iui onwetenheid

IUI Forum
Plaats reactie
Angel_of_love
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 juli 2010, 15:56

iui onwetenheid

Bericht door Angel_of_love » 1 juli 2010, 16:05

Hoi allemaal, ben Andrea, en ben nieuw hier,..

Sinds vorig jaar mei hebben mijn vriend en ik een kinderwens..mei 2009 gestopt met de pil.. ion december 2009 voor het eerst weer ongesteld geworden.. daarna pas in februari .. en nu weer regelmatig om de 28 dagen...maar ja toch een kinderwens,en toen na de gyn geweest.. en verwijzing gekregen na de fertiliteitsarts in Emmen.

Mijn vriend zijn zaad in tussen tijd in geleverd ( tussen die afspraken) en toen te horen gekregen dat hij zwak zaad heeft.. en dus de kans dat me zo zwanger worden is nihil, werd er meteen gezegd..

En nu zijn de onderzoeken bij mij begonnen.. Vorige week donderdag om de 3de menstruatie dat een inwendige echo gehad, alles was tot nog toe goed.. alleen kunnen ze de linker eierstok niet vinden.. !!?!.. Vandaag. 1 juli weer heen geweest.. weer ging alles na behoren en de linker eierstok nog steeds verstopt.. !.. En nu aanstaande zaterdag weer heen.. ! spannend allemaal, kreeg tevens te horen dat ze iui bij ons willen toe passen.. vind het allemaal erg spannend.. binnenkort word mijn vriend zijn zaad nog een keer gecheckt..

Zijn er meer mensen die ook in de beginfase van de eerste keer zitten ? Of mensen die al ervaring hebben met iui..

Ik zou graag van jullie horen.. En bedankt dat ik me hart even mocht luchten !!.. En hoop snel met mensen in contact te komen via deze weg..

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 2 juli 2010, 8:14

Beste Angel,

wij zijn via IUI zwanger geraakt. Ik neem aan dat je wel weet hoe het in zijn werk gaat. Bij ons was het niet mijn man die het probleem was, ik was het. Zijn zaad was meer dan goed, maar ik heb PCO in een vrij grillige vorm. Geen regelmatige cyclus, moeilijke stimulatie met hormonen. We hebben 9 maanden geprobeerd met hormoonstimulatie en dan op de natuurlijke manier, maar dat werkte niet. Dus toen maar IUI, en van de eerste keer raak.
Als je nog vragen hebt, mag je altijd een PB'tje sturen.

saartje1905
Berichten: 98
Lid geworden op: 18 maart 2010, 22:13

Bericht door saartje1905 » 6 juli 2010, 21:30

Hey andrea,

ik ben sarah, ben 31 jaar en heb nu ook mijn eerste iui achter de rug. Kzal mss in het kort mijn verhaal vertellen: vorig jaar juli de pil gestopt, in september eerste keer ongesteld geworden. Toen juist bij gyneacoloog geweest en we mochten direct starten met clomid maar zonder opvolging, met resultaat, zwanger maar slechte evolutie, dus miskraam
december terug zwanger, maar ook uitgedraaid op een miskraam. Was heel moeilijk voor ons, pff. Dan een hele resem onderzoeken, geen bepaalde dingen gevonden, dus mochten we terug verder doen met clomid. Na nog 2 pogingen natuurlijk geen zwangerschap, dus stelde gyn vorige maand voor om te beginnen met iui.
Ik heb ook vaak moeilijkheden met de linkereierstok, is bij mij ook moeilijk te vinden. De dokter zegt dat hij diep in mijn buik ligt, is vaak wel beetje ambetant vind ik.

Dus nu bang afwachten, want heb donderdag bloedafname (zwangerschapstest), kben mijn hoop beetje kwijtgeraakt door die miskramen... We zien wel. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar is wel moeilijk...

Hoe gaat het nu met jouw? Nog onderzoeken gehad?

Veel succes
Groetjes

Nibabal
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 februari 2011, 22:41

Wanneer zwwangerschapstest?

Bericht door Nibabal » 25 februari 2011, 22:44

Hoi allemaal,

Wij zijn sinds kort ook gestart met IUI, na een hele geschiedenis...
We zijn pas geïnsemineerd en nu zijn we natuurlijk super-benieuwd of we zwanger zijn.
Wanneer kan je een zwangerschapstest doen?
Wordt die beïnvloed door de hormonen die je inneemt (clomid, pregnyl)??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten