IUI-clubje

IUI Forum
Dromer3
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 oktober 2022, 15:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Dromer3 » 19 oktober 2022, 0:06

Hallo Gnoofje

Zo spijtig voor jullie :( naar mijn gevoel worden de teleurstellingen ook steeds zwaarder. Ik snap ook niet goed waarom het soms zo lang kan duren wanneer je gezond bent en alles zo goed uitgemeten is qua eisprong e.d.
Hebben ze bij jullie al voorgesteld om met IVF te starten? Of onderzoek te doen naar endometriose?

Hou de moed erin!

Dromer3
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 oktober 2022, 15:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Dromer3 » 19 oktober 2022, 0:13

Glow schreef:
18 oktober 2022, 16:24
Dromer3 schreef:
18 oktober 2022, 16:07
Hey iedereen!

Ik ben nieuw hier, ik zocht wat mentale steun denk ik.
Wij zijn sinds begin 2020 bezig met onze kinderwens. Had mijn eerste IUI achter de rug maar het resultaat blijkt negatief te zijn... ik heb PCOS maar met gebruik van gonal F is er al vaak zo'n grote kans geweest maar toch lukt het telkens niet... Onlangs hoorde ik van een vriendin dat zij een eileider doorspoeling had gehad, en direct hierna zwanger was. (Dit vond ik hierover op internet: "Het gebruik van oliecontrastmiddel bij het testen van de doorgankelijkheid van de eileiders bevordert de vruchtbaarheid van vrouwen met een onvervulde kinderwens. Met het doorspuiten van de eileiders wordt eventueel afvalmateriaal van cellen en slijmproppen in de eileiders weggespoeld"). Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ik vermoed dat je hiermee naar een hyfosy verwijst? Ik heb dit gehad bij start van mijn eerste traject. Het zou inderdaad in verband gebracht worden met grotere slaagkansen. Ik denk niet dat het voor mij uitgemaakt heeft. Ik ben pas na IUI 3 (6 maanden na de hyfosy) zwanger geworden. Maar ik heb ook al van anderen succesverhalen gehoord. De procedure zelf is vrij simpel, maar wel niet heel aangenaam, als ik het me goed herinner. Ik denk wel dat je zeker eens kan vragen bij de arts.

Bedankt voor je antwoord Glow.
Inderdaad het moet hyfosy zijn. Ik ga dit toch maar eens vragen. Je weet nooit...
Ik lees dat jij voor een brusje gaat. Zo fijn, ik wens je heel veel succes!

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 19 oktober 2022, 11:25

Gnoofje schreef:
18 oktober 2022, 23:46
Heyhey,

Wij ook nieuw hier. Het traject wordt hier toch ook maar lastig. Ik en mijn vriendin hebben ondertussen een 5de IUI poging achter de rug. Vandaag de boodschap gekregen dat deze weer niet aansloeg. 😔 Het valt toch wel zwaarder dan gedacht. We zijn een jong lesbisch stel van 25. Dan hoop je toch dat alles wat vlotter gaat.

Hopelijk kunnen we hier wat steun vinden. In welk ziekenhuis volgen jullie het traject? Hyfosy was bij ons ook na de 3de IUI..
Pff. Dat is zwaar idd. Het mentale aspect valt niet te onderschatten in dit traject. Er zijn zoveel onzekerheden en je weet gewoon niet of er nog factoren zijn die het zwanger worden bemoeilijken of dat je gewoon pech hebt. Ligt er al een plan klaar voor een volgende stap? ICSI bijvoorbeeld? Wij hadden al een afspraak gemaakt voor na poging 3 voor een herevaluatie en eventuele overstap. Het is uiteindelijk niet nodig geweest. Maar voor een brusje heeft de arts ook al direct vermeld dat er een evaluatie kan komen indien het niet na drie pogingen lukt. Wij zitten in het UZ gent.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 19 oktober 2022, 13:11

Gnoofje schreef:
18 oktober 2022, 23:46
Heyhey,

Wij ook nieuw hier. Het traject wordt hier toch ook maar lastig. Ik en mijn vriendin hebben ondertussen een 5de IUI poging achter de rug. Vandaag de boodschap gekregen dat deze weer niet aansloeg. 😔 Het valt toch wel zwaarder dan gedacht. We zijn een jong lesbisch stel van 25. Dan hoop je toch dat alles wat vlotter gaat.

Hopelijk kunnen we hier wat steun vinden. In welk ziekenhuis volgen jullie het traject? Hyfosy was bij ons ook na de 3de IUI..
Dag Gnoofje

Ik zit in een gelijkaardige situatie. Mijn vriendin en ik zijn 2 jaar geleden in het traject gestapt. Ik was toen 33. Wij hebben 6 negatieve IUI’s gehad. Er gebeurde helemaal niets. Zelfs geen biochemische zwangerschap, niets. Onze moed zonk ons ook in de schoenen. En na 6 keer mochten we kiezen, verder doen zoals we bezig waren of overschakelen naar ICSI. Wij hebben toen gekozen voor ICSI. Dit is wel een stuk ingrijpender, maar het was bij ons wel de moeite waard. Na een stimulatiekuur heb ik 9 embryo’s in de vriezer overgehouden. Mijn eerste terugplaatsing was meteen raak. Ik was zwanger. Ongelooflijk. Ik kon het amper geloven na 6 negatieve IUI’s! Helaas is deze op 6,5 weken in een miskraam geëindigd. Vorige maand heb ik dan een tweede terugplaatsing laten doen. En je raadt het nooit… opnieuw was het prijs! Ik ben opnieuw zwanger! Ik hoop dat het deze keer een blijvertje is.
Ik wil maar zeggen… de natuurlijk bevruchting lukte dus om één of andere reden niet. Maar zwanger worden op zich is dus geen probleem. Bij ICSI bevrucht het labo voor jou, dus die hindernis wordt overgeslagen. Geef de moed niet op. Jullie tijd komt ook nog.
Ps. Ik heb geen medische problemen voor zover geweten. Alle testen waren goed. Ik ben in behandeling in het AZ Sint-Jan Brugge en word opgevolgd in het AZ Sint Lucas Brugge.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 23 oktober 2022, 22:34

Hoi hoi iedereen,

Ben ook nieuw hier, dus wil bij deze mezelf en onze situatie graag voorstellen.

Mijn vriend en ik zijn beiden 27 jaar oud en hebben sinds anderhalf jaar een kinderwens.
Begin dit jaar werd vastgesteld dat ik PCOS heb, na meer dan 9 maanden totaal niet gemenstrueerd te hebben.

Zo zijn wij dus uiteindelijk in het fertiliteitstraject gerold…
Heb een aantal keer Clomid 50mg genomen, maar dit had onvoldoende effect.
Dus nieuwe cyclus gestart dmv Duphaston en Clomid 100mg, waarmee ik eindelijk een eitje had dat mocht gaan springen :D 3/10 Ovitrelle ingespoten om de eisprong op te wekken en 5/10 vond de eerste IUI plaats.
Ben 15/10 beginnen testen en had een hééél vaag tuurstreepje. Zo getest tot mijn NOD (19/10) en de streepjes bleven zeer vaag, maar liepen wel op!
20/10 bloedname gehad en mijn HcG-waarde was maar 22U/l :? De verpleegkundige zei aan de telefoon dat het inderdaad een lage startwaarde was en dat ik volgende week donderdag opnieuw moet langskomen voor een bloedname…
Ondertussen heb ik weinig goede hoop en vrees ik voor een miskraam :cry: Iemand ervaring hiermee?

Groetjes!

Gnoofje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 oktober 2022, 23:38

Re: IUI-clubje

Bericht door Gnoofje » 24 oktober 2022, 0:11

Sproetje schreef:
19 oktober 2022, 13:11
Gnoofje schreef:
18 oktober 2022, 23:46
Heyhey,

Wij ook nieuw hier. Het traject wordt hier toch ook maar lastig. Ik en mijn vriendin hebben ondertussen een 5de IUI poging achter de rug. Vandaag de boodschap gekregen dat deze weer niet aansloeg. 😔 Het valt toch wel zwaarder dan gedacht. We zijn een jong lesbisch stel van 25. Dan hoop je toch dat alles wat vlotter gaat.

Hopelijk kunnen we hier wat steun vinden. In welk ziekenhuis volgen jullie het traject? Hyfosy was bij ons ook na de 3de IUI..
Dag Gnoofje

Ik zit in een gelijkaardige situatie. Mijn vriendin en ik zijn 2 jaar geleden in het traject gestapt. Ik was toen 33. Wij hebben 6 negatieve IUI’s gehad. Er gebeurde helemaal niets. Zelfs geen biochemische zwangerschap, niets. Onze moed zonk ons ook in de schoenen. En na 6 keer mochten we kiezen, verder doen zoals we bezig waren of overschakelen naar ICSI. Wij hebben toen gekozen voor ICSI. Dit is wel een stuk ingrijpender, maar het was bij ons wel de moeite waard. Na een stimulatiekuur heb ik 9 embryo’s in de vriezer overgehouden. Mijn eerste terugplaatsing was meteen raak. Ik was zwanger. Ongelooflijk. Ik kon het amper geloven na 6 negatieve IUI’s! Helaas is deze op 6,5 weken in een miskraam geëindigd. Vorige maand heb ik dan een tweede terugplaatsing laten doen. En je raadt het nooit… opnieuw was het prijs! Ik ben opnieuw zwanger! Ik hoop dat het deze keer een blijvertje is.
Ik wil maar zeggen… de natuurlijk bevruchting lukte dus om één of andere reden niet. Maar zwanger worden op zich is dus geen probleem. Bij ICSI bevrucht het labo voor jou, dus die hindernis wordt overgeslagen. Geef de moed niet op. Jullie tijd komt ook nog.
Ps. Ik heb geen medische problemen voor zover geweten. Alle testen waren goed. Ik ben in behandeling in het AZ Sint-Jan Brugge en word opgevolgd in het AZ Sint Lucas Brugge.

Bedankt voor jullie reacties.

Wij blijven inderdaad hopen dat de volgende zal aanslaan. Vooral bij mijn vriendin was de moed toch even gaan liggen na de laatste teleurstelling. Moeilijk als partner om dit te aanschouwen en zelf machteloos enkel troost te kunnen bieden.
Gezien onze leeftijd stelde ze sowieso voor om 6 IUI pogingen te proberen alvorens over te schakelen. Daarna zou de logische stap inderdaad ICSI zijn, al kijken we daar wel wat tegenop. Wij zijn in behandeling in het UZ Jette, daar we al heel wat succesverhalen hadden gehoord van bevriende koppels.
Uiteraard niet het belangrijkste, maar mag ik vragen wat de kostprijs is i.v.m KID IUI en ISCI in de andere ziekenhuizen?

Spoetje, wij duimen hier ook mee voor jullie! :wink: Ik kan me inbeelden dat het verlies na 6,5weken niet makkelijk is om te verwerken. De blijdschap en onzekerheid neem je gegarandeerd mee.. De hoop op een klein wezentje draag je dagdagelijks mee. Iets wat vele andere koppels zich niet kunnen inbeelden..
Wanneer krijg je de eerste echo. Is dit dan ook pas op 8weken?
Nov '21: Start KID
Feb '22: IUI 1 - neg
Apr '22: IUI 2 - neg
Mei '22: IUI 3 - neg
Sept '22: IUI 4 - neg
Okt '22: IUI 5 - neg
Dec '22: start ICSI

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 24 oktober 2022, 16:45

@ElineH: oei, die hcg klinkt niet goed idd.. Wel raar dat je zolang moet wachten? Ik zou verwachten dat ze sneller willen prikken om de eventuele verdubbeling te kunnen zien. Hopelijk heb je snel wat duidelijkheid.

Hier ben ik vandaag op controle geweest om op te starten. Mijn menstruatie kwam de dag van de stopzetting van de duphaston door (zaterdag). Ik schrok daar wel van. Ze hadden me gezegd dat dit pas vanaf dag drie ging zijn. Maar goed, alles was in orde op de echo. Gelukkig geen cyste te zien en de bloedwaarden waren basaal. Vandaag mag ik dus starten met letrozole voor vijf dagen en dan volgende maandag op controle.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 24 oktober 2022, 17:42

Glow schreef:
24 oktober 2022, 16:45
@ElineH: oei, die hcg klinkt niet goed idd.. Wel raar dat je zolang moet wachten? Ik zou verwachten dat ze sneller willen prikken om de eventuele verdubbeling te kunnen zien. Hopelijk heb je snel wat duidelijkheid.

Hier ben ik vandaag op controle geweest om op te starten. Mijn menstruatie kwam de dag van de stopzetting van de duphaston door (zaterdag). Ik schrok daar wel van. Ze hadden me gezegd dat dit pas vanaf dag drie ging zijn. Maar goed, alles was in orde op de echo. Gelukkig geen cyste te zien en de bloedwaarden waren basaal. Vandaag mag ik dus starten met letrozole voor vijf dagen en dan volgende maandag op controle.
@Glow Vind het ook erg lang wachten! :( Bij elk steekje etc. begin je al snel vanalles te denken… Heb tot nu toe ook nog steeds symptomen. Denk eraan morgen eventueel nog eens te testen om na te gaan of het streepje donkerder of net vager wordt. Zo moeilijk die onzekerheid!

Wauw, dat is inderdaad snel! Bij mij kwam mijn menstruatie pas 5 dagen na de laatste dosis Duphaston op gang. Maar op zich positief dat je zo sneller door kan :wink:
Als ik het goed begrepen heb, is dit de eerste keer dat je Letrozole gebruikt? Ook wel spannend afwachten dan hoe dat zal aanslaan. Succes in ieder geval!

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 24 oktober 2022, 18:08

Ja, die onzekerheid lijkt me wel lastig... Je kan wel testen maar die urinetesten zeggen niet veel natuurlijk. Je zou ook wel bij de huisarts kunnen gaan om daar jouw bloed te laten trekken maar ik weet niet of dat echt een goed idee is. Die heeft natuurlijk ook niet alle achtergrond mee in dit verhaal.

Inderdaad. Eerste keer letrozole hier. Mijn eerste traject was met clomid maar ik reageerde daar sterk op. Er groeiden altijd meerdere follikels waardoor ik zelf een poging heb moeten annuleren (waardoor mijn angst bij de echo's veranderde van 'hopelijk groeit er iets' naar 'hopelijk groeit er niet teveel'). Zelfs met een halve dosis had ik toch nog altijd twee follikels. De arts heeft me verteld dat letrozole anders werkt. Van zodra er 1 follikel groeit, zal er een signaal gegeven worden dat de rest niet meegroeit. Dus ik ben benieuwd. Want het duphaston verhaal geeft me weer het gevoel dat ik nogal gevoelig ben aan die hormonen.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 24 oktober 2022, 18:26

Glow schreef:
24 oktober 2022, 18:08
Ja, die onzekerheid lijkt me wel lastig... Je kan wel testen maar die urinetesten zeggen niet veel natuurlijk. Je zou ook wel bij de huisarts kunnen gaan om daar jouw bloed te laten trekken maar ik weet niet of dat echt een goed idee is. Die heeft natuurlijk ook niet alle achtergrond mee in dit verhaal.

Inderdaad. Eerste keer letrozole hier. Mijn eerste traject was met clomid maar ik reageerde daar sterk op. Er groeiden altijd meerdere follikels waardoor ik zelf een poging heb moeten annuleren (waardoor mijn angst bij de echo's veranderde van 'hopelijk groeit er iets' naar 'hopelijk groeit er niet teveel'). Zelfs met een halve dosis had ik toch nog altijd twee follikels. De arts heeft me verteld dat letrozole anders werkt. Van zodra er 1 follikel groeit, zal er een signaal gegeven worden dat de rest niet meegroeit. Dus ik ben benieuwd. Want het duphaston verhaal geeft me weer het gevoel dat ik nogal gevoelig ben aan die hormonen.
Heb ik ook al aan gedacht om langs de huisarts te gaan, maar heb ook wel gelezen dat het niet verstandig is om waarden te gaan vergelijken die in verschillende labo’s werden bepaald. Nog 3 dagen geduld hebben dan maar… En misschien tussendoor eens testen, al heb je er ook wel gelijk in dat urinetesten niet altijd veel zeggen.

Je lijkt inderdaad erg gevoelig voor de medicatie als ik je verhaal zo hoor. Ik heb 3 keer 50mg geprobeerd, maar de follikels werden nooit voldoende groot. Dat beangstigde me wel erg, gelukkig konden we snel overschakelen op 100mg en sloeg dat wel meteen aan. In jouw geval overstimulatie en daardoor kansen missen is natuurlijk ook niet de bedoeling. Gelukkig zijn er dan weer alternatieven, klinkt alvast veelbelovend die Letrozole. Afwachten maar!

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 24 oktober 2022, 19:18

Hey, ik heb mijn eerste echo vrijdag al gehad! De computer rekende uit 6w4d. En er was hartactiviteit te zien 🙂 Vrijdag mag ik al opnieuw. Na het miskraam willen ze het wat korter bij opvolgen, wat ik zeker niet erg vind.
Ik heb wel regelmatig buikpijn en kan meestal niet thuisbrengen of het m’n baarmoeder is of mijn darmen. Door de progesteron veel last van m’n darmen ook. Maar ook al veel bekkenpijn. Ik word dan wel altijd heel bang uit schrik dat het weer fout loopt.

Veel succes hier aan iedereen die bezit is of binnenkort start. Ik hoop dat jullie niet te lang in dit clubje hoeven te zitten en snel mogen doorstromen naar het rubriekje zwanger 🙂❤️
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 24 oktober 2022, 20:15

Sproetje schreef:
24 oktober 2022, 19:18
Hey, ik heb mijn eerste echo vrijdag al gehad! De computer rekende uit 6w4d. En er was hartactiviteit te zien 🙂 Vrijdag mag ik al opnieuw. Na het miskraam willen ze het wat korter bij opvolgen, wat ik zeker niet erg vind.
Ik heb wel regelmatig buikpijn en kan meestal niet thuisbrengen of het m’n baarmoeder is of mijn darmen. Door de progesteron veel last van m’n darmen ook. Maar ook al veel bekkenpijn. Ik word dan wel altijd heel bang uit schrik dat het weer fout loopt.

Veel succes hier aan iedereen die bezit is of binnenkort start. Ik hoop dat jullie niet te lang in dit clubje hoeven te zitten en snel mogen doorstromen naar het rubriekje zwanger 🙂❤️
Geweldig dat je na zo’n lang traject zwanger bent! Moet heel emotioneel geweest zijn om de hartactiviteit op het schermpje te zien afgelopen vrijdag 🥹 Proficiat!!
Begrijpelijk dat je met veel angst zit na een eerdere miskraam, maar goed dat alles zo kortbij wordt opgevolgd!
Ik duim mee dat het deze keer “een blijverdje” is 😊👍🏻

Wat jouw klachten betreft, kan misschien ook je baarmoeder zijn die zich positioneert zeg maar? En uiteraard de darmen zullen ook wel weten van alle hormonen.
Ik moet zeggen dat ikzelf momenteel ook veel last heb van mijn darmen. Heb een enorm opgezette buik en last van obstipatie. Al weet ik natuurlijk nog niet of het bij mij een succesverhaal zal worden…

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 24 oktober 2022, 22:06

ElineH schreef:
24 oktober 2022, 20:15
Sproetje schreef:
24 oktober 2022, 19:18
Hey, ik heb mijn eerste echo vrijdag al gehad! De computer rekende uit 6w4d. En er was hartactiviteit te zien 🙂 Vrijdag mag ik al opnieuw. Na het miskraam willen ze het wat korter bij opvolgen, wat ik zeker niet erg vind.
Ik heb wel regelmatig buikpijn en kan meestal niet thuisbrengen of het m’n baarmoeder is of mijn darmen. Door de progesteron veel last van m’n darmen ook. Maar ook al veel bekkenpijn. Ik word dan wel altijd heel bang uit schrik dat het weer fout loopt.

Veel succes hier aan iedereen die bezit is of binnenkort start. Ik hoop dat jullie niet te lang in dit clubje hoeven te zitten en snel mogen doorstromen naar het rubriekje zwanger 🙂❤️
Geweldig dat je na zo’n lang traject zwanger bent! Moet heel emotioneel geweest zijn om de hartactiviteit op het schermpje te zien afgelopen vrijdag 🥹 Proficiat!!
Begrijpelijk dat je met veel angst zit na een eerdere miskraam, maar goed dat alles zo kortbij wordt opgevolgd!
Ik duim mee dat het deze keer “een blijverdje” is 😊👍🏻

Wat jouw klachten betreft, kan misschien ook je baarmoeder zijn die zich positioneert zeg maar? En uiteraard de darmen zullen ook wel weten van alle hormonen.
Ik moet zeggen dat ikzelf momenteel ook veel last heb van mijn darmen. Heb een enorm opgezette buik en last van obstipatie. Al weet ik natuurlijk nog niet of het bij mij een succesverhaal zal worden…
Ik duim alvast mee dat het prijs is!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 31 oktober 2022, 15:38

@elineH: hoe was de bloedafname donderdag? Positief nieuws?

Hier heb ik een controle gehad. Momenteel zijn er 3 follikels in the running, maar ze zijn nog niet zo groot. Max 12 mm. Dat is wel slikken, aangezien ik met de clomid gewoon was om op de eerste controle minstens 15mm te zien. Woensdag weer controle. Hopelijk wordt er één follikel dominant want anders vrees ik dat ik weer in het geval zal zitten dat mijn poging gecanceld zal worden.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 31 oktober 2022, 16:01

Glow schreef:
31 oktober 2022, 15:38
@elineH: hoe was de bloedafname vrijdag? Positief nieuws?

Hier heb ik een controle gehad. Momenteel zijn er 3 follikels in the running, maar ze zijn nog niet zo groot. Max 12 mm. Dat is wel slikken, aangezien ik met de clomid gewoon was om op de eerste controle minstens 15mm te zien. Woensdag weer controle. Hopelijk wordt er één follikel dominant want anders vrees ik dat ik weer in het geval zal zitten dat mijn poging gecanceld zal worden.
@Glow: Mijn HCG is gestegen van 22 naar 179 op een weekje tijd, wat volgens de verpleegkundige een mooie stijging was. Ze wilde me al inplannen voor een echo, maar omdat ze langs mijn kant veel onzekerheid opmerkte, stelde ze voor om komende donderdag nogmaals langs te komen voor een bloedname. Als de waarden dan weer volgens verwachting gestegen zijn, mogen we van onszelf voorzichtig blij beginnen zijn 🙂

Wat goed dat je lichaam reageert op de Letrozole. Al kan ik me voorstellen dat je je, gezien je vorige traject, wat zorgen maakt wat betreft de meerdere follikels die klaarzitten. Goed dat je woensdag weer op controle kan en wie weet ziet je echo er dan al helemaal anders uit met ééntje die er bovenuit schiet. Ik duim alvast mee voor je! 👍🏻🍀
Hou je ons op de hoogte?

Groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten