Bloedverlies na iui

IUI Forum
Plaats reactie
Firdauws
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 juni 2009, 15:18

Bloedverlies na iui

Bericht door Firdauws » 1 oktober 2009, 8:46

Hoi,

ik zit een beetje in de rats. Gisteren mijn 4de inseminatie gehad. Was ietsje pijnlijker dan de vorigen, bij het opstaan al last van mijn eisprong en krampen.
Maar toen ik deze morgen opstond, had ik tamelijk wat bloedverlies, net zoals bij mijn menstruatie en steeds knagende buikpijn. Ik kan pas deze middag mijn gaenycoloog bereiken en bloeding is nog steeds niet gestopt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik ben echt wel ongerust.
Alvast bedankt

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 1 oktober 2009, 9:04

Firdauws,

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Maar is het niet mogelijk dat er wat meer "schade" is aangericht bij de inseminatie, aangezien deze pijnlijker was? Misschien komt het bloedverlies daarvan?

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 1 oktober 2009, 9:23

Ik heb ook al een paar dagen bloedverlies gehad na een IUI. Dat is de baarmoederhals die ze gekwetst hebben. Dus een beetje is wel normaal, ze hadden me daar trouwens voor gewaarschuwd dat ik dat kon hebben. Het ergste wat ik gehad heb is een paar dagen (2 of 3), met één dag bloedverlies zoals een lichte menstruatie, wel donker bloed, bijna bruin.

Als het echt aanhoudt of je vindt dat het veel bloed is, bel dan toch maar even, zo ben je gerust. Ik bedoel, er is volgens mij echt geen reden om je zorgen te maken, maar stel dat ze bijvoorbeeld in het ergste geval een adertje geraakt hebben en het blijft te fel bloeden (verschillende maxi maandverbandjes op een dag), dan kunnen ze daar makkelijk iets aan doen met wat medicatie (om je bloed beter te laten stollen) of een klein ingreepje (maar dan moet je al erg veel bloed verliezen hoor). Maar hoogstwaarschijnlijk is dat allemaal niet nodig en is het morgen al een stuk beter. 8)

De buikpijn kan best ook van de IUI zijn. Ik had na iedere IUI een paar dagen zeurende menstruatiepijn. Dat is je baarmoeder die reageert op de vloeistof waar het sperma inzit. Dat kan helemaal geen kwaad, en heeft ook niets te maken met het bloedverlies. Rusten is de boodschap! En je mag een dafalgan nemen hé.

Succes!!!

Firdauws
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 juni 2009, 15:18

Bericht door Firdauws » 1 oktober 2009, 9:29

bedankt voor jullie snelle antwoord
al ietsje geruster :D
ik ga het nog eventjes afwachten, en als het echt niet verbeterd, zal ik mijn gynae bellen
ik hou jullie wel op de hoogte
liefs

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 1 oktober 2009, 15:05

ik had na elke IUI ook een telkens wat bloedverlies (dat dan nog enkele dagen voortging met bruinverlies). Bij mij was dat door een beschadigde baarmoedermond want ze moesten daar telkens een klemmetje opzetten om in mijn baarmoeder te kunnen geraken.

Wanhopig1
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 februari 2016, 10:39

Re: Bloedverlies na iui

Bericht door Wanhopig1 » 9 februari 2016, 10:47

Hallo
Ik heb een vraag hopelijk kan iemand me helpen. Ik heb zondag mijn 3de iui gehad. De eerste was niets, 2de had ik een miskraam dus nu de 3de. Maar sinds zondag buikkrampen en licht bloedverlies en ook lage rugpijn. das begonnen vlak na de ingreep. Maak mij wat zorgen.
Groeten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten