IUI-clubje

IUI Forum
buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 12 september 2009, 12:57

Hey allemaal,

Een tijdje geleden dat ik hier was. Ik heb deze morgen mijn 3e IUI gehad. Ik had 2 follikels v 22mm dus zag het volledig zitten. Jammer genoeg bleek de sperma niet zo goed deze keer. De gyn zei dat we echt veel geluk moesten hebben en ik zag het zo goe zitten :(
Maja we zien wel.
We hebben ook besloten om na deze poging als ie ni lukt, een kijkoperatie te doen en afhankelijk daarvan verder te beslissen.
Ik ga nr M Middelares in Gent, maar ga eind deze maand vr een 2e opinie naar het UZ Gent. Ben het allemaal beke beu! :twisted:

ANGELAA
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 juli 2009, 20:12

Bericht door ANGELAA » 12 september 2009, 17:57

ey Buffalogirltje, da's balen, dat had ik ook afgelopen donderdag ook(en L*** ook al).

Dan lopen we nu aardig gelijk op met de wachtweken. Ik hoop zo verschrikkelijk dat er bij ons beiden één superzaadcel rondzwemt die zich wel in één van onze twee superfollikels weet te nestelen!!! En dat we dan over een paar maandjes met een superbuik rondlopen...haha!!

Bij mij zei de gyn ook dat de kans erg klein was, maar toch heb ik er wel vertrouwen in. Zeker ook omdat bij ons tweemaal een samenlevingstest negatief is uitgevallen waardoor het lijkt of de zaadcellen op de normale manier niet eens in de buurt van een eicel komen....... dan zijn ze nu in ieder geval een heel eind op weg geholpen!

Veel succes Liezeke met de HSG!! Hoop op goed nieuws!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 12 september 2009, 18:22

heej angelaa,

als die HSG goed is ben ik officieel lid van de IUI-club want ventjes sperma is okee. tenzij dat ze beslissen nog maar wat verder te 'modderen' met stimulatie (maar aangezien mijn fysieke en emotionele explosieve reactie daarop denk niet dat ze me dat nog laten doen).
als die HSG niet goed is dan wordt het of een laparoscopie of meteen IVF...
tja, kan nog veel wegen op. hopelijk de weg van de minste hormonen :wink:

intussen 'genieten' van een verlofje in fertiland met een massieve snotvalling,

liesje

skiwi
Berichten: 223
Lid geworden op: 10 mei 2009, 19:38

Bericht door skiwi » 13 september 2009, 20:19

hey Liesje

ik ben ook in behandeling in CRG middelheim.
het zijn er inderdaad wel vriendelijke gynea's.

ik wacht nog op m'n regels en dan beginnen we eindelijk aan onze cyclus met eerste maal clomid. hopelijk heeft dat meer effect dan de natuurlijke cyclus, want de eerste keer was die goed, maar de anderen keren erna niet meer.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 14 september 2009, 8:48

Gisteren ben ik weer bij de gyne op controle geweest, en mijn follikel was al een flinke 18mm. Mijn bloed was ook al goed en dus heb ik gisterenavond mijn pregnyl ingespoten, en is het dinsdagochtend IUI...

Duimen maar dat het lukt, want we hebben ondertussen dus ook alle papieren meegekregen om met IVF te starten over twee maanden, als mijn man terug is van zijn cursus. De aanvraag voor de ziekenkas zit al in de post! Voor het zover is moet ik wel nog een hysteroscopie laten doen, en we hebben ook allebei nog bloed moeten laten trekken voor chromosomenonderzoek. Dat duurt blijkbaar twee maanden. Weet er iemand wat ze daar juist onderzoeken?

Angelaa en Buffalogirltje, met zo'n superfollikels kunnen die zwemmers toch al bijna niet meer verloren zwemmen he? :wink: Ik duim voor jullie!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 14 september 2009, 8:48

heej skiwi,

kheb een heel jonge vriendelijke gyne, correct maar vriendelijk, heb eigenlijk nog nooit minder vriendelijke gynes gehad.
hoe bedoel je 'het lukte minder goed in natuurlijke cyclus'?
ben al superblij dat ik niet tussen een hele hoop zwangere vrouwen in een veel te klein wachtzaaltje twee uur moet zitten wachten zoals bij mijn gewone gyne (nochtans ook supertoffe gyne's). Wat een verademing is dat crg dan toch! en buiten het feit dat ik nog maar eens met mijn utrokilootjes geconfronteerd werd (weegschaal, bweu) vond ik het niet zo een ongaangename ervaring:)
succes, hé meid en misschien tot in de wachtzaal ergens,

liesje

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 14 september 2009, 9:46

Vereltje, veel succes met de iui morgen!
Buffalogirltje, 1 zwemmertje dat een van je twee eitjes vindt is al genoeg dus de moed erin houden hoor...
Liesje, ik weet hoe je je voelt. Vorige week zelf 5 dagen buiten strijd geweest door griep, en dat in mijn verlof. :cry: Stom wel van je curus in London. Zou je je geld kunnen recupereren? Veel beterschap!
Net gebeld naar mijn crg voor een afspraak voor een bn voor donderdag. Ik kan niet geloven dat mijn 2 ww al bijna om zijn. Door die griepaanval bij ons thuis (eerst mijn man 4 dagen ziek dan ik) is de tijd voorbij gevlogen. Het is de eerste keer dat ik een bloedtest laat doen maar ik zou graag snel met zekerheid weten of ik met de Utro mag stoppen... Ben hem nogal beu...

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 14 september 2009, 10:19

Wauw Lyse ik hoop dat mijn wachtweken ook zo voorbijvliegen! Ok zonder ziek te zijn wel te verstaan :wink: De duimen staan hier omhoog voor je bloedname hoor!

Liezeke, ik ben ook altijd blij dat er geen enkele zwangere in de wachtzaal zit bij de fertidokter! Langs de andere kant vind ik het altijd wel triestig dat er nog zoveel andere koppels zijn met hetzelfde probleem als wij...

Onze gyne is ook een toffe, wel grappig soms. Gisteren heeft hij mijn man nog laten helpen om een pallet van het één of ander dat geleverd was te verzetten :D We hebben wel geen korting gekregen voor de consultatie :wink:

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 14 september 2009, 12:06

joepie! spannende week. ik volg ze vanop de eerste rij...
donderdag nog n bloedafname: lyse. wat leuk voor je, dat die ww zo snel voorbijgegaan zijn.
ik duim voor toch nog n paar septemberladies!!!
succes allemaal
ik moet vrijdag op controle na de laparoscopie. draadjes eruit. en ze ging ineens FM doen. het is ongeveer de dag. eerlijkgezegd hoop ik dat ze nog op tijd is zodat we deze maand nog actie kunnen ondernemen! dan kan in het weekend iui. anders wordt het maandje wachten, want evengoed is ze net een dag (of 2) te laat. maar ja, die draadjes moeten er eerst uit en ik moet weer helemaal 'fit' zijn om die zaadcellen te ontvangen :D
hoewel, hier elders op het forum schreef iemand dat het goed is ziek te zijn in je ww, dat je dan meer kans hebt op zwangerschap :?: :!:
vereltje, spuit jij zelf je pregnyl? bij mij komt een verpleger van het wit-gele-kruis dat doen. wel interessant dat je dat zelf kan, moet je niet steeds op iemand beroep doen én kan het ook op verplaatsing (want wij gaan normaalgezien dit weekend weekendje naar ardennen).
duimduimduimduimduimduimduimduimduim

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 14 september 2009, 12:28

Dag L***,
ik had na mijn laprascopie een cyclus van bijna 6 weken... niet te verklaren, maar het was zo.
Zelf zit ik nu al te tellen... Nog een keer ongesteld worden, en dan zouden we nog eens een IUI ondernemen, de 4e poging, eerste met Menopur en Utrogestan. De eerste drie waren met Clomid, maar na die drie keer zeiden ze dat telkens mijn BM slijmvlies maar 5 mm dik was. Waarom ze dat niet eerder zeiden en de IUI's toch telkens lieten doorgaan, is me een raadsel.

Doordat mijn man op zee werkt, hebben we in zijn komend verlof weer maar één kans om een IUI te doen. En ik krijg al schrik: we gaan eens één weekend weg, 2 nachtjes maar, maar ik begin al te vrezen dat het net dan zal zijn dat we rond de eisprong gaan zitten... Mijn vorige cyclus was maar 26 dagen, en als de huidige ook zo kort is, wordt het echt spannend.. Ik mag zeker niet vergeten om te vragen of er mogelijkheid is om wat sperma in te vriezen...

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 14 september 2009, 13:09

Hey L***, ik spuit mijn pregnyl niet zelf, een vriendin van me is verpleegster en die doet dat elke keer met veel plezier. Als we met IVF gaan starten, ga ik toch zelf leren inspuiten want dan gaat het wel veel vaker zijn, en zoals je zegt kan je dan moeilijker eens weg he.

Jo'tje, zeker vragen. Onze gyne begon er zelf over, omdat hij ook begint te snappen hoe vaak mijn man weg is. Het staat zelfs standaard op zijn prijslijstje heb ik gezien. Dan heb je toch telkens nog een poging als hij weg is ook he, geen verloren tijd dan. En misschien kan je hem dan eens verwelkomen met leuk nieuws! :wink:

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 14 september 2009, 15:59

Bedankt voor het duimen allemaal!
L***, ik hoop van harte dat ziek zijn helpt om zwanger te worden. Dan heb ik zeker mijn best gedaan vorige week.
Het was ook alleen door die ziekte dat de ww zo snel gingen hoor. Anders durf ik wel een zenuwpees zijn tijdens die 2 weken.
Ik heb er al bij al wel nog steeds geen goed gevoel over omdat ik nog altijd denk dat de iui te laat heeft plaatsgevonden. Misschien daarom ook dat ik er minder mee bezig was. Maar ja "ze" zeggen ook altijd dat "er niet mee bezig zijn" helpt, dus wie weet he.... :D

Kippie
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 september 2009, 21:53

Bericht door Kippie » 14 september 2009, 21:58

Hallo meisjes,

Mag ik me bij jullie aansluiten.
Ik heb deze maand mijn eerste (en hopelijk enige) IUI achter de rug.
Donderdag mag ik voor de hopelijk positieve bloedprik en vrijdag weet ik meer.
Ik ben blij dat ik hier een aangepast forum gevonden heb, ik hoop dat ik veel ervaringen kan delen...

grtjs,
Kippie

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 14 september 2009, 22:55

hallo Kippie,
welkom!
altijd dubbel om mensen hier welkom te heten: blij dat je er ook bent, maar ook heel erg jammer voor jou dat je je weg tot hier hebt moeten vinden, want dat betekent dat zwanger worden ook voor jullie niet evident is. maar je bent op de goede plaats.
wees maar zeker dat je hier ervaringen zal kunnen delen, er zijn hier ware ervaringsdeskundigen onder de leden :D
en emoties kan je hier ook kwijt, we zullen er zijn om je op te vangen als t nodig is. of beter nog: om mee te juichen!
ik hoop voor jou ook dat het je laatste iui mag zijn, ik duim alleszins mee!
het is een spannende week voor een aantal mensen hier op het forum. en we hebben met een aantal madammen ook een septemberpact gesloten: zoveel mogelijk zwangerschappen deze maand. ik ben er jammer genoeg al niet bij, maar jullie kunnen deze maand nog goed maken.
dus: go!!!
slaap lekker alleszins nu en morgen is't al dinsdag!
succes

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 15 september 2009, 0:33

hey dames,

mag ik er ook bij? woensdag word er bij mij voor de 1e keer iui gedaan... vind het allemaal zo spannend, ik weet niet wat ik moet verwachten

is er hier iemand die weet of je na de iui gewoon mag gaan werken?? ik moet wel veel heffen en sleuren met dozen en paletten

alvast bedankt
x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten