IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 14 juli 2020, 10:13

Heel leuk nieuws Paulien!
Proficiat πŸ₯³
Wanneer heb je je iui gehad?
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 14 juli 2020, 10:26

Liesbeth2205 schreef: ↑
13 juli 2020, 18:17
Ondertussen goed nieuws gekregen, de zogenaamde follikel is blijkbaar een cyste. Omdat deze geen hormonen produceert, staat het de start van een nieuwe cyclus niet in de weg, en zou de cyste moeten verschrompelen naarmate de dominante follikel groeit. Vandaag terug starten met de letrozole dus. Vorige keer had ik daar wel zeer veel last van. Was op een keer zo duizelig dat ik gewoon met mijn oor op de deur van mn auto ben gevallen.

Bedankt voor de tip Elvira, ik ga dat bij mijn volgende inseminatie al even aankaarten, en inderdaad ook het formulier voor de ziekenkas aanvragen! Ik had dat reeds zien staan in de IUI-map, en heb al eens gemaild naar de ziekenkas hiervoor, maar nog geen antwoord gekregen. Ik wist niet dat ik eerst een formulier van UZGent zelf nodig had. Oh waaw, spannend. Die wachtweken zijn zo vreselijk. Een dag lijkt wel een week te duren, maar het komt nu wel heel dichtbij voor jou! :)

Hoi Sara! Zal van mij dan misschien ook nog een overblijfsel zijn van vorige cyclus. Hoe gaat het ondertussen met jou? Kan je je rust wat vinden?

Gelukkig is dat goed nieuws inderdaad, en hopelijk zal de cyste idd vanzelf weggaan en verschrompelen. Wat heftig dat je van die letrozole zo duizelig kan worden zeg!!

Ik heb gister nog maar eens het ZH gebeld. Want het staal van m'n vriend was 11 juni al opgestuurd en nog altijd geen reactie over. Ja zei ze, misschien moeten ze nog een staal erbij hebben, konden ze het hierop niet zien ofzo. Ik vroeg haar of ze dan eens kon bellen naar het labo en horen wat de vertraging was. Eind deze week ga ik ongesteld worden en wil toch wel graag weten wat de bedoeling dan is.. Moet ik weer een Iui opstarten dan of niet.. Ze zou me terugbellen dezelfde dag. Uiteraard niet gebeurd.
Ik kan slecht tegen die last minute dingen. Dat geeft me gewoon stress. Wil weten waar ik aan toe ben en erop kunnen voorbereiden. Als ze me pas het laatste moment gaan zeggen Ahja begin maar met Puregon spuiten nu (wat voor het eerst zou zijn dus helemaal onbekend) dan geeft me dat enorm onrust :(
En als we geen Iui meer gaan doen wil ik ook alvast die info gesprekken over ivf kunnen plannen..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 14 juli 2020, 10:33

Proficiat Paulien, wat goed nieuws en hopelijk ben je na de bloedtest wat geruster :)
Pindanootje: dat is inderdaad wel erg lang om de onderzoeken te doen... Bij ons zeggen ze dat het in de zomer altijd langer duurt maar ik zie dat je het al een maand geleden hebt ingediend! Hopelijk krijg je snel nieuws want ik snap het helemaal, dat wachten en niet-weten geeft zeker stress.
Ik heb vandaag goedkeuring van de ziekenkas gehad voor IVF, dus dat is wel een opluchting. Volgens mij waren ze het gewoon vergeten op te sturen want op het document stond 3 juli als datum :shock:
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door paulien94 » 14 juli 2020, 10:40

Melissa00 schreef: ↑
14 juli 2020, 10:13
Heel leuk nieuws Paulien!
Proficiat πŸ₯³
Wanneer heb je je iui gehad?
Dankjewel! De IUI was op 29 juni :) Het waren twee lange wachtweken tot vandaag!
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Liesbeth2205
Berichten: 44
Lid geworden op: 6 juli 2020, 13:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesbeth2205 » 14 juli 2020, 15:49

Proficiat Paulien! Wat een leuk nieuws om te lezen.

@Pindanootje: Ik begrijp je frustratie helemaal. Ik had hetzelfde gevoel bij ons plaatselijk ziekenhuis. Moest ook altijd zelf voor alles bellen en ze kwamen ook hun beloftes niet echt na. Ik had het gevoel dat ze mijn dossier niet kenden, en dat gaf dan ook geen vertrouwen dat ze mij gingen kunnen verder helpen. Ik heb hierover gesproken met onze huisarts en die heeft mij dan doorverwezen naar UZGent. Daar heb ik echt een veel beter gevoel bij. De vroedvrouwen zijn ook zeer begripvol en toegankelijk. Als je eens wat onzekerheden hebt kan je altijd bij hen terecht met alle vragen. Daar heb ik niet het gevoel dat ik het zoveelste nummer ben en begrijpen ze me als ik ongeduldig of ongerust ben of een antwoord wil op een bepaalde vraag.
IUI 1-4: neg
15/11 ICSI 1.1: mk 5wk
04/01 ICSI 1.2: πŸ’™ 23/9

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 14 juli 2020, 16:11

@Paulien,proficiat!!! Geniet ervan πŸ€

@Liesbeth, wat fijn dat het in Gent beter loopt, dat is heel veel waard inderdaad. Heb vanmiddag ons ZH nog gesproken.. Ze hadden inmiddels contact gehad met het labo : ze waren nog niet aan het staal begonnen zelfs :o Door de drukte met covid testen staat het volgende week pas op de planning ergens. De 28ste mogen we weer eens bellen om te horen hoe het zit blijkbaar.. Weer een hele maand verlies. Zelfs nu het fertiliteitscentrum weer draait moeten we alsnog door corona blijven wachten dus. Frusterend.. :( en gezien er toch weer stijging in de corona cijfers lijkt te zitten vrees ik er nu al een beetje voor dat ze 28juli ook weer gaan zeggen dat er geen tijd voor was.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 14 juli 2020, 16:30

Liesbeth2205 schreef: ↑
13 juli 2020, 18:17
Hoi Sara! Zal van mij dan misschien ook nog een overblijfsel zijn van vorige cyclus. Hoe gaat het ondertussen met jou? Kan je je rust wat vinden?
Ik vertrek morgen voor iets meer dan twee weken op vakantie. Mijn ouders achterna, die al met de mobilhome vertrokken zijn. Ik denk dat ik erg veel ga slapen en rusten :wink: .

Het is hier op het werk erg druk, dus ik ga nog wel even moeten doorgaan voor ik kan vertrekken. Hierdoor heb ik niet zo veel tijd gehad om me echt druk te maken.

Straks thuis eerst nog eens alles goed poetsen, zodanig dat de buurvrouw die voor mijn kat komt zorgen niet omver valt van de rommel :lol: .

Proficiat Paulien! Geniet er maar lekker van!

Ik zit nog op een ander forum, en daar ziet het er ook naar uit dat de maand juni een vruchtbare maand gaat geweest zijn...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 14 juli 2020, 16:33

@Paulien: Dikke proficiat, dat is kei goed nieuws. Ik duim mee voor een mooie bloedwaarde :-)

@Pindanootje: Die corona zorgt toch op dit gebied voor heel veel extra stress. Ik hoop dat je snel je resultaten hebt, zodat je hierover meer weet. Ik duim alvast mee dat ze er snel aan starten.

@Iedereen: veel succes met de wachtweken.

Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie, zodat we de hopelijk de laatste iui kunnen doen, vooraleer we starten met IVF.
Dikke knuffel aan iedereen :-)

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 14 juli 2020, 17:05

Ik kreeg daarnet een mailtje van het ziekenhuis dat mijn ivf gesprek verplaatst moet worden :( Toen ik om deze afspraak gevraagd had waren er nog maar twee data vrij in juli. Ik kan nu niemand meer bereiken, maar vrees dat mijn gesprek dus naar augustus zal moeten schuiven, wat dus te laat is :evil: Ik heb vorige keer ook naar de papieren voor de mutualiteit gevraagd (aan de arts in opleiding die follikelmeting heeft gedaan) en zij wou ze nog niet geven. Ik heb erover gediscussieerd, maar ze zei dat mijn behandelende gyn dat moet schrijven. Allemaal goed en wel, maar als ik nooit een afspraak bij haar kan maken, kan ik nog lang wachten. Pfff zoveel frustratie, ik snap je helemaal Pindanootje! Achter alles moet je zelf achter zitten en zelfs dan...

Ik ben voor het eerst in mijn leven een paar dagen alleen op vakantie, moest even weg van alles en ff lekker tijd voor mezelf nemen. Maar dit is er toch weer wat een domper op.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 14 juli 2020, 18:50

@Paulien: super goed nieuws! Ik duim voor een bevestiging in de bloedanalyse!

@Pindanootje: veel bewondering voor jou...ze maken je het traject écht niet gemakkelijk als ik het zo wat volg 😏

Ik ben gisterenavond voor de 4e keer op 7 dagen nr de dokter geweest vr echo en bloedstaal. Daarnet eindelijk bevestiging gekregen dat ik om 23u Pregnyl mag zetten en donderdagmiddag eerste IUI. Zooo spannend en het was een slopende week...eitje neemt de tijd om te groeien πŸ€·πŸ½β€β™€οΈπŸ˜
Ik vertrek zondag wel op scoutskamp voor 2 weken. Enerzijds goed om de ww door te komen, anderzijds wel wat kopzorgen omtrent voeding enz. Houden jullie in je ww al rekening met wat je eet? Ik drink en rook sowieso niet maar heb geen antistoffen voor toxoplasmose dus ik weet niet of ik daar vanaf dag 1 al rekening mee dien te houden? Alle tips zijn welkom 🀩
Hou jullie goed en Sarah: fijn verlof!! 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door paulien94 » 14 juli 2020, 19:06

Babske84 schreef: ↑
14 juli 2020, 18:50
@Paulien: super goed nieuws! Ik duim voor een bevestiging in de bloedanalyse!

@Pindanootje: veel bewondering voor jou...ze maken je het traject écht niet gemakkelijk als ik het zo wat volg 😏

Ik ben gisterenavond voor de 4e keer op 7 dagen nr de dokter geweest vr echo en bloedstaal. Daarnet eindelijk bevestiging gekregen dat ik om 23u Pregnyl mag zetten en donderdagmiddag eerste IUI. Zooo spannend en het was een slopende week...eitje neemt de tijd om te groeien πŸ€·πŸ½β€β™€οΈπŸ˜
Ik vertrek zondag wel op scoutskamp voor 2 weken. Enerzijds goed om de ww door te komen, anderzijds wel wat kopzorgen omtrent voeding enz. Houden jullie in je ww al rekening met wat je eet? Ik drink en rook sowieso niet maar heb geen antistoffen voor toxoplasmose dus ik weet niet of ik daar vanaf dag 1 al rekening mee dien te houden? Alle tips zijn welkom 🀩
Hou jullie goed en Sarah: fijn verlof!! 😊
Ooh, spannend! Veel succes donderdag, ik duim mee!

Lijkt me heel goed om iets te doen te hebben tijdens de wachtweken πŸ˜‰ Ik heb proberen te eten alsof ik al zwanger was, dus geen alcohol, gerookte vis, niet gepasteuriseerde kaas en groentjes goed wassen. Heb de kattenbak ook niet meer verschoond, dat is vanaf nu de taak van mijn lief, komt me wel goed uit 😁 en een vriendin raadde me aan om te tuinieren met handschoenen. Maar het verliep niet feilloos hoor, zo zat ik eens halfweg m’n broodje brie toen ik besefte dat die wel eens van rauwe melk gemaakt zou kunnen zijn. Heb dat broodje dan maar gewoon met veel smaak verder opgegeten. Ik weet niet of het zo nauw komt die eerste weken...
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 14 juli 2020, 19:13

Ik heb me het eerste jaar dat we probeerden ongeveer, ook nogal strak aan die regeltjes gehouden in de wacht weken. Geen kopje koffie meer, vis, geen druppel alcohol zelfs op speciale gelegenheden niet, altijd een uitleg verzonnen... Maar na een tijd had ik er genoeg van. Zoveel moeite doen elke keer, voor niks. Het woog voor mij niet meer op. Ik zal natuurlijk niet uit de bol gaan in die wachtweken maar veel ontzeggen doe ik me ook niet meer. Pas als ik eens een positieve streep op de test zie staan start dat. De stress die overal op letten me gaf en de ontgoocheling vond ik erger dan hier of daar eens een koffie of kaas of... Bovendien hoorde ik dat het eigenlijk pas uitmaakt vanaf zoveel weken.
Maar denk dat het belangrijkste is om te doen waar je je zelf beste bij voelt.

Sara fijn verlof!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 14 juli 2020, 19:27

Hi babske, tijdens de wachtweken let ik er gewoon een beetje op. En dan bedoel ik eigenlijk vooral op alcohol πŸ˜… ik ga me een glas wijn zeker niet ontzeggen, maar daar blijft het dan ook bij.
Al zou ik heel graag mijn glas wijn ruilen voor een baby ☺️.
Nog een dikke week wachten en dan mag ik testen πŸ™ŒπŸΌ.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 14 juli 2020, 20:49

Melissa00 schreef: ↑
14 juli 2020, 19:27
Hi babske, tijdens de wachtweken let ik er gewoon een beetje op. En dan bedoel ik eigenlijk vooral op alcohol πŸ˜… ik ga me een glas wijn zeker niet ontzeggen, maar daar blijft het dan ook bij.
Al zou ik heel graag mijn glas wijn ruilen voor een baby ☺️.
Nog een dikke week wachten en dan mag ik testen πŸ™ŒπŸΌ.
Super spannend! Ik duim mee met jou voor een positief resultaat. Ik ga donderdag vragen aan de dokter wat zeker NIET mag en al de rest zal ik proberen toe te passen in de mate van het mogelijke. Sowieso mag ik geen melkproducten dus kaas is ook al uitgesloten. Toch 1 voordeel van een voedselallergie πŸ€·πŸ½β€β™€οΈ
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 14 juli 2020, 20:51

paulien94 schreef: ↑
14 juli 2020, 19:06
Babske84 schreef: ↑
14 juli 2020, 18:50
@Paulien: super goed nieuws! Ik duim voor een bevestiging in de bloedanalyse!

@Pindanootje: veel bewondering voor jou...ze maken je het traject écht niet gemakkelijk als ik het zo wat volg 😏

Ik ben gisterenavond voor de 4e keer op 7 dagen nr de dokter geweest vr echo en bloedstaal. Daarnet eindelijk bevestiging gekregen dat ik om 23u Pregnyl mag zetten en donderdagmiddag eerste IUI. Zooo spannend en het was een slopende week...eitje neemt de tijd om te groeien πŸ€·πŸ½β€β™€οΈπŸ˜
Ik vertrek zondag wel op scoutskamp voor 2 weken. Enerzijds goed om de ww door te komen, anderzijds wel wat kopzorgen omtrent voeding enz. Houden jullie in je ww al rekening met wat je eet? Ik drink en rook sowieso niet maar heb geen antistoffen voor toxoplasmose dus ik weet niet of ik daar vanaf dag 1 al rekening mee dien te houden? Alle tips zijn welkom 🀩
Hou jullie goed en Sarah: fijn verlof!! 😊
Ooh, spannend! Veel succes donderdag, ik duim mee!

Lijkt me heel goed om iets te doen te hebben tijdens de wachtweken πŸ˜‰ Ik heb proberen te eten alsof ik al zwanger was, dus geen alcohol, gerookte vis, niet gepasteuriseerde kaas en groentjes goed wassen. Heb de kattenbak ook niet meer verschoond, dat is vanaf nu de taak van mijn lief, komt me wel goed uit 😁 en een vriendin raadde me aan om te tuinieren met handschoenen. Maar het verliep niet feilloos hoor, zo zat ik eens halfweg m’n broodje brie toen ik besefte dat die wel eens van rauwe melk gemaakt zou kunnen zijn. Heb dat broodje dan maar gewoon met veel smaak verder opgegeten. Ik weet niet of het zo nauw komt die eerste weken...
Hhahaa ik moest lachen toen ik het las van het broodje brie. Dat zal ik niet voorhebben want mag geen melkproducten.
Ja, dat tuinieren had ik ook gelezen...
Ik weet gewoon ook niet of ik zware dingen mag heffen enz maar ik denk dat dat geen kwaad kan voor de innesteling? Enig idee?
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten