IUI & KID

IUI Forum
Plaats reactie
sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

IUI & KID

Bericht door sahra » 7 december 2009, 13:37

Hallo,
ik dacht dat het een goed idee was om een nieuw forum te starten voor koppels die enkel zwanger kunnen worden via donorzaad en al bezig zijn, van start willen gaan, twijfelen of zwanger zijn via KID.

Ik zal de spits afbijten:
Wij zijn door gezondheidsproblemen van mijn man na 2 jaar 'verwerken', 'testen', 'nadenken over de toekomst en of we beroep willen doen op donorzaad' in september gestart met KID. We hebben ondertussen 3 pogingen achter de rug.
Hoewel we met enorm veel moed zijn gestart, ervaren we de behandeling nu na 3 mislukte pogingen allebei als zwaar, lastig, hoopgevend afgewisseld met zware teleurstellingen.
Toch is de kans er en moeten we gewoon een beetje geduldig zijn!

Tam
Berichten: 190
Lid geworden op: 3 januari 2009, 20:06

Bericht door Tam » 11 december 2009, 21:20

hey sahra,

je kent mij al wat alsook ons verhaal dus ik kom mij hier ook aanmelden :D

Waar zitten de anderen? Het kan toch niet dat we met ons tweetjes zijn?

grtjs

Tam
Berichten: 190
Lid geworden op: 3 januari 2009, 20:06

Bericht door Tam » 16 december 2009, 21:15

we zijn denk ik de enigsten....

sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

Bericht door sahra » 16 december 2009, 22:23

Het kan niet dat wij de enigste 'speciallekes' zijn, toch? :shock:

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 16 december 2009, 22:42

Ma nee gijle, tuurlijk dat gijle niet de enigsten zijt!

Jullie idee van een apart forumke is zeker leuk, alleen probeer ik de laatste week niet teveel rond te neuzen op het forum, want dan bijten mijn hersenen zich vast in slaagpercentages, rampscenario's en moet het heel de tijd nieuwe ferti-info krijgen om het te verzadigen en krijg ik het voor niets anders meer aan het werk (= ik ben er wat veel mee bezig :? ).

Maaaaar... hier ben ik dan.

Korte voorstelling (de uitgebreide versie is te vinden in het wachten-op-het-wachten-clubje)
Begin van de zomer het verdikt te horen gekregen van azoöspermie (ik moet jullie niet vertellen hoe dat voelt zeker ) :shock:
Na de zomer TESE: negatief
Na 3 maanden 'procederen' is ons dossier goedgekeurd.
In maart kunnen we waarschijnlijk beginnen met inseminaties.
Ha ja, wij gaan in GHB (Leuven).

Ik denk dat de volgende maanden wachttijd nog gaan meevallen: kerst en nieuw (even niet werken en tijd voor mezelf), in jan nog een weekje verlof en voor ik het weet is het maart.

Meiden, veel succes met jullie pogingen!!!

Liefs,

Repelsteeltje

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 18 december 2009, 19:06

Oke, bij deze kunnen we gaan kaarten!

Ik sluit me ook aan bij het IUI en KID clubje. Ons verhaal staat ook al wel ergens geschreven, maar kort samengevat: In de zomer hebben ze gezien dat mijn man azoospermie heeft. De TESE in oktober is jammer genoeg negatief uitgedraaid, geen zaadcelletjes gevonden ... Ondertussen hebben we beslist om voor KID te gaan, en zijn we goedgekeurd. Na wat onderzoeken en een intakegesprek dat in februari zal volgen, kunnen we hopelijk met KID beginnen, dus dat zal waarschijnlijk ook maart worden. Voila, dat is in een notendop ons verhaal, maar hierachter liggen wel een hoop teleurstellingen, verdriet, en vooral veel onzekerheid en wachten ...

Op deze moment ben ik wel vrij hoopvol, omdat we eindelijk een datum hebben om te beginnen, en een donor waardoor we niet zo lang op de wachtlijst moeten staan. Misschien is er in 2010 dan eindelijk een kans op een kindje? Maar ook de onzekerheid blijft nog. Zal het wel lukken met IUI? Alles lijkt bij mij voorlopig in orde, maar nog niet alle onderzoeken zijn gedaan. Wie gaan ze als donor kiezen? Wat gaat ons kindje er later van zeggen? Heeeel veel vragen nog. Maar we zijn sinds het begin dat we probeerden om zwanger te geraken toch al veel stappen verder, en ik hoop dat ik hier, samen met jullie allemaal, volgend jaar eindelijk kan aankondigen dat we een kindje verwachten! Hopelijk wordt dit een actief clubje!

En dan ga ik nu het verlof inzetten :D

sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

Bericht door sahra » 19 december 2009, 14:14

Woehoe, met 4-5 kunnen we ons al een beetje 'normaler' voelen hé Tam?

Heb vandaag inseminatie 4 gehad. Door het HSG onderzoek vorige week, is mijn kans in deze cyclus ietsiepietsie verhoogd. Dat vertelde de arts me vandaag. Fingers crossed!

Tam, hoe zit het met de follikelmetingen?

Beesje en Repelsteeltje: veel wachtgeduld allebei en hou ons op de hoogte via IUI clubje over jullie ervaringen!

Tam
Berichten: 190
Lid geworden op: 3 januari 2009, 20:06

Bericht door Tam » 19 december 2009, 17:16

Toen waren we al met 4!! :D

Beesje en Repelsteeltje: succes!! De vragen zijn zo herkenbaar (jammergenoeg) ... alsook de verhalen ...

Vandaag follikelmeting gehad en wss zal het eentje van de linkerkant zijn maar nogalijd maar 10 mm en mijn slijmvlies is 5mm dus dat is goed nu moet mijn follikel nog wat doorgroeien ... maandag moet ik terug gaan voor een bloedafname zonderecho en dan zien we wel. ik vermoed dat de inseminatie voor volgend weekend zal zijn...

Sahra: ik duim dat de 4de keer voor ons de goeie keer mag zijn!! Jij weet dan meer met nieuwjaar? Ik duim!!

grtjs en prettig weekend,
Tam

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 21 december 2009, 17:51

Hoi ladies,

Ja, met z'n vieren kunnen we kaarten!
Waar zijn jullie in behandeling?

Nemen jullie hormonen tijdens de cyclus?
Bij mij zal het zowiezo moeten want ik heb PCO. Na mijn ellenlange cyclus van 86 dagen ben ik naar het ziekenhuis gestapt: daar bleken mijn hormoontjes niet het enige probleem te zijn...
Ik heb me eigenlijk helemaal neergelegd bij het hele KID gebeuren. Het gaat gewoon ons kindje zijn en al de rest is niet belangrijk :!: :lol:
Hier dus geen vragen over de donor, de reactie van ons kindje, de toekomst...
En bovenal, ik durf erg hoopvol naar de toekomst te kijken!
Op de moeilijke momenten, heb ik het vooral moeilijk met het feit dat we er zoveel voor moeten doen (maar dat geld ook voor onze IVFende lotgenootjes enzo).

Nu nog wat rusten in de zetel (herstellen van de laparoscopie)

Liefs,

Repelsteeltje

Tam
Berichten: 190
Lid geworden op: 3 januari 2009, 20:06

Bericht door Tam » 21 december 2009, 19:17

hey repelsteeltje,

ik kijk er ook naar uit samen met mijn man (die nog meer staat te springen dan ik ooit had kunnen denken) om ons kindje in onze armen te houden ... maar de vragen zijn er soms wel hoor. Maar samen staan we sterk en anders dan kom ik hier even langs met mijn vragen hé :wink:

ik heb 3 natuurlijke pogingen achter de rug (zonder hormonen) en deze poging de 4de dus moet ik starten met utrogestan vanaf de dag van de KID omdat mijn eisprong laat in mijn cyclus is en mijn regels tss de 8 en de 10 dagen na de KID starten vandaar.

Ik heb wel nog geen kijkoperatie of laparoscopie gehad...

Ahja wij zijn in behandeling in Jette. morgen terug voor echo en bloedafname.

grtjs

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 31 december 2009, 12:13

KID-ers,

Een fantastisch 2010 toegewenst!

2009 was voor velen onder ons een rot jaar. Ik hoop dat 2010 dat ruimschoots zal goed maken!


Ik ga zo blij zijn om 24u, hop, weg met 2009!

2010 wordt ons jaar!

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 5 januari 2010, 10:01

Jullie ook een super 2010 gewenst!

Sahra en Tam, weten jullie ondertussen al iets meer van jullie laatste poging? Ik duim voor een eerste KID-zwangerschap in 2010!!

Hier alweer wat twijfel. Wij gaan in LUFC en ze zijn hier absoluut niet duidelijk over hun criteria. Op zich weet je nooit wat het wordt, maar waarom kan er nu niet eens duidelijk gezegd worden waar ze nu rekening mee houden en waarmee niet? De ene zegt zus, de andere zo ... Nu kijken ze blijkbaar weer enkel naar bloedgroep en cytomegalovirus, en dan eventueel haarkleur en kleur ogen. Maar die 2 laatste is maar als ze de luxe hebben dat er meerdere zijn. Pff, ik weet gewoon graag waar we aan toen zijn.

Hoe dikwijls moeten jullie naar je gynaecoloog voor de inseminatie? Wij hebben in februari het intakegesprek en dan zullen we meer details weten over onze behandeling. Hopelijk kunnen we in maart starten! Alweer 9 maanden na de vaststelling azoospermie ... Duurt toch lang vind ik! Maar we zijn bijna februari, hoihoi!

Hoe gaat het voor de rest met jullie?

sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

Bericht door sahra » 8 januari 2010, 10:40

Dag Beesje,
ik ben voor de 2de keer na elkaar effe zwanger geweest, maar is misgelopen (slechte innesteling of zoiets). Zeker de laatste keer was het zwaar voor me, maar we moeten vooruit hé.

Da's raar dat ze zo onduidelijk zijn, bij ons was dat helemaal duidelijk gecommuniceerd. Ze kunnen waarschijnijk niet duidelijk communiceren omdat ze geen genoeg donors hebben om jullie de kenmrken te laten kiezen.

Ik moet per maand 2-3 keer naar de fertiliteitsarts. Ongeveer 2 keer voor follikelmetingen en 1 keer voor inseminatie. De eerste keer dat we en poging ondergingen was zalig, want we waren zo naif en vol vertrouwen. Ondertussen word ik binnenkort voor de 5de keer geïnsemineerd en ik moet mezelf aanporren om toch nog een beetje hoop te hebben. Ik vind de behandelingen zwaar, zowel fysiek als psychisch. Het zet je leven quasi on hold en heeft een invloed op je relatie (nog altijd, alsof onvruchtbaarheid als factor al niet genoeg zwaar is voor een relatie).

Beesje, Repelsteeltje, succes hé!

Laten we alvast alle kaarsjes branden voor mooie vorderingen in de zwangerschap van Tam.

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 8 januari 2010, 18:30

Hey Tam, heb net het goede nieuws gelezen. Een DIKKE proficiat!! Letterlijk :) Supersuper! Ik duim superhard mee dat alles perfect verloopt en dat je in september jullie gezonde kleintje kan verwelkomen! Go ta-am, go Ta-am! Ik zal ook eens direct mijn kaarsjes aansteken se!

Hey Sahra, jammer dat het bij jullie al twee keer is misgelopen ... Kan me inbeelden wat een opdoffer dit is. Ergens hoop ik ook nog naief op de eerste keer prijs, maar na al de tegenslagen die we al gehad hebben, wil ik het niet meer hopen. Nu denk ik al, daar zal ook wel zeer vanalles misgaan, je zal het zien. Moeilijk om altijd positief te blijven he. Ik hoop in ieder geval voor jullie dat het de volgende keer allemaal lukt! Ik heb drie grote kaarsen, dus heb er nog eentje over voor jou :)

Valt nog wel mee het aantal keer dat je naar daar moet. Ik had ergens iets van vier keer gelezen voor de inseminatie.

Oooohh, februari duurt nog zolang!! :)

Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 9 januari 2010, 11:33

Hey ladies,

't Sneeuwt hier behoorlijk, dus ook ik kom nog wat lezen op de DVO-site en ontdek dat er een nieuw groepje opgericht werd. Ik wil me hier graag bijvoegen.

Ons verhaal loopt gelijk met dat van Repelsteeltje en Beesje... azoospermia, negatieve TESE,...

Zoals al eerder gezegd door Repelsteeltje: vorig jaar was echt een rot jaar. Het kon voor ons ook niet snel genoeg voorbij zijn, dus speelden we een beetje vals. We bezochten vrienden in Kreta en vierden de overgang naar 2010 daar... 1 uurtje voor onze tijdszone, toch weer een uurtje gewonnen ;-)

Wij zijn ook in behandeling in UZ Leuven en hebben woensdag nog een afspraak bij de gyn, vrijdag ons intakegesprek. Ik hoop dan mijn volgende cyclus te kunnen starten.

Kaarsjes heb ik hier ook genoeg, dus laat me tijdig weten wanneer ik eentje EXTRA moet aansteken. 'k heb zelfs al dikwijls gedacht om onze huwelijkskaars aan te steken. Maar 'k vind ze dan weer te mooi om zo snel te laten opbranden.

'k Wens jullie allemaal een 2010 vol hoopvolle momenten en veel strekte voor de komende behandelingen.

Warme groeten, hamster

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten