pregnyl vraag?!

IUI Forum
Plaats reactie
Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

pregnyl vraag?!

Bericht door Emmake » 4 december 2009, 12:03

Hallo, vraagje over pregnyl.
Het is de tweede maal dat ik na een ovulatie pregnyl moet spuiten. Vorige keer had ik vrij snel heeeel pijnlijk borsten. Ditmaal lijk ik er na een week nog geen last van te hebben. Is dit normaal?
Of eerder een slecht teken?

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 4 december 2009, 12:13

bedoel je met slecht: het werkt niet, of eerder in de zin van: allicht niet zwanger?

Ik heb de ene keer van de pregnyl zo precies zwangerschapssymptomen en de andere keer niet. Feit is dat je er zeker niks uit kunt afleiden of je IUI (?)-poging nu gelukt is of niet. Echte zwangerschap geeft die eerste twee weken nog geen tekens! Pregnyl doet alsof!

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 4 december 2009, 22:18

Emmake, dat is bij mij ook heel wisselend, hoor. Ik heb 1 keer ook erg pijnlijke borsten gehad, ik had zelfs de neiging om voortdurend met een sportbeha rond te lopen zodat ze toch maar niet zouden bewegen. Maar ik was niet zwanger. De andere maanden heb ik er veeeeel minder last van gehad. Het lijkt alsof Pregnyl wel altijd symptomen geeft, maar telkens andere. Het geeft absoluut geen indicatie of je zwanger bent of niet. Geduld dus! (zegt diegene die dat zelf niet heeft :wink: )

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 4 december 2009, 23:02

Awel, ik ben blij om dit te lezen :D

Mijn borsten doen hier serieus pijn! Ook al overwogen om met een bh aan te gaan slapen :wink: En ik werd al gefrustreerd om te denken dat, als het niet direkt mag zijn voor ons, dat ik ELKE maand TWEE WEKEN met zo'n pijn zou moeten rondlopen! (en surtout nu het overal zo koud is :roll: aiaiai)

Ik ben dus blij dat er kans in zit dat dit volgende keer anders is :D (en ook dat ik nu op voorhand weet dat dit normaal is, anders was't hier ook paniek :wink: )

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 6 december 2009, 16:38

Wendel schreef:Awel, ik ben blij om dit te lezen :D

Mijn borsten doen hier serieus pijn! Ook al overwogen om met een bh aan te gaan slapen :wink: En ik werd al gefrustreerd om te denken dat, als het niet direkt mag zijn voor ons, dat ik ELKE maand TWEE WEKEN met zo'n pijn zou moeten rondlopen! (en surtout nu het overal zo koud is :roll: aiaiai)

Ik ben dus blij dat er kans in zit dat dit volgende keer anders is :D (en ook dat ik nu op voorhand weet dat dit normaal is, anders was't hier ook paniek :wink: )
Vorige keer kon ik inderdaad ook bijna niet slapen van de zeer, en sliep ik dus idd ook met een BH aan :)
Ditmaal dus bijna nergens last van. soms wat misselijk, mijn borsten zijn wel wat gespannen, maar verder niets ... Ik heb wel degelijk mijn eisprong gevoeld, dus de pregnyl zal zijn werk wel doen.
Nu gewoon weer (veel te lang ...) even afwachten of het 'raak' was ditmaal.
Maar toch, ik voel me er iets minder gerust in ditmaal, omdat ik 'zo weinig' voel. Vorige keer was ik immers zwanger, en voelde ik die symptonen al vrij direct ... aftellen ...

nina de vrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 december 2009, 15:29

Bericht door nina de vrouw » 16 december 2009, 12:17

Hoi, ik heb al drie x Pregnyl gekregen en nooit iets gevoeld. Nina

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 16 december 2009, 16:47

nina de vrouw schreef:Hoi, ik heb al drie x Pregnyl gekregen en nooit iets gevoeld. Nina
Ditmaal wel wat zere borsten, maar verder niets ...
Was helaas ook niet zwanger ditmaal ...

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 16 december 2009, 16:51

Zondag een tweede dosis pregnyl gespoten, 5 dagen na de IUI, 6 dagen na de eerste dosis pregnyl. Zonet pijnlijke borsten gekregen, voor het eerst, echt serieus, precies krampen. Geen gevoelige tepels zoals bij een vorige keer.

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 15 januari 2010, 18:06

Kimzie schreef:Emmake, dat is bij mij ook heel wisselend, hoor. Ik heb 1 keer ook erg pijnlijke borsten gehad, ik had zelfs de neiging om voortdurend met een sportbeha rond te lopen zodat ze toch maar niet zouden bewegen. Maar ik was niet zwanger. De andere maanden heb ik er veeeeel minder last van gehad. Het lijkt alsof Pregnyl wel altijd symptomen geeft, maar telkens andere. Het geeft absoluut geen indicatie of je zwanger bent of niet. Geduld dus! (zegt diegene die dat zelf niet heeft :wink: )
Ook deze maand weer zelfde liedje. Hoewel ik nu iets meer steken heb aan mijn eileiders ...
Weer angstig omdat ik niet meer 'symptonen' heb.
Nog een week. Aftellen dus :shock:

Bamboe95
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 september 2013, 17:03

Bericht door Bamboe95 » 15 september 2013, 17:10

Goedemiddag allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier, misschien kunnen jullie mij een beetje helpen?
Ik heb vorig jaar augustus een BBZ gehad en ben toen geopereerd. 1 eileider is hierbij verloren gegaan. Ze zijn er achter gekomen dat ik het PCOS syndroom heb dus ben ik begonnen met Clomid dit had totaal geen werking na 3 maanden overgegaan op prikken van puregon en pregnyl. Na 7 behandelingen nog geen nieuws. Nu zijn we begonnen met IUI heb vorige week maandag mijn eerste behandeling gehad. Waar ik normaal hele erge zere borsten kreeg van pregnyl (dit spoten ze in het ziekenhuis in een spier in mijn bovenbeen) heb in nu totaal geen last van zere borsten ( heb nu zelf moeten prikken gewoon in mijn buik) wat kan dit beteken en heeft iemand hier dit ook? Maak me toch zorgen over het feit dat ik misschien helemaal geen eisprong heb gehad omdat ik ook geen bijwerkingen heb?of kan het juist zo zijn dat het nu wel werkt en alle andere keren niet?

Graag zou ik wat van jullie vernemen alvast heel erg bedankt!!

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 15 september 2013, 19:38

Hey,

Ik heb nooit last gehad van pregnyl. Heb 5 IUI's achter de rug met telkens clomid en pregnyl. Soms denk ik ook dat er iets niet normaal is met mij :) Mja beter dat dan veel bijwerkingen.

Groetjes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 15 september 2013, 19:54

Na vier pregnyl spuiten kan ik zeggen dat het elke maand anders voelt. De eerste keer misselijl en na vijf dagen gevoelige tepels.. echt pijnlijk.
Tweede keer pas gevoelige tepels na zeven dagen, maar wel van in begin gespannen borsten. De derde keer voelde ik eigenlijk niets buiten wat gespannen of vollere borsten en de vierde keer was het weer gewoon spanning. Het is dus altijd anders.. gewoon wachten is de boodschap... x x

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 15 september 2013, 19:56

Laatst gewijzigd door Vraagtekens op 16 september 2013, 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Bamboe95
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 september 2013, 17:03

Bericht door Bamboe95 » 15 september 2013, 20:45

Dank jullie wel voor jullie reactie

Het is inderdaad wachten wachten en nog eens wachten poehh moeilijk hè

Maar stelt me wel een beetje gerust dat het bij jullie eigenlijk ook alle keren weer anders
Was met pregnyl prikken. Twijfelde aan mezelf
Of ik wel goed geprikt had :?

En is ook zo hiervoor leek het elke keer of je zwanger bent en dan is het helemaal niet zo en nu voel je niks dus fingers crossed haha. Je weet niet zo goed meer wat je lichaam zegt os helemaal in de war....

Bedankt voor jullie berichtje

Liefs bamboe

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten