zou op dit moment graag positieve IUI verhalen willen horen

IUI Forum
BlijvenHopen
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 juni 2011, 14:30

zou op dit moment graag positieve IUI verhalen willen horen

Bericht door BlijvenHopen » 25 juni 2011, 21:12

Hallo allemaal,
Vandaag ongesteld geworden na 3e x IUI, 6 jaar zwangerschapswens, onregelmatige cyclus met ene keer wel eisprong, andere keer niet maar verder ' moet het lukken en is het een kwestie van tijd' 3 jaar ziekenhuislopen en bij 2e ziekenhuis ondertussen.
De vraag die (zoals altijd als ik ongesteld wordt) boven komt: Gaat het wel lukken, is het voor ons weg gelegd, kunnen wij het aan, heeft het zin?
Natuurlijk weet ik: DOORGAAN, anders gaat het sowieso niet lukken. Maar ik zou het fijn vinden om positieven IUI/IVF etc verhalen te horen, mensen bij wie het ook uitzichtloos lijkt en waarbij het toch is gelukt... Hopelijk zijn jullie hier aanwezig en willen jullie je verhaal delen.
Alvast bedankt.
Liefs

muisinie
Berichten: 722
Lid geworden op: 6 april 2010, 20:52

Bericht door muisinie » 28 juni 2011, 9:44

hoi hoi,

wij hebben ook 3 jaar moeten wachten op ons wondertje in mijn buik.
Na 1 jaar zelf proberen, talloze onderzoeken, kijkoperatie en als diagnose "onverklaarbare infertiliteit" zijn we dan aan de IUI -rondes begonnen met de hoop er niet veel nodig te hebben.
na 6 pogingen gingen we normaal overstappen naar IVF maar aangezien ik de hormoonkuur niet zag zitten met mijn huwelijk in het vooruitzicht besloten we samen met de gynae om nog paar maanden verder te proberen met IUI.

Ik had de hoop al opgegeven en had het gevoel dat IUI niks voor mij was ... dus zat al met IVF in mijn gedachten die we in augustus gingen opstarten.
Toen bleek plots dat ik mijn regls niet kreeg ...
de 7de IUI heeft dus uiteindelijk een positieve zwangerschaptest gegeven.

na veel bange weken (dacht dat het nog ging misgaan) ben ik nu uiteindelijk bijna 15 weken ver en hij of zij stelt het goed in mijn buik ...

je ziet ... je mag de hoop niet opgeven !!!!!!! Het kan, maar je weet alleen niet op voorhand wanneer je dat geluk mag krijgen ...

ik duim voor je mee !!!!!!

xx Muisje

BlijvenHopen
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 juni 2011, 14:30

Bericht door BlijvenHopen » 28 juni 2011, 11:52

Hoi Muisje,

Bedankt voor je reactie!!
Het doet me goed te lezen dat geduld toch kan worden beloond.

Wat super dat je zwanger bent en dat alles goed met jullie gaat. GEFELICITEERD!!! :P

Kan me goed voorstellen dat je eerst nog bang bent dat het mis zal gaan, je kan het bijna niet geloven dat t nu echt zo zal zijn denk ik?
Maar t is toch echt zo en alles gezond, whoepieeeee, het kan dus allemaal toch nog!!

Jij geeft me hiermee weer hoop en extra kracht om door te gaan, bedankt muisje!
En geniet van je zwangerschap!!

Liefs B

Zij en haar
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 mei 2010, 16:41

Bericht door Zij en haar » 28 juni 2011, 14:35

Hey,

Ikzelf ben zwanger na 7 KID's (IUI met donorzaad)... ondertussen 24 weken.

Er zijn er ook onder ons die 8 keer of 9 keer moeten proberen of uiteindelijk voor 1 of meerdere keren op IVF moeten overschakelen en die nu ook zwanger zijn, of zelfs al een gezonde zoon of dochter hebben...

Ik zou zeggen: niet opgeven... Het kàn! :wink:

Veel succes!
Groetjes,
Z/H

BlijvenHopen
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 juni 2011, 14:30

Bericht door BlijvenHopen » 28 juni 2011, 14:56

Hey Z/H,
Wat mooi om te lezen dat t jullie uiteindelijk ook is gelukt!!! :) En je hebt ook veel geduld moeten hebben zo te lezen. Weer een sprankje hoop voor mij. Het doet me gewoon goed te lezen dat het allemaal nog wel kan. Ben ook nog maar net bij deze site en nog niet zo actief, anders had ik misschien al meerdere positieve verhalen kunnen lezen.
Een vriendin van mij loopt ook met haar vriendin bij het ziekenhuis voor KID, hebben net 3e poging gehad, helaas ook 3e keer mis :( Wij lopen samen gelijk op, hopelijk samen ook raak straks :)
Bedankt voor je berichtje Z/H, doet me echt goed!!
Liefs B

Spes
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 juni 2011, 11:55

Bericht door Spes » 30 juni 2011, 12:00

Hallo,

Ik kan ook wel goede verhalen gebruiken. En ik kan ook zelf bijdragen tot goede verhalen.
Ik heb zaterdag mijn 6de IUI, maar ik heb geen hoop meer. Ik heb het gevoel dat het nooit zal lukken.
Nochtans heb ik al twee keer erg veel geluk gehad. Ik heb een zoon van 4 na 2de iui en een zoon van 2 na 3de iui. Ik wil graag (minstens) drie kinderen en soms voel ik me er heel slecht bij dat ik precies niet tevreden kan zijn met de twee die ik heb of dat ik zo wanhopig ben terwijl er toch ook mensen zijn die niet één kindje hebben. alsof het nogal hoogmoedig is van mij om er drie te willen terwijl het al zo moeilijk gaat.
Ik moet er misschien ook bij zeggen dat wij nu 7 jaar in de weer zijn met onze gezinsuitbreidingen en dat ik ook drie miskramen heb gehad (ttz: 1 miskraam en 2 biochemische zwangerschappen) twee daarvan na een natuurlijke bevruchting.

Ik hoop dat ik hier wat troost en hoop kan vinden ondanks het feit dat ik al twee kinderen heb, hoop dat niemand mij hoogmoedig vindt.

Vi
Berichten: 708
Lid geworden op: 5 november 2010, 11:51

Bericht door Vi » 30 juni 2011, 16:16

Hallo,

ik heb 6,5 jaar moeten wachten op die 2 kleine wondertjes in mijn buik. Ik ben nu 30 weken zwanger van een ééneiige tweeling.
Ik heb 6 IUI's ondergaan en 2 ICSI's. Daartussen ook 2x geopereerd voor endometriose en ook al mk gehad.
Het is soms moeilijk om de moed te blijven vinden na al die jaren. Ik had er mij al bij neergelegd dat het mama worden niet voor mij bestemd was. Maar toch ben ik blijven doorgaan met de behandelingen omdat ik (later op mijn oude dag) geen spijt zou krijgen omdat ik het niet geprobeerd had. En kijk, mijn geduld werd dus dubbel en dik beloond.
Ik hoop dat je binnenkort ook eens mag beloond worden.

Spes, het is niet omdat je voor een derde kindje aan het proberen bent dat het daarom minder pijnlijk is als het niet wil lukken. Eens die wens er is, blijft elke teleurstelling pijn doen of het nu voor dat 1e, 2e, 3e... kindje is. Ook voor jou nog veel goede moed en succes toegewenst.

roos1
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2011, 15:25

Bericht door roos1 » 1 juli 2011, 9:52

Hoi,

Misschien kan ik je wel een hoopvol verhaal bezorgen...

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik zwanger ben na de 2de iui! Ik voelde - in tegenstelling tot vorige keer! - deze keer totaal niets, dus had er ook helemaal geen hoop op...
Gisteren bloed laten nemen en 's avonds kwam het verlossende telefoontje :D
Geloof me, je zit met ontzettend veel twijfels en al die onzekerheid tast je zelfvertrouwen erg aan. Maar vroeg of laat krijg je ook goed nieuws, echt waar! Vergeten doe je die periode niet, maar van de ene dag op de andere bekijk je het leven van een heel andere kant!

Ik hoop dat je snel zo'n fijn nieuws krijgt als ik!

Liefs

Victorietta
Berichten: 112
Lid geworden op: 1 juli 2011, 11:58

Bericht door Victorietta » 1 juli 2011, 12:06

Al deze positieve verhalen toveren vanzelf een glimlach op mn gezicht. Gefeliciteerd mothers-2be, geniet deze momenten, hopelijk zal het voor ons ook snel volgen..

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 1 juli 2011, 12:30

ook hier een positief IUI verhaal!

Na 4.5j ben ik zwnager geworden, vorig jaar in juli, na de tweede IUI. Onze schattige zoon van 3 maanden oud ligt nu vredig in zijn parkje te slapen! Het kan, dus zeker niet opgeven!

Spes, voel je zeker niet schuldig. Wij gaan binnenkort ook weer de behandelingen moeten starten voor nummer 2. Dit zal dan ook weer de start zijn van onzekerheid, verdriet en pijn. En ook ik heb dan al een zoontje, dat zal de angst voor het niet lukken zeker niet minder groot maken. Ook al besef ik goed hoe blij ik mag zijn met onze zoon, niet iedereen kan dit geluk meemaken.

BlijvenHopen
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 juni 2011, 14:30

Bericht door BlijvenHopen » 2 juli 2011, 13:21

Heerlijk al die positieve verhalen, bedankt dames, vind het erg prettig en hoopvol om te lezen (jullie maken mijn dag weer goed!!! :D )

Vi: Wat SUPER, gefeliciteerd en ga er lekker van genieten
spes: Ik begrijp dat je wens blijft, dat is iets wat je niet kan tegengaan. Natuurlijk denk ik: Zij heeft in elk geval 2 gezonde kids!! Maar dat neemt niet weg dat je verdriet/pijn/frustratie daarom minder is als je ook nog graag een 3e wil!! Heerlijk he om dan deze positieve verhalen te lezen! :)
@roos1: Gefeliciteerd!! Ook jij lekker gaan genieten!!
@victorietta: dit geeft ons hoop he!! :)
@molly27: Wat heerlijk dat je nu toch een zoon hebt gekregen: gefeliciteerd!! En succes met de verdere behandelingen

Thanks dames!! :) :)

Tish81
Berichten: 174
Lid geworden op: 7 november 2009, 10:38

Bericht door Tish81 » 7 juli 2011, 12:12

En nog een positief IUI verhaal.

Na 2 jaar proberen was het bij ons na de 5e IUI raak. Totaal onverwacht want ik weet nog dat ik niets anders dan anders voelde. Gewoon pms, maar toch was de test positief en belven de regels uit.

Sinds 2 maanden ben ik mama van een schattige dochter die nu vredig ligt te knorren in haar parkje.

Dus ... blijf erin geloven, hoe moeilijk en frustrerend dat soms ook is als weer eens iemand dat tegen je zegt. Maar het is echt wel zo! Ik heb ook momenten gehad dat ik het allemaal niet meer zag zitten. Maar ergens vond ik toch altijd dat tikkeltje vertrouwen dat het goed zou komen.

Groetjes en succes!

BlijvenHopen
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 juni 2011, 14:30

Bericht door BlijvenHopen » 7 juli 2011, 14:51

Hey Tish,
Superrrrrrrrrrrrrrr, gefeliciteerd met je dochtertje!!! :)
Weer een positief verhaalt, dit doet me goed. Keep up the faith, met jullie verhalen in mn achterhoofd gaat dat helemaal lukken!!!
THANKS!
Liefs B

Maya82
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 april 2011, 12:00

Bericht door Maya82 » 24 november 2011, 9:57

zijn er nog ladies die een positief verhaal te vertellen hebben?
heb vandaag een minder dagje en would be sooo nice :oops:

BlijvenHopen
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 juni 2011, 14:30

Bericht door BlijvenHopen » 24 november 2011, 15:07

Nee helaas ook niet Maya82 :( was t maar zo! :( :( :(
Volgende week 7e x IUI, hebben er geen vertrouwen meer in, 9 januari evaluatie gesprek en dan hopen dat we richting IVF mogen gaan...

Dus idd: positieve verhalen welkom!!!!

Liefs

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten