IUI-clubje

IUI Forum
Emilialala
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 15:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Emilialala » 10 december 2019, 14:59

Hou de moed erin!
Elke keer er iets nieuws toegevoegd wordt aan de behandeling, heb je toch het gevoel dat je meer kans maakt he? Dus utro is weer een stapje hoger :wink: Dat helpt om de hoop wat hoger te houden!

Ik blijf nog even meelezen en hoop snel op goed nieuws voor jullie allemaal!
PCO + slechte zaadkwaliteit
IUI met Menopur

Okt: IUI1 negatief
Nov: IUI2 positief !

ElsX
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 november 2019, 18:02

Re: IUI-clubje

Bericht door ElsX » 10 december 2019, 15:09

Ja inderdaad, die utro erbij geeft wel weer extra hoop :) En de timing is deze keer ook wat symbolisch voor ons, dus wie weet brengt dat geluk.
Geniet jij maar lekker van het ongetwijfeld gelukzalige gevoel!!! Het is je enorm gegund!

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 10 december 2019, 15:53

Mitte schreef:
9 december 2019, 22:27
LotjeS schreef:
8 december 2019, 20:08
Mitte schreef:
8 december 2019, 19:10


Wat is dat papierwerk precies Lotje?

Ik duim dat icsi niet nodig zal zijn!
Er moet een document van aanvraag naar de mutualiteit (ikv terugbetaling). 2 á 3 weken later krijg je dan eentje terug die je moet meenemen naar het ziekenhuis bij intake gesprek vooraleer je de contacten mag tekenen.

Vooraf moeten ze ook enkele onderzoeken doen. Bij ons hebben ze dit meteen bij het begin gedaan, wss omdat onze gynae al verder dacht ( genetisch onderzoek -> duurt ongeveer 2 maand eer ze dat resultaat hebben, andrologisch onderzoek..)
Bepaalde checkpunten of stappen die je dus moet gedaan hebben.
Daarnaast zijn ook veel van die afdelingen gesloten tussen Kerst en Nieuw.
Volgende week ga ik voor IUI4, maar ook al tegelijkertijd op gesprek voor mijn schema ICSI zodat ik snel kan starten daarmee.

Dankjewel voor je reactie!
Ik ga dat volgende keer dat ik de gynaecoloog zie toch ook eens vragen dan. Mijn geduld begint echt wat op te geraken. Ze had vorige keer ook aan mij uitgelegd wat het verschil in kansen was en dat het financieel ook eigenlijk "voordeliger" is omdat we dan met 1 staal donorzaad verschillende embryo's kunnen "maken". Dus ik had al wel het idee dat als ik dat wil, dat ze erin mee zal gaan.

Nu voorlopig nog altijd aan het wachten op mijn menstruatie :(
Als het na woensdag start is het te laat om nog een iui te doen voor kerst en dan moet ik nóg een maand wachten. Dan weet ik ook niet hoe ik die hele feestdagen ga moeten doorkomen :(
Dag Mitte
Ik snap zeker wat je bedoeld met geduld, ik zit ook in die fase. En zeker na iedere IUI de teleurstelling is pijnlijk + ik heb het gevoel dat het toch niets doet en al 5 maand weggesmeten tijd is.
Hier net IUI gehad, maar staal was opnieuw barslecht .. Is nu al 3 van de 4 keer zeer slecht geweest. Ik keer was goed, maar mocht het niet zijn.

Hier is het ook zo voor ICSI. Blijkbaar is alles toe met de feestdagen, en mijn MS vallen net in de vakantie, waardoor ik ook niet in januari kan starten met ICSI, maar het eind januari begin februari zal worden. Daarnaast vertelde ze mij nu leukweg dat mijn linker eierstok wat verdoken zit en dat dus de pick up nog moeilijker zal verlopen.. Om nog eens een negatieve boodschap mee te geven.. Dus voel me opnieuw zo triest..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 10 december 2019, 15:57

Emilialala schreef:
9 december 2019, 16:13
LotjeS schreef:
9 december 2019, 15:24
Emilialala schreef:
9 december 2019, 10:45
Even een hart onder de riem:
Ik kan voorzichtig zeggen dat ik zwanger ben na onze 2de poging (met 1 follikel) ! Ik voel helemaal niets, dus had het helemaal niet verwacht. Ik had ook echt gedacht dat wij nog zouden moeten overstappen naar IVF.
Ik duim voor jullie allemaal!
Wauw super! Fijn om horen, proficiat! En had je man echt slechte zaadkwaliteit of viel het nog mee? Hier zijn de stalen iedere keer zeer zwak waardoor ze het weinig kans geeft ..
Mij man maakt antistoffen aan tegen zijn eigen sperma, waardoor het op natuurlijke manier nooit zou lukken. De eerste keer 2 miljoen zaadcellen en toen waren ze niet zo positief, maar had ik dus ook HCG in mijn bloed, maar wellicht al heel vroeg misgegaan. Nu waren het er meer dan 10 miljoen. Zeer wisselend dus. Morfologie was oke.
Ik zou niet te lang proberen met slechte stalen. Je hebt dan toch weinig hoop en je hoofd staat al,op de volgende stap, denk ik? Was bij mij alleszins zo na de eerste keer. Als het nu weer slecht was geweest, zouden ze zelfs geen 3de keer meer aangeraden hebben.
Ja, is iedere keer maar tussen de 1,8 en 2 miljoen. 1 keer was het 13 miljoen maar ook toen niet gelukt.
Net inseminatie gehad, maar opnieuw slecht staal. MS zouden normaal vlak in de kerstvakantie moeten vallen, dus kan dan niet starten want zijn gesloten.. Dus zal pas eind januari/ begin februari zijn, dus maandje verloren ..
Ze wil wel nog eens IUI doen in januari, maar vraag me af of het dan wel zin heeft ..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 10 december 2019, 15:58

Saar95 schreef:
9 december 2019, 15:57
LotjeS schreef:
9 december 2019, 15:25
Saar95 schreef:
9 december 2019, 12:05



Oh proficiat! Goed om een succesverhaal te horen! En dat na de 2e keer iui!! Ik hoop heel hard op onze derde goede keer. Had voor de eerste keer pijn en bloedverlies met de inseminatie :( net de utro gaan halen en de wachtweken kunnen beginnen.
Een beetje bloedverlies en pijn wil niets zeggen toch? Blijven hopen .. Succes!!
Hier vandaag meting gehad, het leek rond de 16 te zitten, maar blijkbaar pieken mijn bloedwaarden toch al (wat ik wel niet zo goed begrijp gezien het nogmaar 16 was..). Net pregnyl laten spuiten en morgen om 15u is het weer zover ..
Oh dan lopen we gelijk! Tja ik heb twee keer pregnyl gespoten op ongeveer 17mm. Blijkbaar krimpt en groeit en krimpt en groeit die telkens. Dus het kan zijn dat die op dat moment 16 was, maar mss beetje later bijvoorbeeld toch groter. (Hebben ze aan mij gezegd haha).

Dag Saar, heb je ondertussen nieuws wanneer je IUI is of ben je al moeten gaan?
Hier net gehad, maar helaas opnieuw slecht staal.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeniseMH » 10 december 2019, 16:36

Proficiat Emilialala!

Hier ook goed nieuws. Zwanger van 3e iui poging. Vrijdag en gisteren bloed laten prikken en mooie oploop. Ik heb het na 2 eerdere MK een beetje moeilijk om te genieten, maar ben vastberaden dit toch te proberen.

Ik duim voor iedereen op het wachtbankje! Hopelijk een mooi kerst cadeautje voor iedereen dit jaar :D
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

Vero84
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 november 2019, 18:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Vero84 » 10 december 2019, 19:20

Hey iedereen!
Ik heb 29 november mijn eerste IUI gehad in Jan Palfijn.
Ik ben een toekomstige BAM.
Vandaag dag 11 na IUI..
Het wachten is echt niet te onderschatten zeg! Ik voel vanalles!
Vanaf dag 9 na IUI had ik veel last van een zeurende pijn in mijn onderrug. Vanaf dag 10 echt menstruatieklachten: zeurende last in mijn buik. Vandaag, dag 11 geen last meer van rug, maar wel nog last in buik, precies of mijn regels gaan er elk moment doorkomen😩. Maar ik heb nu ook pijnlijke borsten, vooral zijkanten en als ik kou heb aan mijn tepels. Ik word echt gek!
Ik moet normaal donderdag mijn regels krijgen op dag 13. Ik heb steeds een korte cyclus van 24-25 dagen.
Hopelijk toch nog een kansje dat ik zwanger ben?
Nog iemand met deze klachten en toch zwanger?

Groetjes

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 10 december 2019, 20:23

LotjeS schreef:
10 december 2019, 15:58
Saar95 schreef:
9 december 2019, 15:57
LotjeS schreef:
9 december 2019, 15:25


Een beetje bloedverlies en pijn wil niets zeggen toch? Blijven hopen .. Succes!!
Hier vandaag meting gehad, het leek rond de 16 te zitten, maar blijkbaar pieken mijn bloedwaarden toch al (wat ik wel niet zo goed begrijp gezien het nogmaar 16 was..). Net pregnyl laten spuiten en morgen om 15u is het weer zover ..
Oh dan lopen we gelijk! Tja ik heb twee keer pregnyl gespoten op ongeveer 17mm. Blijkbaar krimpt en groeit en krimpt en groeit die telkens. Dus het kan zijn dat die op dat moment 16 was, maar mss beetje later bijvoorbeeld toch groter. (Hebben ze aan mij gezegd haha).

Dag Saar, heb je ondertussen nieuws wanneer je IUI is of ben je al moeten gaan?
Hier net gehad, maar helaas opnieuw slecht staal.
Jaa wij zijn gisteren geweest!! Ook begonnen met de eerste keer utro deze maand. Ben echt heel benieuwd wat het gaat geven deze maand.

Pff wat vervelend van het slechte staal :( kunnen ze je man geen supplementen geven ofzo? Zou ik misschien eens achter horen? Weet niet of het kan in jullie situatie..

ik geef de mijne sowieso elke maand vitamine C hahah.

Ik zou de poging begin januari wel wagen, je weet nooit! Maar moet je voor jezelf beslissen. Een maand geen ziekenhuisbezoeken kan misschien ook goed doen. Iedereen is daar wat anders in.

We hebben deze keer ook seks gehad op de dag van pregnyl, omdat het hier op het forum toch aangeraden werd. Na de iui hebben we het wel niet meer gedaan. Met die utro vind ik dat precies toch niet zo gezellig hahah. Ach ja!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 11 december 2019, 8:53

Hebben er nog dames steekjes door utro? Maandag iui gehad, vandaag steekjes in onderbuik.
Ik voel me soms zo crazy.. nu denk ik echt "wat als dit mijn eisprong is?" Kan normaal niet met pregnyl hé? Dat die later zou zijn??

heb ondertussen 5 x de utro opgestoken, kan het daarvan zijn? Nog dames dit gehad?

Mitte, heb jij je regels al doorgekregen ondertussen?
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 11 december 2019, 12:39

Saar95 schreef:
10 december 2019, 20:23
LotjeS schreef:
10 december 2019, 15:58
Saar95 schreef:
9 december 2019, 15:57


Oh dan lopen we gelijk! Tja ik heb twee keer pregnyl gespoten op ongeveer 17mm. Blijkbaar krimpt en groeit en krimpt en groeit die telkens. Dus het kan zijn dat die op dat moment 16 was, maar mss beetje later bijvoorbeeld toch groter. (Hebben ze aan mij gezegd haha).

Dag Saar, heb je ondertussen nieuws wanneer je IUI is of ben je al moeten gaan?
Hier net gehad, maar helaas opnieuw slecht staal.
Jaa wij zijn gisteren geweest!! Ook begonnen met de eerste keer utro deze maand. Ben echt heel benieuwd wat het gaat geven deze maand.

Pff wat vervelend van het slechte staal :( kunnen ze je man geen supplementen geven ofzo? Zou ik misschien eens achter horen? Weet niet of het kan in jullie situatie..

ik geef de mijne sowieso elke maand vitamine C hahah.

Ik zou de poging begin januari wel wagen, je weet nooit! Maar moet je voor jezelf beslissen. Een maand geen ziekenhuisbezoeken kan misschien ook goed doen. Iedereen is daar wat anders in.

We hebben deze keer ook seks gehad op de dag van pregnyl, omdat het hier op het forum toch aangeraden werd. Na de iui hebben we het wel niet meer gedaan. Met die utro vind ik dat precies toch niet zo gezellig hahah. Ach ja!
Dag Saar

Grappig, was dan op dezelfde dag!
Ja hij neemt supplementen, maar blijkt niet te helpen, neemt deze nu al vier maand .. en toch is staal iedere keer rond hetzelfde aantal/kwaliteit. Het enige probleem ligt ook bij hem, dus kan zelf eigenlijk niets meer doen ..

Van jullie is het staal wel goed? Kans is dan wel groter dat het lukt hé .. ik duim !
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Emilialala
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 15:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Emilialala » 11 december 2019, 13:47

LotjeS schreef:
10 december 2019, 15:57
Emilialala schreef:
9 december 2019, 16:13
LotjeS schreef:
9 december 2019, 15:24


Wauw super! Fijn om horen, proficiat! En had je man echt slechte zaadkwaliteit of viel het nog mee? Hier zijn de stalen iedere keer zeer zwak waardoor ze het weinig kans geeft ..
Mij man maakt antistoffen aan tegen zijn eigen sperma, waardoor het op natuurlijke manier nooit zou lukken. De eerste keer 2 miljoen zaadcellen en toen waren ze niet zo positief, maar had ik dus ook HCG in mijn bloed, maar wellicht al heel vroeg misgegaan. Nu waren het er meer dan 10 miljoen. Zeer wisselend dus. Morfologie was oke.
Ik zou niet te lang proberen met slechte stalen. Je hebt dan toch weinig hoop en je hoofd staat al,op de volgende stap, denk ik? Was bij mij alleszins zo na de eerste keer. Als het nu weer slecht was geweest, zouden ze zelfs geen 3de keer meer aangeraden hebben.
Ja, is iedere keer maar tussen de 1,8 en 2 miljoen. 1 keer was het 13 miljoen maar ook toen niet gelukt.
Net inseminatie gehad, maar opnieuw slecht staal. MS zouden normaal vlak in de kerstvakantie moeten vallen, dus kan dan niet starten want zijn gesloten.. Dus zal pas eind januari/ begin februari zijn, dus maandje verloren ..
Ze wil wel nog eens IUI doen in januari, maar vraag me af of het dan wel zin heeft ..
Liever nog een keer proberen dan een maand wachten misschien? Kijk naar hoe je je voelt. Soms geeft een maand ‘niets’ doen ook de nodige rust.
Mijn man is na het eerste slecht staal gestopt met drinken, niet dat hij veel dronk, maar in het weekend gebeurt dat natuurlijk wel eens. En ook geen koffie meer. Het kan toeval zijn, maar het heeft bij hem alvast geholpen!
PCO + slechte zaadkwaliteit
IUI met Menopur

Okt: IUI1 negatief
Nov: IUI2 positief !

Emilialala
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 15:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Emilialala » 11 december 2019, 13:48

Saar95 schreef:
11 december 2019, 8:53
Hebben er nog dames steekjes door utro? Maandag iui gehad, vandaag steekjes in onderbuik.
Ik voel me soms zo crazy.. nu denk ik echt "wat als dit mijn eisprong is?" Kan normaal niet met pregnyl hé? Dat die later zou zijn??

heb ondertussen 5 x de utro opgestoken, kan het daarvan zijn? Nog dames dit gehad?

Mitte, heb jij je regels al doorgekregen ondertussen?
Saar, ik kan me dit niet zo goed meer herinneren. Neem het al vanaf dat pco was vastgesteld in maart. Ik voelde alleszins altijd vanalles :?
PCO + slechte zaadkwaliteit
IUI met Menopur

Okt: IUI1 negatief
Nov: IUI2 positief !

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 11 december 2019, 14:25

Emilialala schreef:
11 december 2019, 13:47
LotjeS schreef:
10 december 2019, 15:57
Emilialala schreef:
9 december 2019, 16:13


Mij man maakt antistoffen aan tegen zijn eigen sperma, waardoor het op natuurlijke manier nooit zou lukken. De eerste keer 2 miljoen zaadcellen en toen waren ze niet zo positief, maar had ik dus ook HCG in mijn bloed, maar wellicht al heel vroeg misgegaan. Nu waren het er meer dan 10 miljoen. Zeer wisselend dus. Morfologie was oke.
Ik zou niet te lang proberen met slechte stalen. Je hebt dan toch weinig hoop en je hoofd staat al,op de volgende stap, denk ik? Was bij mij alleszins zo na de eerste keer. Als het nu weer slecht was geweest, zouden ze zelfs geen 3de keer meer aangeraden hebben.
Ja, is iedere keer maar tussen de 1,8 en 2 miljoen. 1 keer was het 13 miljoen maar ook toen niet gelukt.
Net inseminatie gehad, maar opnieuw slecht staal. MS zouden normaal vlak in de kerstvakantie moeten vallen, dus kan dan niet starten want zijn gesloten.. Dus zal pas eind januari/ begin februari zijn, dus maandje verloren ..
Ze wil wel nog eens IUI doen in januari, maar vraag me af of het dan wel zin heeft ..
Liever nog een keer proberen dan een maand wachten misschien? Kijk naar hoe je je voelt. Soms geeft een maand ‘niets’ doen ook de nodige rust.
Mijn man is na het eerste slecht staal gestopt met drinken, niet dat hij veel dronk, maar in het weekend gebeurt dat natuurlijk wel eens. En ook geen koffie meer. Het kan toeval zijn, maar het heeft bij hem alvast geholpen!
Ja inderdaad, ik denk ook dat ik het nog een kans zal geven, je kan het maar proberen zeker .. hoewel de teleurstelling ook altijd groot is.
Super dat het van jou geholpen heeft. Mijn man is eigenlijk echt niet ongezond, drinkt niet, rookt niet .. Is ook niet te zwaar of dergelijke, dus eigenlijk onverklaarbaar.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 11 december 2019, 14:56

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 11 december 2019, 15:49

Mitte schreef:
11 december 2019, 14:56
Saar95 schreef:
11 december 2019, 8:53
Hebben er nog dames steekjes door utro? Maandag iui gehad, vandaag steekjes in onderbuik.
Ik voel me soms zo crazy.. nu denk ik echt "wat als dit mijn eisprong is?" Kan normaal niet met pregnyl hé? Dat die later zou zijn??

heb ondertussen 5 x de utro opgestoken, kan het daarvan zijn? Nog dames dit gehad?

Mitte, heb jij je regels al doorgekregen ondertussen?
Heb jij je eisprong al eens gevoeld?
Ik heb dan geen steekjes in mijn onderbuik maar een duidelijke pijn aan 1 kant net boven mijn lies. Is ook geen stekend gevoel maar eerder een paar uur aanhoudend.
Met pregnyl heb je een eisprong 36-48u na inspuiten. Dus het kan idd niet.
En goh, ik voelde altijd VANALLES. De focus ligt daar ook zo hard op. Ik kan me niet herinneren dat het anders was met of zonder utro. Van utrogestan ben ik wel een paar dagen flink misselijk geweest (maar van pregnyl ook, dat was bij mij niet in dezelfde cyclus).

En ja, mijn menstruatie is gisteravond laat begonnen. Als we dus vandaag als dag 1 pakken is 24/12 dag 14. Ik moest mailen naar de gyn dus dat heb ik gedaan, met de vraag of ik mag starten met clomid (dat moest dan op dag 3). Maar ze heeft nog niet geantwoord dus ik zit echt nog in spanning. Ben nu wel net de clomid al gaan halen. (en een beetje bijgelovig dat ik dat beter niet gedaan had)
Ja heb eisprong idd al keren gevoeld, en het voelt wel echt gelijkaardig.. daarom dus weer stress. Of ze niet te vroeg waren. Maar idd het zou niet mogen/kunnen gezien de pregnyl. Dus het zal wel van de utro komen denk ik...

Ja voel me ook wel wat opgeblazen door de utro en darmen lijken ook wat anders.. dus ik hoop dat de steekjes gewoon daarvan zijn. had het liever volgende week gehad, dan kon ik tenminste hopen dat het innesteling is hahah.

Hmmm maar misschien door de clomid kan je wel iui vroeger hebben en kan je misschien nog net voor kerst. En tesnoods een dagje te vroeg he! is altijd wel beter dan te laat dus je hebt zeker nog wel kans dan en je moet geen maand overslaan dan.
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten