IUI & KID

IUI Forum
Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: IUI & KID

Bericht door Michelle » 29 juli 2014, 18:34

Zeg dat wel!

We zijn vandaag kleuren gaan kiezen om onze 2 'overige' kamers te schilderen. Dat zijn de twee kamers die als kinderkamer gaan dienen. In augustus beginnen we daaraan, kwestie van wat bezig te zijn, ook als het mislukt is...

Wat jou betreft, je moet eens kijken naar de datum dat jij je aangesloten hebt op het forum... Dat is je geplande bevallingsdatum, gek hé :lol:

x
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: IUI & KID

Bericht door Vraagtekens » 30 juli 2014, 10:27

ooh my god!! idd das freaky hihihihi
wel schattig :)

je hebt gelijk dat je dat doet!!
en derbij het gaat lukken!
kben er heeel zeker van!!
verandering van spijs doet eten :)
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: IUI & KID

Bericht door Michelle » 3 augustus 2014, 10:55

Hey!

Gisteren zwangerschapstest gedaan en die was negatief. NOD is vandaag dus verwachten :twisted:
Jammer! We hadden zoveel hoop!

Hoe ist met je buikje?

x
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Gast14
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 juni 2014, 17:12

Re: IUI & KID

Bericht door Gast14 » 4 augustus 2014, 18:26

Hoi allemaal,

Ik kwam op deze forum terecht en ik moet zeggen, ik ben een hele tijd zoet geweest met alles te lezen en te kunnen volgen... Eerst en vooral wil ik dus ook zeggen dat jullie allemaal enorm sterk zijn, zoveel dingen die jullie al doorstaan hebben, zoveel twijfels, afwachtende uitslagen,... Echt chapeau voor jullie!

Ik ben dus nieuw hier. Om het hele verhaal wat kort te maken.. Mijn man en ik hebben zo'n half jaar geleden te horen gekregen dat mijn man het Syndroom van Klinefelter heeft, dit wil zeggen dat hij dus onvruchtbaar is.. Na al onze onderzoeken waren we ergens wel voorbereid dat het negatief nieuws zou zijn, maar toch blijft het een enorme klap.. Professor gaf onze enkele mogelijkheden waaronder ook donorzaad. Ik had echter iets van, als we samen geen kinderen kunnen krijgen, hoeft het voor mij ook niet. Ik was er helemaal niet voor te vinden, maar toch heel vaak besproken met manlief en uiteindelijk heb ik het toch een kans gegeven om hierover goed na te denken.. Maar ik bleef maar met zoveel vragen zitten, wat ergens ook logisch is. Nu ik wil echt doodgraag een kindje met mijn man. We hebben het er zo vaak over gehad en uiteindelijk heb ik toch ook het besluit genomen om voor donor te gaan. Nu moeten we enkel de beginnende stap zetten en wou even bij jullie informeren naar welk ziekenhuis jullie gaan, de gang van zaken, de kostprijs eventueel,.. Ik wil namelijk graag op alles goed voorbereid zijn.. :oops:

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes!

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: IUI & KID

Bericht door Michelle » 4 augustus 2014, 18:54

Hallo,

Welkom hier! Het moet inderdaad geen makkelijke beslissing geweest zijn om voor een donor te gaan. Maar als jullie er allebei achter staan komt het wel goed! Sowieso is jouw man de papa van jullie kindje als hij het opvoedt. Wij zitten zowat in dezelfde situatie aangezien wij een lesbisch koppel zijn, alleen hadden wij geen andere keus dan een donor natuurlijk.

Wij zijn via vrienden in het UZ Gent beland en zijn daar behoorlijk tevreden. Je kan ook naar Brugge, Jan Palfijn, Sint Lucas, ... (je moet maar eens rondkijken bij de verschillende topics voor bij welke ziekenhuizen je terecht kunt). Makkelijkst is een dat bij je in de buurt is (bij je thuis of werk) aangezien je waarschijnlijk soms eens even zal weg moeten om geïnsemineerd te worden (dat is niet altijd op het beste moment..). Je kan hiervoor ook ten rade gaan bij je gynaecoloog.

Wat de kostprijs betreft zijn IUI's (gewone inseminaties) onbeperkt terugbetaald door je ziekenfonds. Natuurlijk word je in het ziekenhuis zo begeleid dat je geen 20 IUIs ondergaat zonder enig succes. Elke ziekenhuis heeft zowat een 'parcours' in gedachte dat naargelang de patiënt bepaald wordt. Als jullie IVF wordt aangeraden is het zo dat er 6 door het ziekenfonds worden terugbetaald in België.

Wat het verloop betreft zei ik al dat het varieert van centrum tot centrum en van koppel tot koppel. Bij ons ging het als volgt: Afspraak gemaakt met vrouwenkliniek Gent (in UZ), een maand later mochten we gaan voor een gesprek met een psychologe en medisch onderzoek bij de arts(vragenlijst + inwendige echo). Het gesprek met de psycho valt reuze mee. In sommige ziekenhuizen is dit niet verplicht. Later hoor je dan of ze jullie op de algemene vergadering hebben 'goedgekeurd'. Ze keuren zelden mensen af. Bij de arts werd de vragenlijst overlopen om te achterhalen of er eventueel vruchtbaarheidsproblemen kunnen zijn bij de vrouw, kans op miskramen, regelmatige cyclus, enz. Kort: alles om te weten of je met natuurlijke cyclussen zal 'werken' of je misschien hormonale stimulatie nodig hebt (leggen ze allemaal wel uit). In sommige ziekenhuizen voeren ze nog extra onderzoeken uit zoals een HSG. Dat dient om er zeker van te zijn dat de eileiders doorgankelijk zijn. Niet zo leuk, maar toch beter om dit te weten. Wij hebben het achteraf dan toch moeten laten uitvoeren omdat we niet zwanger werden.

Na onze eerste afspraak en goedkeuring was het wachten op de tweede afspraak in april. Daar werd ons uitgelegd dat we met digitale ovulatietesten moesten werken om de eisprong op te sporen, hoe het ziekenhuis contacteren in dat geval, enz. (de praktische zaken dus). De eerstvolgende cyclus konden we starten met IUIs.

Ziezo, hopelijk heb ik je hiermee wat kunnen helpen. Ik weet dat het veel en overdonderend is, maar je zal zien dat - eens jullie vertrokken zijn- jullie er meteen inrollen en mee zijn met alle medische termen en alles wat erbij hoort. Kom gerust naar het forum met al je vragen, bedenkingen enz. !!

Groetjes,
Michelle
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: IUI & KID

Bericht door Michelle » 4 augustus 2014, 19:00

Ik vergat nog de prijs van het donorzaad te vermelden!
In het UZ Gent kun je kiezen voor 3 of 6 stalen. 3 stalen kosten 500 euro en voor 6 is het 1000 euro.
Daarbij zitten ook administratieve kosten.
Dit is niet terugbetaald.
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Gast14
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 juni 2014, 17:12

Re: IUI & KID

Bericht door Gast14 » 5 augustus 2014, 11:43

Dag Michelle,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben er al heel wat wijzer uit geworden. Het was inderdaad geen makkelijke beslissing, maar we staan er allebei achter en het is inderdaad zo, mijn man zal sowieso de vader zijn van ons kindje. Hij zal het opvoeden, de waarden, normen en karaktereigenschappen enz.. allemaal meegeven. Zit nu wel soms nog met de vraag, wat me de familie.. zullen we het vertellen of zwijgen we er gewoon verder over? Het is namelijk iets waar je niet mee te koop loopt natuurlijk. Onze ouders weten wel dat hij het Syndroom van Klinefelter heeft, maar we hebben ook gezegd dat we nog een (zeer kleine) kans hebben met TESE. Maar dit wil mijn man absoluut niet. Hij wil meteen voor een donor gaan omdat we van de professor maar 10% kans hebben gekregen dat er iets gevonden zal worden en dan is de vraag of het nog een goede zaadcel is natuurlijk... Maar nu vragen we ons af wat we er het beste mee doen, vertellen of niet? En wat met het kindje, zullen we het daar tegen vertellen als het oud genoeg is? Geen idee en zijn toch nog wel vragen die rondspoken in m'n hoofd... Bij jullie is dat natuurlijk helemaal anders, dus ik snap je volledig dat je me hier niet mee kan helpen misschien. Maar elkaars mening geven kan ook wel ophelderend zijn, dan bekijk je soms toch dingen even langs een andere kant vind ik..

Wij zijn tot hier toe alleen nog maar naar Gasthuisberg geweest in Leuven. Daar hebben ze ook verteld dat de verdere procedure ook via daar kan verlopen met samenwerking met ons ziekenhuis waar men gynaecoloog zit. Ik heb daar ook reeds een HSG onderzoek gehad, inderdaad geen prettig onderzoek.. Maar we zouden dus best eerst terug een afspraak maken bij men gynaecoloog en informeren hoe en wat er nu allemaal kan/gaat gebeuren. Want dat lijkt inderdaad in elk ziekenhuis wel anders te gaan. En dat het ziekenfonds hierin tussen kwam, dat wist ik niet. Ik heb altijd maar gelezen dat niets daarvan werd terugbetaald door het ziekenfonds. Donorzaad dat wist ik dat het niet werd terugbetaald. Ergens natuurlijk een hele goede zaak want het kost ook wel wat allemaal he. Maar als je er zoiets moois voor in de plaats krijgt, is het echt wel de moeite waard allemaal ! :)

Ik las ook dat jullie ook al enige tijd bezig zijn, meer dan een jaar? Moet zeer zenuwslopend zijn denk ik, zowel fysiek als psychisch. Maar nu hadden jullie een pauze? Of zijn jullie er al terug mee begonnen? Ik hoop echt met je mee dat het eindelijk eens positief nieuws mag zijn! Doet elke keer ontzettend veel pijn als je zo'n nieuws krijgt, en tegelijkertijd krijg je familie en vrienden over de vloer die komen vertellen dat ze in blijde verwachting zijn, dat doet serieus pijn hé? Ookal ben je wel blij voor hen, het geeft je zo'n dubbel gevoel. Ik ken het jammer genoeg maar al te goed.. Maar zeker de moed niet opgeven, ookal is dat vaak heel erg moeilijk denk ik, het komt zeker wel goed !!

Groetjes. x

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: IUI & KID

Bericht door Michelle » 5 augustus 2014, 22:41

Hey,

Wij kunnen inderdaad moeilijk liegen over het donorschap. Of jullie het zullen vertellen aan jullie omgeving en jullie kindje kiezen jullie natuurlijk zelf. Er zullen aan elke beslissing voor -en nadelen zijn. Mocht ik in jullie situatie zijn zou ik het vertellen aan mijn (naaste) omgeving en zeker aan mijn kind. Eerlijk zijn lijkt mij de beste oplossing. Zo vermijd je volgens mij pijnlijke situaties. Neem nu op een familiefeest iemand die zegt: 'die ogen heeft hij toch echt van zijn vader' Dit kan voor jullie hard aankomen. Ook het kind later zal het volgens mij meer appreciëren dat jullie eerlijk zijn. Ik denk dat alles op een bepaald moment toch uitkomt. Jullie situatie is ook heel duidelijk en eerlijk uit te leggen vind ik.
Wist je dat er zo'n boekjes bestaan voor kinderen die gemaakt zijn met donorzaad? Je vind meer op deze link http://www.mvscreations.nl/een-wereldwo ... e-kid.html Hiermee kun je op hun niveau uitleggen hoe of wat. Wij hebben alvast de ma-ma versie in huis gehaald.

En ja, wij zijn inderdaad al lang bezig. In januari 2013 met alles gestart en anderhalf jaar later nog altijd afwachten. Wij hebben 10 IUI pogingen gehad, 1 operatie en ondertussen net met onze 2e donor begonnen. We hebben inderdaad ook een aantal pauzes moeten inlassen als ons zaad op was, bij de operatie en bij de overschakeling naar de nieuwe donor. Het is waar dat het zwaar is en dat je soms vergeet waar je het allemaal voor doet. Het moeilijkste zijn de ontgoochelingen en het geregel op het werk. Ook op vlak van intimiteit is het vaak niet simpel. Het geluk in heel het verhaal is dat je, als sterk koppel, er wel geraakt. Zeker als je elkaar ruimte geeft om er op je eigen manier mee om te gaan. Het klinkt cliché, maar wij zijn wel dichter naar elkaar toegegroeid. De huidige stand van zaken is een beetje anders aan het uitdraaien dan dat ik oorspronkelijk had laten weten in mijn vorige post. We hadden dus een negatieve test 2 dagen voor NOD (uitgerekende menstruatie). Ondertussen al 3 dagen overtijd. Dus misschien te vroeg getest en alsnog zwanger? Wij zitten dus volop in de gekende stressboot... Maar er is nog hoop! En hoop doet leven hé :wink:

Liefs!
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: IUI & KID

Bericht door Vraagtekens » 6 augustus 2014, 9:30

hey schatkes

sorry kwas ff ni bereikbaar :)

michelle!! oow oow overtijd.. ja kon iets te vroeg geweest zijn he!! twee dagen voor NOD testen!!
tss!!!
normaal testen jullie nooit!! wacht dan op zijn minst op NOD he!
ik hoop alsnog op positief nieuws!! echt waar.. is jullie zo gegund.

Lieve Gast..
Als je mij een PB stuurt zal ik jou ons verhaal ook eens doen.
Mijn man is ook onvruchtbaar en ik ben momenteel 38.5 weken zwanger van ons donorbeebje..
ik wil je alles vertellen hoe wij het doorstaan hebben ik heb alles in een word document bijgehouden
al mijn gevoelens emoties en teleurstellingen maar ook mijn geluk!
knuffie
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Elle10
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:32

Re: IUI & KID

Bericht door Elle10 » 6 augustus 2014, 10:32

Gast14,

ik heb je ons verhaal ook in pb doorgestuurd.
Hopelijk heb je er iets aan.

En als je vragen hebt, vuur maar los!
Het is erg interessant om uit de info van ervaringsdeskundigen te leren!

Groeten,
Elle10

mama van twee zoontjes via KID (2011-2013) - CRG Jette

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: IUI & KID

Bericht door Michelle » 6 augustus 2014, 12:10

Vraagtekens schreef:hey schatkes

sorry kwas ff ni bereikbaar :)

michelle!! oow oow overtijd.. ja kon iets te vroeg geweest zijn he!! twee dagen voor NOD testen!!
tss!!!
normaal testen jullie nooit!! wacht dan op zijn minst op NOD he!
ik hoop alsnog op positief nieuws!! echt waar.. is jullie zo gegund.

Lieve Gast..
Als je mij een PB stuurt zal ik jou ons verhaal ook eens doen.
Mijn man is ook onvruchtbaar en ik ben momenteel 38.5 weken zwanger van ons donorbeebje..
ik wil je alles vertellen hoe wij het doorstaan hebben ik heb alles in een word document bijgehouden
al mijn gevoelens emoties en teleurstellingen maar ook mijn geluk!
knuffie
Héhé Vraagtekens, inderdaad, normaal testen wij nooit op voorhand. Maar we voelden ons zo zeker en ongeduldig. En dat is dus nog niet veranderd met ondertussen 3,5 dagen overtijd. Zondag, op 1 week na NOD testen we opnieuw.
Slecht voor mijn hart ze zo'n dagen!

Heb al veel aan je gedacht! x
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: IUI & KID

Bericht door Valaki » 6 augustus 2014, 12:45

Hé Michelle, misschien dat het me ontgaan is, maar waarom hebben jullie zo veel pogingen met dezelfde donor gehad dan?
Ik dacht dat het normaal was dat er om de pakweg 4 pogingen al van donor gewisseld werd?
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Gast14
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 juni 2014, 17:12

Re: IUI & KID

Bericht door Gast14 » 6 augustus 2014, 13:11

Michelle,

Bedankt voor de link die je me gaf, dit kan zeker wel handig zijn!
Jullie hebben zo te horen samen al een hele weg afgelegd. Ik kan het goed geloven dat jullie nu dichter naar elkaar zijn toegegroeid. Als je zoiets kan doorstaan, dan mag je toch wel trots melden dat jullie een zeer sterk koppel zijn, net zoals alle anderen hier. Het heeft lang geduurd, maar nu is er toch eindelijk een lichtpuntje aan het einde van jullie tunnel hé?! Ik hoop echt heel erg hard met jullie mee en hou ons op de hoogte aub! ;)

Elle10,
Bedankt voor je pb.
Ondertussen heb je ookal een pb terug van mij.
Het doet me eigenlijk een 'plezier' om zoveel ervaringen te ontvangen van mensen die in soortgelijke situatie zitten.

Vraagtekens,
Ik ga je zeker een berichtje sturen, des te meer ervaringen van andere, des te meer kan je hiervan leren. Dankjewel alvast!!

Groetjes

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: IUI & KID

Bericht door Michelle » 6 augustus 2014, 13:36

Valaki schreef:Hé Michelle, misschien dat het me ontgaan is, maar waarom hebben jullie zo veel pogingen met dezelfde donor gehad dan?
Ik dacht dat het normaal was dat er om de pakweg 4 pogingen al van donor gewisseld werd?
Hoi Valaki,

Wij hebben inderdaad veel pogingen met 1 donor gehad. Na 6 moesten we eigenlijk al veranderen. Maar ondertussen hadden wij al 3 stalen besteld die op mijn naam stonden om dat ik binnen een paar jaar ook een kindje wil dragen van dezelfde donor. Ze hadden ons gezegd tijdig te bestellen zodat de donorquota zeker nog niet bereikt zouden zijn. Achteraf gezien is dat eigenlijk een slechte beslissing geweest, maarja... Nu te laat. We vonden het ook zonde om 3 stalen 'in de vuilbak' te gooien. Kost toch 500€ hé...

Hoe is het met jullie?
x
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: IUI & KID

Bericht door Vraagtekens » 7 augustus 2014, 10:34

en michelle?????
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten