hoeveel tijd tussen sperma-inbreng en inseminatie?

IUI Forum
Plaats reactie
indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

hoeveel tijd tussen sperma-inbreng en inseminatie?

Bericht door indirah » 4 oktober 2010, 23:21

Hallo meiden

Afgelopen weekend had ik mijn 5e IUI. Ik heb een vraag aan jullie ervaringsdeskundigen:

Hoeveel tijd zit er normaal gesproken tussen het inbrengen van het sperma en de inseminatie? Ik moest deze keer anderhalf uur langer wachten omdat het weekend was en de enige gyne een bevalling moest doen. Het probleem bij ons ligt in de beweeglijkheid van de zwemmertjes en ik maak mij dus bezorgd als als dat staal zo lang in het lab liggen te wachten. Heeft een inseminatie dan nog wel voordeel boven ´gewoon´? Hoelang moeten jullie wachten? Wij moesten om 9.00 t sperma inbrengen en ik werd om 12.30 geholpen.

Ik wil mijn moed natuurlijk niet laten varen, maar de twijfel slaat wel steeds sneller toe na 4 teleurstellingen. Enfin, wie heeft raad?

groeten en sterkte allemaal!
I.

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 5 oktober 2010, 7:52

hey,

ik zou me geen zorgen maken, is bij mij ook al vaak zo gebeurd. het sperma wordt bewerkt (de snelste en beste zwemmers worden eruit gehaald)en in een bepaalde vloeistof gestoken waardoor ze nog vele uren optimaal blijven :)

succes!
groetjes

josie
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 augustus 2010, 8:32

Bericht door josie » 5 oktober 2010, 10:33

Ik heb al eens tot 18u moeten wachten (en toen om 8u30 al staal binnengedaan), zou me geen zorgen maken, ze weten wel wat ze doen.

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 5 oktober 2010, 16:27

heel erg bedankt voor jullie reacties! Voel me alweer een beetje geruster.
Thanks!

Babywish
Berichten: 4
Lid geworden op: 1 juni 2010, 19:39

Bericht door Babywish » 6 oktober 2010, 18:48

hoi,
vandaag mijn 2e iui achter de rug.
bij ons mogen we na 2u om het staal gaan voor dan de iui te laten doen.
Al heb ik er geen goeie hoop op deze keer, mijn baarmoederslijmvlies was maar 4.5mm dik :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten