IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 12 maart 2020, 21:55

Oh zo jammer Josie dat het definitief niet is goed gekomen dus.. Vreselijk he :( Je tijd nemen om deze grote ontgoocheling weer te verwerken en de pijlen daarna weer beginnen richten op een volgende ronde zeker..
Ik voel nu dit met papa speelt de tijdsdruk nog meer dat de 3e ronde gewoon moet lukken.. Ik weet niet hoeveel negatieve berichten ik nog trek momenteel.
Sprak vandaag toevallig iemand die ook net 2 mislukte iui achter de rug had en helemaal ontmoedigd was en het gevoel wat we even deelden van niet de enige te zijn is wel prettig, net zoals dat hier ook zo is. Gedeelde smart enzo. Maar anderzijds ontmoedigt het ook dat het precies niet zo vaak slaagt 🤷‍♀️
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Laurake86
Berichten: 190
Lid geworden op: 2 januari 2020, 14:29

Re: IUI-clubje

Bericht door Laurake86 » 13 maart 2020, 16:06

@Pindanootje: Wat erg te lezen van je vader. Gelukkig zijn er geen uitzaaiingen en hopelijk blijft de beperking beperkt na de operatie. Heel veel sterkte alvast! Hopelijk kan je voor een lichtpuntje zorgen in deze moeilijke tijd!
Hoe was je echo vandaag?

@Josie: Hoe was je hcg waarde? Heeft de huisarts nog gebeld? Jammer dat het niet heeft mogen zijn :(
Welke mindfulness app gebruik je en wat houdt dat juist in?

@Ankertje: Welkom! Hoe waren de testen van je leverwaarde?

@Stephanie: Jammer van de negatieve uitslag. Misschien beter (in deze corona periode) van een maandje rust in te lassen? en ook even tot rust te komen. Jullie beslissen uiteraard, als jullie er klaar voor zijn...

@Celinie: Hoe was je bloedafname?

Ik heb vandaag de vraag gesteld aan mijn ziekenhuis of de inseminaties doorgaan. Voorlopig is dat het geval en ze verwittigen zelf als fertiliteit zou sluiten. Ik denk eraan misschien een maandje rust in te lassen omdat de stress van die lockdown-toestanden geen goed kan doen aan het traject. En zwanger worden momenteel ook niet ideaal is. Maar dat weet ik nog niet en zien we wel als het zover is. Nu hopen dat ik toch zwanger ben van poging 2!
08/18 > Pil stop
11/19 > Diagnose 'Unexplained'
02/20 > 1e iui - negatief
03/20 > 2e iui - zwanger
11/20 > Mama geworden :D

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 13 maart 2020, 18:14

De echo vanmorgen toonde rechts een follikel van 14mm en links eentje van 18. Wel te dun slijmvlies (was eerste keer helaas ook al zo). Ze hebben dan bloed getrokken en zouden gaan bespreken op basis daarvan of morgen de inseminatie al moest doorgaan. 3u later gebeld, inderdaad morgen inseminatie dus moest nog snel zelf de pregnyl spuiten. Daar ben ik echt geen held in dus ben even naar het witgele kruis gereden 2 straten verder en daar was het zo gepiept. Morgen 10u staal afgeven en 12u inseminatie. Op hoop van zege. En progynova slikken voor dikker slijmvlies..
De komende 2 wachtweken zullen voor de verandering niet in het teken staan vd eventuele zwangerschap denk ik maar vooral hoe papa zich door de behandeling zal slaan, die echt pittig gaat zijn.. Hopelijk kan ik hem goed nieuws brengen over een paar weken.
Wel nerveus..
Heb trouwens geen app voor meditatie maar YouTube dat gewoon.. :)

Celinie kreeg je goed nieuws gister ??
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 13 maart 2020, 19:09

Pindanootje, hoop echt dat je tussendoor wat kan ontspannen en natuurlijk dat je je papa en verloofde binnenkort goed nieuws kan brengen. Dat gun ik jullie echt! Wordt je papa in hetzelfde ziekenhuis opgenomen als waar jij moet zijn voor fertiliteit? Ik duim heel erg voor een goed staal van je vriend en voor dik slijmvlies waarin je eitje zich goed kan nestelen. Wat voor rare dingen we elkaar hier toewensen e ;)

Laurake Nog een weekje wachten voor jou en dan weet je eindelijk meer. Ook voor jou staan mijn duimen omhoog! De apps die ik gebruik heten Mindfulness en VGZ Mindfulness. Vooral de tweede vind ik een aanrader (wel Nederlands ;) ) Je krijgt er ontspanningoefeningen, tips ivm ademhaling, body scan om in slaap te vallen en ze zijn allebei gratis (soms wil in app aankopen, maar die gebruikt ik dan niet).

Buiten dat ik minder vaak mag gaan werken, ben ik niet zo met dat coronavirus bezig. Is er eigenlijk info over wat het zou doen als je als zwangere vrouw besmet geraakt?
Mijn hcg stond gisteren op 50, dus gelukkig maar een klein beetje gestegen. Ik blijf wel serieus wat bloedverlies hebben, had gehoopt dat dat toch stilaan klaar zou zijn, maar daar ziet het niet naar uit. Mijn ex was hier gisteren om haar spullen op te halen, ik ben echt keihard gecrasht terwijl ze hier was en ze heeft me echt wel kunnen troosten. Ze is zelfs blijven slapen. Wat een verwarrend gevoel...

Celinie, je houdt ons wel in spanning he? ;)

Ik ga even genieten van een gin-tonic nu het weer even kan.

Fijn weekend allemaal! x
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 13 maart 2020, 22:11

Hey iedereen!

Ik ben gisterenavond geweest voor de bloedafname en mocht vandaag bellen naar het secretariaat van de gynaecologie. Ik wilde op mijn werk niet bellen want als het dan negatief zou zijn zou ik een hele dag lopen wenen hebben op het werk. Dus ik zou deze avond bellen, het secretariaat is open tot 18u dus ik belde om 17u en kreeg het antwoordapparaat waarop ze zeggen dat ze telefonisch bereikbaar zijn tot 18u. Uiteraard was ik al volledig over mijn toeren dus ik probeerde een aantal keer te bellen zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik gebeld naar het onthaal van het ziekenhuis om te zeggen dat ik niet binnengeraakte bij de gynaecologie, die mevrouw is dan gaan kijken en raar maar waar iedereen was daar al naar huis???!! Dus ik in alle staten, heb dan gebeld naar het labo die wilden mij de resultaten niet meedelen.. dan de huisarts gebeld die had de resultaten niet gekregen..
dus ik weet nog altijd niets... dit is echt zo zenuwslopend, en mijn utrogestan is bijna op ik heb er juist nog tot en met zondagmiddag maar heb ook geen voorschrift voor nieuwe 😱

Wordt vervolgd...
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 13 maart 2020, 22:13

Josie21 schreef:
13 maart 2020, 19:09
Pindanootje, hoop echt dat je tussendoor wat kan ontspannen en natuurlijk dat je je papa en verloofde binnenkort goed nieuws kan brengen. Dat gun ik jullie echt! Wordt je papa in hetzelfde ziekenhuis opgenomen als waar jij moet zijn voor fertiliteit? Ik duim heel erg voor een goed staal van je vriend en voor dik slijmvlies waarin je eitje zich goed kan nestelen. Wat voor rare dingen we elkaar hier toewensen e ;)

Laurake Nog een weekje wachten voor jou en dan weet je eindelijk meer. Ook voor jou staan mijn duimen omhoog! De apps die ik gebruik heten Mindfulness en VGZ Mindfulness. Vooral de tweede vind ik een aanrader (wel Nederlands ;) ) Je krijgt er ontspanningoefeningen, tips ivm ademhaling, body scan om in slaap te vallen en ze zijn allebei gratis (soms wil in app aankopen, maar die gebruikt ik dan niet).

Buiten dat ik minder vaak mag gaan werken, ben ik niet zo met dat coronavirus bezig. Is er eigenlijk info over wat het zou doen als je als zwangere vrouw besmet geraakt?
Mijn hcg stond gisteren op 50, dus gelukkig maar een klein beetje gestegen. Ik blijf wel serieus wat bloedverlies hebben, had gehoopt dat dat toch stilaan klaar zou zijn, maar daar ziet het niet naar uit. Mijn ex was hier gisteren om haar spullen op te halen, ik ben echt keihard gecrasht terwijl ze hier was en ze heeft me echt wel kunnen troosten. Ze is zelfs blijven slapen. Wat een verwarrend gevoel...

Celinie, je houdt ons wel in spanning he? ;)

Ik ga even genieten van een gin-tonic nu het weer even kan.

Fijn weekend allemaal! x
Josie wat erg voor jou! ☹️ Ik leef met je mee!
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 13 maart 2020, 22:14

Pindanootje schreef:
13 maart 2020, 18:14
De echo vanmorgen toonde rechts een follikel van 14mm en links eentje van 18. Wel te dun slijmvlies (was eerste keer helaas ook al zo). Ze hebben dan bloed getrokken en zouden gaan bespreken op basis daarvan of morgen de inseminatie al moest doorgaan. 3u later gebeld, inderdaad morgen inseminatie dus moest nog snel zelf de pregnyl spuiten. Daar ben ik echt geen held in dus ben even naar het witgele kruis gereden 2 straten verder en daar was het zo gepiept. Morgen 10u staal afgeven en 12u inseminatie. Op hoop van zege. En progynova slikken voor dikker slijmvlies..
De komende 2 wachtweken zullen voor de verandering niet in het teken staan vd eventuele zwangerschap denk ik maar vooral hoe papa zich door de behandeling zal slaan, die echt pittig gaat zijn.. Hopelijk kan ik hem goed nieuws brengen over een paar weken.
Wel nerveus..
Heb trouwens geen app voor meditatie maar YouTube dat gewoon.. :)

Celinie kreeg je goed nieuws gister ??
Veel succes met de wachtweken!
Ik hoop dat je papa snel terug beter is!
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 13 maart 2020, 22:16

Laurake86 schreef:
13 maart 2020, 16:06
@Pindanootje: Wat erg te lezen van je vader. Gelukkig zijn er geen uitzaaiingen en hopelijk blijft de beperking beperkt na de operatie. Heel veel sterkte alvast! Hopelijk kan je voor een lichtpuntje zorgen in deze moeilijke tijd!
Hoe was je echo vandaag?

@Josie: Hoe was je hcg waarde? Heeft de huisarts nog gebeld? Jammer dat het niet heeft mogen zijn :(
Welke mindfulness app gebruik je en wat houdt dat juist in?

@Ankertje: Welkom! Hoe waren de testen van je leverwaarde?

@Stephanie: Jammer van de negatieve uitslag. Misschien beter (in deze corona periode) van een maandje rust in te lassen? en ook even tot rust te komen. Jullie beslissen uiteraard, als jullie er klaar voor zijn...

@Celinie: Hoe was je bloedafname?

Ik heb vandaag de vraag gesteld aan mijn ziekenhuis of de inseminaties doorgaan. Voorlopig is dat het geval en ze verwittigen zelf als fertiliteit zou sluiten. Ik denk eraan misschien een maandje rust in te lassen omdat de stress van die lockdown-toestanden geen goed kan doen aan het traject. En zwanger worden momenteel ook niet ideaal is. Maar dat weet ik nog niet en zien we wel als het zover is. Nu hopen dat ik toch zwanger ben van poging 2!
Ik snap je bezorgdheden rond het virus! Ik ben er ook wat bang voor. Het rusthuis waar ik werk is nu ook dicht voor bezoek en dat zorgt inderdaad voor stress hè die hele toestand.
Hopelijk is dit snel voorbijgewaaid!
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 14 maart 2020, 8:15

@celine: Dat moet heel stressvol zijn, Wanneer kan je terug iemand bereiken?
Ik lees net dat het noodplan voor de ziekenhuizen is afgekondigd, zou dit willen zeggen dan iui niet meer doorgaat?

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 14 maart 2020, 10:12

Minosh schreef:
14 maart 2020, 8:15
@celine: Dat moet heel stressvol zijn, Wanneer kan je terug iemand bereiken?
Ik lees net dat het noodplan voor de ziekenhuizen is afgekondigd, zou dit willen zeggen dan iui niet meer doorgaat?
De gynaecoloog heeft mij daarnet zelf gebeld dat het negatief is ☹️
Ik vrees er ook voor dat de IUI nu even on hold zal staan. Mijn gynaecoloog heeft er wel niets van gezegd ze zei dat ik gewoon terug mag starten met clomid op dag 3.
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 14 maart 2020, 12:14

Wat jammer om te horen. Veel sterkte.

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 14 maart 2020, 12:19

Celinie schreef:
14 maart 2020, 10:12
Minosh schreef:
14 maart 2020, 8:15
@celine: Dat moet heel stressvol zijn, Wanneer kan je terug iemand bereiken?
Ik lees net dat het noodplan voor de ziekenhuizen is afgekondigd, zou dit willen zeggen dan iui niet meer doorgaat?
De gynaecoloog heeft mij daarnet zelf gebeld dat het negatief is ☹️
Ik vrees er ook voor dat de IUI nu even on hold zal staan. Mijn gynaecoloog heeft er wel niets van gezegd ze zei dat ik gewoon terug mag starten met clomid op dag 3.
Wat jammer dat je een negatieve test had. Aangezien je gyn je terug je medicatie laat nemen op dag 3, denk ik dat de volgende iui wel door zal kunnen gaan. Anders laat hij jou de medicatie voor niets nemen, denk niet dat ze dat gaan doen. Veel sterkte!
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 14 maart 2020, 15:28

@josie: ik vrees er wat voor want Ivf wordt ook stopgezet.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 14 maart 2020, 21:17

Oh wat jammer Celinie :( ik zou inderdaad ook wel even checken of ze echt doorzetten want anders ga je voor niks clomid slikken..
Wij hadden vanmorgen de inseminatie, eigenlijk vlak voor hier 't ziekenhuis ook besloot alles stil te leggen. Ik neem aan dat de behandeling van m'n vader wel gewoon zal aanvangen dinsdag..
Ik heb ook besloten dat als deze poging mislukt, ik tot na de trouw en pa' s herstel even niks meer ga doen van iui. De combinatie van de hormonen en alle stress die nu leeft is gewoon teveel. Ik verdraag niks meer. M'n vriend en ik hadden de hele ochtend ruzie en de rit naar en van 't ZH geen woord meer tegen elkaar willen zeggen. Op deze manier wil k het niet.. Ga pas in juni weer starten denk k. En dan wil ik ook eerst eens een gesprek met Ombelet om te zien of er niks moet worden aangepast in onze aanpak...

Amai Josie, van spullen ophalen naar blijven overnachten, dat is goed meegevallen dan :) Mooie wending denk ik!? Betekent dit dat er weer een deur open staat voor je relatie denk je?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Celinie » 15 maart 2020, 10:18

Minosh schreef:
14 maart 2020, 15:28
@josie: ik vrees er wat voor want Ivf wordt ook stopgezet.
Oneee ☹️ Dat is wel balen.. en zeker omdat het niet duidelijk is voor hoelang het gaat zijn ☹️
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten