IUI-clubje

IUI Forum
Emilialala
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 15:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Emilialala » 4 december 2019, 16:51

Hey Els! Mijn gyn vertelde mij dat de plaats van de follikels niets zegt over de eileider die het gesprongen eitje opvangt. Een verstopte eileider wil dus niet zeggen dat het een verloren zaak is. Je lichaam is blijkbaar slim genoeg om het met de juiste eileider te regelen. Zeker als die ondoorgankelijke eileider er al lang is.
Bij mij bleek via het HSG onderzoek trouwens dat mijn ene eileider ondoorgankelijk was, maar bij de laparascopie bleek het toch ok. Dus wie weet...

Ik krijg ook utrogestan. Nochtans is progesteron oké, maar ze vinden hier ‘dat je al zoveel moeite doet, dan zorgen we best voor optimale condities he’.

Ik twijfel nu wel enorm. Heb pas maandag bloedafname. Maar als ik dan stop met utro, wellicht pas donderdag mijn MS en dus eisprong op kerst ofzo... eigenlijk is het zaterdag 2 weken na mijn IUI. Ik denk dat ik zelf een test doe en bij negatieve uitslag al maar ga stoppen met de utro. Dan lukt het hopelijk nog net voor kerst! Maar misschien eerst eens informeren of ze sluiten
PCO + slechte zaadkwaliteit
IUI met Menopur

Okt: IUI1 negatief
Nov: IUI2 positief !

ElsX
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 november 2019, 18:02

Re: IUI-clubje

Bericht door ElsX » 4 december 2019, 17:38

Hey Emilialala,

bedankt voor je reactie, het geeft me toch weer wat moed om er ook deze maand weer voor te gaan. Het klinkt voor mijn niet medisch geschoolde oren onlogisch, maar als het van je gyn komt, zal het wel kloppen zeker. Volgens de HSG (waar de radioloog nog wat extra druk zette) is het bijna zeker ondoorgankelijk, maar wie weet. Het kan dus... Hopen maar!

Ja lastig met die timing. Verhindert Utrogestan ook je menstruatie? Ik had vorige ronde mijn menstruatie voor ik mijn bloedname had, dus ik wist het resultaat al. Ik duim op een positieve test, dat zou mooi nieuws zijn voor de kersperiode!

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 4 december 2019, 18:18

Ja ik heb ook zoiets van.. ik wil alles op alles zetten en zeker deze laatste cyclus van het jaar. Heb vanmorgen aan een dokter gevraagd en die zei dat ik moest wachten op mijn afspraak na de derde ronde. Ja hallo, ik wil deze ronde doen lukken he zeg.. Dus heb vanmiddag mijn behandelende arts gebeld en toch nog eens die bezorgdheid geuit en gevraagd of er een extra controle mogelijk was na de iui. Ze gaan geen bloed trekken, maar mag wel starten met 3 x utro per dag na de inseminatie. Dus opzich wel blij dat ik toch gebeld heb!

En een vroegere eisprong is altijd welkom natuurlijk. We zijn vandaag dag 9 en ik had een follikel van 9mm en van 13mm. Had precies wel meer verwacht van de clomid. Ik moet zaterdag terug komen (vind ik precies wat laat??).

Super dat alles in orde is Mitte! Weer iets om van de lijst te schrappen 😀

Bij ons sluit het ziekenhuis tussen kerst en nieuw, maar doen ze op 27ste nog wel een keer controles. Normaal valt mijn eisprong pas na nieuwjaar, maar ja of ze dan die eerste controle gaan overslaan om weer op te starten met clomid weet ik niet.

Els, bij welk ziekenhuis zit je? Vind ik toch ook wel vreemd, probeer misschien morgen je gynea al aan de lijn te krijgen? Soms is het wel even wachten op een afspraak en we wachten allemaal niet graag hè!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 4 december 2019, 18:28

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 4 december 2019, 18:50

Mitte schreef:
4 december 2019, 18:28
Saar95 schreef:
4 december 2019, 18:18
Ja ik heb ook zoiets van.. ik wil alles op alles zetten en zeker deze laatste cyclus van het jaar. Heb vanmorgen aan een dokter gevraagd en die zei dat ik moest wachten op mijn afspraak na de derde ronde. Ja hallo, ik wil deze ronde doen lukken he zeg.. Dus heb vanmiddag mijn behandelende arts gebeld en toch nog eens die bezorgdheid geuit en gevraagd of er een extra controle mogelijk was na de iui. Ze gaan geen bloed trekken, maar mag wel starten met 3 x utro per dag na de inseminatie. Dus opzich wel blij dat ik toch gebeld heb!

En een vroegere eisprong is altijd welkom natuurlijk. We zijn vandaag dag 9 en ik had een follikel van 9mm en van 13mm. Had precies wel meer verwacht van de clomid. Ik moet zaterdag terug komen (vind ik precies wat laat??).

Super dat alles in orde is Mitte! Weer iets om van de lijst te schrappen 😀

Bij ons sluit het ziekenhuis tussen kerst en nieuw, maar doen ze op 27ste nog wel een keer controles. Normaal valt mijn eisprong pas na nieuwjaar, maar ja of ze dan die eerste controle gaan overslaan om weer op te starten met clomid weet ik niet.

Els, bij welk ziekenhuis zit je? Vind ik toch ook wel vreemd, probeer misschien morgen je gynea al aan de lijn te krijgen? Soms is het wel even wachten op een afspraak en we wachten allemaal niet graag hè!
Een follikel groeit ongeveer 2mm per dag en moet groter dan 18 mm zijn om eisprong te plannen (of LH piek) dus lijkt me wel ok, 3 dagen. Ik had ook eens 1 van 13mm en moest ook 3 dagen later terugkomen, maar omdat ik de avond voor die 3de dag dan naar eigen gyn kon dat gedaan en dan was het 18mm. Maar het is natuurlijk geen exacte wetenschap... spannend he, ik was ook altijd bang dat we de eisprong zouden missen, maar is gelukkig nooit gebeurd.
Ja vind het toch ook weer spannend. Laatste ronde van het jaar, alles op alles zetten!
Ja heb vorige ronde ook echt schrik gehad dat ze te laat waren.. had dan op de dag van pregnyl smiddags als een positieve ovulatietest.. heb wel een echo gevraagd op dag van inseminatie, maar dat doen ze niet.. ze kunnen op dat moment niet zien of het eitje wel of niet uit de follikel is..
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 4 december 2019, 19:55

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ElsX
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 november 2019, 18:02

Re: IUI-clubje

Bericht door ElsX » 5 december 2019, 14:55

Saar95 schreef:
4 december 2019, 18:18
Els, bij welk ziekenhuis zit je? Vind ik toch ook wel vreemd, probeer misschien morgen je gynea al aan de lijn te krijgen? Soms is het wel even wachten op een afspraak en we wachten allemaal niet graag hè!
Hey Saar, ik zit bij ZNA.
Vandaag een iets beter gezinde dokter die wel op mijn vraag wou antwoorden en mij niet meteen zei dat ik dit met mijn eigen gynae moet bespreken. Ze bevestigde dat IUI wel degelijk zin heeft, want dat (zoals Emilialala al zei) de andere eileider het eitje effectief kan opvangen. Ze heeft na de meting wel nog gevraagd (en nagekeken) langs welke kant de vorige eisprong was en was nadien ook nog wat aan 't typen, dus ik denk wel dat ze dat de volgende keer (al hoeft die er hopelijk niet te komen) wel in de gaten zullen houden. Als het deze keer niet lukt, ga ik wel eens met mijn gyn bellen voor een afspraak. Ik voel me niet zo comfortabel bij het gebrek aan informatie.
Follikel was nog net te klein, morgen terug op controle, maar net wel telefoon gekregen van de dokter dat aan mijn bloedwaarden te zien, de IUI waarschijnlijk voor zaterdag is. Wel fijn dat ze daarvoor belt. Het zou voor ons een heel symbolische dag zijn, moest het dan lukken, dus ik hoop er extra hard op deze keer.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 5 december 2019, 17:35

Mitte schreef:
4 december 2019, 13:07
Huh, geen inseminaties op zondag? Dat is wel heel raar vind ik...
Ik ga voor de vooronderzoeken naar mijn eigen gynaecoloog. En die doet in het weekend geen consultaties. Dus als het vrijdag nog niet duidelijk voor zaterdag is, dan heb ik geen nazicht meer op zaterdag om te bepalen dat het op zondag gaat zijn. Vorige keer moest ik de eerste keer op dag 12 gaan, op een maandag, en toen was ik net een beetje eerder met mijn ovulatie. Zonder folikel op foto willen ze geen IUI doen, ook al zijn de signalen dat je net geovuleerd hebt.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 5 december 2019, 21:59

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Emilialala
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 15:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Emilialala » 6 december 2019, 22:58

Ja Sara, dat zou ik toch ook eens navragen. Ik kon ook bij mijn eigen gyn voor opvolging, maar heb er toen bewust voor gekozen om alles direct in het CRG te doen. Ook al is het toch een eind rijden en moeilijker te combineren. Maat daar kan ik dus altijd terecht. Mijn vorige IUI was op zaterdag en ik was daar niet de enige. En eigl ook wel fijn omdat we dan samen konden gaan én daarna niet meer moesten gaan werken. Ik vond het veel meer relax eigenlijk :)
Nu, het vertrouwen in mijn ‘eigen’ gyn was ook wel een beetje zoek. Ik kreeg enkel Clomid, nooit pregnyl. En mijn follikels werden soms tot 30mm groot voor ik een eisprong had. Dus mijn cyclussen bleven gewoon veel te lang naar mijn zin!
PCO + slechte zaadkwaliteit
IUI met Menopur

Okt: IUI1 negatief
Nov: IUI2 positief !

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 7 december 2019, 17:50

Ik doe ook alle controles bij CRG van het ziekenhuis. Voor mij ook grotere afstand :/ maar je kan er idd wel elke dag terecht. Ik moet vanavond pregnyl spuiten en maandag iui! Eerste ronde met clomid gehad en utru na de inseminatie. Én ben ook naar de kiné osteopaat geweest gisteren. Kan toch niet mislopen hè!!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 8 december 2019, 10:55

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 8 december 2019, 13:33

Dankje Mitte.
Ik heb een slechte dag pff :( de follikel was gisteren ongeveer 17,5 mm. Vond dat precies wat klein. Heb smiddags een ovulatietest gedaan en was wit, heb ook geen steekjes, niet echt veel slijm... maar gisteren wel pregnyl moeten spuiten voor maandag iui.. vorige keren voelde ik altijd al steekjes en had ik posi ovutesten en nu helemaal niet?? Nu maak ik me dus weer zorgen dat hij niet rijp genoeg is.. ik word zot van die gedachten elke maand :(

Ik heb 1 pil clomid genomen voor 5 dagen. Het was een beetje sneller gegroeid dan voorheen, maar echt maar 1 mm sneller ofzo. En ik had ook een kleiner tweede eitje, wat ik voorheen niet gehad heb. Maar hij was te klein om mee te doen.

Dus eigenlijkkkk had ik niet zoveel verschil. En ik had dan echt wel verwacht nu meer te voelen gezien de hormonen enz.
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 8 december 2019, 14:05

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 8 december 2019, 14:25

Mitte schreef:
8 december 2019, 14:05
Maar het is toch goed dat je gisteren nog geen positieve ovulatietest had? Want dan zou je eisprong vandaag zijn en was morgen te laat.
Ik herken je gevoel wel, ik had dat ook toen ik de 1ste x pregnyl moest spuiten. Ik was ook heel gefocused toen op het voelen van mijn eisprong. Probeer te vertrouwen op de artsen, hoe moeilijk ook.
Welke dag van je cyclus is de iui dan?
Ja ik heb het daar heel moeilijk mee soms, ik trek alles altijd in twijfel :shock: zit nu gewoon te overdenken omdat ik niets voel en vorige keren wél. Nu zou de inseminatie op dag 14 zijn. Vorige keren dag 17 en dag 16 gehad.
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten