KID ervaringen

IUI Forum
Plaats reactie
E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

KID ervaringen

Bericht door E+P » 22 januari 2011, 14:07

Hallo,

omdat KID voor ons een mogelijkheid is indien de 6de PGD/ISCI niet lukt, willen we toch voor de volle 100% in dit verhaal stappen.

Op zoek naar ervaringen van koppels die dit pad reeds bewandeld hebben, komen we steeds op het verhaal van het Nederlandse koppel.

Maar zijn er ook Belgische koppels die deze weg succesvol of niet bewandeld hebben?
En hoe valt dat mee met jullie leefomgeving? Staan zij positief of negatief? Of hebben jullie het niet gezegd tegen jullie directe omgeving? En hoe viel het mee om uiteindelijk een kindje te hebben van een donor, dus niet van je man? Of maakt dat gewoon geen verschil?

Ik weet het... Veel vragen! Moesten er mensen zijn die wensen te reageren: bedankt al! Aan alle anderen die bezig zijn met pogingen of er nog aan starten: veel succes!

Groeten van Eva

Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 23 januari 2011, 10:05

Hoi Eva (+P),

Wij zijn begin vorig jaar de weg van KID ingeslagen. Onder andere omstandigheden weliswaar.

Na een TESE (okt 2009) bleek mijn man volledig onvruchtbaar. Op vrij korte tijd beslisten we om via donorsperma onze kinderwens te vervullen. Ondertussen zijn we 8 IUI's en 1 IVF (resultaat nog onbekend) met donorsperma verder.

Door de korte beslissingstijd en de lange behandelingsduur kregen we het af en toe wel kwaad.

Onze omgeving is op de hoogte. Voor ons is het belangrijk om erover te praten. Want 't is niet enkel de behandeling die het moeilijk maakt, ook het biologische gedeelte heeft zijn inpakt.

Via DVO kan je een boek bestellen over KID (engelstalig, de naam ontsnapt me nu) en dat heeft me wel geholpen in mijn keuze.

Onder IUI vind je een onderwerp IUI & KID. Hier is een allegaartje verzamelt van hetero-koppels, lesbische koppels en alleenstaanden die via donorsperma hun kinderwens wensen te vervullen. Bij de prille start van dit groepje geraakten op korte tijd 4 dames zwanger via IUI-D, zij verwachten allen begin 2011 hun kindje!

Groetjes en veel sterkte, hamster

Dier
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 april 2010, 9:17

Bericht door Dier » 28 januari 2011, 16:43

Hey Eva,

Mijn vrouw en ik zijn één van de koppels die Hamster aanhaalde in haar antwoord.

Bij mij is er azoospermie vastgesteld en we zijn daarna met KID gestart. Na 4 pogingen zijn we uiteindelijk zwanger geraakt en we verwachten ons kindje in de komende 2 weken.

Als je vragen hebt, schiet maar af!

Groetjes,
Dier

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 2 februari 2011, 12:59

Bedankt allebei!

Deir, ik heb je gepmt!

Groetjes van Eva

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 2 februari 2011, 22:38

Hoi E+P,
Ook ik als alleenstaande heb beslist om 100%voor mijn kinderwens te gaan met KID,dus ik kan je enkel vertellen hoe ik het momenteel beleef..
Ik heb in mijn privé omgeving en werkomgeving toch héél wat positieve reacties gekregen hoor..maar ik voel toch aan dat het voor mijn ouders nog wat "wennen" is aan het idee..
Ik ben nogal vrij open van karakter en ben dan ook van plan om er ook open met mijn kind over te praten,
als de tijd er rijp voor is.
Maar iedereen beslist dat natuurlijk voor zichzelf wat en hoeveel hij wil vertellen hé.
Succes!!

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 8 februari 2011, 14:47

Dag iedereen,

wij overwegen om na onze laatste terugbetaalde ICSI poging over te stappen op KID. Heb al reeds 5 pogingen had steeds goede embryo's maar nooit een innesteling. Natuurlijk weet ik niet of ik zowiezo kan zwanger worden tot nu toe is er bij mij nooit een probleem gevonden. Mijn ventje heeft een slechte zaadcelkwaliteit maar de bevruchting van de embryo's lukt goed. Daarom denk is soms dat wij genetisch een slechte match zijn. Ik vergelijk het een beetje met Tom Cruise en Nicole Kidman, toen zij samen getrouwd waren, waren ze ook aangewezen op adoptie om kinderen te hebben. Nu hebben ze alle twee toch kinderen van henzelf met een andere partner. Nu is het niet mijn bedoeling om mijn ventje in te wisselen en hij wil mij ook niet wisselen (allé dat hoop ik toch) maar misschien is KID dan wel de oplossing voor ons. Of misschien stel ik het mij weer te simpel voor. De toekomst zal het moeten uitwijzen denk ik.

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 8 februari 2011, 21:37

@ mietje: bedankt!

@ loesje: Ik denk niet dat iemand kan zeggen wat echt zal lukken. Er zit bij deze dingen zoveel geluk hebben gemoeit.
Wat ik wel hier al gelezen heb, is dat KID emotioneel even zwaar is als ICSI/PGD. Enkel het lichamelijke aspect valt beter mee aangezien je niet zo hevig gebombardeerd wordt met hormonen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten