IUI-clubje

IUI Forum
Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 5 augustus 2020, 17:24

Haha Pindanootje, ik begrijp je wel, ik denk ook soms dat ik zot word. Meestal probeer ik niet te hopen, zoals je zei, om de teleurstelling in te perken. Soms denk ik zelfs dat het ongeluk brengt als ik ga hopen. Altijd als ik denk, ‘amai nu heb ik al lang geen bloed meer verloren’ gegarandeerd heb ik het zitten bij het volgend toiletbezoek. Ik zoek ook niet meer op wanneer een potentiële baby geboren zou worden (ik heb echt waar geen idee aan welke maand we intussen zitten).
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 5 augustus 2020, 17:26

Pindanootje schreef:
5 augustus 2020, 17:09
Hoe lukt het wachten bij jullie allemaal dames?
De vorige keren dacht ik vaker in mezelf "hoop er maar niet teveel op want achteraf is de teleurstelling des te groter, ga maar nergens vanuit".. Maar deze keer doe ik expres het omgekeerde. Ik zoek online naar zwangerschapskledij en schattige baby pakjes, ik heb zelfs een briefje geschreven voor ons kindje later om te vertellen hoe we naar hem/haar uitkijken nu en hoe welkom het is enz. Ergens denk ik, ben wat door aan het slaan. Maar ik heb het echt nodig om me nu aan de hoop vast te klampen denk ik. Loopt 't op een ontgoocheling uit, deal ik er dan wel weer mee.
Kan gewoon soms niet bevatten dat we beide niet eens een medisch probleem hebben, en alle omstandigheden helemaal optimaal maken met alle toeters en bellen en het dan alsnog gewoon niet gebeurt, dat kan toch gewoon niet eigenlijk. Onbegrijpelijk. Het moet gewoon eens gebeuren nu 😄
Superschattig van dat briefje 🥰 ik kijk ook naar leuke babyspullen hoor. Ik wil alles gezien hebben 😅.
Het wachten gaat me goed af, ik denk er zelfs weinig aan. Volgende donderdag hebben we een bespreking met de gyn. Denk vooral daar aan eigenlijk. Heb niet zoveel hoop gezien de stuntelige inseminatie van vorige week 🙄.
Wanneer is jouw testdag? Bij mij 15/8.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 5 augustus 2020, 21:54

Melissa00 schreef:
5 augustus 2020, 17:26
Pindanootje schreef:
5 augustus 2020, 17:09
Hoe lukt het wachten bij jullie allemaal dames?
De vorige keren dacht ik vaker in mezelf "hoop er maar niet teveel op want achteraf is de teleurstelling des te groter, ga maar nergens vanuit".. Maar deze keer doe ik expres het omgekeerde. Ik zoek online naar zwangerschapskledij en schattige baby pakjes, ik heb zelfs een briefje geschreven voor ons kindje later om te vertellen hoe we naar hem/haar uitkijken nu en hoe welkom het is enz. Ergens denk ik, ben wat door aan het slaan. Maar ik heb het echt nodig om me nu aan de hoop vast te klampen denk ik. Loopt 't op een ontgoocheling uit, deal ik er dan wel weer mee.
Kan gewoon soms niet bevatten dat we beide niet eens een medisch probleem hebben, en alle omstandigheden helemaal optimaal maken met alle toeters en bellen en het dan alsnog gewoon niet gebeurt, dat kan toch gewoon niet eigenlijk. Onbegrijpelijk. Het moet gewoon eens gebeuren nu 😄
Superschattig van dat briefje 🥰 ik kijk ook naar leuke babyspullen hoor. Ik wil alles gezien hebben 😅.
Het wachten gaat me goed af, ik denk er zelfs weinig aan. Volgende donderdag hebben we een bespreking met de gyn. Denk vooral daar aan eigenlijk. Heb niet zoveel hoop gezien de stuntelige inseminatie van vorige week 🙄.
Wanneer is jouw testdag? Bij mij 15/8.

Gelukkig Ben ik niet de enige die dat doet :p Het meest schattige wat ik al gezien heb en absoluut moet hebben, is zo'n berenpakje 😍 ik droom er nu al van dat volgend jaar met kerst ons klein meisje/jongen in zo'n fluffy ding rondkruipt.. Dan loopt mn hart al over.
Mijn testdag is de 18e. Ik krijg tussen half 2 en 3u telefoon. Heb gewoon vanaf half 2 de dag vrij genomen zodat ik niks anders moet doen dan 't nieuws afwachten en het hopelijk vieren.....
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

fossie
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 juni 2020, 12:48

Re: IUI-clubje

Bericht door fossie » 5 augustus 2020, 22:24

Pindanootje schreef:
5 augustus 2020, 21:54
Melissa00 schreef:
5 augustus 2020, 17:26
Pindanootje schreef:
5 augustus 2020, 17:09
Hoe lukt het wachten bij jullie allemaal dames?
De vorige keren dacht ik vaker in mezelf "hoop er maar niet teveel op want achteraf is de teleurstelling des te groter, ga maar nergens vanuit".. Maar deze keer doe ik expres het omgekeerde. Ik zoek online naar zwangerschapskledij en schattige baby pakjes, ik heb zelfs een briefje geschreven voor ons kindje later om te vertellen hoe we naar hem/haar uitkijken nu en hoe welkom het is enz. Ergens denk ik, ben wat door aan het slaan. Maar ik heb het echt nodig om me nu aan de hoop vast te klampen denk ik. Loopt 't op een ontgoocheling uit, deal ik er dan wel weer mee.
Kan gewoon soms niet bevatten dat we beide niet eens een medisch probleem hebben, en alle omstandigheden helemaal optimaal maken met alle toeters en bellen en het dan alsnog gewoon niet gebeurt, dat kan toch gewoon niet eigenlijk. Onbegrijpelijk. Het moet gewoon eens gebeuren nu 😄
Superschattig van dat briefje 🥰 ik kijk ook naar leuke babyspullen hoor. Ik wil alles gezien hebben 😅.
Het wachten gaat me goed af, ik denk er zelfs weinig aan. Volgende donderdag hebben we een bespreking met de gyn. Denk vooral daar aan eigenlijk. Heb niet zoveel hoop gezien de stuntelige inseminatie van vorige week 🙄.
Wanneer is jouw testdag? Bij mij 15/8.

Gelukkig Ben ik niet de enige die dat doet :p Het meest schattige wat ik al gezien heb en absoluut moet hebben, is zo'n berenpakje 😍 ik droom er nu al van dat volgend jaar met kerst ons klein meisje/jongen in zo'n fluffy ding rondkruipt.. Dan loopt mn hart al over.
Mijn testdag is de 18e. Ik krijg tussen half 2 en 3u telefoon. Heb gewoon vanaf half 2 de dag vrij genomen zodat ik niks anders moet doen dan 't nieuws afwachten en het hopelijk vieren.....
Wat bedoelen jullie met testdag? Ik heb al twee keer gewoon mijn menstruaties gehad, dus veel testen was er niet aan...

Ik moet na de inseminatie ook meteen rechtspringen, gaat allemaal redelijk snel, ik denk niet dat de gynaecoloog tijd heeft om mij nog 10 minuten te laten liggen. Ze zeggen dat dat niet veel uitmaakt, maar ik leg me thuis toch ook nog met de benen omhoog 🤪 Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik moet vrijdag weer voor de follikelmeting, hopelijk deze keer een eitje dat sneller groeit!

Succes aan iedereen in de wachtweken, we weten allemaal hoe dat voelt, maar we geven de hoop niet op! Ik probeer niet té veel te dromen maar het is zo fijn om toch gewoon even meegesleept te worden en te hopen. Gezond evenwicht tussen hoop en realistisch blijven.
BAM!
Juni 2020 - 1e IUI - negatief
Juli 2020 - 2e IUI - negatief
Aug 2020 - 3e IUI (met utrogestan) - negatief
Op naar poging 4!

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 5 augustus 2020, 22:41

Hi fossie, testdag is 14 na inseminatie bij mij.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 5 augustus 2020, 22:49

Pindanootje schreef:
5 augustus 2020, 17:09
Hoe lukt het wachten bij jullie allemaal dames?
De vorige keren dacht ik vaker in mezelf "hoop er maar niet teveel op want achteraf is de teleurstelling des te groter, ga maar nergens vanuit".. Maar deze keer doe ik expres het omgekeerde. Ik zoek online naar zwangerschapskledij en schattige baby pakjes, ik heb zelfs een briefje geschreven voor ons kindje later om te vertellen hoe we naar hem/haar uitkijken nu en hoe welkom het is enz. Ergens denk ik, ben wat door aan het slaan. Maar ik heb het echt nodig om me nu aan de hoop vast te klampen denk ik. Loopt 't op een ontgoocheling uit, deal ik er dan wel weer mee.
Kan gewoon soms niet bevatten dat we beide niet eens een medisch probleem hebben, en alle omstandigheden helemaal optimaal maken met alle toeters en bellen en het dan alsnog gewoon niet gebeurt, dat kan toch gewoon niet eigenlijk. Onbegrijpelijk. Het moet gewoon eens gebeuren nu 😄
Wachten gaat mij slecht af 😅 ik houd deze keer bij wat er allemaal in mijn lichaam gebeurt - bevruchting, deling eicel, innesteling. Heb gelezen dat dit ook kan helpen en de positiviteit doet me toch wel goed. Elke keer als ik me zorgen maak, focus ik hierop! Zweverig, I know, maar probeer echt alles nu!
Ik ben het volledig met jou eens, geen medisch probleem en optimale omstandigheden, dat moet toch een keer lukken 🍀
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

ZonderGeduld
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 juli 2020, 10:50

Re: IUI-clubje

Bericht door ZonderGeduld » 5 augustus 2020, 22:57

Wachten zal mij denk ik nooit goed afgaan. Vandaag zijn we 8 dagen na de IUI, nog 6 te gaan dus. Vorige maand had ik al na 12 dagen mijn regels dus we zullen zien.

@Pindanootje, ik snap je volledig. Ik kijk ook vanalles en blijf maar een als maar grotere verlanglijst maken. De baby zal zeker verwend worden ...
Ik probeer verder ook niet meer uit te rekenen wanneer ik eventueel zou bevallen, dat deed ik tot nu wel altijd. Door me deze keer echt te focussen op ons huis en de werken probeer ik er zo min mogelijk aan te denken.

Ik had vandaag last van krampen in m'n onderbuik, maar ik zal het houden op de frietjes van gisteravond als oorzaak. Heb de indruk dat we toch met een groot deel in de wachtweken zitten. Ik duim dat elk van ons volgende week iets te vieren zal hebben!
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 5 augustus 2020, 23:06

Testdag is bij mij 15dagen na inseminatie, bloedname, ongesteld of niet.

Ja het positief denken en ernaar toe leven doet me ook goed eigenlijk. Als ik voorheen een zwangere vrouw zag lopen zou ik automatisch ff ambetant geweest zijn (in mezelf) zovan Waarom zij wel en ik niet. Maar nu probeer ik bewust te denken, oh wat fijn, binnenkort loop ik ook zo rond 😄
Warme dingen eten zou helpen las ik nog. Dus morgen ochtend maar aan de warme havermout met kanaal zeker :D ondanks de hitte buiten.. En middagdutjes doen omdat veel slaap belangrijk is :p

Bevalling uittellen heb ik nog nooit gedaan moet ik zeggen :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 5 augustus 2020, 23:24

Vandaag had ik controle op dag 12..nog geen hormoonactiviteit ondanks het nemen van Clomid. Volgende cyclus dus hogere dosis Clomid. Mn cyclus is 30 dagen, maar eisprong is pas op dag 21-22 en lutale fase was maar 8-9 dagen. Dus nu moet ik na inseminatie starten met utrogestan en hopelijk dan beter resultaat maar dus eerst moet dat traag eitje groeien he 🤷🏽‍♀️
Nog dames met zo een trage, late eisprong?

Succes nogmaals aan alle wachtende dames en oh ja, ik herken het smelten bij het zien van babyspullen 😍
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

paulien94
Berichten: 24
Lid geworden op: 4 december 2019, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door paulien94 » 6 augustus 2020, 7:53

Hallo allemaal

Mijn voorlopige laatste berichtje hier... Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad op 7 weken en alles zag er goed uit. Ben nog steeds zo dankbaar dat dit ons gegund is na de eerste inseminatie!

Ik blijf hier wel mee lezen, duimen, hopen... dat jullie allemaal snel goed nieuws mogen krijgen!
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 6 augustus 2020, 7:57

Veel succes Paulien!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Babske84 » 6 augustus 2020, 8:00

Super Paulien! Ik was er nog aan aant denken wanneer de echo weer was.
Geniet er nog van en veel succes met de verdere zwangerschap 😊
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 6 augustus 2020, 8:10

paulien94 schreef:
6 augustus 2020, 7:53
Hallo allemaal

Mijn voorlopige laatste berichtje hier... Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad op 7 weken en alles zag er goed uit. Ben nog steeds zo dankbaar dat dit ons gegund is na de eerste inseminatie!

Ik blijf hier wel mee lezen, duimen, hopen... dat jullie allemaal snel goed nieuws mogen krijgen!
Heel fijn te horen! Succes 🥰
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Minosh
Berichten: 1372
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 6 augustus 2020, 10:22

paulien94 schreef:
6 augustus 2020, 7:53
Hallo allemaal

Mijn voorlopige laatste berichtje hier... Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad op 7 weken en alles zag er goed uit. Ben nog steeds zo dankbaar dat dit ons gegund is na de eerste inseminatie!

Ik blijf hier wel mee lezen, duimen, hopen... dat jullie allemaal snel goed nieuws mogen krijgen!
Super :-)
Succes :-)

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 6 augustus 2020, 11:00

Babske84 schreef:
5 augustus 2020, 23:24
Vandaag had ik controle op dag 12..nog geen hormoonactiviteit ondanks het nemen van Clomid. Volgende cyclus dus hogere dosis Clomid. Mn cyclus is 30 dagen, maar eisprong is pas op dag 21-22 en lutale fase was maar 8-9 dagen. Dus nu moet ik na inseminatie starten met utrogestan en hopelijk dan beter resultaat maar dus eerst moet dat traag eitje groeien he 🤷🏽‍♀️
Nog dames met zo een trage, late eisprong?

Succes nogmaals aan alle wachtende dames en oh ja, ik herken het smelten bij het zien van babyspullen 😍

Zaten er al grote follikels tussen eigenlijk? En hoe was je baarmoederslijmvlies? Ik zie dat je Clomid neemt, ik ben vorig jaar overgeschakeld op femara omdat ik weinig reageerde op clomid en mn baarmoederslijmvlies veel te dun bleef. Kan misschien een beter alternatief zijn ipv je dosis op te trekken?
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten