wie al wel zwanger na IUI

IUI Forum
anneke1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 februari 2008, 12:04

Bericht door anneke1980 » 4 februari 2008, 12:07

hey

ik kan meespreken uit ervaring. Heb 2x iui gehad en ben nu van de tweede x zwanger en al 15 weken. Heb menopur moeten inspuiten en wel 3 weken aaneen stuk wat het duurde lang alvorens mijn eitjes wilde groeien.
dus hoe de moed erin.
groetjes anneke

limpie
Berichten: 6
Lid geworden op: 9 september 2007, 15:14

Bericht door limpie » 6 februari 2008, 15:02

hey,
ik heb in september 07 men eerste iui gehad, en was van de eerste keer zwanger, mss heb ik heel veel geluk gehad, maar na 6 jaar bij de verkeerde genycoloog te gaan zijn we nu in verwachting van een tweeling. zaterdag zijn we 22w, maar tel toch een beetje af, want ik heb nog niet zo'n geweldige zwangerschap achter de rug, veel misselijk, hele dagen overgeven,. maar dat neem ik er wel bij.
wij hopen wel voor iedereen dat het nog zal lukken, ik duim voor iedereen...
dikke kus limpie

Magali
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 februari 2008, 17:34

Bericht door Magali » 20 februari 2008, 17:41

Hallo,
Ik ben zwanger geraakt na de eerste keer IUI, ben nu zes weken ver. Ik had dit helemaal niet zo snel verwacht, omdat ik PCO syndroom heb. (cystes in de eierstokken) Wat mij heel hard geholpen heeft, is accupunctuur. Ik ben, tijdens mijn hormoonbehandelingen, in behandeling geweest bij een accupuncturist die mijn eierstokken stimuleerde. Ook nu ik zwanger ben, blijf ik elke week gaan, om een miskraam tegen te gaan. Het heeft mij echt geholpen, misschien heeft iemand van jullie er ook iets aan...

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 7 juni 2009, 21:04

zijn er mensen die dit lijstje nog kunnen aanvullen? Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar. Misschien is het gewoon om de moraal op te krikken, maar toch... iemand.

tns eefje

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 8 juni 2009, 9:25

hallo iedereen,

ik begin morgen met de menopur. derde iui voor de boeg. ik ben ook bang dat het bij ons nooit zal lukken. de twee eerdere iui pogingen waren eigenlijk bedoeld voor ivf/icsi maar kon niet doorgaan wegens maar 1 folikkel.

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 8 juni 2009, 9:28

hallo iedereen,

ik begin morgen met de menopur. derde iui voor de boeg. ik ben ook bang dat het bij ons nooit zal lukken. de twee eerdere iui pogingen waren eigenlijk bedoeld voor ivf/icsi maar kon niet doorgaan wegens maar 1 folikkel.

Nijntje9
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mei 2009, 11:08

Bericht door Nijntje9 » 8 juni 2009, 13:04

Hey,

Om nog een beetje moed te geven, want ik weet dat het soms moeilijk is om erin te blijven geloven.
Ik ben zwanger na de tweede IUI met menopur. Dus het kan echt wel. Ben nu 7 weken ver, dus het blijft nog even spannend!

Succes!

Veronique
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:00

Bericht door Veronique » 8 juni 2009, 14:13

Ik heb nu 11 dagen met inspuitingen Fostimon (broertje van Menopur) achter de rug en moet morgen weer een echo laten nemen. Er zaten twee grotere folikels klaar, bloedwaarden waren ook aan het stijgen dus ik hoop dat het deze week DE week is en dat mijn lichaam klaar is voor de Pregnyl. 't Is mijn eerste cyclus nog maar, en mijn verwachtingen zijn (te?) groot...

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 8 juni 2009, 23:58

Hey girls,

Ja hoor, hier nog een zwangere na IUI en nog wel na de eerste, weet het, ben een gelukzak, maar soms kan het!
Ben nu iets maar dan 16 weken en voorlopig ziet alles er goed uit, alhoewel ik toch nooit gerust ga zijn!

Heel veel succes!
xxx

Teetje
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2009, 14:30

na 5de IUI

Bericht door Teetje » 13 juni 2009, 14:07

we hebben een dochtertje van anderhalf dat er gekomen is na de 5de IUI. na 10 maanden proberen zwanger maar miskraam en toen 14 maanden later dus zwanger via IUI. Man verminderd vruchtbaar en ik één ondoorgankelijke eileider (HSG, geen laprascopie gehad). Nu terug in de mallemolen en weer opnieuw weinig vertrouwen in IUI, maar dat is vooral zelfbescherming ;-)
heel veel succes!

Tamara1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juni 2009, 17:53

Wel zwanger...

Bericht door Tamara1983 » 13 juni 2009, 18:04

Hey allemaal,

Na een aantal heftige weken, heb ik er even behoefte aan om mijn verhaal kwijt te kunnen.
Er is bij mij een aantal jaren geleden PCO en Endometriose ontdekt, de endometriose gelukkig niet al te ernstig, PCO des te meer. Hiervoor eerst de combinatie van Clomid met Provera gekregen van januari t/m maart, dit bleek niet te werken. Toen vanaf 13 april begonnen met Puregon, doorgespoten tot 11 mei, dat was dus voor mij een flink blauwe buik (heb ook wel snel last van blauwe plekken).
Maar na de Pregnyl kwam het probleem OHSS om de hoek kijken. Een overstimulatie van de eierstokken die voor veel pijnklachten zorgt en een kans op trombose geeft. Hierbij opgenomen in het ziekenhuis en moest daar gelijk voor 3 weken blijven, nu gelukkig weer thuis sinds maandag. Daarbij kwam ook nog, natuurlijk helemaal gelukkig want daar deden we het ook voor, een zwangerschap. Dit zorgde er alleen wel voor dat ik langer moest blijven en dat het tot de 8e of 10e week zou duren voordat alles weer een beetje normaal zou zijn.
In de 2e week van mijn opname hebben ze 2 x vocht uit mijn buik weggehaald omdat mijn organen in de verdrukking kwamen. De eerste keer 5 liter en 4 dagen later nog eens 4,2 liter. Daarna is het gelukkig rustig gebleven op dat gebied, maar mijn maag en darmen zijn nog steeds flink van slag en mijn eierstokken nog zo groot (ongeveer 8 cm doorsnede p.st) dat ze nog tegen elkaar aan zitten. Hierdoor mag ik weinig lopen en me niet teveel inspannen omdat ze anders zouden beschadigen...
Maar het positieve is dat ik zwanger ben, van een tweeling (misschien zelfs drie)! :D
Een spannende periode (want zit pas op 6,5 week), maar wilde iedereen die niet veel geloof meer had in IUI toch even een hart onder de riem steken (de OHSS even achterwegen gelaten, want dat gun ik niemand).

Iedereen succes!!

Liefs Tamara

MPDT
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2009, 22:45

Bericht door MPDT » 17 juni 2009, 9:23

Ook wij hebben geluk gehad met IUI. Bij ons was de 4e raak en onze zoon is ondertussen al weer 7 maanden!

Ik zie wel dat de meeste meiden die hier reageerden na de 1e of 2e IUI al zwanger waren maar geef vooral de moed niet op als de eerste pogingen mislukt zouden zijn... je hebt tot 6 pogingen elke poging even veel kans!

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 27 juni 2009, 21:20

Ook ik kan dit lijst aanvullen. Ben zwanger na 3de IUI. Nog wel maar heel pril, een dikke 5 weken.
Ik wil iedereen hier wat moed inspreken. Ook ik dacht dat, wanneer het al twee keer mislukt was met 3 goede follikels, IUI niet voor mij was weggelegd. Was al aan het denken aan IVF en ook de gyn sprak hierover. De 3de IUI maar 2 follikels, maar de derde keer was de goede keer.
Ik hoop dat jullie allemaal binnenkort ook goed nieuws hebben.

Grtz Charlotte

Sofke
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2009, 12:59

Bericht door Sofke » 2 juli 2009, 17:41

MPDT schreef:Ook wij hebben geluk gehad met IUI. Bij ons was de 4e raak en onze zoon is ondertussen al weer 7 maanden!

Ik zie wel dat de meeste meiden die hier reageerden na de 1e of 2e IUI al zwanger waren maar geef vooral de moed niet op als de eerste pogingen mislukt zouden zijn... je hebt tot 6 pogingen elke poging even veel kans!
Hallo

Dat vroeg ik me dus de voorbije dagen af : indien poging 1/2/3 mislukken (zoals jammer genoeg in mijn geval), heeft men dan toch nog goeie kansen bij poging 4/5/6 ? In jouw geval, MPDT, dus wel :)
Ik stel me de vraag of er toch nog vrouwen zwanger raken bij de laatste 3 pogingen...
De moed zakt me stilaan in de schoenen maar het is fijn om ook eens positieve verhalen te horen, dat geeft me weer de nodige steun om toch niet op te geven!

MPDT
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2009, 22:45

Bericht door MPDT » 11 juli 2009, 23:35

@ Sofke, ik ken (vanop andere forums) tal van voorbeelden die zelfde 6e keer pas zwanger worden! Mijn gyn had me bij onze eerste afspraak toen IUI ter sprake kwam een grafiek getekend over de kansen op zwnagerschap met IUI. Het kwam erop neer dat je eerste poging het minste kans op slagen had (omdat je cyclus en lichaam zo verschillend is dat de eerste poging nooit optimaal verloopt), dat dan de kansen stijgen tot de 4e poging of zo en dan de kansen gelijk blijven. Na 6 pogingen stoppen ze er meestal mee omdat er dan een andere reden zou kunnen zijn waarom het niet lukt.

Op een ander forum waar ik schrijf zaten we met een 10 tal meiden die allemaal IUI deden. Alle meiden zijn ondertussen zwanger/bevallen waarvan er 1 bij de 1e IUI, 2 bij de 2e, 1 bij de 4e, 1 bij de 5e, 2 bij de 6e IUI. Er zijn er uiteindelijk 3 (tamelijk snel) naar IVF doorgestroomd waarvan er 1 met IVF en 2 met ICSI zijn zwanger geworden!

De moed niet opgeven hoor! Ik weet dat die onzekerheid of je wel zwanger kan geraken en of het ooit wel lukt killing zijn maar het lukt zeker wel! Het is gewoon kwestie van tijd...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten