De wanhoop nabij!

IUI Forum
vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

De wanhoop nabij!

Bericht door vaantje » 8 juni 2010, 20:36

Wat is het toch een rollercoaster die behandelingen !
Momenteel zit ik er erg doorheen.
Mede door het feit dat de IUI niet echt willen lukken.
Weet nog goed dat ik hier kwam en de eerste IUI achter mijn naam kon zetten.
En dat je de mensen zag bij wie hogere cijfers stond.
In de hoop dat dat toch nooit zo bij mij zou komen.
Nu staat er een 5 achter.
Maandag al de laparoscopie.
En nu de angst of er iets uit gaat komen.
Wat het zwanger worden nog moeilijker maakt,
of misschien zelf onmogelijk.
Kan me geen leven zonder kinderen voorstellen.
Maar ben er wel als de dood voor.
Sorry voor mijn klaagzang, maar moet het gewoon
even van mij afschrijven.

Liefs Vaantje

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 8 juni 2010, 21:27

lieve vaantje,

het is idd moeilijk he, elke keer weer die teleurstelling, en niet weten of en wanneer het eens resultaat zal opleveren.. Ik begrijp je helemaal (al staat er bij mij 'nog maar' een 4 bij de IUI)
Je denkt echt dat je zelf nooit zo veel behandelingen zal nodig hebben. ik vind het soms nog steeds onwerkelijk, dan denk ik: 'gebeurt dat nu echt? maken wij dit echt mee?' Dan zou je willen ontwaken van een nare droom..
Ik geef je een dikke, meelevende knuffel en nog een beetje moed en hoop (te veel vind ik zelf ook niet interessant).. Als je nog wil 'praten', hou je niet in he!! we zijn er juist om elkaar te steunen!

veel succes met de operatie en al je gevoelens,
liefs

vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

Bericht door vaantje » 8 juni 2010, 22:11

Dank je wel Rainbow.

Onwerkelijk, dat is inderdaad het goede woord.
Het was een droom in het begin.
Nu begint het eerder een nachtmerrie te worden.
Weet je, heb jij ook dat je teleurgesteld raakt in je
eigen lichaam.
Soms denk ik, ik kan niet eens een kindje krijgen.
Daarvoor zijn we gemaakt denk ik dan.
Maar ja, dagen erna weet ik ook wel weer dat het niet zo is.
En dat het een kwestie van geluk hebben is. of zoiets.

Liefs vaantje en nogmaals bedankt!

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 8 juni 2010, 22:32

hey

no problem!
ja ik ken dat gevoel ook!!ik voel me soms mislukt als vrouw,het is het meest natuurlijke en bij mij/ons lukt dat niet.. rottig he. en de confrontatie met zwangeren of baby's went nooit, vind ik. elke keer steekt het weer, zij kunnen het wèl. hun leven gaat verder zoals ze het willen, dat van ons blijft staan..
ivm die droom, ik durf al niet meer dromen over een boeleke en wat je allemaal samen zou doen. wat verlang ik naar de dag dat ik wèl weer mag dromen..

Ik heb momenteel zo schrik, moet morgen testen, en ik wil zo géén negatieve test,niet wéér. loop er echt al 'ambetant' van.

take care en tot de volgende :wink:
knuffel

vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

Bericht door vaantje » 8 juni 2010, 22:39

Zal voor je duimen!!

Succes morgen en hopelijk kan je wat slapen!

Liefs

aardebeitje
Berichten: 254
Lid geworden op: 3 februari 2010, 15:28

Bericht door aardebeitje » 9 juni 2010, 13:27

Vaantje,

Dikke knuffel meid! Ik begrijp héél goed hoe je nu voelt!
Je hebt je eigen leven precies niet meer onder controle hé met al de onderzoeken, hormonen, FM,...!
Het is inderdaad echt een rollercoaster van gevoelens waar we inzitten, ik voel me net als u echt teleurgesteld in mijn eigen lichaam, voel me gefaald als vrouw.
Na al die jaren proberen zwanger worden zit de schrik erin om nooit een kindje te kunnen hebben, heb er al de hele week nachtmerries over.

Ik zal duimen voor je maandag, hoop dat er niets speciaals uit je laprascopie zal komen. Ik hoop dat je je snel wat beter mag voelen meid!
Ik wens je erg veel moed, hoop en sterkte samen met je ventje! En je klaagt niet hé meid, we zijn er om elkaar te steunen, dus kom gerust je hartje luchten!

Veel liefs,

aardbeitje!

Quirina
Berichten: 402
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:47

Bericht door Quirina » 9 juni 2010, 16:59

Ook hier eentje dat er onderdoor zit.
Nooit gedacht dat ik zolang in het IUI-clubje zou zitten.
Ik dacht eerder van "och, ze vinden niets, dus ik ga hier hoogstens 2x een IUI moeten laten doen". Ondertussen zitten we op het einde van 4... nog 3 te gaan en dan overstappen naar IVF...

Ik vraag me ook uren af waarom mijn lichaam me in de steek laat? Waarom een eitje en een zaadje niet tot een baby'tje leiden? Is er dan zoiets fundamenteels fout tussen ons? Zijn we niet compatibel? En nog zoveel vragen meer...

Het verdriet en de wanhoop worden inderdaad elke keer groter... hoe meer IUI's er op de teller staan hoe erger het wordt! Je zou denken dat je eraan gewend geraakt, maar het tegendeel is waar.

Iedereen die ons probleem kent zegt "je geen zorgen maken, er komt zeker wel een kindje". Als iemand mij dat nu eens zwart op wit kon geven... maar dat kan niemand.

Al sinds ik kind ben, weet ik dat ik later kinderen wil en ons lukt het dan niet.
Ik zie dat er in mijn (gelukkig iets verdere omgeving) meisjes zomaar door één keer onveilig gevreeën te hebben zwanger worden. Hun leven is daar dan totaal niet op afgestemd en ze denken alleen maar in termen van romantiek over een baby. Terwijl je een kindje toch een stabiel leven moet kunnen bieden. Wij die dat dan kunnen, wordt ons dat dan (voorlopig nog) niet gegund.

Take care meiden!

Quirina

muisinie
Berichten: 722
Lid geworden op: 6 april 2010, 20:52

Bericht door muisinie » 9 juni 2010, 17:22

hoi meiden,

ik denk er ook soms zo over hoor.
Dan zie je op straat die jonge tienermoeders lopen, waarbij de oma soms nog moet inspringen omdat die meisjes nog naar school meoten gaan.
OF van die marginale moeders die mijn leeftijd zijn en daar zo met 4 gastjes rond hun nek bengelen.
Dan heb ik zoiets van: Ik zou zo'n goeie mama zijn en ik zou al een gat in de lucht springen met ééntje op mijn arm. Waarom lukt het bij hen gelijk niks (of zelfs ongewild) en wij die er zoo naar uitkijken en het alles kunnen geven wat ze nodig hebben lukt het niet???
AL die vragen ...

maar dan probeer ik me te herpakken door te denken dat zij misschien op andere vlakken minder geluk hebben. Zij hebben misschien niet zo'n lief ventje en een goeie relatie, een slechte gezondheid, veel miserie financieel, ... allemaal dingen waar ik géén last mee heb.

Kunnen alleen maar hopen dat het ooit aan ons is hé!!!!

dikke knuffel voor jullie allemaal !!!!

NB. Nemen jullie ook vitamine E, naast het foliumzuur?
Ik hoorde dat E de vruchtbaarheidsvitamine is.

groetjes muis

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 9 juni 2010, 19:18

hey

mag ik me aansluiten bij het ongelukkige-vrouwen-clubje?
kan me ook zo opwinden over die marginale ouders die dan idd meestal veel kinderen hebben en er waarschijnlijk niet eens goed voor zorgen..Dat steekt dubbel zo hard he.
Zullen wij wel blijven hopen dat we misschien toch ooit eens één kindje kunnen krijgen :cry:

dus vaantje, bij mij komt er ook een 5 na IUI :(

en quirina: ook jouw gevoelens heb ik al vaak gehad.. waarom lukt het niet?waarom kan ik mijn eigen lichaam niet vertrouwen? heb ik dit nu echt verdiend?

en om helemaal te klagen(muisje :wink: ):
wij hebben ook al veel financiële onzekerheid gehad (nu weet mijn ventje als zelfstandige ook weer niet wanneer hij weer aan de slag zal kunnen door een leverancier die ermee stopt)terwijl we er eindelijk een beetje 'doorkwamen' (want hij heeft zich al blauw betaald aan belastingen en sociale zekerheid.één van de redenenn waarom hij zo lang wou wachten met een kindje, en ik moet maar geduld blijven hebben :x ) ik die dringend een vaste job nodig heb- ben wel heel blij met de tijdelijke job nu, maar door mijn vroegere zelfstandigheid ben ik mijn 9 jaar anciënniteit kwijt..Ik vind dat we dus dringend eens echt goed nieuws mogen krijgen(dat blijft)!!

zo, heb ik het ook weer eens van me afgeschreven.

ik stel een groepsknuffel voor met al de mensen hier die zich momenteel slecht voelen..
en misschien moeten we toch eens kijken om bv in juli eens af te spreken?

vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

Bericht door vaantje » 9 juni 2010, 21:57

Ontzettend bedankt allemaal..
Zo zie ik dat ik niet de enige ben die
af en toe wat moet zagen (:P)

@ Aardbeitje,
Heb een vriendin..
Maar dat maakt het niet anders denk ik!

Veel liefs...

aardebeitje
Berichten: 254
Lid geworden op: 3 februari 2010, 15:28

Bericht door aardebeitje » 10 juni 2010, 7:41

Hey Vaantje,

Sorry wist ik niet, maar dus voor u en uw vriendin veel sterkte, moed en hoop gewenst meid! :D

Hoe is het nu met u vaantje?

Dikke knuffel!

Veel liefs, aardbeitje!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 10 juni 2010, 8:17

heej lieverds,

in de eerste plaats; dikke,dikke knuf jong! die gevoelens zijn ongelooflijk zwaar...
ik heb dan makkelijk praten omdat ik al eens zwanger ben geraakt (jammer genoeg niet lang genoeg) maar toch zit die schrik er bij mij ook in. als ik kijk nr het verhaal van juf2 die na haar zwsch (2IUI) nu al aan een heel parcours zit voor een tweede kindje... eens verminderde vruchtbaarheid ook al is er 'niets' gevonden altijd verminderde vruchtbaarheid denk ik.
ik tel dus ook weer af nr IVF. nog zes te gaan... en ook dan is de toekomst onzeker, hé.

ik hou me enorm vast aan de gedachte dat het beste nog moet komen met of zonder kinderen. ik maak een plan B (adoptie) en een plan C (samen verder zonder kinderen). plan B is al moeilijker omdat het een zwaar parcours is die adoptie en dat vele landen beginnen te sluiten...
dus ik probeer plan C uit te stippelen: de kinderkamers voor de neefjes en nichtjes die komen logeren, veeeeeeeeeeeeeel reizen maken nr exotische kindonvriendelijke oorden;) met ventje, veel uitstapjes zonder te hoeven babysit regelen...
natuurlijk wringt dat enorm want dat is niet wat ik wil, ik wil kinderen maar als het uiteindelijk niet lukt dan wordt het doorbijten en dat verwerken... we zijn met ons gat in de boter gevallen met de entourage die we hebben. dat ik hier kan komen tetteren, mijn familie, een paar goeie vrienden... en wie weet, kan ik alles 'eventualy' wel zien als een 'verrijking' van mijn leven.

life's a box of chocolates, you never know what you gonna get...

liesje

Quirina
Berichten: 402
Lid geworden op: 7 januari 2010, 13:47

Bericht door Quirina » 10 juni 2010, 13:56

Muisine, ik neem alleen foliumzuur.

Vanmorgen viel mijn oog op zo'n publireportage over Flixar en nog een ander product voor de vrouw... zou misschien wel helpen, maar bij Life vinden ze dat allemaal niet nodig. Heb eigenlijk ook nog niet van het vruchtbaarheidsmineraal of vitamine gehoord eerlijk gezegd. Waar heb je dat gehoord/gelezen?

Soms denk ik ook wel : laat het ons eens bij andere gyn proberen, maar wat gaat dat uithalen? Die mensen kennen toch allemaal wel hun vak hé... Maar als je diep zit, dan zoek je je te pletter op internet (alles afsurfen) en probeer je de goden af te kopen...

Niet dat het helpt uiteraard :-) Integendeel, hoe meer ik opzoek, hoe meer dingen ik lees die eventueel nog mis zouden kunnen zijn (waar ze uiteraard op Life niet over spreken om een mens geen schrik aan te jagen).


Liezeke, ook ik tel ondertussen stilaan af naar IVF. Wat me in het begin zo afschrikte, lijkt nu eerder een reddingsboei. Weet ik tenminste of het zal pakken of niet. Misschien geraakt er wel een zaadcel tot bij het eitje, maar kan ie er niet doorheen. Misschien ook wel, maar deelt het nooit. Misschien dalen die eitjes nooit tegoei naar mijn baarmoeder, etc etc etc.

Ook plan B is bij mij in mijn achterhoofd, hoewel ik daar absoluut nog niet aan wil denken... Ons plan B is jullie plan C. Adoptie gaan wij zeker niet mee beginnen. Ik zou dat eventueel nog wel willen, maar mijn man niet. Als hij er niet achter staat, dan heeft dat geen zin. Ik ga hem dat ook niet verwijten... Het jammerste vind ik dat ik misschien nooit leven in mijn buik zal voelen... Ach, we zien wel!

Vandaag is mijn moraal wel beter. Ik heb nog geen
:twisted: en ook geen krampen meer, maar ik verwacht me er wel aan. In mijn hoofd ben ik al bezig met de volgende cyclus.

Vaantje, hoe is jouw moraal vandaag?

Veel liefs,
Quirina

aardebeitje
Berichten: 254
Lid geworden op: 3 februari 2010, 15:28

Bericht door aardebeitje » 10 juni 2010, 17:16

Quirina, ik duim nog steeds voor je dat het toch nog positief mag zijn!

Alle andere dames,

Over die extra vitaminen, vindt de gyn ook niet nodig, enkel foliumzuur is belangrijk zegt hij, dus al die andere waar ze reclame over maken neem ik gewoonweg niet.

Het is waar, hoe meer je opzoekt, hoe meer je begint te denken, wat als het dit is of dat, of zou dat ons niet kunnen helpen, maar ik voel me er op de duur nog slechter door.

Mijn ventje ziet adoptie niet zitten en ikzelf ook niet voor 100% dus als het zo niet lukt dan wordt ons plan B het plan C van liezeke en samen verder zonder kindje.
Al kan ik het me nu nog niet voorstellen, is al genoeg dat ik er hele tijd nachtmerries over heb sinds de IUI.
Heb schrik om nooit te mogen voelen wat het is om een nieuw leven in je te laten groeien.
Maar nu proberen we te genieten van elkaar, vrienden, reizen,...
Tja we zien wel hé, wat de tijd ons brengt.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte, moed en hoop en een megadikke knuffel!

Veel liefs, aardbeitje!

muisinie
Berichten: 722
Lid geworden op: 6 april 2010, 20:52

Bericht door muisinie » 10 juni 2010, 19:52

hoi hoi

vriendin van mijn mama sprak over die extra vitamine die je kan nemen, da is zo de leeftijdscategorie die heel fan is van de "Dr. Vogel" producten en dergelijke :D

Eerlijk gezegd ben ik nog niet lang genoeg bezig om al te gaan denken aan plan b of plan c maar als ik er nu zou moeten op antwoorden zeg ik toch ook dat het plan c wordt want staan ook niet zo achter adoptie.
Als ik het al ooit zou doen dan wil ik enkel een belgisch bebeetje, waaraan mensen niet kunnen zien dat het geadopteert is :-) soit, ik wil daar echt nog niet aan denken!

voor de rest voel ik me vrij goed momenteel.
Wel naar de avond toe telkens misselijk, pff heel raar ... wat is dat toch met al die rara symptomen die wij krijgen. :o

groetjes muis

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten