wie al wel zwanger na IUI

IUI Forum
Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

wie al wel zwanger na IUI

Bericht door Silvie » 9 februari 2007, 11:10

Na het lezen van vele tegenslagen met IUI van lezers op deze site en na het mislukken van paar eigen IUI- pogingen, stel ik me de vraag wie er al wel zwanger is geraakt na IUI (met of zonder hormonen)?
Soms lijkt het wel alsof er niemand zwanger wordt na deze kunstmatige inseminaties. Misschien wil ik voor mezelf terug wat hoop vinden in positieve ervaringen met IUI.

Silvie

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 9 februari 2007, 18:00

Hoi Silvie,

Persoonlijk ken ik wel enkele gevallen waar IUI wel gelukt is. Het hangt echt van persoon tot persoon af. In het ene geval was het bij de 4de keer raak. In het andere geval bij de 6de keer. Mij hadden ze ook verzekerd dat het in die 6 pogingen die ik zou ondernemen vanaf de 4 de keer zeker zou moeten lukken, maar tevergeefs. Men kan mij ook niet verklaren wat hiervan de oorzaak is. De wetenschap is al zover gevorderd, maar toch blijven er nog onopgeloste zaken in het leven. De mensen in onze omgeving raden ons dan ook vaak aan de moed niet te verliezen, maar dat is zeker niet gemakkelijk. Op een bepaald moment neemt het zoveel tijd en moeite in beslag dat je het positieve er vaak niet meer van inziet. Ik ben wel heel blij dat we via deze weg mekaar kunnen steunen. Hier worden we begrepen wat een hele opluchting is.
Nog heel veel sterkte en tot schrijfs.
Liesje

astrid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 februari 2007, 13:37

zwanger

Bericht door astrid » 10 februari 2007, 13:40

hallo
ik ben zwanger geworden na iui was wel de 9de poging en d.m.v hormoonprikken had eerst pillen en die werkte dus niet ben dus eigelijk zwanger geworden na de 2 de poging iui met hormoonprikken de 7 daarvoor waren met pillen
groetjes astrid

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 10 februari 2007, 13:52

Ben blij te lezen dat het toch wel lukt bij sommige mensen. Ik vind het nog steeds vreemd dat bij mij alles goed loopt met de hormoonstimulatie en de timing, maar dat ik toch nog niet zwanger ben. Er kan dan nog vanalles misgaan, zoals bevruchting, kwaliteit eicel, innesteling,... Zal proberen terug wat optimistich te moeten denken dat het misschien wel eens zal lukken in de volgende drie IUI's.
Liesje, nog veel succes bij mogelijke vervolgbehandelingen. Bedankt voor je uitleg en steun.
Astrid, een dikke proficiat met je zwangerschap!

Silvie

astrid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 februari 2007, 13:37

Bericht door astrid » 10 februari 2007, 16:17

dank je wel silvie maar ben al een tijdje geleden bevallen mijn zoontje Mees is geboren op 19 juni 2005

VéroNick
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 februari 2007, 16:12

kans op slagen IUI

Bericht door VéroNick » 16 februari 2007, 13:09

Hey iedereen,

Wij gaan onze eerste IUI-poging tegemoet en ook ik ben een beetje bang dat het sowieso op niks zal uitdraaien. Gewoon omdat de kansen gewoon heel erg klein zijn.
Elk koppel heeft - als alles goed gaat! - sowieso maar 15 pct. kans per "poging" om zwanger te worden. Bij IUI ligt dat percentage niet veel hoger. Elke keer heb je 15 percent kans. Statistieken van de VUB tonen dat na 6 IUI er 50 op 100 vrouwen werkelijk zullen bevallen. Maw, voor één op twee haalt IUI helemaal niks uit (omdat men na zes cycly meestal overstapt naar IVF).

Bieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 2 februari 2007, 12:12

Bericht door Bieke » 28 maart 2007, 14:12

Hey iedereen

Wil jullie even vertellen dat zwanger worden door IUI wel degelijk kan. En soms heel snel ook...

Mijn man en ik moesten IUI doen omdat ik een lichte vorm van PCO heb (cystes op eierstokken waardoor ik zelf geen eisprong heb) en omdat mijn man antistoffen maakt tegen zijn eigen zaad (dit beïnvloedt de beweeglijkheid van de zaadcellen).

Na de 2de IUI was het raak! Ik ben nu 7,5 week ver en alles verloopt goed (de kleine kwaaltjes niet meegerekend).

Het is dus wel degelijk mogelijk. Wij waren ook erg bang dat we voor jaren behanden vertrokken waren maar dat was dus niet het geval.

Heel veel succes allemaal en denk eraan dat de artsen geen IUI proberen als het zeker is dat deze behandeling geen kans heeft op slagen, da's toch hoe ik erover denk.

Groetjes
Bieke

Bieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 2 februari 2007, 12:12

Bericht door Bieke » 28 maart 2007, 14:14

Sorry, vergeten vermelden dat ik Clomid 50mg gebruikte van cyclusdag 3 t/m 7 en dan een injectie Pregnyl kreeg 36 uur voor de IUI.

Groetjes
Bieke

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 28 maart 2007, 19:45

Proficiat Bieke!!!
Ben blij ook eens goed nieuws te horen op het forum IUI. Ik hoop dat er binnenkort nog gelukkigen mogen bijkomen.
Ik heb morgen mijn laatste IUI poging, de vijfde. Als het niet lukt deze keer, dan starten we IVF volgende maand. Ergens hoop ik nog wel dat het lukt, maar veel hoop heb ik niet voor deze laatste keer.

Geniet van je zwangerschap!

Silvie

Heleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 februari 2007, 14:46

Bericht door Heleen » 29 maart 2007, 11:46

dag Sylvie,

Zeker de moed niet verliezen hoor! Ik begin zelf binnekort met ivf (IUI was voor ons geen optie), maar ik heb een collega enkele maanden het telefoonnummer van onze fertiliteitsarts gegeven en zij zijn gestart met IUI en geloof het of niet: van de eerste keer prijs! Het kan dus allemaal...
Groetjes,
Heleen

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 12 april 2007, 14:10

Hallo Bieke

Op 28 maart schreef je dat je na 2 pogingen IUI zwnager bent geraakt. Ik hoop trouwens dat alles goed met je gaat.
Mag ik vragen in welk ziekenhuis je werd behandeld voor die iui ? En eventueel welke dokter ?
Ik ben namelijk al aan beurt 8 beland en begin stilaan te twijfelen of dit ooit nog zal lukken.

groetjes

Katy

jameske
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 april 2007, 14:04

1e IUI achter de rug en geen geluk!

Bericht door jameske » 27 april 2007, 14:11

Hallo iedereen,

ik heb op 10/04 mijn eerste IUI gehad, zonders ucces;ik neem ook van dag 3 tem 7 clomid en daarna pregnyl spuit.
Ben vandaag opnieuw gestart met clomid, volgende vrijdag echo en op 07/05 2e poging.
Na hoeveel pogingen kan je beter overgaan op IVF?
Is het waar dat je daar cursus moet voor volgen om aan IVF te mogen beginnen?

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 2 mei 2007, 13:10

Het is afhankelijk van je diagnose en het verloop van de IUI hoeveel pogingen IUI je mag/moet ondergaan vooraleer je naar IVF kan overschakelen. Als er niets zichtbaar mis loopt bij een IUI dan doen de meeste ziekenhuizen er toch drie tot zes vooraleer te starten met IVF. Van een cursus voor IVF heb ik nog nooit gehoord. Enkel een voorbereidend gesprek hebben wij gehad.

milky
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 mei 2007, 18:22

Bericht door milky » 3 mei 2007, 18:26

Hallo,

ik heb vorige maand voor de eerste keer IUI gehad. Gisteren kregen we dan het nieuws dat het niet gelukt was. En natuurlijk overvalt de angst je dan: weer een kans minder, misschien lukt het wel nooit,... . Dus ik zit soms ook met de vraag 'bij wie lukt het, en na hoeveel keer'. Maar dan besef ik weer wat de vroedvrow (bij de gynaecoloog) steeds zegt: bij een koppel zonder problemen lukt het ook niet van de eerste keer, zij hebben ook een aantal pogingen nodig.

We mogen dus niet opgeven!

Groetjes!

Els D
Berichten: 393
Lid geworden op: 2 mei 2007, 16:33

Bericht door Els D » 8 mei 2007, 16:01

Hallo allemaal,

Wil eventjes laten weten dat er bij ons niks zichtbaar mis was (enkel lichte endometriose die ze via een laprascopie verwijderd hebben). Pas na 8 IUI zijn ze overgegaan naar ICSI. Heb ondertussen er al 3 gehad en nog eens 3 pogingen moeten afbreken en vervangen door IUI omdat ik te weinig eicellen had. Ben nu bezig met mijn 4 ICSI poging. Afwachten ivm mijn aantal eicellen of ze kan doorgaan of het teug een IUI wordt.Bij het begin van onze IUI werd ons gezegd dat ze tot 12 IUI behandelingen konden gaan alvoors naar IVF of ICSI over te stappen.

Groetjes en succes

Els D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten