IUI-clubje

IUI Forum
ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 8 november 2022, 22:31

Sproetje schreef:
8 november 2022, 22:00
ElineH schreef:
8 november 2022, 13:02
Alsof een miskraam nog niet erg genoeg had geweest, blijft mijn HCG stijgen en blijkt het nu om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan 😫
Ik krijg straks te horen of en wanneer ik geopereerd moet worden…
Oh nee. Wat een tegenvaller is dit. Veel sterkte en beterschap!
Bedankt. Morgenvroeg operatie, hopelijk kunnen ze mijn eierstok en eileider sparen… 🥴
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: zwanger 💛🤞🏻 / nog 2 cryo’s

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 8 november 2022, 22:54

ElineH schreef:
8 november 2022, 22:31
Sproetje schreef:
8 november 2022, 22:00
ElineH schreef:
8 november 2022, 13:02
Alsof een miskraam nog niet erg genoeg had geweest, blijft mijn HCG stijgen en blijkt het nu om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan 😫
Ik krijg straks te horen of en wanneer ik geopereerd moet worden…
Oh nee. Wat een tegenvaller is dit. Veel sterkte en beterschap!
Bedankt. Morgenvroeg operatie, hopelijk kunnen ze mijn eierstok en eileider sparen… 🥴
Fingers crossed dat die gered kunnen worden inderdaad. 🤞 Veel beterschap en sterkte hiermee!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

tessa96
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 november 2022, 11:31

Re: IUI-clubje

Bericht door tessa96 » 9 november 2022, 11:45

Hey allemaal,

Ik ben nieuw op het forum.
Mijn vriendin en ik zijn in augustus gestart in Genk. Na heel wat gesprekken en onderzoeken hebben we vorige week telefoon gehad dat er een match is met een donor. Nu nog even afwachten wanneer onze eerste iui kan zijn.
Vind het traject al heel zwaar, mijn kinderwens is al heel wat jaren heel groot maar mijn vriendin was er niet klaar voor. Nu het bijna zover is, kan ik dag in dag uit aan niets anders meer denken..

Vind het fijn om te zien hoe jullie elkaar allemaal steunen en hoop hier mensen te vinden om mee te babbelen. Niemand in onze omgeving weet van ons traject dus soms lijkt het alsof je alleen bent met al je gevoelens.

Liefs, Tessa

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 14 november 2022, 18:17

@ElineH: hoe gaat het met je? Hoe is de operatie verlopen?

@Tessa96: ik snap je gevoel volledig. Ik heb het ook moeilijk met loslaten. Zo'n traject is heel intens. Probeer er veel over te praten met jouw vriendin. Ik merk dat het helpt als ik dat doe met mijn man. En zoek misschien ook een vertrouwenspersoon daarbuiten. Iemand die er niet middenin zit. Dat helpt ook wel, vind ik.

Zelf loop ik een beetje de muren op tijdens de wachtweken. Ik voel vanalles en niets, ook al weet ik dat het nog veel te vroeg is. De tijd kruipt traag vooruit...
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 14 november 2022, 19:09

@Glow: De operatie is op zich goed verlopen, ik ben komende week nog thuis geschreven om te herstellen.
Ze hebben helaas mijn linker eileider moeten weghalen, aangezien het vruchtje er middenin zat 😔 Blijkbaar heb ik ook vrij lange eileiders 🤷🏼‍♀️ Verder hebben ze, nu ze me toch aan het opereren waren, ineens elektroagulatie (LEO) gedaan ter behandeling van de PCOS. Het zou kunnen dat ik nu (tijdelijk) uit mezelf een eisprong kan krijgen.
Vrijdag moet ik langsgaan voor een bloedname om na te gaan of het HCG goed daalt. En eind november hebben mijn partner en ik een afspraak met onze behandelende arts. Ik vermoed dat we daar zullen bespreken hoe ons traject nu verder zal gaan. Ik weet niet of IUI een goede optie blijft nu ik nog maar 1 eileider heb… Achja, vele vragen waar we hopelijk dan een antwoord op krijgen.

Ik begrijp heel goed dat je het moeilijk hebt met het wachten nu, je maakt jezelf soms gek hé tijdens die wachtweken. Wanneer mag/ga je testen?

@Tessa96: Jouw gevoel is zeer herkenbaar. Op de duur ben je er inderdaad continu mee bezig! Ook niet makkelijk om het van je af te zetten als je kinderwens zo intens groot is en je leven wat wordt gestuurd door de vele afspraken in het ziekenhuis.
Zoals Glow al zei, praat erover met je vriendin en blijf niet alleen met deze gevoelens zitten. Mij heeft het ook wel geholpen dat ik er met enkele vrienden over kon praten. Verder vind ik het ook heel fijn om hier af en toe alles neer te schrijven en erover te praten met mensen die in ‘hetzelfde schuitje zitten’ 😉
Weet je ondertussen al wanneer de eerste IUI zal plaatsvinden?

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: IUI-clubje

Bericht door Margootje » 14 november 2022, 19:37

Sorry dat ik even kom binnen vallen
Maar zoals vele forum gebruikers ben ik altijd begaan met lotgenoten ook al zitten we op andere punten in het parcours.

Maar ElineH wat vreselijk dat ze een eileider hebben moeten weghalen 😞
Maar wat ik me nu afvraag is, als je lange eileiders hebt, hoe gaan ze dan in de toekomst vermijden dat je een bbz gaat hebben langs rechts? Ik zou geen iui meer durven denk ik, als ze daar geen antwoord op hebben. Tenzij ik het fout zie en je eileiders niet nodig hebt (maar enkel eierstokken?). Ik zou dan kiezen voor ivf en wat embryoojes bij elkaar sparen voor moest ik ook mijn rechter eileider verliezen. Of behoud je beide eierstokken? Die dingen waar de eitjes gefabriceerd worden? Gewoon wat gedachten van een bezorgde leek. Niet om bang te maken maar dat zijn toch dingen waar ik hoop dat de dokters een gepast antwoord op hebben.
Ik wens je een goed herstel ❤️‍🩹 en alleszins ben je met jullie eitjes en zaadjes in staat om embryootjes te maken dus dat is goed nieuws, nu nog op de juiste plek tot ontwikkeling komen!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 14 november 2022, 20:43

ElineH schreef:
14 november 2022, 19:09
@Glow: De operatie is op zich goed verlopen, ik ben komende week nog thuis geschreven om te herstellen.
Ze hebben helaas mijn linker eileider moeten weghalen, aangezien het vruchtje er middenin zat 😔 Blijkbaar heb ik ook vrij lange eileiders 🤷🏼‍♀️ Verder hebben ze, nu ze me toch aan het opereren waren, ineens elektroagulatie (LEO) gedaan ter behandeling van de PCOS. Het zou kunnen dat ik nu (tijdelijk) uit mezelf een eisprong kan krijgen.
Vrijdag moet ik langsgaan voor een bloedname om na te gaan of het HCG goed daalt. En eind november hebben mijn partner en ik een afspraak met onze behandelende arts. Ik vermoed dat we daar zullen bespreken hoe ons traject nu verder zal gaan. Ik weet niet of IUI een goede optie blijft nu ik nog maar 1 eileider heb… Achja, vele vragen waar we hopelijk dan een antwoord op krijgen.

Ik begrijp heel goed dat je het moeilijk hebt met het wachten nu, je maakt jezelf soms gek hé tijdens die wachtweken. Wanneer mag/ga je testen?
Oh, Eline. Dat is echt geen fijn nieuws. Wat een rollercoaster maak jij mee zeg. 😔 Rust maar goed uit! Nog nooit van LEO gehoord eigenlijk. Is precies wel een ingrijpende procedure als ik zo lees. En ik ben wel benieuwd naar wat ze voorstellen voor de rest van jullie traject. Want ik heb altijd gehoord dat je een grotere kans hebt op een bbz als je er al één gehad hebt. Dus ik hoop dat ze alles eraan doen dat je dit niet weer tegenkomt. Ik duim dat jouw hcg snel weer nul is zodat je dit hoofdstuk snel kan afsluiten en naar de toekomst kan kijken.

In principe doen ze hier pas bloedafnames 16 dpo en mag ik maar testen op dag 18. Maar dat heb ik altijd overdreven gevonden. Ik ga weer 14 dpo testen. Dat is zondag. Nog een klein weekje te gaan..
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 14 november 2022, 21:50

Margootje schreef:
14 november 2022, 19:37
Sorry dat ik even kom binnen vallen
Maar zoals vele forum gebruikers ben ik altijd begaan met lotgenoten ook al zitten we op andere punten in het parcours.

Maar ElineH wat vreselijk dat ze een eileider hebben moeten weghalen 😞
Maar wat ik me nu afvraag is, als je lange eileiders hebt, hoe gaan ze dan in de toekomst vermijden dat je een bbz gaat hebben langs rechts? Ik zou geen iui meer durven denk ik, als ze daar geen antwoord op hebben. Tenzij ik het fout zie en je eileiders niet nodig hebt (maar enkel eierstokken?). Ik zou dan kiezen voor ivf en wat embryoojes bij elkaar sparen voor moest ik ook mijn rechter eileider verliezen. Of behoud je beide eierstokken? Die dingen waar de eitjes gefabriceerd worden? Gewoon wat gedachten van een bezorgde leek. Niet om bang te maken maar dat zijn toch dingen waar ik hoop dat de dokters een gepast antwoord op hebben.
Ik wens je een goed herstel ❤️‍🩹 en alleszins ben je met jullie eitjes en zaadjes in staat om embryootjes te maken dus dat is goed nieuws, nu nog op de juiste plek tot ontwikkeling komen!
Wel Margootje, jij benoemt exact waar ik bang voor ben. De dokter gaf aan dat er geen wetenschappelijke evidentie was dat (te) lange eileiders een verhoogd risico geven op een bbz, maar dat het mogelijks wel heeft meegespeeld. Ik vraag me dus ook af of ik dan niet sowieso hetzelfde zal meemaken bij een eventuele volgende zwangerschap…
Ik heb gelukkig nog beide eierstokken en de overgebleven eileider zou na verloop van tijd de functie van de andere moeten overnemen.
Mijn partner en ik denken ook eerder aan ivf, zodat we alleszins zekerheid hebben dat we wat embryo’s ‘in voorraad’ hebben en ze bij terugplaatsing meteen op de juiste plek zijn. Nu weet ik niet in welke mate er kans is op een bbz bij ivf… Ivf lijkt me ook wel meteen een pak ingrijpender, dus ik weet niet of ze zouden aanraden om hier ineens mee te starten.
Zoals jij zegt lijkt de bevruchting inderdaad geen probleem, enkel de transfer naar de baarmoeder…
Vele vragen dus ja 😅

Bedankt voor je medeleven 🙂

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 14 november 2022, 22:06

Glow schreef:
14 november 2022, 20:43
ElineH schreef:
14 november 2022, 19:09
@Glow: De operatie is op zich goed verlopen, ik ben komende week nog thuis geschreven om te herstellen.
Ze hebben helaas mijn linker eileider moeten weghalen, aangezien het vruchtje er middenin zat 😔 Blijkbaar heb ik ook vrij lange eileiders 🤷🏼‍♀️ Verder hebben ze, nu ze me toch aan het opereren waren, ineens elektroagulatie (LEO) gedaan ter behandeling van de PCOS. Het zou kunnen dat ik nu (tijdelijk) uit mezelf een eisprong kan krijgen.
Vrijdag moet ik langsgaan voor een bloedname om na te gaan of het HCG goed daalt. En eind november hebben mijn partner en ik een afspraak met onze behandelende arts. Ik vermoed dat we daar zullen bespreken hoe ons traject nu verder zal gaan. Ik weet niet of IUI een goede optie blijft nu ik nog maar 1 eileider heb… Achja, vele vragen waar we hopelijk dan een antwoord op krijgen.

Ik begrijp heel goed dat je het moeilijk hebt met het wachten nu, je maakt jezelf soms gek hé tijdens die wachtweken. Wanneer mag/ga je testen?
Oh, Eline. Dat is echt geen fijn nieuws. Wat een rollercoaster maak jij mee zeg. 😔 Rust maar goed uit! Nog nooit van LEO gehoord eigenlijk. Is precies wel een ingrijpende procedure als ik zo lees. En ik ben wel benieuwd naar wat ze voorstellen voor de rest van jullie traject. Want ik heb altijd gehoord dat je een grotere kans hebt op een bbz als je er al één gehad hebt. Dus ik hoop dat ze alles eraan doen dat je dit niet weer tegenkomt. Ik duim dat jouw hcg snel weer nul is zodat je dit hoofdstuk snel kan afsluiten en naar de toekomst kan kijken.

In principe doen ze hier pas bloedafnames 16 dpo en mag ik maar testen op dag 18. Maar dat heb ik altijd overdreven gevonden. Ik ga weer 14 dpo testen. Dat is zondag. Nog een klein weekje te gaan..
Ja, ik moet zeggen dat het geen fijn begin van ons traject is. Het maakt me ook wel wat angstig voor het verdere verloop. Al hebben ze me wel verzekerd dat ik ondanks deze situatie nog steeds perfect zwanger kan geraken.
Ben uiteraard ook erg bang om opnieuw in deze situatie verzeild te geraken als we verder gaan met iui.
Binnen 2 weken hebben we hopelijk een antwoord op al onze vragen.

Wauw, dat is wel erg laat ja! Ik ben zelf 11dpo beginnen testen en had toen echt nog maar een twijfelachtig tuurstreepje. Het lijkt me dus verstandig van jou te wachten tot 14dpo. Ik had me dat ook voorgenomen, maar kon me uiteraard niet inhouden toen 😅 Ik hoop zondag goed nieuws van jou te mogen vernemen! Nog veel moed met het wachten 🍀

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 14 november 2022, 23:16

Ik kom hier even inbreken en misschien geen leuk nieuws brengen, maar ook met ivf/icsi komt een bbz wel eens voor terwijl je zou denken dat het embryo op de juiste plaats wordt teruggezet.

Het zal een beetje een afweging worden wat voor jullie het beste of makkelijkste (minst moeilijke) traject is.

De bevruchting lukt al, veel kans dat je bij de volgende iui of die erna wel gewoon goed zwanger bent.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: IUI-clubje

Bericht door Jeanneke » 15 november 2022, 18:19

Inderdaad. Ik heb een BBZ gehad na ICSI.
In een vorige relatie ook 1 gehad in een natuurlijke cyclus. Eenmaal je 1 keer 1 gehad hebt ben je er ook gevoeliger aan zeiden ze mij.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 15 november 2022, 20:31

Wordt dus elke eventuele volgende zwangerschap bang afwachten… 🥴

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 17 november 2022, 12:36

Hier even een updateje. Gisteren werd ik ineens enorm misselijk tot overgeven toe en weinig eetlust. Even schoot het in mijn hoofd dat ik misschien zwanger was maar symptomen zo vroeg (10 dpo) leek me onwaarschijnlijk. Deze ochtend voor de zekerheid een test gedaan en die geeft een licht streepje aan. Ik ben 11 dpo en 13 dagen na de ovitrelle dus ik denk dat de kans wel vrij klein is dat het daardoor komt. Wel meer last beginnen krijgen van mijn darmen dus naar de dokter geweest. Verdict is buikgriep maar potentieel dus ook zwanger. Hij heeft geen bloedafname gedaan omdat hij het te vroeg vond maar ik moet gewoon dit weekend weer testen en als het nog positief is gaan voor een bloedafname. Ik ben voorzichtig optimistisch (maar dus ook wel ziek 😕).
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 17 november 2022, 12:49

Glow schreef:
17 november 2022, 12:36
Hier even een updateje. Gisteren werd ik ineens enorm misselijk tot overgeven toe en weinig eetlust. Even schoot het in mijn hoofd dat ik misschien zwanger was maar symptomen zo vroeg (10 dpo) leek me onwaarschijnlijk. Deze ochtend voor de zekerheid een test gedaan en die geeft een licht streepje aan. Ik ben 11 dpo en 13 dagen na de ovitrelle dus ik denk dat de kans wel vrij klein is dat het daardoor komt. Wel meer last beginnen krijgen van mijn darmen dus naar de dokter geweest. Verdict is buikgriep maar potentieel dus ook zwanger. Hij heeft geen bloedafname gedaan omdat hij het te vroeg vond maar ik moet gewoon dit weekend weer testen en als het nog positief is gaan voor een bloedafname. Ik ben voorzichtig optimistisch (maar dus ook wel ziek 😕).
Oh Glow, wat spannend! Het zou zo leuk zijn moest het van de eerste poging gewoon al raak zijn, maar ik begrijp je voorzichtigheid zeker en vast.
Ikzelf had ook 13 en 14 dpo buikgriepklachten (vooral overgeven terwijl ik meestal vooral last heb van de darmen), en sindsdien ongeziene last van obstipatie 😅 Tot op heden nog steeds last van, maar zal wel mede door de operatie komen.
Ik duim mee voor je dat de testen mooi oplopen en wens je erg veel beterschap! 🍀

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 17 november 2022, 13:04

ElineH schreef:
17 november 2022, 12:49
Glow schreef:
17 november 2022, 12:36
Hier even een updateje. Gisteren werd ik ineens enorm misselijk tot overgeven toe en weinig eetlust. Even schoot het in mijn hoofd dat ik misschien zwanger was maar symptomen zo vroeg (10 dpo) leek me onwaarschijnlijk. Deze ochtend voor de zekerheid een test gedaan en die geeft een licht streepje aan. Ik ben 11 dpo en 13 dagen na de ovitrelle dus ik denk dat de kans wel vrij klein is dat het daardoor komt. Wel meer last beginnen krijgen van mijn darmen dus naar de dokter geweest. Verdict is buikgriep maar potentieel dus ook zwanger. Hij heeft geen bloedafname gedaan omdat hij het te vroeg vond maar ik moet gewoon dit weekend weer testen en als het nog positief is gaan voor een bloedafname. Ik ben voorzichtig optimistisch (maar dus ook wel ziek 😕).
Oh Glow, wat spannend! Het zou zo leuk zijn moest het van de eerste poging gewoon al raak zijn, maar ik begrijp je voorzichtigheid zeker en vast.
Ikzelf had ook 13 en 14 dpo buikgriepklachten (vooral overgeven terwijl ik meestal vooral last heb van de darmen), en sindsdien ongeziene last van obstipatie 😅 Tot op heden nog steeds last van, maar zal wel mede door de operatie komen.
Ik duim mee voor je dat de testen mooi oplopen en wens je erg veel beterschap! 🍀
Ja, de misselijkheid herkende ik direct van mijn eerste zwangerschap. Maar mijn darmen en de gevolgen daarvan. Het is totaal het tegenovergestelde van obstipatie. 🙈 Dus dat maakt wel duidelijk dat het buikgriep is. Ik zou tegen zaterdag beter moeten zijn. En dan nog eens testen. 🤞

Hoe gaat het met jou?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten