Opgezwollen buik normaal?

IUI Forum
Plaats reactie
liesje81
Berichten: 456
Lid geworden op: 19 mei 2010, 17:12

Opgezwollen buik normaal?

Bericht door liesje81 » 26 juli 2010, 22:38

Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Een tiental dagen geleden heb ik mijn eerste IUI gehad. Deze werd voorafgegaan door overstimulatie, waardoor er op voorhand zo'n 7-tal follikels werden weggezogen. Er zat dan nog 1 grote follikel klaar, één middelmatige en nog altijd verschillende kleintjes. Op wat steekjes in mijn buik na had ik helemaal geen last de afgelopen dagen. Alleen is sinds gisteren mijn buik aan het uitzetten en nemen de steekjes toe. Ik mocht sowieso volgende maand geen behandeling hebben, net omdat er zoveel eitjes aan het rijpen waren en er enkele cystes uit konden komen. Hebben jullie dit ook gehad? Is dit normaal? Vanaf welk moment moet ik me zorgen beginnen maken (hoewel dit mailtje al blijk geeft van het feit dat ik er niet helemaal gerust in ben :) ).

groetjes!

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 27 juli 2010, 10:06

hey liesje,

ik heb nooit zoveel follikels gehad, maar toch heb ik ook al regelmatig een wat opgezwollen buik gehad (normaal gezien is die heel plat bij mij, dus verschil was goed te zien)en steken heb ik al heel vaak gehad, de ene keer al wat heviger dan de andere keer. Daar zou ik me dus geen zorgen over maken. Ik kan me voorstellen dat je ook meer voelt naarmate er meer eicellen tegelijk rijpen..Alleen als je echt veel pijn hebt of koorts krijgt, moet je contact opnemen met je gyn. Ik had na de 4e IUI nogal pijn, rechtop lopen was echt oncomfortabel. Toen ik gyn belde moest ik zeker koorts nemen en zolang ik geen koorts had, mocht ik gewoon een pijnstiller nemen en was er niks ernstigs. Hoop dat ik je daarmee wat gerust kunnen stellen heb. Veel succes!

Zij en haar
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 mei 2010, 16:41

Bericht door Zij en haar » 27 juli 2010, 12:02

Dag Liesje,


Ik denk dat dit de typische signalen zijn van overstimulatie, hoor...

En die steekjes heb ik zelfs (terwijl ik altijd maar één follikel heb)... die kunnen ook van de Pregnyl of andere stimulerende medicatie komen...

Als je écht zeker wil zijn, zou ik gewoon de kliniek even bellen...

Succes,
Z/H

liesje81
Berichten: 456
Lid geworden op: 19 mei 2010, 17:12

Bericht door liesje81 » 27 juli 2010, 15:18

Hey dames,
bedankt voor de geruststelling :). Het is sinds gisteren niet meer verslechterd, dus da's toch al een goed teken... Heb maar bredere broeken terug uit de kast opgediept zodat het niet te erg opvalt en mijn omgeving geen verkeerde conclusies zou trekken :D .
Merci!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten