Utrogestan vaginal

IUI Forum
redbull123
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 februari 2007, 23:45

Utrogestan vaginal

Bericht door redbull123 » 11 februari 2007, 21:08

Wie heeft er al wat ervaring met deze bollen.
ik heb ze moeten opsteken omdat er 2 bevroren embryo's terug geplaatst zijn. ze is al 4 dagen overtijd ,maar ze zeggen dat het ook kan komen door die bollen op te steken. Dus dit is mijn vraag of dit mogelijk is en of er iemand ervaring heeft met dit?

Alvast bedankt.

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 12 februari 2007, 8:19

Ik was ook over tijd toen ik utrogestan gebruikte, maar voelde wel de symptomen van mijn maandstonden. Nadat ik gestopt was (na een negatieve bloedtest), heeft het nog enkele dagen geduurd voordat ik mijn maandstonden had.
Ik weet niet of het uitblijven van mijn regels iets te maken had met de utrogestan; mss was het ook wel wat te wijten aan stress?
Hopelijk is het feit dat je over tijd bent een goed teken!

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 12 februari 2007, 9:45

Ik heb na IUI ook twee maal utrogestan moeten gebruiken. De eerste keer kwamen mijn regels op dag 14 gewoon door. De tweede keer was ik ook paar dagen overtijd en begon ik te hopen. Na een negatieve bloedtest in ziekenhuis ben ik gestopt met utrogestan en kwamen mijn regels na anderhalve dag door. Mijn gynaecoloog zei dat elk lichaam er anders op reageert. Dus het overtijd zijn kan te maken hebben met de utrogestan, maar je kan ook zwanger zijn natuurlijk. Ik hoop dit laatste voor je. Best een bloedtest laten doen, om duidelijkheid te krijgen.

Veel succes
Silvie

Nathalie
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:58

Bericht door Nathalie » 17 februari 2007, 12:54

Ik heb ook reeds ervaring met utrogestan. Toen bleek dat ik zwanger was, maar omdat ik lichte bloedingen had, heb ik utrogestan moeten nemen. De bloedingen waren vrijwel onmiddellijk verdwenen. Utrogestan bevat o.a. progesteron welke de zwangerschap ondersteunt. Veel vrouwen maken bij een zwangerschap te weinig progesteron aan, zodat een miskraam dan ook wel eens voor valt.
Spijtig genoeg was dit bij mij ook het geval.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 10 maart 2007, 17:30

Hoi

Krijg je die Utrogestan zonder voorschrift of dient je gyneacoloog dit voor te schrijven ?
Bij een IUI behandeling : wanneer dien je te starten met het nemen van die bolletjes ?
Is er al iemand met een positief resultaat (dus zwanger) na het nemen van Utrogestan ?

Als je zelf genoeg progesteron aanmaakt, kan dan het gebruik van Utrogestan kwaad ?
Wie weet raad ?

groetje

Katy

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 10 maart 2007, 18:34

Wij zijn bezig met KI (dus ietwat anders dan IUI) en ik moet die bolletjes opsteken vanaf de dag van de KI tot de bloedprik, driemaal per dag twee bolletjes.

Bij mij is het met voorschrift van de dokter. Mij hebben ze niet gezegd dat ik te weinig progesteron zou aanmaken. Er staat ook dat je beter een bolletje te veel steekt dan te weinig, dus vermoed dat het geen kwaad kan.

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 10 maart 2007, 19:47

Ik moet ook utrogestan drie maal per dag opsteken vanaf de dag van de inseminatie. Utrogestan zorgt er ook voor dat het baarmoederslijmvlies goed dik blijft waardoor een innesteling makkelijker kan gebeuren. Ik had ook geen probleem met aanmaak van progesteron, dus het kan zeker geen kwaad om het te nemen. Ik krijg hier ook een voorschrift voor.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 22 maart 2007, 6:27

hallo allemaal,

Hoeveel van die Utrogestan oraal dienen jullie dagelijks te nemen ? En vanaf wanneer starten jullie ermee om deze pilletjes te nemen ?

groetje

Katy

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 22 maart 2007, 9:33

Hoi Katthy,

Ik gebruik utrogestan vaginal en moet ze beginnen nemen onmiddellijk na de inseminatie en dit drie maal per dag tot de dag van de bloedproef. Bij IVF heb ik al gehoord dat vrouwen iets vroeger dan de terugplaatsing de Utrogestan beginnen nemen, maar daar ben ik niet zeker van. Ik moet ze gebruiken de avond na de inseminatie.

groetjes,

Silvie

Karo
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 maart 2007, 16:19

Bericht door Karo » 22 maart 2007, 12:46

Hallo,
Ik gebruik ook Utrogestan Vaginaal vanaf de dag na mijn eisprong (opgewekt met Pregnyl inspuiting). Ik neem 3 x 2 bolletjes per dag tot de dag van mijn bloedtest (ca. 14 dagen na de eisprong). Ik krijg dit telkens op voorschrift. Deze Utrogestan houdt inderdaad de maandstonden tegen (is toch bij mij het geval en dat zegt ook onze gynae). TIP: vraag bij de apotheker een inbregnhuls. Is veel makkelijker en ik vind het persoonlijk ook hygiënischer(op bijsluiter staat dat je de bolletjes diep in de vagina dient in te brengen en dit is een stuk makkelijker met deze inbrenghuls!). Na elke inbrenging wel de huls goed afspoelen onder heet water (voor hygiëne). Groetjes, Karo

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 23 maart 2007, 12:39

beste,

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Maar ik vind het een beetje raar, ik heb pilletjes die je via de mond (oraal) dient te nemen en niet vaginaal.
Het zijn ronde witte pillen van 100 mg.
Heeft er iemand van jullie deze pilletjes al moeten nemen ?

groetjes

Katy

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 3 april 2007, 14:53

beste,

mijn dokter vertelde me dat ik utrogestan moet nemen tot de eerste dag van mijn maandstonden.
Maar ik las ergens dat utrogestan het doorkomen van de maandstonden kan doen uitstellen, waardoor je niet alleen een vals positief idee krijgt, maar tevens je maandstonden kunstmatig uitstelt door het nemen van utrogestan.
Tot hoe lang nemen jullie utrogestan ?
Allemaal een beetje verwarrend vind ik toch.

groeten

Katy

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 3 april 2007, 15:32

Hé Katy,

Ik moet utrogestan nemen tot de dag dat de bloedproef uitwijst dat ik niet zwanger zou zijn. Ik laat veertien dagen na de inseminatie een bloedproef doen, als deze negatief is dan moet ik stoppen met utrogestan en dan komen mijn maandstonden meestal 1 à 2 dagen later erdoor. Bij mij stelt de utrogestan mijn maandstonden wel wat uit, daarom raden ze in het ziekenhuis aan om op dag 14 na de inseminatie een bloedproef te laten doen. Dan moet ik tenminste niet elke keer bang naar het toilet gaan.

Ben jij al een nieuwe poging opgestart? De hoeveelste als ik vragen mag?

Ik moet nog een dikke week wachten op resultaten van de vijfde IUI.

veel succes

Silvie

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 3 april 2007, 15:33

Hallo!
ik moet de utrogestan altijd nemen totdat ik de uitslag heb gekregen van de zwangerschapstest. Ongeveer 3 à 4 dagen na het stoppen word ik dan ongesteld.

Er zijn misschien uitzonderingen maar ik denk dat bij de meeste vrouwen, de Utrogestan de maandstonden tegenhoudt

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 3 april 2007, 15:43

Bedankt Sara en Sylvie voor jullie reactie.
Sylvie, ik ben nu aan poging 8 IUI.
Ik moet wel toegeven dat de eerste drie IUI zijn zonder stimulatie (dus zonder menopur) geweest.
Het is pas vanaf poging 4 dat ik ben overgegaan naar stimulatie met menopur.
Mijn vijfde beurt was ik zwanger, maar heb helaas op twee maanden een miskraam gehad.
Toen vertelde men mij dat dit goed nieuws was, want het betekende dat ik zwanger kon worden.
Maar desondanks dat feit, is ook poging 6, 7 mislukt.
Ik ben nu bang aan het afwachten of deze poging zou gelukt zijn.
Ik hoop er niet al teveel op, gezien het innemen van utrogestan de maandstonden, langer doet uitblijven.
Sylvie, je ziet je mag nog niet opgeven. Ik hoop echter dat je vijfde poging wel gelukt is. Hou ons in ieder geval op de hoogte.

groetjes

Katy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten