Radeloos!

IUI Forum
Plaats reactie
Fiona
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 november 2010, 16:22

Radeloos!

Bericht door Fiona » 28 november 2010, 16:37

Hoi,

Na mijn 'weeral' negatieve zwangerschapstest ben ik beginnen te surfen en uitgekomen op deze site. Ik was erg verwonderd dat er zoveel mensen ook problemen ervaren bij het zwanger worden, want het lijkt wel alsof mijn omgeving zwanger worden aan de lopende band.

Ik begrijp het allemaal niet en ik voel me machteloos. Ik ben over tijd en toch ben ik niet zwanger. Heeft er nog iemand zijn regels niet gehad na de Pregnyl spuit? En wat dan?
Soms heb ik het gevoel dat de gynaecoloog me niet serieus neemt. Iedere teleurstelling weegt zo zwaar door en toch kan je niets tegen je omgeving zeggen. Hoe kom je elke dag door zonder de moed te verliezen?

Shadow
Berichten: 449
Lid geworden op: 5 augustus 2010, 16:15

Bericht door Shadow » 29 november 2010, 13:51

Hey Fiona,

Het doet allemaal wat met je hé. Maar wees gerust, je bent niet alleen. We zijn hier allemaal met hetzelde doel, zo'n klein wondertje van jezelf mogen vasthouden.

Hoe je elke dag doorkomt? Door de hoop niet te verliezen... Iemand zei me ooit, je mag af en toe wel eens de moed verliezen, maar nooit de hoop. En dat is me tot nu toe altijd bijgebleven.

Het wachten en de teleurstelling na het wachten zijn de moeilijkste stappen die je moet nemen. En zoals je zegt, het is vaak zwaar om dragen, zeker als je dat allemaal alleen wil doorstaan. Ik heb geleerd dat erover praten helpt. In het begin wou ik dat zoveel mogelijk geheim houden, opdat je dan de spontaniteit van het zwanger zijn niet zou verliezen. Maar ik ben die spontaniteit ondertussen al eventjes kwijt en haal er veel meer uit door het eens te kunnen vertellen aan een goede vriendin ofzo.

Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad, maar sedert ik met pregnyl begonnen ben, kan dat wel eens variëren... vorige keer was ik 7 dagen over tijd. HIk vrees dat de pregnyl wel een aantal bijwerkingen kan hebben. Hoeveel dagen ben je overtijd?

Welkom Fiona, hopelijk hoef je hier niet te lang te blijven...

muisinie
Berichten: 722
Lid geworden op: 6 april 2010, 20:52

Bericht door muisinie » 29 november 2010, 14:44

hoi fiona,

welkom op de site. Zoals shadow zegt hopelijk hoef je hier niet te lang te vertoeven maar het zal je in elk geval deugd doen.

Ik ben ook sinds april online op deze site en het doet ontzettend deugd om te horen dat we niet alleen staan en het is geweldig om onze verhalen te delen.
ik heb al heel wat steun gevonden hier.
Vroeger hield ik het ook voor mezelf omdat je dan echt de mensen wil verrassen met "joepie ik ben zwanger" maar het bleef maar duren dus nu zijn mijn familie en beste vrienden op de hoogte en voel ik me beter als ik er kan over praten.
In het begin vond ik ook dat de gynae niet zo meelevend was enzo. Ik had echt het gevoel dat hij dacht "voila weer een koppel die geen geduld heeft en die denk dat het hier zo gefikst zal zijn". Maar zijn nu toch al een hele tijd in behandeling en ook al aan inseminatie 3 beland en nu heb ik het gevoel dat hij beseft dat het toch menens is.

Ik hoop in elk geval dat je hier steun vind en probeer altijd een lichtpuntje te zien. Optimistisch blijven is de boodschap ... vroeg of laat krijgen we wel dat boeleke in ons armen.

Dikke knuffel
Muisinie

Fiona
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 november 2010, 16:22

Bericht door Fiona » 29 november 2010, 18:28

Hoi,

Jullie reacties hebben me echt deugd gedaan. Het voelt goed om te weten dat er nog anderen zijn die weten hoe het voelt. Jammer genoeg zijn we met veel te veel.

Hoe je elke dag doorkomt? Door de hoop niet te verliezen... Iemand zei me ooit, je mag af en toe wel eens de moed verliezen, maar nooit de hoop. En dat is me tot nu toe altijd bijgebleven.
Dit is een geweldige raad! De enige dag gaat al beter dan de andere. Misschien wil ik me ook wel vasthouden aan het 'verrassingseffect', maar ik betwijfel of ik het wel allemaal kan dragen. Ik vind mezelf al een heel slecht mens omdat ik echt een 'proficiat' uit mijn mond moet persen als weer een nieuwe vriendin aankondigt dat ze zwanger is. Niet mooi van mij hé! Ik gun het echt wel iedereen hoor.

Ik ben ondertussen vijf dagen over tijd en zal morgen maar weer eens proberen te bellen naar de gynaecoloog. Al zal ze wel weer zeggen dat ik nog even moet wachten.

Muisinie, heb je pas inseminatie gehad deze maand en ben je nog aan het wachten op het resultaat. Ik duim alvast voor jou!

Shadow, ben jij al lang bezig met pregnyl?

Dikke knuffel

muisinie
Berichten: 722
Lid geworden op: 6 april 2010, 20:52

Bericht door muisinie » 29 november 2010, 19:12

hoi fiona,

heb net mijn regels gehad dus nu is het nog even afwachten en volgende week maandag op follikelmeting en dan wellicht woensdag IUI3 dus zit nog niet in mijn wachtweken.

Je hoeft dit zeker niet alleen te dragen. Feit dat je hier op de website zit zal ook al helpen om je verhaal te delen.
Je hoeft je ook geen "slecht" mens te voelen hoor. Wat je voelt voelen wij hier allemaal. Blij zijn voor iemand maar ondertussen denken "das niet eerlijk want het was wel mijn beurt!!".
Ik heb ook altijd paar dagen nodig om het te plaatsen en dan pas kan ik echt gelukkig zijn voor die mensen.
das normaal ....

Je bent nu over tijd. Maar je testje was negatief?
wat moet je nu doen? Nog es hertesten?
kan wel zijn dat je lichaam beetje in de knoop is.
Toen wij terug kwamen van reis in september had ik plots ook bloedverlies op het vliegtuig op dag 21 en het bleken dan ook mijn regel te zijn (véél te vroeg).

groetjes muis

Fiona
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 november 2010, 16:22

krampen

Bericht door Fiona » 26 januari 2011, 21:07

Hoi allemaal,

We zitten alweer twee maanden verder en ondertussen heb ik het slechte nieuws gehad dat ik vanaf volgende maand moet stoppen met Clomyd en Pregnyl omdat mijn lichaam te uitgeput is. Dus nu zit ik helemaal in zak en as. Ik moet twee maanden geen medicatie nemen en dan mag ik nog eens terug bellen voor een afspraak bij de gyn. Dus na anderhalf jaar proberen, krijg je nog geen hulp. Zo voelt het toch.
Vorige week donderdag heb ik dus een pregnyl spuit nog gehad en normaal zou ik dan vrijdag mij eisprong gehad moeten hebben. Maar nu (5dagen) later heb ik zulke krampen, gespannen buik,... ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet noemen, maar het lijkt wel alsof ik mijn regels ga krijgen terwijl dat toch niet kan. Normaal zou ik pas 4 februari mijn regels moeten krijgen. Zou dit een nevenwerking van Pregnyl kunnen zijn? Pff, ik vraag me af wat het nu weer gaat zijn. Begin hier echt wel mijn geduld en hoop te verliezen. Zou ik een andere gyn. moeten zoeken? Ligt het aan mijn ongeduld?

Groetjes

mieke s
Berichten: 61
Lid geworden op: 6 oktober 2009, 19:41

Bericht door mieke s » 26 januari 2011, 22:43

hoi fiona,

ga je naar een gyn in een fertiliteitskliniek of iemand met een eigen praktijk? ik zou je in ieder geval aanraden om naar een ferti-centrum te gaan. als je vertrouwen in je arts niet 100% is kan je misschien beter veranderen?
wij zijn veranderd van kliniek en dus ook van dokter, omdat we vonden dat de eerste ons niet genoeg uitleg gaf, en we ons bij hem niet goed voelden. nu zijn we heel content. (ook al lukt het niet al te vlot om zwanger te geraken)

succes

Fiona
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 november 2010, 16:22

Bericht door Fiona » 27 januari 2011, 0:23

Hoi Mieke,

Ik ga naar een gyn. met een eigen praktijk. Misschien moeten we inderdaad eens verder gaan zoeken. Of maak ik mezelf gek en word ik kwaad op de gyn.omdat ik teleurgesteld ben dat het niet lukt. Dat kan natuurlijk ook :) . Ik vind het gewoon erg jammer dat ik nu weer twee maanden moet wachten vooraleer er iets weer kan gebeuren. Als ik al deze verhalen lees dan zijn er toch wel meer mogelijkheden. Moet jij ook Clomyd nemen?

Veel sterkte!

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten