IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 1 april 2021, 12:34

Jena schreef:
31 maart 2021, 21:20
Lore1 schreef:
30 maart 2021, 15:07
Jena schreef:
30 maart 2021, 13:14
Krijgt iedereen hier standaard pregnyl voorgeschreven voor inseminatie? Ik heb dit enkel bij derde poging gekregen (was toen ook effe geslaagd) en bij andere pogingen (1,2,4) niet...
Ik wel maar ik denk dat het afhankelijk is van je bloedwaarden en wanneer je van jezelf (op welke dag) een eisprong krijgt enzovoort.
Ja is al 2x gebeurd dat wanneer ik een bn of echo heb, ik blijkbaar al spontaan aan het ovuleren ben en dan moet ik de dag erna komen.. ergens geloof ik nu zo een beetje in die pregnyl omdat het toen effe geslaagd was, maar ja kan aan vanalles liggen🙈 heel veel succes!
Ik heb pregnyl liggen maar nog geen enkele keer moeten prikken. Al elke keer een spontane ovulatie met dag nadien de inseminatie.
Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 2 april 2021, 11:46

Ik heb mijne 2e ronde gehad en die is weer negatief...
even een serieuze dip hier!
Lore1 schreef:
18 maart 2021, 7:31
Roossje schreef:
12 maart 2021, 20:18
Vandaag dag 14 van cyclus. Wel een heel trage cyclus deze. Vanmorgen echo gehad en het groeien van follikel(s) is eindelijk op gang gekomen. Maandag opnieuw echo en dan hopelijk woensdag IUI.
Ronde 2 voor ons...
Dag Roossje, zit je ondertussen op het wachtbankje? Of moet de IUI nog gebeuren?

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 2 april 2021, 11:51

Hey,

Ik ben momenteel in "behandeling" in Klina (Zemtsova en Sugihara). Maar soms heb ik daar een slecht gevoel bij.
En nu twijfel ik om naar over te stappen naar UZA of toch te blijven in Klina.
Op zich wordt ik goed opgevolgd maar ik heb echt het gevoel of mijn eisprong is vroeger dan de gemiddelde 36 uur na pregnyl en daar wordt dat zo wat "afgeketst".

Die 2 artsen zitten ook in UZA maar nog andere ook...
Ik denk dat ik nu vooral positieve verhalen moet horen van Klina voor mijn eigen gerust te stellen...

Zijn er van jullie die zwanger zijn door IUI in Klina?
Of enige ervaring met UZA?

Alvast bedankt.

Roossje
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 augustus 2020, 8:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Roossje » 2 april 2021, 11:54

Bij mij hebben ze 2 keer al de pregnyl laten spuiten om dan 36u later de inseminatie te laten doorgaan. Maar ik heb het gevoel of ik reageer sneller of krijg de pregnyl "te laat".
de 2 keren was op maandag avond pregnyl, eerste keer dinsdag lichte bloeding (dacht toen van eisprong) maar kan ook onschuldig zijn. Maar 2e keer echt enorme buikpijn op dinsdag avond linkereistok ongeveer, was kort en hevig dus toen dacht ik ja dit is mijn eisprong...
Eerste keer na miskraam voelde ik ook eisprong (bevestigd met echo) en was hetzelfde gevoel.
Maar er wordt niet echt geluistert als ik dit meld...
Sproetje schreef:
1 april 2021, 12:34
Jena schreef:
31 maart 2021, 21:20
Lore1 schreef:
30 maart 2021, 15:07


Ik wel maar ik denk dat het afhankelijk is van je bloedwaarden en wanneer je van jezelf (op welke dag) een eisprong krijgt enzovoort.
Ja is al 2x gebeurd dat wanneer ik een bn of echo heb, ik blijkbaar al spontaan aan het ovuleren ben en dan moet ik de dag erna komen.. ergens geloof ik nu zo een beetje in die pregnyl omdat het toen effe geslaagd was, maar ja kan aan vanalles liggen🙈 heel veel succes!
Ik heb pregnyl liggen maar nog geen enkele keer moeten prikken. Al elke keer een spontane ovulatie met dag nadien de inseminatie.
Grtjs

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 2 april 2021, 13:26

Roossje schreef:
2 april 2021, 11:51
Hey,

Ik ben momenteel in "behandeling" in Klina (Zemtsova en Sugihara). Maar soms heb ik daar een slecht gevoel bij.
En nu twijfel ik om naar over te stappen naar UZA of toch te blijven in Klina.
Op zich wordt ik goed opgevolgd maar ik heb echt het gevoel of mijn eisprong is vroeger dan de gemiddelde 36 uur na pregnyl en daar wordt dat zo wat "afgeketst".

Die 2 artsen zitten ook in UZA maar nog andere ook...
Ik denk dat ik nu vooral positieve verhalen moet horen van Klina voor mijn eigen gerust te stellen...

Zijn er van jullie die zwanger zijn door IUI in Klina?
Of enige ervaring met UZA?

Alvast bedankt.
Dag Roosje, ik heb geen ervaring bij uza. Ben ook geen kenner op gebied van fertiliteit. Ik denk dat pregnyl op zich wel betrouwbaar is inzake 'eisprong timing' omdat het daarvoor echt gebruikt wordt bij iui om die timing te kunnen bepalen en daar zal wel al heel veel onderzoek aan vooraf gegaan zijn aan het middel en de dosis zelf. Nu, ik heb wel van mijn dr gehoord in Jette dat als je al in beginfase van ovuleren bent, dat pregnyl er dan aan toevoegen ook schadelijk kan zijn. Dit zei ze na mijn 3de iui. Zelf vind ik daar niet van terug op het internet (wou dat nog eens nagaan want ja ik ben liefhebber van pregnylspuit🙊). Ik had twee mislukte iui's zonder pregnyl en dan de derde was gelukt met pregnyl (weliswaar niet lang zwanger). Ik vroeg haar of ik niet altijd pregnyl mocht gebruiken. Was een beetje het wondermiddel voor mij. Mijn idee was "2x mislukt zonder, 1x gelukt met pregnyl, voilà ik 'moet' altijd pregnyl krijgen en dan lukt het. Waarom gaven ze het mij niet meteen, dan was het dan mss al gelukt." En zei ze "neen, als we zien dat je begint te ovuleren, dat is ook een proces, dan is dat niet goed om toe te dienen." Ik herinner me nu wel niet meer wat er 'slecht' aan was. Was niet zozeer dat pregnyl niet nodig is dan (uiteraard) maar ook dat het 'slecht' kon doen. Dus ja, ik denk dat je met je arts of andere arts kan bespreken of jouw bn en/of echo op moment lieten uitschijnen of je al aan het ovuleren was (hoeft daarom niet gesprongen te zijn he, beginfase eisprong) en of ze op de hoogte zijn, dat dit minder goed kan doen.

Ik was teleurgesteld toen ik bij 4de iui geen pregnyl kreeg🙈 nu al beter, maar heb toch wel een tijdje gegoogled naar 'iui zonder pregnyl, iui zonder pregnyl zwanger' en daaruit lijkt het dat er precies een grote minderheid is die geen pregnyl krijgt (lijkt, is daarom niet zo + afh van medische achtergrond, planning ziekenhuis)...Echt weinig verhalen zonder pregnyl, laat staan weinig positieve outcomes zonder pregnyl in mijn gesurf op het net (niet echt wetenschappelijk he😄).. Spuit leek echt wel standaard procedure.. Ik probeerte vertrouwen op wat mijn dr zei, ook al denk ik soms 'misschien is mijn dr gewoon heel karig met het voorschrijven van hulpmiddelen of ziet die het rooskleuriger in omdat ik een regelmatige cyclus heb met goede hormonale waarden en echo's...en denkt ze laat die hulpmiddelen maar achterwege..."

Ik heb geen verstand van wat voor bn je moet hebben om indicatie eisprong te vinden... Hoop dat je antwoorden krijgt. Veel succes nog!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 2 april 2021, 14:07

Hallo,
Ik denk dat het ook een beetje van de arts en het fertiliteitscentrum afhangt. Zelf ben ik in behandeling geweest in UZ Leuven. Bij elke poging heb ik pregnyl gespoten. Daar zeggen ze dat ze dit doen om er zeker van te zijn dat je effectief een eisprong hebt.
Afhankelijk van mijn bloedwaardes moest ik pregnyl spuiten en 12 of 36u later langsgaan voor de inseminatie. Ik ben momenteel zwanger van ons 3e kindje. Bij mijn eerste zwangerschap moest ik na 36u gaan, bij de ander 2 na 12u.

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 3 april 2021, 19:51

wow wat een mooi verhaal! 🤩🤩🤩
malu schreef:
2 april 2021, 14:07
Hallo,
Ik denk dat het ook een beetje van de arts en het fertiliteitscentrum afhangt. Zelf ben ik in behandeling geweest in UZ Leuven. Bij elke poging heb ik pregnyl gespoten. Daar zeggen ze dat ze dit doen om er zeker van te zijn dat je effectief een eisprong hebt.
Afhankelijk van mijn bloedwaardes moest ik pregnyl spuiten en 12 of 36u later langsgaan voor de inseminatie. Ik ben momenteel zwanger van ons 3e kindje. Bij mijn eerste zwangerschap moest ik na 36u gaan, bij de ander 2 na 12u.
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

bigima
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 maart 2021, 21:33

Re: IUI-clubje

Bericht door bigima » 3 april 2021, 19:53

Dag ladies,

Ik wil graag iets vragen aan jullie. Hebben jullie op de dag van jullie pregnyl spuit last van enorme misselijkheid (hele dag door)? Ik heb tot nu toe geen last van gehad maar vandaag is het echt niet aangenaam 🤮 ik ben vandaag dag 7 na iui en moest mijn derde pregnyl spuit zetten. Ik weet niet wat ik moet denken... iemand zelfde ervaring? 🙂
03/2014 ons zoontje is er! 🙂
23/2/2021 iui -negatief
26/3/2021 iui2 - negatief
29/4/2021 iui3 - positief ❤️ zoontje geboren in december ❤️
2/2022 spontaan zwanger - missed abortion 8w 🌟

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 3 april 2021, 21:26

bigima schreef:
3 april 2021, 19:53
Dag ladies,

Ik wil graag iets vragen aan jullie. Hebben jullie op de dag van jullie pregnyl spuit last van enorme misselijkheid (hele dag door)? Ik heb tot nu toe geen last van gehad maar vandaag is het echt niet aangenaam 🤮 ik ben vandaag dag 7 na iui en moest mijn derde pregnyl spuit zetten. Ik weet niet wat ik moet denken... iemand zelfde ervaring? 🙂
Ik had er geen last van maar je spuit uiteindelijk wel HCG dus ik ga ervan uit dat je alle bijwerkingen kan hebben zoals bij een zwangerschap.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 5 april 2021, 22:38

Morgen (dag 12) is het zover. De eerste follikel meting voor poging 4. Zal nog vroeg zijn aangezien mijn eisprong pas rond dag 16 plaats vindt, maar ik vind het toch al weer spannend. Ik gok op eentje van 14 mm 😀 ik hoop dat ik zelf rustig kan blijven deze cyclus en er niet teveel mee bezig zal zijn. Maar dat is zo moeilijk als je iets zo graag wil.

Grtjs Sproetje x
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 6 april 2021, 7:34

Sproetje schreef:
5 april 2021, 22:38
Morgen (dag 12) is het zover. De eerste follikel meting voor poging 4. Zal nog vroeg zijn aangezien mijn eisprong pas rond dag 16 plaats vindt, maar ik vind het toch al weer spannend. Ik gok op eentje van 14 mm 😀 ik hoop dat ik zelf rustig kan blijven deze cyclus en er niet teveel mee bezig zal zijn. Maar dat is zo moeilijk als je iets zo graag wil.

Grtjs Sproetje x
Veel succes sproetje!
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 6 april 2021, 9:36

Jena schreef:
6 april 2021, 7:34
Sproetje schreef:
5 april 2021, 22:38
Morgen (dag 12) is het zover. De eerste follikel meting voor poging 4. Zal nog vroeg zijn aangezien mijn eisprong pas rond dag 16 plaats vindt, maar ik vind het toch al weer spannend. Ik gok op eentje van 14 mm 😀 ik hoop dat ik zelf rustig kan blijven deze cyclus en er niet teveel mee bezig zal zijn. Maar dat is zo moeilijk als je iets zo graag wil.

Grtjs Sproetje x
Veel succes sproetje!
Dank je Jena! Het was inderdaad nog wat vroeg zoals gedacht. Maar beter te vroeg dan te laat zeg ik dan 😃
Follikel van 10mm. Zaterdag opnieuw + bloedname. Het is opnieuw rechts te doen. Ik denk dat links op pensioen is. Maakt niet uit. Zolang er maar een eitje rijpt 😊

Groetjes!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 6 april 2021, 9:52

Sproetje schreef:
6 april 2021, 9:36
Jena schreef:
6 april 2021, 7:34
Sproetje schreef:
5 april 2021, 22:38
Morgen (dag 12) is het zover. De eerste follikel meting voor poging 4. Zal nog vroeg zijn aangezien mijn eisprong pas rond dag 16 plaats vindt, maar ik vind het toch al weer spannend. Ik gok op eentje van 14 mm 😀 ik hoop dat ik zelf rustig kan blijven deze cyclus en er niet teveel mee bezig zal zijn. Maar dat is zo moeilijk als je iets zo graag wil.

Grtjs Sproetje x
Veel succes sproetje!
Dank je Jena! Het was inderdaad nog wat vroeg zoals gedacht. Maar beter te vroeg dan te laat zeg ik dan 😃
Follikel van 10mm. Zaterdag opnieuw + bloedname. Het is opnieuw rechts te doen. Ik denk dat links op pensioen is. Maakt niet uit. Zolang er maar een eitje rijpt 😊

Groetjes!
Bij mij is het ook al 3 van de 4 keer op dezelfde plek te doen😁ook eentje precies wat aan't uitbollen of in verlof🙈 maar ja maakt op zich niets uit zei dr. had ook niet zo n grote follikelmeting als anders deze maand qua schema🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Kaaskroketje
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 april 2021, 14:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Kaaskroketje » 6 april 2021, 15:10

Hallo,

mag ik me hier ook aanmelden? Misschien wel een beetje laat, want ik heb mijn 6de IUI al achter de rug.
Ik ben nu aan het wachten om vrijdag te mogen testen of het misschien dan de laatste keer toch zou gelukt zijn!

Ik heb 5 iui's gehad met pregnyl inspuiting 36u voor de inseminatie, deze laatste iui heb ik nu ook amelgen 400mg meegekregen die ik 1x per dag moet innemen. Dit nadat ik had aangegeven heel vaak al na dag 9/10 na iui al licht bloedverlies te hebben gevold door de menstruatie 2-3 dagen later. Beetje jammer wel dat er daar niet eerder op gereageerd is, want ik had dit al eerder aangegeven aan een andere gynaecologe.

Nu heb ik eigenlijk sinds de IUI nog maar 1x effectief moeten testen met een zwangerschapstest, omdat ik telkens toch al eerder dan NOD mijn menstruatie kreeg. Maar zijn hier mensen met ervaring met testen icm de amelgen (progesteron)? Als ik s morgens ga plassen (pil 's avonds gezet), dan lijk ik het "vet" waaruit die pil bestaat gewoon terug uit te plassen. Lijkt me niet zo handig dat je daarop dan een test doet?

Bedankt alvast!

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Jena » 6 april 2021, 16:08

malu schreef:
2 april 2021, 14:07
Hallo,
Ik denk dat het ook een beetje van de arts en het fertiliteitscentrum afhangt. Zelf ben ik in behandeling geweest in UZ Leuven. Bij elke poging heb ik pregnyl gespoten. Daar zeggen ze dat ze dit doen om er zeker van te zijn dat je effectief een eisprong hebt.
Afhankelijk van mijn bloedwaardes moest ik pregnyl spuiten en 12 of 36u later langsgaan voor de inseminatie. Ik ben momenteel zwanger van ons 3e kindje. Bij mijn eerste zwangerschap moest ik na 36u gaan, bij de ander 2 na 12u.
Als ik dit lees, dan vind ik het jamner dat mijn dokter het niet altijd wil gebruiken 🙈
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten