IUI-clubje

IUI Forum
ElsX
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 november 2019, 18:02

Re: IUI-clubje

Bericht door ElsX » 13 december 2019, 15:54

Mariekske schreef:
13 december 2019, 8:40
Dat plannen en wachten, om gek van te worden!!! Ik heb zaterdag 30 november iui poging twee gehad. Ondanks mindere sperma aantallen (2,6 miljoen, soms is het plannen van de laatste keer voor de inseminatie moeilijk!!!) had ik er deze keer een goed gevoel over. De eerste keer heb ik mijn ovulatie helemaal niet gevoeld en had ik ook meteen het gevoel dat het niet gelukt was. Deze keer voelde ik de zaterdag middag mijn eitje en kreeg ik in de loop van de week geen gevoelige borsten wat ik normaal wel altijd heb. Dinsdag voelde ik wat steekjes en gisteren had ik heel licht bruinverlies (had verwacht dat er meer zou komen, bij onze eerste had ik ook een innestelingsbloeding waardoor ik dacht dat ik mijn menstruatie had) dus al met al voelde ik me super positief. Deze ochtend een vroege test gedaan en boem weer met twee benen op de grond gezet, negatief... Om gek van te worden!!! Natuurlijk blijf ik hopen dat ik gewoon te vroeg getest heb maar we gaan er maar weer vanuit dat het een ronde drie rond kerst zal moeten worden...
Het zou kunnen dat het gewoon nog te vroeg is om te testen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat die "thuis-testen" ook minder gevoelig zijn en dus soms pas later dan de bloedtest een positief resultaat geven. De hoop niet opgeven. Ik duim mee voor een positieve bloedtest!

Mariekske
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2019, 6:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Mariekske » 14 december 2019, 8:22

Het zou inderdaad kunnen dat het te vroeg is, daar hoop ik natuurlijk op. Bloedtest dat doen ze bij mijn ziekenhuis niet, ik moet gewoon thuis testen en bij positieve test of uitblijven menstruatie contact opnemen. Waarom maak ik mezelf ook gek, beter er gewoon vanuit gaan dat ik het niet ben in plaats van overal zo op gefocust te zijn. Je denkt je eigen lichaam goed te kennen maar met de utrogestan en dergelijke voelt het allemaal toch anders...

Mariekske
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2019, 6:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Mariekske » 15 december 2019, 8:44

Weer negatief getest :cry:

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 15 december 2019, 11:29

Mariekske schreef:
15 december 2019, 8:44
Weer negatief getest :cry:
Pfffff :( balen zeg.. is altijd een moeilijk moment. Maak er een rustige zondag van en morgen een nieuwe dag en nieuwe week.
Ga je dan vandaag stoppen met de utro?
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 15 december 2019, 16:38

Mariekske schreef:
15 december 2019, 8:44
Weer negatief getest :cry:
Grr zo jammer 😞
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 15 december 2019, 17:33

Hoh amai.. Ik heb zo weer een van die dagen..
De laatste tijd komt de ene na de andere zwangerschapsaankondiging, terwijl ikzelf al even uitkijk en verlang naar..

Ik kom er eerlijk gezegd wel radeloos van. Verdrietig, veel vragen.. wat als ..

Ook mijn dichte collega is zwanger. Zij heeft laten weten aan onze manager dat ze het moeilijk heeft dat zij haar geluk niet mag delen omwille van mij en dat ze dus opziet tegen de komende periode. Ik was eerlijk, zo kwaad. Ze was onmiddellijk zwanger. Ik zit zo in de knoop met mezelf en zij denkt enkel aan zichzelf. Om toch onnozel van te komen? Ik ben zo kwaad en teleurgesteld.

Nu nog in mijn wachtweken na iui4, dinsdag op gesprek voor icsi.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 15 december 2019, 19:53

LotjeS schreef:
15 december 2019, 17:33
Hoh amai.. Ik heb zo weer een van die dagen..
De laatste tijd komt de ene na de andere zwangerschapsaankondiging, terwijl ikzelf al even uitkijk en verlang naar..

Ik kom er eerlijk gezegd wel radeloos van. Verdrietig, veel vragen.. wat als ..

Ook mijn dichte collega is zwanger. Zij heeft laten weten aan onze manager dat ze het moeilijk heeft dat zij haar geluk niet mag delen omwille van mij en dat ze dus opziet tegen de komende periode. Ik was eerlijk, zo kwaad. Ze was onmiddellijk zwanger. Ik zit zo in de knoop met mezelf en zij denkt enkel aan zichzelf. Om toch onnozel van te komen? Ik ben zo kwaad en teleurgesteld.

Nu nog in mijn wachtweken na iui4, dinsdag op gesprek voor icsi.
Ik begrijp het spijtig genoeg heel goed.

Ik vind het wel een beetje flauw dat ze zo’n dingen tegen de manager gaat zeggen.. alsof het allemaal nog niet moeilijk genoeg is voor je en spijtig genoeg heb je het ook gewoon niet in de hand. Probeer een beetje een gulden middenweg te vinden voor jullie, vraag af en toe eens hoe het met haar gaat, maar zorg dat er ook ruimte gemaakt wordt voor jouw verhaal.

Probeer je te focussen op jezelf! Dinsdag idd op gesprek en hopelijk gaat dat je al betere uitzichten en meer kansen bieden.

Wij hebben woensdag gesprek en zijn nu in de wachtweken van 3e poging :/

(Ben de utro al kotsbeu)
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 16 december 2019, 8:04

Mariekske schreef:
15 december 2019, 8:44
Weer negatief getest :cry:
Hier ook negatief getest deze morgend, exact 14 dagen geleden was de 5de IUI. Dus nu even ms afwachten en bellen wat we nu gaan doen, het labo is gesloten tussen kerst en nieuw en als ik vandaag mijn ms zou krijgen zou dag 10 op 25 december zijn. Dus waarschijnlijk een maandje pauze vooraleer we aan de laatste IUI beginnen, misschien al eens horen hoe we't IVF traject kunnen opstarten.

@LotjeS, ik weet hoe je je voelt, hier blijft het ook maar duren, we zijn nu bijna 2 volledige jaren bezig. En intussentijd komen alle zwangerschapsaankondigingen maar binnen, op social media, op de werkvloer, in de familie, ... En dan de geboortes, nadien de babyspam :-)...

Ik stort me ff gewoon helemaal op het werk op dit moment, ik hoop dat dat mijn gedachten wat kan verzetten.

Succes & sterkte, dames!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Mariekske
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2019, 6:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Mariekske » 16 december 2019, 9:23

@Saar ik ben inderdaad gisteren gestopt met de utro, vandaag mijn maandstonden begonnen dus dadelijk bellen voor het plannen van een afspraak. Hopelijk werken ze wel tussen kerst en nieuwjaar. Mijn vorige waren erg vroeg (hoewel ik juist als ik thuis zelf testte altijd een late eisprong had) dus hopelijk kan het gepland worden en hoeven we geen maandje over te slaan.

@Vicky klote zeg!! Het is zo moeilijk om altijd tussen hoop en teleurstelling te moeten leven. Niemand kan dat ook begrijpen tenzij je er zelf in zit of het hebt meegemaakt...

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 16 december 2019, 16:38

VickyV schreef:
16 december 2019, 8:04
Mariekske schreef:
15 december 2019, 8:44
Weer negatief getest :cry:
Hier ook negatief getest deze morgend, exact 14 dagen geleden was de 5de IUI. Dus nu even ms afwachten en bellen wat we nu gaan doen, het labo is gesloten tussen kerst en nieuw en als ik vandaag mijn ms zou krijgen zou dag 10 op 25 december zijn. Dus waarschijnlijk een maandje pauze vooraleer we aan de laatste IUI beginnen, misschien al eens horen hoe we't IVF traject kunnen opstarten.

@LotjeS, ik weet hoe je je voelt, hier blijft het ook maar duren, we zijn nu bijna 2 volledige jaren bezig. En intussentijd komen alle zwangerschapsaankondigingen maar binnen, op social media, op de werkvloer, in de familie, ... En dan de geboortes, nadien de babyspam :-)...

Ik stort me ff gewoon helemaal op het werk op dit moment, ik hoop dat dat mijn gedachten wat kan verzetten.

Succes & sterkte, dames!
Dag Vicky

Merci voor je berichtje! Jammer dat je 5de IUI is mislukt .. Spreken ze dan inderdaad nog niet van een volgende stap? Hier begonnen ze na de tweede keer er al over ..

Het is inderdaad niet gemakkelijk, ik blijf het er eerlijk gezegd zeer moeilijk mee hebben. Zeker omdat mijn naaste collega nu zwanger is en dus constant met haar babypraat rond mij zit, hoewel ze eigenlijk weet hoe mijn situatie zit ..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

ElsX
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 november 2019, 18:02

Re: IUI-clubje

Bericht door ElsX » 16 december 2019, 17:57

@Marieke, balen! :( Hopelijk werken ze tussen Kerst en nieuw en hoef je geen maand over te slaan.

@Lotje, wat flauw dat ze daarvoor naar de manager stapt om vervolgens dan toch ronduit erover bezig te zijn in je aanwezigheid. Ergens begrijpelijk dat ze het erover wil hebben, zo'n nieuws wil je natuurlijk delen, maar een beetje begrip voor jouw situatie is wel het minste dat ze kan doen!

Dit weekend zelf ook een vriend die aankondigde dat hij papa wordt, altijd even slikken, maar ben uiteraard ook wel erg blij voor hem en zijn vrouw. Hij kent mijn situatie niet, er zijn er maar een paar die dat weten, dus dat ligt natuurlijk anders. Voor de champagne heb ik toch maar bedankt, ik speel op veilig :) Geen alcohol!

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 17 december 2019, 7:59

@Mitte hoe loopt het met de clomid? Heb je last van bijwerkingen?

Pff ben het wachten zo beu :( heb zoveel schrik dat het weer negatief gaat zijn en weet echt niet hoe ik dit keer op keer weer moet verwerken.
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Mariekske
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 november 2019, 6:57

Re: IUI-clubje

Bericht door Mariekske » 17 december 2019, 9:06

ElsX schreef:
16 december 2019, 17:57
@Marieke, balen! :( Hopelijk werken ze tussen Kerst en nieuw en hoef je geen maand over te slaan.

@Lotje, wat flauw dat ze daarvoor naar de manager stapt om vervolgens dan toch ronduit erover bezig te zijn in je aanwezigheid. Ergens begrijpelijk dat ze het erover wil hebben, zo'n nieuws wil je natuurlijk delen, maar een beetje begrip voor jouw situatie is wel het minste dat ze kan doen!

Dit weekend zelf ook een vriend die aankondigde dat hij papa wordt, altijd even slikken, maar ben uiteraard ook wel erg blij voor hem en zijn vrouw. Hij kent mijn situatie niet, er zijn er maar een paar die dat weten, dus dat ligt natuurlijk anders. Voor de champagne heb ik toch maar bedankt, ik speel op veilig :) Geen alcohol!
Ja dat is altijd zo dubbel. Natuurlijk ben je hartstikke blij voor hen maar het doet ook zeer. Ik heb het "geluk" dat ik wat ouder ben en dat de meesten in mijn vriendengroep al kinderen hebben dus bij mij in de directe omgeving geen zwangerschapsaankondigingen meer op het moment..

Om mezelf een beetje rust te gunnen een ook wat van de kerst en de vakantie periode te kunnen genieten zonder te stressen en allerlei ziekenhuis bezoeken heb ik voor mezelf besloten om een maandje rust te pakken. Aangezien er tot zover bij mij niets aangetoond is en de problemen die er waren (baarmoederontsteking)verholpen zijn gaan we het maar ouderwets een maandje zelf proberen. Ons eerste dochtertje is gewoon natuurlijk gekomen dus dan zou je toch zeggen dat het nog eens zou moeten kunnen lukken. Het enige wat misschien een probleem is, is dat ik twee keer een stukje van mijn baarmoedermond weg heb moeten laten halen. Daardoor is misschien het transport van de sperma wat verstoord. Heb net online conceive plus besteld dus gaan we dat eens proberen....

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 17 december 2019, 18:35

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 17 december 2019, 20:12

Na heel wat aandringen antwoord van de arts in Jzn Palfijn dat als ik ongerust ben dat ik ook deze cyclus op dag 12 al geovuleerd ga hebben, dat ik dan een ectra meting kan inplannen. Toon van de email was niet zo vriendelijk maar ik heb wat ik wou. 1 van de artsen van de privé praktijk waar ik ga, neemt me er morgen vroeg nog tussen. Wel niet mijn gynaecoloog, maar ik weet op zijn minst op voorhand wie mijn onderzoek gaat doen. We zullen zien hoe groot en hoeveel follikels ik heb op dag 10.

Ik hoop op inseminatie op zaterdagochtend, ik werk in het weekend wat alles wel wat bemoeilijkt...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten