IUI-clubje

IUI Forum
kimmieh

Re: IUI-clubje

Bericht door kimmieh » 30 augustus 2024, 9:26

Poppemieke schreef:
22 augustus 2024, 19:42
Zoals gedacht was de bloedtest negatief. Op naar de volgende poging dan maar...

Utrogestan werd hier inderdaad standaard voorgeschreven, 3x/dag. Enkel een bloedtest op 15dpo om te zien of de inseminatie gelukt is. Ik ben benieuwd wanneer mijn menstruatie gaat doorkomen. Toen ik nog Utrogestan gebruikte, had ik steeds het gevoel dat ze ieder moment kon doorkomen. Sinds ik gestopt ben, geen enkele kramp meer gehad :roll: . Er is geen haast bij, want sta nu weer op de wachtlijst voor een donor. En dat zou een 4 tot 6 weken wachten zijn. Dus liever nu wat langer wachten dan dat het net slecht valt.

Oh ik had nog zo gehoopt dat het goed zou gaan. Misschien komt het nog! Ik duim in ieder geval mee!
Ik heb 3,5 weken moeten wachten voor donor, niet te snel opgeven ;) Komt goed!
Ik heb 2de IUI achter de rug & ook afwachten nu..

Ik veronderstel dat jij ook bij Dr. Decleer zit?

Liefs!
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie
12/24 --> kunstmatige menopauze met Zoladex
01/25 --> inspuitingen Zoladex (3 in totaal)

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 30 augustus 2024, 15:42

kimmieh schreef:
30 augustus 2024, 9:26
Poppemieke schreef:
22 augustus 2024, 19:42
Zoals gedacht was de bloedtest negatief. Op naar de volgende poging dan maar...

Utrogestan werd hier inderdaad standaard voorgeschreven, 3x/dag. Enkel een bloedtest op 15dpo om te zien of de inseminatie gelukt is. Ik ben benieuwd wanneer mijn menstruatie gaat doorkomen. Toen ik nog Utrogestan gebruikte, had ik steeds het gevoel dat ze ieder moment kon doorkomen. Sinds ik gestopt ben, geen enkele kramp meer gehad :roll: . Er is geen haast bij, want sta nu weer op de wachtlijst voor een donor. En dat zou een 4 tot 6 weken wachten zijn. Dus liever nu wat langer wachten dan dat het net slecht valt.

Oh ik had nog zo gehoopt dat het goed zou gaan. Misschien komt het nog! Ik duim in ieder geval mee!
Ik heb 3,5 weken moeten wachten voor donor, niet te snel opgeven ;) Komt goed!
Ik heb 2de IUI achter de rug & ook afwachten nu..

Ik veronderstel dat jij ook bij Dr. Decleer zit?

Liefs!
Hey!
De eerste keer wachten was bij mij ook 3,5 weken, dus hoop stiekem dat dit nu ook weer het geval is. En dat het dan ook net goed valt in mijn cyclus zodat ik er direct mee aan de slag kan.😊
Tot nu toe heb ik zowel dr. Decleer als dr. Kaan gehad door de vakantie. We zullen zien wie het volgende keer is, zolang er maar een kindje volgt is alles goed voor mij. 😉
Maar ik hoop alvast mee voor een positief resultaat voor jou! 🤞
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
06/24 - Overstap naar AZ Jan Palfijn Gent
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Avocado

Bericht door Avocado » 2 september 2024, 17:12

Wij hebben vandaag GO gekregen voor IVF/ICSI. Nu blijkt mijn eicelreserve aan de lage kant, dus plots gaan we van "niets aan de hand, probeer nog maar wat" naar "ik geef meteen een stevigere dosis hormonen en we proberen IVF en ICSI tegelijk". Maar ik voel me er ondertussen wel klaar voor, liefst ASAP zelfs.
Helaas ook lange wachttijden, we mogen pas starten na een extra afspraak voor de concrete uitleg, en die kon pas 3 oktober. Dan is het maar voor mijn cyclus in november :cry: Tenzij ik ze elke dag stalk of er een gaatje vrijkomt, wat ik overweeg te doen :lol:

In ieder geval ga ik hier stilletjes verdwijnen uit het IUI-clubje, maar ik blijf wel nog rondhangen op het forum.
Heel veel succes aan wie nog bezig is, dat er snel fantastisch nieuws mag komen voor jullie!
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 2 september 2024, 23:18

Avocado schreef:
2 september 2024, 17:12
Wij hebben vandaag GO gekregen voor IVF/ICSI. Nu blijkt mijn eicelreserve aan de lage kant, dus plots gaan we van "niets aan de hand, probeer nog maar wat" naar "ik geef meteen een stevigere dosis hormonen en we proberen IVF en ICSI tegelijk". Maar ik voel me er ondertussen wel klaar voor, liefst ASAP zelfs.
Helaas ook lange wachttijden, we mogen pas starten na een extra afspraak voor de concrete uitleg, en die kon pas 3 oktober. Dan is het maar voor mijn cyclus in november :cry: Tenzij ik ze elke dag stalk of er een gaatje vrijkomt, wat ik overweeg te doen :lol:

In ieder geval ga ik hier stilletjes verdwijnen uit het IUI-clubje, maar ik blijf wel nog rondhangen op het forum.
Heel veel succes aan wie nog bezig is, dat er snel fantastisch nieuws mag komen voor jullie!
Dat is zeer dubbel nieuws. Goed dat jullie de volgende stap kunnen gaan zetten en ze onmiddellijk alles uit de kast willen halen. Langs de andere kant wel jammer dat ze jullie eerst zolang hebben laten proberen met iui... Ik zou toch ook proberen om wat vroeger binnen te raken. Het moest maar eens dat er een plekje vrijkomt.

Voor je ons clubje hier verlaat, nog een klein (vrijblijvend) vraagje over je eicelreserve. Hoe hebben ze dit bij jou vastgesteld? Ik had bij de laatste bloednames elke keer een lage amh-waarde. In Brussel beweerden ze dat dit nog normaal was, in Gent zeggen ze geen tijd te verliezen. Dus ik weet het allemaal niet zo goed. Gent heeft wel beslist om maar 3x iui te doen en dan over te schakelen naar icsi. Heb steeds het gevoel dat de iui dan misschien verloren tijd is...

Misschien dat we elkaar nog eens op een ander topic tegenkomen maar ik wens jullie in ieder geval een klein schattig wondertje toe in de nabije toekomst.
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Avocado

Bericht door Avocado » 3 september 2024, 14:08

Inderdaad mijn AMH waarde is aan de lage kant. Niet alarmerend, maar wel laag genoeg om alternatieve medicatie voor te schrijven, om het risico te vermijden dat ik nodeloos een kuur doorloop met uiteindelijk te weinig bruikbare eicellen. Tijdens mijn IUI's bleek de standaard dosis Letrozole ook onvoldoende, dus makes sense. Ik ga nog eens navragen wat de waarde juist is, want ik vind dat niet terug in de bloedrapporten. Enkel van exact 1 jaar geleden bij mijn gynaecoloog, toen was die 2,18 µg/L, binnen de range "57% kans op normale follikel telling" staat er. Dus lijkt op zich geen heel betrouwbare maatstaf?
UZ Jette

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 3 september 2024, 16:06

Avocado schreef:
3 september 2024, 14:08
Inderdaad mijn AMH waarde is aan de lage kant. Niet alarmerend, maar wel laag genoeg om alternatieve medicatie voor te schrijven, om het risico te vermijden dat ik nodeloos een kuur doorloop met uiteindelijk te weinig bruikbare eicellen. Tijdens mijn IUI's bleek de standaard dosis Letrozole ook onvoldoende, dus makes sense. Ik ga nog eens navragen wat de waarde juist is, want ik vind dat niet terug in de bloedrapporten. Enkel van exact 1 jaar geleden bij mijn gynaecoloog, toen was die 2,18 µg/L, binnen de range "57% kans op normale follikel telling" staat er. Dus lijkt op zich geen heel betrouwbare maatstaf?
Ik heb net nog even nagekeken: in juni zat ik op 0,78 µg/L 😔
De rest van mijn hormonen waren wel normaal en op echo zagen de eierstokken/follikels er wel ok uit (zeggen ze). En tot nu toe ben ik altijd regelmatig geweest met mijn menstruatie en Letrozole 5mg gaf me een mooie follikel bij m'n eerste iui. Dus ik weet het ook niet zo goed allemaal. Alles spreekt zich precies wat tegen...
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Avocado

Bericht door Avocado » 4 september 2024, 14:43

Oh my God, ik heb gebeld naar het ziekenhuis, mijzelf er al op voorbereidend dat er geen vroegere afspraak mogelijk ging zijn, en ineens zegt ze "morgen, kan dat"? :D :D
Het komt totaal niet uit in onze agenda, maar we laten toch even alles vallen!

Zal dan ook eens vragen naar meer detail van mijn bloedwaarden. Mijn cyclus was ook altijd regelmatig, tot en met mijn 2de IUI, en daarna wilden de eitjes ineens niet meer spontaan groeien, zelfs niet met de basis dosis Letrozole... 't is vreemd allemaal.
UZ Jette

kimmieh

Bericht door kimmieh » 6 september 2024, 8:17

Avocado schreef:
4 september 2024, 14:43
Oh my God, ik heb gebeld naar het ziekenhuis, mijzelf er al op voorbereidend dat er geen vroegere afspraak mogelijk ging zijn, en ineens zegt ze "morgen, kan dat"? :D :D
Het komt totaal niet uit in onze agenda, maar we laten toch even alles vallen!

Zal dan ook eens vragen naar meer detail van mijn bloedwaarden. Mijn cyclus was ook altijd regelmatig, tot en met mijn 2de IUI, en daarna wilden de eitjes ineens niet meer spontaan groeien, zelfs niet met de basis dosis Letrozole... 't is vreemd allemaal.
Oh Super!
Het geluk mag een beetje meezitten..

Hoe is je afspraak gisteren gegaan?

Liefs!
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie

Avocado

Bericht door Avocado » 6 september 2024, 10:59

Het was heel overweldigend eigenlijk, het schema van de behandeling zelf (veel verschillende spuitjes), maar ook alle beslissingen die genomen moeten worden. We moesten nu al vooruitdenken wat we zouden doen met overblijvende cellen en embryo's, en worst case scenario's zoals uit elkaar gaan of iemand die overlijdt.
Mijn vriend was plots ook heel emotioneel, terwijl hij tot hier toe een koele kikker bleef!

Het moet allemaal even bezinken, maar gelukkig begint het pas echt eind deze maand / begin oktober.
Sorry Poppemieke, ik heb nu niet meer naar die AMH gevraagd, het was wat veel.
Kimmieh, jij over exact een week testen? Ik hoop mee!
UZ Jette

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 6 september 2024, 13:53

Avocado schreef:
6 september 2024, 10:59
Het was heel overweldigend eigenlijk, het schema van de behandeling zelf (veel verschillende spuitjes), maar ook alle beslissingen die genomen moeten worden. We moesten nu al vooruitdenken wat we zouden doen met overblijvende cellen en embryo's, en worst case scenario's zoals uit elkaar gaan of iemand die overlijdt.
Mijn vriend was plots ook heel emotioneel, terwijl hij tot hier toe een koele kikker bleef!

Het moet allemaal even bezinken, maar gelukkig begint het pas echt eind deze maand / begin oktober.
Geen erg hoor! Begrijpelijk dat je daar niet aan gedacht hebt. Jullie hebben zoveel info over jullie heen gekregen en dan ook nog eens alle emoties die er bij horen. Je focus ligt nu op jullie traject, waar die ook hoort te liggen.
Heel veel succes met jullie traject! 😘😊
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

kimmieh

Bericht door kimmieh » 9 september 2024, 12:48

Avocado schreef:
6 september 2024, 10:59

Succes met jullie traject!
Klopt, vrijdag weet ik het zeker, al begin ik te vrezen omdat ik niets voel..
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 10 september 2024, 11:52

De moed nog niet opgeven Kimmieh. Het kan nog! 🤞
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

kimmieh

Bericht door kimmieh » 11 september 2024, 16:31

Poppemieke schreef:
10 september 2024, 11:52
Vandaag zelf getest & negatief..
Dus helaas, het kan niet meer :cry:
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie

Poppemieke

Bericht door Poppemieke » 12 september 2024, 7:52

kimmieh schreef:
11 september 2024, 16:31
Poppemieke schreef:
Oh wat jammer... 🫂 Hopelijk 3de keer, goede keer. Blijven hopen op een goede afloop, vroeg of laat lukt het wel. 🤞
Hebben ze bij jou een bepaald aantal IUI´s afgesproken vooraleer je naar icsi mag gaan? Ik geloof meer in de slaagkansen hierbij. Bij mij hadden ze 3x IUI gezegd en dan icsi.

Bij mij zal de 2de IUI sowieso pas voor volgende cyclus zijn. Nog geen bericht gehad dat er een donor is en menstruatie gisterenavond al gestart. 😪 Veel vroeger dan normaal dus zit nu met een beetje schrik dat ik helemaal ontregeld ben... En dat wachten op donormateriaal maakt het allemaal nog moeilijker.
BAM onder 30
2023 - start kinderwens
08/24 - IUI 1 👎
10/24 - IUI 2 🩵

Minime2024

Bericht door Minime2024 » 12 september 2024, 12:39

Poppemieke schreef:
12 september 2024, 7:52
kimmieh schreef:
11 september 2024, 16:31
Poppemieke schreef:
Oh wat jammer... 🫂 Hopelijk 3de keer, goede keer. Blijven hopen op een goede afloop, vroeg of laat lukt het wel. 🤞
Hebben ze bij jou een bepaald aantal IUI´s afgesproken vooraleer je naar icsi mag gaan? Ik geloof meer in de slaagkansen hierbij. Bij mij hadden ze 3x IUI gezegd en dan icsi.

Bij mij zal de 2de IUI sowieso pas voor volgende cyclus zijn. Nog geen bericht gehad dat er een donor is en menstruatie gisterenavond al gestart. 😪 Veel vroeger dan normaal dus zit nu met een beetje schrik dat ik helemaal ontregeld ben... En dat wachten op donormateriaal maakt het allemaal nog moeilijker.
Hallo Poppemieke,
Je kan altijd eens bellen naar Jan Palfijn om te vragen of ze zicht hebben op de wachtlijst. Ze kunnen geen exacte dag geven dat je een donor zal hebben, maar ze kunnen wel een inschatting maken of het op tijd komt voor de volgende cyclus of niet. Zou stom zijn dat je een melding krijgt op dag 6 en dan een hele maand moet wachten omdat je net niet gestart bent met Letrozole.. :)
Ze zijn wel heel vriendelijk daar en begrijpen dat het wachten op een donor slopend is :)
Succes met wachten!

Plaats reactie