buitenland

IUI Forum
Plaats reactie
26jaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 december 2010, 16:10

buitenland

Bericht door 26jaar » 17 december 2010, 16:14

Dag iedereen,
Is er iemand van jullie die bij de inseminatie ook niet anders kon dan met donorsperma werken?
Bij ons is dit de enigste mogelijkheid maar ik vind het een beetje eng dat iemand anders voor ons een donor zou kiezen op basis van ogen en haarkleur...
Een bedrijf als Cryos geeft veel uitgebreidere profielen zodat we een donor kunnen kiezen die zo goed mogelijk lijkt op mijn man.
In het UZ Gent doen ze dit echter niet. Zijn er ziekenhuizen in België of dokters (al dan niet privé) die dit wel doen?
Is er iemand die toevallig naar het buitenland is geweest voor een dergelijke behandeling om toch iets meer inbreng te hebben in de keuze van de donor?

Vriendelijke bedankt.

Cuore
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 januari 2011, 0:51

Bericht door Cuore » 28 januari 2011, 22:05

Ik had na jaren van ziekenhuis naar ziekenhuis te hebben gelopen de hoop opgegeven. Tot ik een maandje of 3 geleden iets las over de spermabank in Denemarken en toen sloeg de twijfel toe.... Heb toen besloten om het nog eens te proberen met sperma uit het buitenland. De keuze en kwaliteir is inderdaad enorm . De mensen waren zeer vriendelijk en begrijpen echt je noden en verlangens. Je betaald fiks ( vind ik ) maar ze hadden me uitzonderlijk zaad beloofd. En ja , bingo van de eerste keer. Dus al bij al nog niet zo duur. :)

Wannel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 februari 2011, 17:06

Bericht door Wannel » 15 februari 2011, 17:12

Hier heb ik toch een aantal vragen over. Dat klinkt wel interessant, maar ook ergens een beetje omslachtig, of hoe moet je dat zeggen?

@ 26jaar: Weet je waarom ze dat in het UZGent niet doen? Weet je al wat je gaat doen?

@ cuore: Heb je dat sperma dan naar België laten komen? Werd dat terugbetaald door de ziekenkas? Heb je daar veel zelf aan moeten betalen?

Cuore
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 januari 2011, 0:51

Bericht door Cuore » 21 februari 2011, 22:40

Ik heb geen tussenkomst gekregen en heb het inderdaad laten overkomen naar Belgie. En het vervolg is bekend , een bol buikje voor mij !
Kan mijn donor niet genoeg bedanken voor zijn superbijdrage :D

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 22 februari 2011, 11:15

Hoi 26j

In kortrijk werken ze ook samen met Deense donorbanken. Maar hoe meer je wil weten van je donor hoe duurder het staaltje..prijzen van 300 euro/rietje..voor de andere betaal je tussen de 120à160euro +transportkosten..hierbij krijg je de haarkleur,ogen,lengte,gewicht en studies van donor.

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 22 februari 2011, 15:19

Ik ben een leek in dit alles dus misschien een domme vraag: Kan je in Belgische ziekenhuizen (ook de grote universitaire zoals Jette) enkel kiezen voor haar- en oogkleur?

Eva

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten