IUI-clubje

IUI Forum
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 april 2021, 11:10

mich75 schreef:
18 april 2021, 10:10
Ik heb over het algemeen wel elke cyclus menstruatiekrampen en ik ging er vanuit dat dit mijn bm was. Door in het traject te zitten, er meer op te letten en er meer over te weten, heb ik dus ontdekt dat mijn krampen eigenlijk darmkrampen zijn veroorzaakt door een progesterondaling.
Ik heb ook gelijkaardige krampen in stresssituaties.

Ik kan je zeggen bij mijn eerste bevalling kreeg ik 's nachts buikkrampen en had ik ook diarree. Naar de wc en krampen weg en wat later opnieuw, het was pas na de 5de keer dat het begon te dagen dat het misschien weeën waren 🤣🤣🤣 om maar te zeggen dat het soms moeilijk te bepalen is wat er juist pijn doet.
Ja ik kan er idd wel in komen dat het soms moeilijk te bepalen is.
Geen zorgen maken dus? Het wachten duurt me te lang. Bah 😩
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 18 april 2021, 11:18

Sproetje schreef:
18 april 2021, 11:10
mich75 schreef:
18 april 2021, 10:10
Ik heb over het algemeen wel elke cyclus menstruatiekrampen en ik ging er vanuit dat dit mijn bm was. Door in het traject te zitten, er meer op te letten en er meer over te weten, heb ik dus ontdekt dat mijn krampen eigenlijk darmkrampen zijn veroorzaakt door een progesterondaling.
Ik heb ook gelijkaardige krampen in stresssituaties.

Ik kan je zeggen bij mijn eerste bevalling kreeg ik 's nachts buikkrampen en had ik ook diarree. Naar de wc en krampen weg en wat later opnieuw, het was pas na de 5de keer dat het begon te dagen dat het misschien weeën waren 🤣🤣🤣 om maar te zeggen dat het soms moeilijk te bepalen is wat er juist pijn doet.
Ja ik kan er idd wel in komen dat het soms moeilijk te bepalen is.
Geen zorgen maken dus? Het wachten duurt me te lang. Bah 😩
Nog een weekje geduld🤞 Het beste is om rustig te blijven en je zo weinig mogelijk zorgen te maken maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd als gedaan... Hopelijk positief nieuws! Wanneer mag je testen? 🤞🍀
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 april 2021, 12:43

Lore1 schreef:
18 april 2021, 11:18
Sproetje schreef:
18 april 2021, 11:10
mich75 schreef:
18 april 2021, 10:10
Ik heb over het algemeen wel elke cyclus menstruatiekrampen en ik ging er vanuit dat dit mijn bm was. Door in het traject te zitten, er meer op te letten en er meer over te weten, heb ik dus ontdekt dat mijn krampen eigenlijk darmkrampen zijn veroorzaakt door een progesterondaling.
Ik heb ook gelijkaardige krampen in stresssituaties.

Ik kan je zeggen bij mijn eerste bevalling kreeg ik 's nachts buikkrampen en had ik ook diarree. Naar de wc en krampen weg en wat later opnieuw, het was pas na de 5de keer dat het begon te dagen dat het misschien weeën waren 🤣🤣🤣 om maar te zeggen dat het soms moeilijk te bepalen is wat er juist pijn doet.
Ja ik kan er idd wel in komen dat het soms moeilijk te bepalen is.
Geen zorgen maken dus? Het wachten duurt me te lang. Bah 😩
Nog een weekje geduld🤞 Het beste is om rustig te blijven en je zo weinig mogelijk zorgen te maken maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd als gedaan... Hopelijk positief nieuws! Wanneer mag je testen? 🤞🍀
Zondag 25/4 is dag 14 na de inseminatie en zou ik testen. De 27ste is er een bloedname ingepland, maar die gaat enkel door als ik mijn ms nog niet heb. Ik ben ook jarig eind deze maand dus zou voor mij een prachtig verjaardagsgeschenk zijn. Stel je voor 🤞🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 20 april 2021, 8:19

Hey iedereen,
14 april heb ik een inseminatie gehad. De dag ervoor pregnyl. Dit is dus 7 dagen terug. Op dag 4 n'a de inseminatie kreeg ik pijnlijke en gevoelige borsten (zoals wanneer mijn menstruatie moet doorkomen).
Ik weet dat de kans heel groot is dat dit van de pregnyl is, want 4 dagen na inseminatie is natuurlijk vroeg om al symptomen van zwangerschap te hebben.
Heeft iemand dit ook gehad en hoelang blijft dit aanslepen? Normaal voel ik het als menstruatie er zit aan te komen door gevoelige borsten, maar als dit zo blijft, heb ik wat schrik dat ik het niet zal zien aankomen.
Ik ga wel zelf testen vanaf dag 13. Op dag 14 zie ik niet zitten omdat ik die dag een nacht heb, heb geen zin om 's nachts die klap te verwerken als het niet gelukt zou zijn.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: IUI-clubje

Bericht door wens2020 » 20 april 2021, 15:24

Roossje schreef:
2 april 2021, 11:51
Hey,

Ik ben momenteel in "behandeling" in Klina (Zemtsova en Sugihara). Maar soms heb ik daar een slecht gevoel bij.
En nu twijfel ik om naar over te stappen naar UZA of toch te blijven in Klina.
Op zich wordt ik goed opgevolgd maar ik heb echt het gevoel of mijn eisprong is vroeger dan de gemiddelde 36 uur na pregnyl en daar wordt dat zo wat "afgeketst".

Die 2 artsen zitten ook in UZA maar nog andere ook...
Ik denk dat ik nu vooral positieve verhalen moet horen van Klina voor mijn eigen gerust te stellen...

Zijn er van jullie die zwanger zijn door IUI in Klina?
Of enige ervaring met UZA?

Alvast bedankt.
Ik ben jaren behandeld in Klina. Ook ik had hier geen goed gevoel over en ben er niet zwanger geraakt. Na alle mislukte IUI en 4 mislukte IVF/ICSI zeiden ze doodleuk dat wanneer ik nog zwanger wou raken ik naar Jette moest. Ze boorde ook het labo van UZA de grond in...
Dan toch als laatste optie maar naar Jette gegaan (tussentijdse echo's en bloedonderzoeken gebeurde gewoon in Klina, die doorgestuurd werden naar Jette) en hier raakte ik wel snel zwanger.

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 23 april 2021, 7:51

Dag 9 na de inseminatie, 10 dagen na pregnyl. Nog steeds grotere en pijnlijke borsten. De zenuwen beginnen te komen om te willen testen of de pregnyl eruit is. Maar ga me houden aan mijn afspraak om pas ten minste op dag 13 na iui te testen. Hopelijk kan ik de laatste dagen nog wat mijn gedachten verzetten.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 23 april 2021, 16:32

Hier dag 12 na inseminatie. Nog steeds buikpijn.
Ik heb de hoop al weer opgegeven. Maar mss beter zo dan zondag van slag van een negatieve test. Nu kan ik me al voorbereiden op het slechte nieuws. Op naar poging 5 zou ik zeggen...
@Zitav succes volgende week met de test ik blijf duimen voor jou 🤞
Zijn er nog die mogen testen int kort of reeds getest hebben?

Groetjes

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 23 april 2021, 21:35

Ohn ☹️ ik hoop mee voor jou dat het toch positief nieuws is!
Ik vrees er bij mij ook voor, maar dan omdat ik niets voel. Buiten mijn borsten dan, maar is al minder dus was pregnyl denk ik.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 25 april 2021, 10:15

@sproetje: heb je al getest? 🤞

@zitav: veel succes, hopelijk loopt het toch nog positief af! 🤞
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 25 april 2021, 10:35

Lore1 schreef:
25 april 2021, 10:15
@sproetje: heb je al getest? 🤞

@zitav: veel succes, hopelijk loopt het toch nog positief af! 🤞
Hey Lore1

Helaas weer een negatieve test in handen. Ik dacht het gisterenavond al. Ineens super veel buikpijn met uitstraling naar mijn benen en rug. Als ik voor het slapengaan naar toilet ging was er ook een roze slijmpje te zien. Deze morgen dan getest en negatief. Ook reeds bruine slijmpjes waargenomen. Poging 4 dus ook mislukt. Ik zal moeten beginnen nadenken wat ik wil doen als ook poging 5 en 6 mislukken... ga ik meteen over naar IVF of doe ik nog een rondje IUI? IVF klinkt als de laatste halte. Als die terugbetaalde pogingen ook mislukken dan is het zo definitief... het maakt me bang. Het is ook een stuk ingrijpender dan IUI. Ik weet het even allemaal niet meer. Ik ben vrij teleurgesteld en ik voel me gewoon keihard gefaald. 😞
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Lore1
Berichten: 210
Lid geworden op: 4 januari 2021, 11:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Lore1 » 25 april 2021, 12:11

Sproetje schreef:
25 april 2021, 10:35
Lore1 schreef:
25 april 2021, 10:15
@sproetje: heb je al getest? 🤞

@zitav: veel succes, hopelijk loopt het toch nog positief af! 🤞
Hey Lore1

Helaas weer een negatieve test in handen. Ik dacht het gisterenavond al. Ineens super veel buikpijn met uitstraling naar mijn benen en rug. Als ik voor het slapengaan naar toilet ging was er ook een roze slijmpje te zien. Deze morgen dan getest en negatief. Ook reeds bruine slijmpjes waargenomen. Poging 4 dus ook mislukt. Ik zal moeten beginnen nadenken wat ik wil doen als ook poging 5 en 6 mislukken... ga ik meteen over naar IVF of doe ik nog een rondje IUI? IVF klinkt als de laatste halte. Als die terugbetaalde pogingen ook mislukken dan is het zo definitief... het maakt me bang. Het is ook een stuk ingrijpender dan IUI. Ik weet het even allemaal niet meer. Ik ben vrij teleurgesteld en ik voel me gewoon keihard gefaald. 😞
Hey sproetje,

Ik begrijp volledig dat je verder begint te denken, bij ons is poging 3 ook mislukt dus wij zitten ook met veel vragen... IVF is veel zwaarder en ingrijpender maar anderzijds zijn de kansen ook veel groter... Het is een moeilijke beslissing!

Kop op, op een zeker moment zal het geluk ook aan onze zijde staan 🤞🍀
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 25 april 2021, 12:35

Sproetje schreef:
25 april 2021, 10:35
Lore1 schreef:
25 april 2021, 10:15
@sproetje: heb je al getest? 🤞

@zitav: veel succes, hopelijk loopt het toch nog positief af! 🤞
Hey Lore1

Helaas weer een negatieve test in handen. Ik dacht het gisterenavond al. Ineens super veel buikpijn met uitstraling naar mijn benen en rug. Als ik voor het slapengaan naar toilet ging was er ook een roze slijmpje te zien. Deze morgen dan getest en negatief. Ook reeds bruine slijmpjes waargenomen. Poging 4 dus ook mislukt. Ik zal moeten beginnen nadenken wat ik wil doen als ook poging 5 en 6 mislukken... ga ik meteen over naar IVF of doe ik nog een rondje IUI? IVF klinkt als de laatste halte. Als die terugbetaalde pogingen ook mislukken dan is het zo definitief... het maakt me bang. Het is ook een stuk ingrijpender dan IUI. Ik weet het even allemaal niet meer. Ik ben vrij teleurgesteld en ik voel me gewoon keihard gefaald. 😞
@lore1: dankjewel!
@sproetje: jammer om te horen dat het negatief is. Ik hoop voor jou dat de volgende poging lukt en dat je niet moet overstappen naar IVF! Ik duim alvast mee!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Spruit
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 april 2020, 19:20

Re: IUI-clubje

Bericht door Spruit » 26 april 2021, 9:19

Hey Sproetje,
Wij hebben ook natuurlijke IUI-D gedaan. Na de vierde mislukte poging ben ik ook stilletjes gaan beginnen nadenken over wat na een 5de of 6de poging. Mijn dokter gaf me de keuze en ik ben toch nog voor poging 5 en 6 gegaan. Daarna overgeschakeld op ICSI (mijn dokter vertelde me dat er met donorzaad altijd (of in ieder geval bij hen) voor ICSI wordt gekozen omdat er dan zo weinig mogelijk materiaal moet worden gebruikt). Ik had ook schrik voor de mentale en fysieke rollercoaster maar heb het vrij goed doorstaan. Op zich weinig last gehad van de hormonen, de pick-up viel me heel goed mee. Ik ben nu 9 weken zwanger van de eerste poging en ik viel uit de lucht dat het ineens zo snel ging. Achteraf gezien had ik dan misschien toch zeker die 6de IUI poging niet moeten doen... maar ieders proces is natuurlijk anders. Veel succes!

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Zitav » 26 april 2021, 19:15

Pff hier de symptomen van menstruatie die op komst is. Hoofdpijn, gevoelige borsten (is al de hele wachtweken zo, maar was een dagje wat minder en nu terug meer).. ☹️ Geen goede hoop meer eigenlijk.
Mss een raar vraagje: zijn er vrouwen die zwanger zijn en dat je afscheiding precies wat geler ziet?
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 27 april 2021, 7:54

Spruit schreef:
26 april 2021, 9:19
Hey Sproetje,
Wij hebben ook natuurlijke IUI-D gedaan. Na de vierde mislukte poging ben ik ook stilletjes gaan beginnen nadenken over wat na een 5de of 6de poging. Mijn dokter gaf me de keuze en ik ben toch nog voor poging 5 en 6 gegaan. Daarna overgeschakeld op ICSI (mijn dokter vertelde me dat er met donorzaad altijd (of in ieder geval bij hen) voor ICSI wordt gekozen omdat er dan zo weinig mogelijk materiaal moet worden gebruikt). Ik had ook schrik voor de mentale en fysieke rollercoaster maar heb het vrij goed doorstaan. Op zich weinig last gehad van de hormonen, de pick-up viel me heel goed mee. Ik ben nu 9 weken zwanger van de eerste poging en ik viel uit de lucht dat het ineens zo snel ging. Achteraf gezien had ik dan misschien toch zeker die 6de IUI poging niet moeten doen... maar ieders proces is natuurlijk anders. Veel succes!
Hey Spruit,

Dank je om je verhaal te delen! Het geeft me enigszins een beetje vertrouwen dat onze kinderwens niet uitzichtloos is. En dat ik niet de enige ben waar alles perfect lijkt, maar het toch maar niet wil lukken. Ik heb geen idee wat ze zullen doen IVF of ICSI. M’n Fertiliteitsarts sprak over IVF maar daar kan ik nog over praten als ik terug moet voor evaluatie en bespreking verder traject. Voor de procedure ben ik wel wat bang. Bang voor pijn en wat de hormonen met me zullen doen. Ik ben zo gevoelig 😖 maar als het de enige uitweg is dan kies ik daar natuurlijk voor.

Grtjs
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten