IUI-clubje

IUI Forum
Katt
Berichten: 23
Lid geworden op: 3 februari 2019, 16:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Katt » 4 februari 2019, 20:31

Ik begrijp jou Sesampje. Dat hoeft ook niet.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 4 februari 2019, 20:35

Ik ben bij DE CM.
Heb dit gevonden: https://www.cm.be/diensten-en-voordelen/hospitalisatie/behandelingen/kunstmatige-inseminatie

Als ik het goed begrijp valt dit onder de zaken die standaard inbegrepen zijn, zonder dat je een extra hospitalisatieverzekering hebt.

Katt
Berichten: 23
Lid geworden op: 3 februari 2019, 16:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Katt » 4 februari 2019, 20:51

Goed gevonden!!!

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 4 februari 2019, 22:35

Hoi dames,

Als ik mijn Gynae goed begrepen heb dan worden alle iui’s terug betaald, uiteraard moet je wel remgeld betalen, maar dat is niet zoveel. Op zich mag je zoveel iui’s laten uitvoeren zoals je zelf wil, maar vanaf 6 stappen ze meestal over naar de volgende behandeling (ivf of isci). De laatste behandelingen worden helaas maar 6x terug betaald. Gelukkig 6 pick-ups en heb je per pick-up meerdere eicellen.

Mijn iui vandaag is goed verlopen. Maar heb sinds gisteren extreem veel pijn bij het plassen, heb dat wel altijd een beetje na mijn menstruatie en tijdens mijn eisprong, maar deze keer wel extreem! Dus Gynea heeft deze ochtend voor de zekerheid toch een staal/soort van uitstijkje genomen van mijn baarmoederhals. Nochtans was deze vorige keer in orde. Kan natuurlijk ook een stomme blaasontsteking zijn of erger endometriose. Uiteraard maak ik me daar nu weer zorgen over (rollende ogen)! #dramaqueen

Ik kan over die familie-uitbraaksels ook meespreken! Ik heb een schoonbroer die telkens als we hem zien (en waar iedereen bij zit) ons graag helpt herinneren aan het feit dat het bij ons maar niet wil lukken en dat dit bij hem/hen zeker het geval niet zal zijn. Ik heb me tijdens kerstavond heel erg moeten inhouden om hem niet even op de gourmetplaat te roosteren 😎.

@katt: heel hard gelachen toen ik daarnet je reactie las! Groot gelijk! Enkel chocolade en een pot koffie (vooral dat rustgevend en veilig gevoel dat enkel een warme koffietas je kan geven op het moment dat je handen deze omsluiten) kan dat teleurstellend gevoel wat verzachten. Na de resultaten van mijn eerste iui ben ik een paar dagen heel erg neerslachtig en boos (heel erg!) geweest. Toch probeer ik positief te denken en vooral bezig te blijven!

@sesampje: ik begrijp jullie beslissing hoor, maar ik begrijp ook dat je twijfelt. Je hebt nog even tijd om na te denken en je te informeren. Eerst focus op je volgende iui! Wanneer is deze trouwens?

Groetjes!

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 4 februari 2019, 22:48

Ik had pijn aan mijn blaas maar niet bij het plassen. Heel vreemd. Eerste keer dacht ik dat het toeval was maar dan de tweede keer terug.

Volgende poging zal midden of eind volgende week zijn waarschijnlijk.
Volgende maandag is dag 10 en dan terug voor de echo.

Wel extreem grof van uw schoonbroer :?

Jij hebt beter opgelet bij de gynaecoloog. :D
Is toch al een zorg minder, die kosten. Ene gynaecoloog rekent wel serieus door vind ik.

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 4 februari 2019, 23:44

Ewel, mijn blaas doet ook pijn. Heel erg raar allemaal. Ik wacht de staal af.

Mister symphatiek zal mijn schoonbroer alvast niet worden :). Tegenwoordig negeer ik hem gewoon. Maar zoals jullie al zeiden, het blijft voor velen een taboe. Jammer.

Ik heb me ook even zorgen gemaakt over het financiële aspect, gelukkig nu gerustgesteld.

Gisteren was van mij ook dag 10, maar door de clomid waren mijn eitjes al overrijp (opletten dus), daarom vandaag al iui. Maar jij neemt dat niet he? Dat we maar snel maandag zijn! Van mij dan al een week gepasseerd en jij mag dan bijna opnieuw starten!

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 4 februari 2019, 23:50

Trouwens ik ben al twee maal toevallig op een zondag op controle moeten gaan, dus bij de gynae van wacht. Bij de ene betaalde ik 75€ en bij de andere 55€. Scheelt dus echt van gyn tot gyn.

AngelNR
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 januari 2019, 17:52

Re: IUI-clubje

Bericht door AngelNR » 5 februari 2019, 8:46

Ik heb mijn eerste iui gehad op 26 januari. 2 dagen daarna moet ik vaak plassen. Ik ga 2 keer in de nacht en s’ochtends weet. Gedurende dag moet ik ook vaak plassen en het is dan niet weinig. Ik plas veel, alsof ik veel heb gedronken. Terwijl dat niet zo is.

Hebben jullie hier ook last van gehad? Ik vind het raar want het voelt niet als een blaasontsteking.

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 5 februari 2019, 10:23

AngelNR schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb mijn eerste iui gehad op 26 januari. 2 dagen daarna moet ik vaak plassen. Ik ga 2 keer in de nacht en s’ochtends weet. Gedurende dag moet ik ook vaak plassen en het is dan niet weinig. Ik plas veel, alsof ik veel heb gedronken. Terwijl dat niet zo is.

Hebben jullie hier ook last van gehad? Ik vind het raar want het voelt niet als een blaasontsteking.
Idem dito hier! Ik heb wel pijn bij het plassen. Kan wat door de hormonen komen hoor, mijn Gyn zei dat gisteren.

Nog even en je mag testen! Ik hoop met je mee op een positieve uitslag!

Katt
Berichten: 23
Lid geworden op: 3 februari 2019, 16:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Katt » 5 februari 2019, 13:36

GJM, ik wacht met je mee de komende twee weken. Het zou zo mooi zijn, he. Goed dat we elkaar ook verstaan wat koffie betreft:)
Lieve Ladies, ik zou ons allen willen aanmoedigen om ook in real life elkaar zo te steunen. Ik viel me soms zo eenzaam, zo onbegrepen. Maar we mogen niet opgeven, he. Zorg goed voor jezelf, verwen jezelf met koffie of thee. Een douche, een bad, bloempjes. We zijn het waard. Lang leve L'Oréal. Mijn rare humor heeft hier ook iets te zeggen.

Sesampje, ik vind jou een moedige vrouw!!

AngelNR
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 januari 2019, 17:52

Re: IUI-clubje

Bericht door AngelNR » 5 februari 2019, 21:36

Fijn, stelt mij weer gerust. Wat lief GJM. Ik mag pas op dag 15 testen en niet eerder. Ik hoop ook met jou mee voor een positieve uitslag.

Zoals katt zei we moeten elkaar steunen. Ik hoop dat we allemaal een positieve uitslag hebben.

Ik heb zoveel symptomen, maar ik heb begrepen dat dit niet persee iets hoeft te betekenen. Ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Vandaag voel me koortsachtig en voelt alsof ik heel ziek ga worden. Hoop niet dat het doorzet :( . Ik hou jullie op de hoogte.

Dank je wel

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 5 februari 2019, 22:35

Katt schreef:
1 januari 1970, 1:00
GJM, ik wacht met je mee de komende twee weken. Het zou zo mooi zijn, he. Goed dat we elkaar ook verstaan wat koffie betreft:)
Lieve Ladies, ik zou ons allen willen aanmoedigen om ook in real life elkaar zo te steunen. Ik viel me soms zo eenzaam, zo onbegrepen. Maar we mogen niet opgeven, he. Zorg goed voor jezelf, verwen jezelf met koffie of thee. Een douche, een bad, bloempjes. We zijn het waard. Lang leve L'Oréal. Mijn rare humor heeft hier ook iets te zeggen.

Sesampje, ik vind jou een moedige vrouw!!
Mij? Waarom? Ik ben verrast. :)

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 5 februari 2019, 22:37

Precies toch veel voorkomend die blaas- en plassymptomen.
Ik ga er proberen naar vragen volgende week.

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 6 februari 2019, 9:42

Katt schreef:
1 januari 1970, 1:00
GJM, ik wacht met je mee de komende twee weken. Het zou zo mooi zijn, he. Goed dat we elkaar ook verstaan wat koffie betreft:)
Lieve Ladies, ik zou ons allen willen aanmoedigen om ook in real life elkaar zo te steunen. Ik viel me soms zo eenzaam, zo onbegrepen. Maar we mogen niet opgeven, he. Zorg goed voor jezelf, verwen jezelf met koffie of thee. Een douche, een bad, bloempjes. We zijn het waard. Lang leve L'Oréal. Mijn rare humor heeft hier ook iets te zeggen.

Sesampje, ik vind jou een moedige vrouw!!
Ooh Katt wat lief van je! Die wachtweken vind ik verschrikkelijk! Het zou zo mooi zijn. Want Mijn geduld raakt wat op. Ook die constante teleurstelling weegt en de schrik dat het niet zal lukken wordt alsmaar groter.

We delen dezelfde humor hoor! Alleen kom jij er al direct voor uit 😂😂😂😂!

Momenteel even in de zetel met een tasje deca. Da is toch ook ni dadde é (ik ben een West-Vlaamse, ik geef het toe!)

Ik vind het leuk dat ik op dit forum mijn ei (om mijn terminologie maar even aan te sluiten bij het onderwerp 🙈) kwijt kan. Dankjewel hiervoor dames!

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 6 februari 2019, 9:44

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Precies toch veel voorkomend die blaas- en plassymptomen.
Ik ga er proberen naar vragen volgende week.
Dat valt me nu ook heel erg op. Laat eens weten wat jou Gyn zegt...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten