IUI-clubje

IUI Forum
GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 6 februari 2019, 9:54

AngelNR schreef:
1 januari 1970, 1:00
Fijn, stelt mij weer gerust. Wat lief GJM. Ik mag pas op dag 15 testen en niet eerder. Ik hoop ook met jou mee voor een positieve uitslag.

Zoals katt zei we moeten elkaar steunen. Ik hoop dat we allemaal een positieve uitslag hebben.

Ik heb zoveel symptomen, maar ik heb begrepen dat dit niet persee iets hoeft te betekenen. Ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Vandaag voel me koortsachtig en voelt alsof ik heel ziek ga worden. Hoop niet dat het doorzet :( . Ik hou jullie op de hoogte.

Dank je wel
Spannend! Ga je testen via bloed of urine? Ik vind het moeilijk om me ten houden aan die twee weken. Wil altijd vroeger testen 🙈.

Wat ik ondertussen wel al weet is dat je lichaam en hersenen een vuil spelletje met je kunnen spelen als het op symptomen aan komt. Ik heb ook al heel mijn leven (vanaf m’n 15 toch) erge menstruatie klachten, dus prille zwangerschapssymptomen zal ik nooit echt voelen/door hebben.

Alvast veel courage! Ik duim met je mee!

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 6 februari 2019, 10:48

Ik heb ook altijd zware maandstonden gehad.
Toen ik zwanger was van mijn zoon volgde ik het niet zo nauw op. Ineens viel mijn frank dat ik een paar dagen overtijd was en dat ik toch een paar dingen voelde.
Ik was 100% zeker dat ik zwanger was. Daar had ik geen test voor nodig. :D

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 6 februari 2019, 14:13

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb ook altijd zware maandstonden gehad.
Toen ik zwanger was van mijn zoon volgde ik het niet zo nauw op. Ineens viel mijn frank dat ik een paar dagen overtijd was en dat ik toch een paar dingen voelde.
Ik was 100% zeker dat ik zwanger was. Daar had ik geen test voor nodig. :D
Er zijn er veel die dat zeggen. Dat je het gewoon plots weet. Hoe oud is je zoontje? Ook via iui? Of natuurlijk?

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 6 februari 2019, 14:57

Hij is 5 jaar.
Is toen natuurlijk gelukt. Toen we een tweede kindje wilden, bleek dat niet meer te lukken.
We weten niet of we toen ongelooflijk veel geluk gehad hebben of dat er sindsdien iets misgegaan is.
Ondertussen 2,5 jaar bezig. Eerst een jaar zo, dan laten onderzoeken en bleek dat de kans zeer klein was. Partner heeft zeer weinig zaadcellen.
Tijdje zo gelaten omdat we behandelingen niet zagen zitten.
Deze zomer dan nog wat verder laten onderzoeken om te zien of de oorzaak kon aangepakt worden.
Er is geen oorzaak gevonden.
Echtgenoot zei toen dat hij een donor wel zag zitten.
Dus daar zijn we nu, iui met donor.

AngelNR
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 januari 2019, 17:52

Re: IUI-clubje

Bericht door AngelNR » 7 februari 2019, 12:15

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
AngelNR schreef:
1 januari 1970, 1:00
Spannend! Ga je testen via bloed of urine? Ik vind het moeilijk om me ten houden aan die twee weken. Wil altijd vroeger testen 🙈.

Wat ik ondertussen wel al weet is dat je lichaam en hersenen een vuil spelletje met je kunnen spelen als het op symptomen aan komt. Ik heb ook al heel mijn leven (vanaf m’n 15 toch) erge menstruatie klachten, dus prille zwangerschapssymptomen zal ik nooit echt voelen/door hebben.

Alvast veel courage! Ik duim met je mee!
Nou ben vanochtend denk ik ongesteld geworden. Ik heb menstruatiekrampen en ook lichtroze bloedverlies.
Het is pas dag 12 na inseminatie. Ik heb verhalen gelezen dat dit een innestelingsbloeding kan zijn, maar mijn gevoel zegt dat het gewoon menstruatie is. Ik baal wel, ook al is het de 1e inseminatie. Ik denk misschien dat ik toch laat geïnsemineerd ben. Donderdag 24 jan om 19.00 pregnyl gespoten en zaterdag 26 jan om 12.30 geïnsemineerd. Ik denk dat het misschien veels te laat was.

Ik hoop voor jullie dat het een positieve test is. Dat zal mij dan weer opvrolijken.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 7 februari 2019, 12:29

:(
Er zou ongeveer 36 uur tussen pregnyl en inseminatie moeten zitten.
Zeker eens bespreken als je twijfelt.

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 7 februari 2019, 18:02

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hij is 5 jaar.
Is toen natuurlijk gelukt. Toen we een tweede kindje wilden, bleek dat niet meer te lukken.
We weten niet of we toen ongelooflijk veel geluk gehad hebben of dat er sindsdien iets misgegaan is.
Ondertussen 2,5 jaar bezig. Eerst een jaar zo, dan laten onderzoeken en bleek dat de kans zeer klein was. Partner heeft zeer weinig zaadcellen.
Tijdje zo gelaten omdat we behandelingen niet zagen zitten.
Deze zomer dan nog wat verder laten onderzoeken om te zien of de oorzaak kon aangepakt worden.
Er is geen oorzaak gevonden.
Echtgenoot zei toen dat hij een donor wel zag zitten.
Dus daar zijn we nu, iui met donor.
Zoals Katt reeds zei; je ben een moedige meid. Ikzelf bewonder heel erg je beslissing, ik weet niet of ik het zou kunnen. Zwanger worden is een beetje zoals het groot lot winnen. Geluk hebben en de juiste timing.

De kans krijgen om een nieuw leven te creëren is al een wonder op zich, laat staan als het nog eens lukt terwijl dit niet echt ‘mogelijk’ was.

Ik wens je alvast met heel mijn hart een 2 de wondertje toe!

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 7 februari 2019, 18:08

AngelNR schreef:
1 januari 1970, 1:00
GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
AngelNR schreef:
1 januari 1970, 1:00
Spannend! Ga je testen via bloed of urine? Ik vind het moeilijk om me ten houden aan die twee weken. Wil altijd vroeger testen 🙈.

Wat ik ondertussen wel al weet is dat je lichaam en hersenen een vuil spelletje met je kunnen spelen als het op symptomen aan komt. Ik heb ook al heel mijn leven (vanaf m’n 15 toch) erge menstruatie klachten, dus prille zwangerschapssymptomen zal ik nooit echt voelen/door hebben.

Alvast veel courage! Ik duim met je mee!
Nou ben vanochtend denk ik ongesteld geworden. Ik heb menstruatiekrampen en ook lichtroze bloedverlies.
Het is pas dag 12 na inseminatie. Ik heb verhalen gelezen dat dit een innestelingsbloeding kan zijn, maar mijn gevoel zegt dat het gewoon menstruatie is. Ik baal wel, ook al is het de 1e inseminatie. Ik denk misschien dat ik toch laat geïnsemineerd ben. Donderdag 24 jan om 19.00 pregnyl gespoten en zaterdag 26 jan om 12.30 geïnsemineerd. Ik denk dat het misschien veels te laat was.

Ik hoop voor jullie dat het een positieve test is. Dat zal mij dan weer opvrolijken.
Lieve Angel,

Ik vind het heel erg voor je. Ik wil je geen valse hoop geven, maar het kan best innestelingsbloed zijn. Ik zou binnen twee dagen eens testen als je maandstonden nog niet zijn doorgekomen.

Misschien even om je gerust te stellen.
Mijn eerste iui:
- pregnyl om 21h zondagavond
- inseminatie om 11.30h op dinsdag

Alvast een dikke knuffel en geef zeker de moed niet op!

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 7 februari 2019, 18:46

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hij is 5 jaar.
Is toen natuurlijk gelukt. Toen we een tweede kindje wilden, bleek dat niet meer te lukken.
We weten niet of we toen ongelooflijk veel geluk gehad hebben of dat er sindsdien iets misgegaan is.
Ondertussen 2,5 jaar bezig. Eerst een jaar zo, dan laten onderzoeken en bleek dat de kans zeer klein was. Partner heeft zeer weinig zaadcellen.
Tijdje zo gelaten omdat we behandelingen niet zagen zitten.
Deze zomer dan nog wat verder laten onderzoeken om te zien of de oorzaak kon aangepakt worden.
Er is geen oorzaak gevonden.
Echtgenoot zei toen dat hij een donor wel zag zitten.
Dus daar zijn we nu, iui met donor.
Zoals Katt reeds zei; je ben een moedige meid. Ikzelf bewonder heel erg je beslissing, ik weet niet of ik het zou kunnen. Zwanger worden is een beetje zoals het groot lot winnen. Geluk hebben en de juiste timing.

De kans krijgen om een nieuw leven te creëren is al een wonder op zich, laat staan als het nog eens lukt terwijl dit niet echt ‘mogelijk’ was.

Ik wens je alvast met heel mijn hart een 2 de wondertje toe!
Dankjewel!

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 10 februari 2019, 19:09

Hoi dames!

Alles goed met jullie? Mijn eerste wachtweekje is voorbij gevlogen. Op naar de tweede!

@sesampje: jij weet morgen wnr je opnieuw mag starten he?

@angelnr: jij mag bijna testen! Spannend!

PS: Google allemaal eens foliumzuur voor mannen!

Liefs, GJM

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 10 februari 2019, 20:49

Ja, morgenochtend afspraak.

Echtgenoot heeft een of ander vitaminesamenstelling genomen maar dat doet ook geen wonder.
Kan zeker geen kwaad natuurlijk.
Denk dat zelf ondertussen al bijna een jaar foliumzuur neem.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 11 februari 2019, 19:05

Het was nog te vroeg maar dat had ik verwacht. Ik wou graag bij deze gynaecoloog gaan omdat ze tenminste een duidelijk antwoord geeft.
Woensdagochtend terug.
Als deze poging niet lukt moet ik de volgend keer 'een pilletje' bijnemen vòòr de eisprong.
Geen idee wat het is. Menopur of Clomid waarschijnlijk?
Ik weet niet van buiten wat waarvoor dient.

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 11 februari 2019, 22:02

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Het was nog te vroeg maar dat had ik verwacht. Ik wou graag bij deze gynaecoloog gaan omdat ze tenminste een duidelijk antwoord geeft.
Woensdagochtend terug.
Als deze poging niet lukt moet ik de volgend keer 'een pilletje' bijnemen vòòr de eisprong.
Geen idee wat het is. Menopur of Clomid waarschijnlijk?
Ik weet niet van buiten wat waarvoor dient.
Hopelijk woensdag duidelijkheid. Zal waarschijnlijk clomid zijn. Moet je nemen van dag 3 tot 7. ‘Lokt’ meer eitjes uit.
Laat iets weten he! Ik duim 👍🏻!

GJM
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2019, 8:39

Re: IUI-clubje

Bericht door GJM » 11 februari 2019, 22:08

Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja, morgenochtend afspraak.

Echtgenoot heeft een of ander vitaminesamenstelling genomen maar dat doet ook geen wonder.
Kan zeker geen kwaad natuurlijk.
Denk dat zelf ondertussen al bijna een jaar foliumzuur neem.
Weet je nog welke vitaminesamenstelling? Foliumzuur neem ik ook al super lang. Visolie ook trouwens.

Heb vrijdag een afspraak bij de osteopaat. Acupunctuur helpt blijkbaar. Geen idee ofdat bij mij ook zal helpen, maar ik heb dan een beetje het gevoel dat ik ‘iets’ kan bijdragen aan heel deze onzekere situatie.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 11 februari 2019, 22:22

GJM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sesampje schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja, morgenochtend afspraak.

Echtgenoot heeft een of ander vitaminesamenstelling genomen maar dat doet ook geen wonder.
Kan zeker geen kwaad natuurlijk.
Denk dat zelf ondertussen al bijna een jaar foliumzuur neem.
Weet je nog welke vitaminesamenstelling? Foliumzuur neem ik ook al super lang. Visolie ook trouwens.

Heb vrijdag een afspraak bij de osteopaat. Acupunctuur helpt blijkbaar. Geen idee ofdat bij mij ook zal helpen, maar ik heb dan een beetje het gevoel dat ik ‘iets’ kan bijdragen aan heel deze onzekere situatie.
Het heet heel toepasselijk Fertility man :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten