kijkoperatie dr. decleer

IUI Forum
Plaats reactie
kaat2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 januari 2011, 22:32

kijkoperatie dr. decleer

Bericht door kaat2 » 13 januari 2011, 14:23

Hallo,

Volgende maand onderga ik een kijkoperatie bij dr. Decleer. We zijn reeds twee jaar aan het proberen om zwanger te worden, 4 inseminaties achter de rug zonder resultaat (bij andere gynaecoloog). Gisteren ben ik voor de eerste keer naar dr. Decleer geweest en hij stelde meteen een kijkoperatie voor.
Kan iemand mij iets meer vertellen over die kijkoperatie? Valt dat wat mee? Ik heb niet zoveel uitleg gekregen van de dokter. Het zou mij misschien wat geruststellen als ik wat ervaringen hoor.

Alvast bedankt hé!

lanabel
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 januari 2011, 14:05

Bericht door lanabel » 13 januari 2011, 15:00

Hoi Kaat,

Ik heb eind november een kijkoperatie gehad. Al bij al viel het goed mee. Ze maakte bij mij een gaatje aan mijn navel en 1tje aan het schaambeen.
De eerste 3 dagen na de operatie had ik wel wat bloedverlies en het gevoel dat iemand flink hard in mijn buik geschopt had!
Maar met wat pijnstillers was dit best wel doenlijk.

succes met de operatie!

lanabel

muisinie
Berichten: 722
Lid geworden op: 6 april 2010, 20:52

Bericht door muisinie » 13 januari 2011, 18:13

hoi kaat,

je hoeft je niet te veel zorgen te maken hoor. Ik herrinner me nog dat ik super nerveus en bang was maar het viel allemaal best mee.

ik kreeg 1 gaatje aan mijn navel en 2 lager in mijn buik. De operatie heeft niks aan het licht gebracht.
De eerste paar dagen kon ik wel niet uit mijn bed, alles trok tegen (maar dit hangt ook af van persoon tot persoon).

Het brengt achteraf wel een opluchting op dat ze al dan neit iets hebben gevonden. Dan kan je weer een stapje verder.

Veel succes !!
groetjes muis

Shadow
Berichten: 449
Lid geworden op: 5 augustus 2010, 16:15

Bericht door Shadow » 13 januari 2011, 18:51

Hoihoi,

Ik heb eind oktober een kijkoperatie gehad. Bij mij werd er een sneetje gemaakt in mijn navel en 2 lager in mijn buik. Ik had enorm veel schrik van de verdoving, maar uiteindelijk viel dat allemaal goed mee. Achteraf kon ik ook moeilijk recht geraken, zoals muisini het zegt, alles trekt een beetje tegen é. Maar dat heeft bij mij maximum drie dagen geduurd. Ik had vooral last van mijn schouder. De gyn zei dat dat kwam omdat ze je buik opblazen om alles goed te zien en de lucht zich dan een weg naar buiten zoekt. Zodoende komt die in je schouder terecht en dat kan behoorlijk pijn doen. Pijnstillers (dafalgan en iboprufen) hebben mij wel goed geholpen. Ik zou toch minstens een weekje recuperatie voorzien.

Bij mij hebben ze vastgesteld dat ik last heb van endometriose. Het was langs een kant een opluchting dat er iets is gevonden, zodoende is de operatie niet voor niks geweest.

Maak je maar niet te veel zorgen, komt allemaal wel goed! hopelijk brengt de operatie opheldering voor je!

lanabel
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 januari 2011, 14:05

Bericht door lanabel » 14 januari 2011, 10:38

oh ja, een opgeblazen buik had ik ook heel fel!
Was echt verschrikkelijk, ik had echt een zwangerschapsbuikje!
Pijn aan mijn schouders heb ik niet echt gehad. Wat ik op dag 3 na de operatie wel had was dat ik een hele vreemde smaak proefde. Ik vermoed dat het gas bij mij er langs de longen voor een groot deel is uitgekomen en dat de smaak daar van kwam. De dag nadien was de opgeblazen buik ook weer veel minder.

Bij mij hebben ze ook zeer lichte vorm van endiometriose gevonden en dit ook weggebrand. Gyn dacht wel niet dat dit de oorzaak was van de onvruchtbaarheid, omdat het maar heel miniem was...
K ben tot nu toe ook nog niet zwanger dus vermoed dat de gyn gelijk had...


veel succes mermee!

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 14 januari 2011, 12:10

Hallo Kaatje

Ook ik had twee weken geleden een kijkoperatie. Ze hebben niets gevonden, maar ze vertelden me dat mocht er wel endometriose gevonden worden ze die direct weghalen. Het is dus niet alleen een kijkoperatie maar misschien ook wel een handeling om het probleem op te lossen. Ik heb 6 IUI´s gehad die niet lukten omdat onze ´zwemmertjes´ zeer traag zijn. Nu gaan we voor IVF en toen hebben ze de kijkoperatie aangeraden. Het lijkt me wel verstandig, want mocht er iets mis zijn dan kom je daar toch het liefst zo snel mogelijk achter?

Het herstellen van de operatie viel mee: na 3 dagen kon ik weer gewoon aan het werk (alleen heel snel moe).
De operatie zelf vond ik best een onderneming, maar ik had dan ook nog nooit een operatie meegemaakt. Je krijgt een infuus, je moet je darmen leeg maken van tevoren, je krijgt een volledige narcose, de hechtingen moeten er weer uit enz enz. Best bizar allemaal. Ik had trouwens ook last van mijn schouders, maar mijn buik viel mee!

Succes, laat het maar over je heen komen en wie weet gaat dit heel erg helpen voor in de toekomst!!

Gr, I

Pauly
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 augustus 2010, 11:38

Bericht door Pauly » 14 januari 2011, 18:19

Dag Kaat,

Eind september heb ik zo'n operatie gehad. Ik had er ontzettend veel schrik voor! Voordien was ik ook nog nooit geopereerd. Maar bij mij viel het ook echt wel heel goed mee! Ik ben op woensdag geopereerd en op maandag terug gaan werken. Hangt ook wel wat van het soort werk af dat je doet. Bij mij hebben ze een sneetje in mijn navel gemaakt en twee wat lager (links en rechts). Ik had draadjes die vergingen (dus moest er die niet laten uithalen). Mijn navel heeft er wel een hele tijd opgezwollen uitgezien maar nu is hij al een tijdje terug zoals voordien maar dan met een littekentje.
Ook bij mij endometriose die ze onmiddellijk verwijderd hebben. Wij zijn bezig met IUI maar ze hebben ook gekeken of voor de rest alles in orde is om IVF te kunnen doen.

Groetjes en succes met je operatie!
Pauly

vaantje
Berichten: 224
Lid geworden op: 4 december 2009, 13:18

Bericht door vaantje » 19 januari 2011, 11:52

Hallo Kaat,

Misschien een late reactie.
Zelf heb ik in 2010 ook een kijkoperatie gehad.
Ik stikte van de zenuwen, maar het is mij
een volle 100% meegevallen.
De eerste dag van de OK was het inderdaad dat het
wat aan het trekken was in mijn buik,
waardoor het recht staan wat moeizamer ging.
Maar na 5 dagen ben ik weer gaan werken ( in de zorg, dus wel lichamelijk werk )

Bij mij hadden ze twee "sneetjes" gemaakt.
Eén in mijn navel en één bij de schaamstreek.
Je ziet er nu nauwelijks meer wat van.

Ze kunnen inderdaad kleine afwijkingen direct verwijderen.
En de eileiders worden doorgespoten.

Oohh ja en de schouderpijn, das meestal één dag.
Maar dat komt door het gas wat ze in de buik spuiten om je buik te laten opzwellen, om alles beter te kunnen bekijken.
Dit is niet schadelijk, en gas zoekt altijd de weg naar boven om uit je lichaam te verwijderen.
Vandaar de pijn in je schouders.

Hopelijk valt het jou allemaal mee.
Succes in ieder geval.

Groetjes Vaantje

fietje37
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 januari 2011, 9:49

Re: kijkoperatie dr. decleer

Bericht door fietje37 » 25 januari 2011, 10:02

kaat2 schreef:Hallo,

Volgende maand onderga ik een kijkoperatie bij dr. Decleer. We zijn reeds twee jaar aan het proberen om zwanger te worden, 4 inseminaties achter de rug zonder resultaat (bij andere gynaecoloog). Gisteren ben ik voor de eerste keer naar dr. Decleer geweest en hij stelde meteen een kijkoperatie voor.
Kan iemand mij iets meer vertellen over die kijkoperatie? Valt dat wat mee? Ik heb niet zoveel uitleg gekregen van de dokter. Het zou mij misschien wat geruststellen als ik wat ervaringen hoor.

Alvast bedankt hé!
hallo, wil je even geruststellen want dr.Decleer is een super gynaecoloog echt waar ik ben al tijdje in behandeling bij hem en zelf een operatie gehad door buitenbaarmoederlijke zwangerschap, mijn andere gynaecoloog ging me niet opereren en ben dan naar decleer geweest en heb echt mijn leven nog te danken aan hem want ik was al inwendig aan het bloeden dus ik was net op tijd, die man is een krak in zijn vak en heel lief in omgang.alleen soms spijtig hij heeft het zodanig druk dat het inderdaad soms snel gaat en je ni zoveel uitleg ktijgt en de tijd ni hebt om zelf vragen te stellen.
wij zijn nu ook nog steeds bezig met inseminatie en wachten nog op een positief resultaat tis een lange en toch wel zware weg vind ik maar we blijven hopen! veel succes nog en steeds welkom met je vragen! groetjes fietje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten