mooi verjaardagscadeau zijn... Maar een mens mag er niet te fel op hopen hè.
Het is altijd hopen, maar ook met beiden voeten op de grond blijven. Er is altijd dat sprankeltje hoop, maar ikzelf hou het meestal heel nuchter. Het is echt niet simpel eh.

Gelukkig heb je er klaarzitten, dat is al weer leuk om te horen dat je verder kan. Ik hoop dat je een heel mooi verjaardagscadeau krijgt, dat is je zeker gegund :D
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 29 juni 2019, 20:30

JustmeKathy schreef:
29 juni 2019, 10:20
Dames

Goed dat jullie een beetje het heft in eigen handen nemen!
Een mens moet toch allemaal heel wat doorstaan en er wat voor over hebben om je droom te laten uit komen hè!
Ookal verhuizen jullie naar ivf groepje, je mag altijd laten weten hoe het verder verloopt voor jullie... :)

Gisteren EINDELIJK na 2 maanden terug fm en het zag er goed uit!
Goed slijmvlies, en aan elke kant 1 follikel dat klaarzit, van 15 en 16 mm.
Dus maandag inseminatie, vandaag moet ik telefoon krijgen wanneer ik de pregnyl mag zetten.
Ik ben zo blij dat er nu terug vaart inzit.
Over 2 weken word ik 30, het zou zo'n mooi verjaardagscadeau zijn... Maar een mens mag er niet te fel op hopen hè.
Veel succes! Ik duim en hoop voor je mooi verjaardagscadeau!

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 29 juni 2019, 20:35

JustmeKathy schreef:
29 juni 2019, 10:20
Dames

Goed dat jullie een beetje het heft in eigen handen nemen!
Een mens moet toch allemaal heel wat doorstaan en er wat voor over hebben om je droom te laten uit komen hè!
Ookal verhuizen jullie naar ivf groepje, je mag altijd laten weten hoe het verder verloopt voor jullie... :)

Gisteren EINDELIJK na 2 maanden terug fm en het zag er goed uit!
Goed slijmvlies, en aan elke kant 1 follikel dat klaarzit, van 15 en 16 mm.
Dus maandag inseminatie, vandaag moet ik telefoon krijgen wanneer ik de pregnyl mag zetten.
Ik ben zo blij dat er nu terug vaart inzit.
Over 2 weken word ik 30, het zou zo'n mooi verjaardagscadeau zijn... Maar een mens mag er niet te fel op hopen hè.
Veel succes! Ik hoop en duim mee op een mooi verjaardagscadeau!

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 29 juni 2019, 22:28

Dank jullie wel voor de steun dames!
Ik zal jullie hier ook wat blijven volgen en op de hoogte houden.
Hopelijk hoeven jullie me niet te volgen naar het IVF clubje en is het gewoon raak bij jullie deze keer!

Kathy, ik hoop mee voor een leuk verjaardagscadeau voor jou! Maar blijf inderdaad wat met de voetjes op de grond... :wink:
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 1 juli 2019, 11:26

Natuurlijk blijf ik met beide voeten op de grond hoor. Het is en blijft een kansspel hè!
16/07 testdag...

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 1 juli 2019, 18:06

Ik heb vandaag men papieren aangekregen voor men aanvraag voor IVF en ik had ook licht bloedverlies.
Ik sta vaak op het punt om in huilen uit te barsten en ergens kan ik het gewoon niet.
Alsof er een knop in mezelf omgaat en ik me volop werp op de volgende ronde en dingen die in orde moeten gemaakt worden. Waarom kan het niet gewoon simpel zijn.
Als ik dan mijn zoontje van 5,5 ga ophalen dan denk ik echt, hoe ben jij er ooit in godsnaam gekomen.
En ik ben dankbaar voor dat ventje, maar ik had hem zo graag een zus of broer gegeven. Zelf zo opgegroeid.
Dan vloek ik wel vanbinnen en schreeuw ik.
Men huisarts zei ook dat ze meer las over secundaire onvruchtbaarheid.
Ik heb echt een off dag vandaag en dan moet ik nog gaan eten met de familie...

En dan om een afspraak te maken bij de cm... kan het ook gewoon niet simpel..
Ik probeer het donderdag binnen te doen, hopelijk heb ik het snel dat men spuiten snel besteld kunnen worden.



Nog even afwachten om te testen... veel moed. Ik duim.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 1 juli 2019, 18:23

Hebben ze helemaal geen oorzaak gevonden bij jullie, Ashton?

Mijn man heeft zeer weinig zaadcellen. Of dat bij ons eerste kindje al zo was weten we niet. Ofwel was alles toen nog normaal ofwel hebben we enorm veel geluk gehad.

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 1 juli 2019, 22:36

We hebben allemaal al eens een off-dag.
Maar goed dat we dan elkaar hebben om eens te ventileren hè!
Knuffel Ashton, er is licht aan het einde van de tunnel. Het is alleen een hele toch om op dat einde te geraken.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 1 juli 2019, 23:52

Ik kon niet slapen, dus ik kwam hier even kijken 🙂

Ik ben altijd onregelmatig geweest en ook altijd migraine.
Toen wij aan kinderen wilden beginnen heeft mijn gynaecoloog ons al vrij snel nagezien. Jullie kennen het wel. Eileiders. Biopsie van het slijmvlies. Heel pijnlijk.
En dan zei deze dat de opbouw van mijn slijmvlies niet goed was, plus altijd te dun. En laag progesteron gehalte. Dan heb ik Clomid genomen. Heb ik een cyste gehad en is die gesprongen. Ook heel pijnlijk. Wij waren ondertussen ook wat aan verbouwen, cliché verhaal misschien, maar dan waren we even gestopt voor een kindje. Mijn vriend zijn sperma was ook nagekeken en ze spraken over inseminatie.
En dan ben ik wél ineens onverwachts zwanger geraakt. Niet dat het niet kon, maar we hadden het niet verwacht.
Dan na ons zoontje hebben we besloten even de natuur zijn gang te laten gaan. Dan hadden we een moeilijkere periode. Doorgekomen en dan hadden we ineens iets van, het wordt wel stilletjes aan tijd. Dus op een dag bleven men regels weg. Kei blij. Testen gedaan. Negatief. Drie maand later naar de gyn. Geen eisprong meer. Maand erna regels. Dan weer geen regels meer, test gedaan. Negatief. Weer geen eisprong. Om de een of andere reden geen eisprongen meer. Heeft mijn vriend zijn sperma ook weer moeten laten onderzoeken. En het was toen niet goed, nu nog veel minder.
Dus doorverwezen...
Zij wou dan IUI proberen omdat wij al eens zwanger geweest waren, maar had het gevoel dat, moesten wij geen kind hebben gehad, direct IVF was geweest. Maar ze wou het proberen.
Maar als ze dan altijd bespreking doen voor het inbrengen bij de IUI, was het altijd zo ‘op het nippertje’.
Ik ben er nooit buiten gegaan met idee van. Nu lukt het.
Ben soms ook gewoon bang dat de innesteling bij mij altijd fout loopt... dat weet je niet eigenlijk ...

Dus Sesampje, misschien een beetje zoals mijn verhaal?
Sperma vernieuwt ook om de twee maanden. Als je al eens een goede maand hebt. Het moet maar 1 zijn op een goed moment.

Dankjewel JustmeKathy. Ik zie men licht vooral flikkeren 🤭 maar probeer me altijd te bedenken dat erger kan.

Dank voor jullie steun.
Dank om te luisteren.
🥰
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Hannah87
Berichten: 17
Lid geworden op: 5 juni 2019, 12:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Hannah87 » 5 juli 2019, 10:47

Dag iedereen

Tijdje geleden alweer...

De negatieve zwangerschapstest was een vals alarm.
Drie dagen later toch positief getest, ondanks bloedverlies.
Nog steeds wel wat bloedverlies (bijna) elke dag...

Vandaag (6 weken - 1 dag of 4 weken - 1 dag na IUI) echo gehad.
Nog geen hartslag, maar voorlopig alles oké.

Dus, heel goed nieuws hier!
Al 5 jaar geen pil/ring meer
november 2017: start proberen
mei 2019: 1e IUI: negatief
juni 2019: 2e IUI

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 5 juli 2019, 18:01

Hannah87 schreef:
5 juli 2019, 10:47
Dag iedereen

Tijdje geleden alweer...

De negatieve zwangerschapstest was een vals alarm.
Drie dagen later toch positief getest, ondanks bloedverlies.
Nog steeds wel wat bloedverlies (bijna) elke dag...

Vandaag (6 weken - 1 dag of 4 weken - 1 dag na IUI) echo gehad.
Nog geen hartslag, maar voorlopig alles oké.

Dus, heel goed nieuws hier!
Oh waauw! Proficiat zeg!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten