Utrogestan vaginal

IUI Forum
ana
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2007, 16:42

symptonen utrogestan

Bericht door ana » 29 oktober 2007, 16:48

hoi hoi,
momenteel ben ik bezig met mijn 1e poging ICSI (na al een geslaagde zwangerschap met IVF en helaas een miskraam op 8 weken achter de rug te hebben). Dit is de 2e maal dat ik utrogestan (vaginale) tabletten neem. Binnen 5 dagen word ik ongesteld of -laat ons hopen- ben ik terug zwanger. Ik heb sinds enkele dagen gespannen borsten en tepels, heeft iemand dit ook gehad bij het nemen van utrogestan? ik hoop stiekem dat dit eerste zwangerschapstekenen zijn, maar ben ook erg bang voor de teleurstelling..
groetjes en succes aan iedereen!
ana

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 29 oktober 2007, 17:02

Ana,

Sinds vorig cyclus gebruik ik ook Utrogestan. Vorig keer ben ik begonnen een week na de IUI, de laatste keer de dag van de IUI. Telkens krijg ik na ongeveer vier dagen gevoeliger tepels. M'n borsten zelf doen geen pijn, enkel m'n tepels en ze worden ook (veel sneller) stijver.

De vorige keer was ik in ieder geval niet zwanger. Vanavond weet ik of ik al dan niet zwanger ben...

Ik hoop dat m'n antwoord niet te ontgoochelend is.

Veel moed

ana
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2007, 16:42

Bericht door ana » 29 oktober 2007, 18:12

misschien was het even nodig om dit te lezen, ik begon al een beetje te zweven en dan is de val des te harder. ik sta weer met beide voeten op de grond en wacht af tot zaterdag of maandag (bloedprik ter controle),
alvast bedankt,
ana

ana
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2007, 16:42

Bericht door ana » 30 oktober 2007, 10:53

hopelijk heb je gisterenavond goed nieuws gehad,
heb alvast de vingers gekruist..
groetjes, ana

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 oktober 2007, 11:44

Ana,

Heb geen goed en geen slecht nieuws gekregen... had een HCG van 15 en een progesteron van 14,4... Zit dus in een twijfelzone en moet dus morgen opnieuw bloed laten prikken.
Ik weet echter al dat het weer niets zal zijn, heb altijd al een licht positieve HCG gehad, waarschijnlijk zal dat het gevolg zijn van de Pregnyl. En m'n hoge progesteronwaarde zal waarschijnlijk het gevolg zijn van m'n utrogestan.

Maar je weet maar nooit...

Alvast bedankt om er naar te vragen

TieLo
Berichten: 43
Lid geworden op: 2 december 2012, 10:52

Bericht door TieLo » 25 december 2012, 17:54

Vanaf wanneer zeggen ze dat je progesteron té laag is? Ik had eerst (dag 3) 1.48, op dag 14 had ik 30 (2 dagen voor eisprong) en dan zakte het weer naar 15. Deze waarden zijn normaal, maar wel een klein beetje aan de lage kant zei de gyn. Maar vanaf wanneer spreken ze van écht te laag? Bij de eisprong zou het tussen 19 en 103 moeten zitten en daar zit ik tussen...
21 januari weet ik hoe we de cyclus verder gaan opvolgen, ze willen met fm en KI beginnen...

MargrietDC
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:29

Bericht door MargrietDC » 26 februari 2013, 19:33

TieLo schreef:Vanaf wanneer zeggen ze dat je progesteron té laag is? Ik had eerst (dag 3) 1.48, op dag 14 had ik 30 (2 dagen voor eisprong) en dan zakte het weer naar 15. Deze waarden zijn normaal, maar wel een klein beetje aan de lage kant zei de gyn. Maar vanaf wanneer spreken ze van écht te laag? Bij de eisprong zou het tussen 19 en 103 moeten zitten en daar zit ik tussen...
21 januari weet ik hoe we de cyclus verder gaan opvolgen, ze willen met fm en KI beginnen...
Ik denk dat een progesteron van 15 best goed is een 2de van de cyclus.
Ik heb wel problemen met mijn progesteron.
In het 2de deel is deze namelijk maar 0,5.
En toen ik pril zwanger was, was deze maar 0,85.
Onmogelijk dus voor een zwangerschap te behouden.
Mijn gynaecoloog snapt zelfs niet dat ik een eisprong krijg met zo'n lage waardes.
Nu we dit weten moet ik standaard na mijne eisprong utrogestan beginnen nemen.
Hoe loopt het bij jou ondertussen?

Fleurtje
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 juni 2011, 21:28

Bericht door Fleurtje » 10 juni 2013, 16:49

Ik neem 3x1 capsule per dag. Wij zijn bezig aan onze 5de IUI. Wat is wel al gemerkt heb is dat als ik naar het toilet moet, ik steeds van die witte vlokjes in mijn urine heb ... hebben jullie dit ook ?

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 10 juni 2013, 17:09

Fleurtje,

Ja dat had ik ook. Zullen overblijfselen zijn.
Die utrogestan is niet echt hygienisch en moet steeds een maandverband dragen want dat laat toch wat achter in uw onderbroek vind ik :?

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 12 juni 2013, 12:52

Zo'n witte vlokken heb ik ook, schilfers eerder.
Voel me wel zeer moe, en heb last van constipatie. Kunnen bijwerkingen zijn daarvan?

babs'ke
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 juni 2013, 10:45

Bericht door babs'ke » 15 juni 2013, 10:52

hey,
heb mijn 4de iui achter rug. Nu bleek dat ik niet zwanger ben en gaan verder met IVF. Ik ben dan ook gestopt met utrogestan. Vorige keren had ik regels na 4 dagen stoppen met utrogestan en nu zijn we een week verder en nog steeds geen maandstonden. Is dit normaal dat dat zo kan verschillen per cyclus? ik maak me wel zorgen...
Groetjes

joke0306
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 juli 2014, 19:31

Re: Utrogestan vaginal

Bericht door joke0306 » 31 juli 2014, 9:01

Hallokes
Zit aan mijn 5de iui poging nu met clomid en utrogestan.
Heb gisteren bloed laten trekken en was een lichte stijging van hcg dus ja weet niet of dat komt door de hormonen of dat het prijs is. Moet maandag opnieuw bloed laten trekken. Nog iemand ervaring met deze uitslag?
Xxx

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Utrogestan vaginal

Bericht door Valaki » 31 juli 2014, 14:51

joke0306 schreef:Hallokes
Zit aan mijn 5de iui poging nu met clomid en utrogestan.
Heb gisteren bloed laten trekken en was een lichte stijging van hcg dus ja weet niet of dat komt door de hormonen of dat het prijs is. Moet maandag opnieuw bloed laten trekken. Nog iemand ervaring met deze uitslag?
Xxx
Op de hoeveelste dag na de iui heb je bloed laten trekken?
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: Utrogestan vaginal

Bericht door Angelika » 1 augustus 2014, 14:37

De Utrogestan bollen kunnen zowel vaginaal als oraal genomen worden. Het zijn dezelfde pillen. Ik heb ze 's ochtends en 's avonds vaginaal moeten nemen en 's middags oraal.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten