vijandig baarmoederhalsslijmvlies

IUI Forum
monchichi
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 februari 2007, 20:54

vijandig baarmoederhalsslijmvlies

Bericht door monchichi » 13 februari 2007, 21:14

hallo,

We zijn vorige maand begonnen met iui, na twee negatieve samenlevingstesten.
Behalve een spermaonderzoek, dat ok was, zijn er geen andere onderzoeken gedaan.Dus waarschijnlijk heb ik vijandig baarmoederhalsslijmvlies.
Ondertussen is de eerste iui mislukt.
Heeft er iemand een soortgelijke ervaring en hoe was jullie behandeling?
Bedankt
Laatst gewijzigd door monchichi op 24 maart 2007, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 15 februari 2007, 17:10

hey,
ik had ook een negatieve samenlevingstest.
bij mij hebben ze ook iui voorgesteld, maar ik wacht nog even voor ik daar mee start. Ik kan er dus nog niet over meepraten. Heb wel al gehoord dat het meer dan 1 keer kan nodig zijn, alvorens zwanger te worden; de moed nog niet opgeven dus!
groetjes, sanne

monchichi
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 februari 2007, 20:54

Bericht door monchichi » 19 februari 2007, 10:32

Dag Sanne,
Bedankt voor je antwoord. Hebben ze bij jou nog andere onderzoeken gedaan? Bij mij niet en nu vraag ik me af of dat dat niet nodig is. Als er iets meer aan de hand is, dan zijn al die iui's voor niets...
Ben je nu eigenlijk al begonnen?
groetjes

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 9 maart 2007, 13:17

dag monchichi,
sorry dat k nu pas antwoord, heb een tijd geen internet gehad vandaar.
Bij mij hebben ze ver alle mogelijke onderzoeken gedaan. D.w.z. een bloedonderzoek om te zien of ik wel een eisprong had, een spermaonderzoek voor mijn vriend, een echo voor de eicelrijping te zien, doorspuiten van de eileiders(= foto van de baarmoeder), en binnenkort een kijkoperatie om te zien of ik geen endometriose heb.
Ben nog niet gestart met iui, we stellen het telkens weer uit. K denk dat ik en mijn partner blijven hopen op een natuurlijke zwangerschap. Als jij enkel vijandig slijm hebt en de rest is ok, denk ik dat iui wel een oplossing is, mijn gyn zei me dat toch, aangezien het sperma dan ingebracht wordt en het dat slijm niet zelfstandig moet passeren.
Hoe gaat het ondertussen met je? Nog nieuws?
Groetjes en veel moed en succes, sanne

monchichi
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 februari 2007, 20:54

Bericht door monchichi » 11 maart 2007, 12:51

Dag Sanne,
Bij mij hebben ze ook wel een echo gemaakt en bloed geprikt, maar geen foto van de eileiders. Mijn (fertiliteits)arts wil daar nog even mee wachten. Maar mijn gynaecoloog wilde dat al direct doen (dit voor we naar het fertiliteitscentrum geweest waren)Ik heb ook gehoord dat dit onderzoek soms de eileiders terug vrij maakt. Was het bij jou erg pijnlijk?
Wij hebben nu 2 x iui achter de rug, maar zonder resultaat...
Ik hoop dat de kijkoperatie alleen goed nieuws brengt voor jullie!
groetjes en bedankt voor je antwoord

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 11 maart 2007, 13:52

monchichi schreef: Ik heb ook gehoord dat dit onderzoek soms de eileiders terug vrij maakt. Was het bij jou erg pijnlijk?
Bij mij viel dat wel mee. Wel een moment (paar seconden) van hevige krampen en dan mag je vooral niet naar je buik gaan met je handen (wat eenn natuurlijke reactie is), aangezien de foto anders mislukt natuurlijk.
's Morgens moet je een aantal medicijnen nemen en daar reageerde ik wel slecht op. Was met de trein en bus naar AZ Jette gegaan. Voelde mij echt ziek en zelfs flauw gevallen op de trein. Gelukkig dat ik de auto niet genomen had! Weet niet of anderen daar ook last van hadden?

Succes nog!

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 31 maart 2007, 20:38

het maken van een baarmoederfoto, doorspuiten van de eileiders, heeft bij een kennis van mij voor een zwangerschap gezorgd een aantal maanden later. Bij sommigen werkt het inderdaad zei mijn gyneacoloog. Ik vond de inspuiting vrij pijnlijk ja. Op het moment van de foto krijg je hevige krampen en ik had er ook daarna nog last van. + bloedverlies. En onderschat ook het emotionele niet. Het is toch fijn als je daarna opgehaald word met de auto door iemand die je wat kan opvangen.
Ik moet eind deze maand dan toch gaan voor een laparoscopie, zo'n kijkoperatie, ben er al zenuwachtig en emotioneel over. Maar toch, nadien weet je dan beter wat je toestand is, of er een probleem is al dan niet, en dat maakt het de moeite waard.
Monchichi, heb je ondertussen al je onderzoek gehad of wanneer?
groetjes en veel sterkte en succes!

monchichi
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 februari 2007, 20:54

Bericht door monchichi » 1 april 2007, 14:37

Dag Sanne,
Neen, er zijn nog steeds geen bijkomende onderzoeken gedaan en ik ben nu in de wachtperiode na mijn derde iui. Deze keer weten we wel bijna zeker dat we op tijd waren. (volgens mij waren de vorige pogingen te laat, meer dan 12 uur na mijn eisprong)
Ik heb dus ietsje meer hoop.
Je moet precies wel lang wachten op de onderzoeken of stellen jullie het nog een beetje uit? Ik sta er ook niet om te springen hoor, maar dan weet je natuurlijk wel beter wat precies het probleem is.
Ik wens je veel sterkte bij je kijkoperatie en hoop voor jou dat het misschien niet meer nodig is....
groetjes

Iris,
Bedankt voor je antwoord. Dat was best akelig zeker op de trein! Heb jij al goed nieuws ondertussen?
Groetjes

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 1 april 2007, 17:23

monchichi schreef:D Heb jij al goed nieuws ondertussen?
Nee, en zal ook niet lukken op deze manier. Vandaar dat we een afspraak hebben (pas in mei!) om over te schakelen op IVF.

Wanneer weet jij het resultaat? Veel succes nog!

monchichi
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 februari 2007, 20:54

Bericht door monchichi » 2 april 2007, 11:37

Dag Iris,
Normaal woensdag of donderdag. Ik ben nu ook nog eens ziek en heb heel veel tijd om na te denken...
Pas in mei een afspraak, dat is ook lang wachten. Heb jij ook het gevoel dat tijd zo kostbaar is?
Langs de ene kant wil ik dat die 2 wachtweken vlug voorbij zijn en langs de andere kant vind ik dat de tijd te vlug gaat... Raar hé

Groetjes

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 2 april 2007, 13:33

Het is misschien een domme vraag, maar wat is eigenlijk vijandig baamrmoederhalsslijmvlies ?
Hoe wordt de diagnose gesteld ?
Waarom kan IUI niet helpen bij deze "aandoening" ?

groeten

Katy

monchichi
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 februari 2007, 20:54

Bericht door monchichi » 2 april 2007, 14:14

Dag Katy,
Ik weet het eigenlijk zelf niet zo goed, alleen weet ik dat mijn vriend zijn sperma niet overleeft in mijn slijm...
iui kan wel helpen (dat hoop ik tenminste)omdat het sperma dan rechtstreeks in de baarmoeder komt.
Groetjes

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 5 april 2007, 20:16

hey monchichi,
Heb je al nieuws? Ik hoop met je mee dat je goed nieuws krijgt! En zo niet, hou de moed erin! Nieuwe maand,nieuwe kans.
Ik ben al zenuwachtig voor mijn kijkoperatie deze maand. Merk het doordat ik lastig ben tegen anderen op sommige momenten. Ik denk dat ik er wat boosheid rond voel, dat ik zoveel moet ondergaan alvorens zwanger te worden. De meesten op dit forum zullen dit gevoel wel al eens gehad hebben denk ik.
Onze onderzoeken stellen we inderdaad zelf altijd uit. Emotioneel weegt elke stap zwaar.
Maar goed, we geven niet op.
liefs en veel geluk. sanne

monchichi
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 februari 2007, 20:54

Bericht door monchichi » 6 april 2007, 9:19

Dag Sanne,
Slecht nieuws, heb mijn regels gekregen. Ik voel me zo naïef. Ben niet alleen teleurgesteld omdat ik niet zwanger ben, maar ook omdat ik nu clomid moet nemen en ik ben bang voor de bijwerkingen.
Over die boosheid, ik heb dat ook heel erg, ik voel me daarna zo schuldig en ik vrees dat met clomid het alleen maar erger zal worden.
Gelukkig gaan we zondag op vakantie en kan ik mijn gedachten een beetje verzetten.
Wanneer is je kijkoperatie? Mag je dezelfde dag al naar huis? Word je volledig verdoofd en krijg je voldoende uitleg? Denk dat dat wel nodig is. Sorry, voor al mijn vragen hoor. Ik neem aan dat je zelf ook met veel vragen erover zit.
Veel sterkte en moed

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 25 april 2007, 19:36

hey monchichi,
hoe is je vakantie geweest? Heeft het je wat deugd gedaan? Die rotregels toch hé. Ik kan ook boos zijn om t feit dat je wel elke maand die hele hormonentoer moet ondergaan, pijnlijke borsten,pijnlijke regels,.. en toch niet zwanger raken.. Ik begrijp je onrust over clomid,dat zal inderdaad wel een sterke invloed hebben op je emoties. Maar je zal je er wel doorslaan hé. En wie weet wat goed nieuws brengt dat later met zich mee... Ik ga morgen naar het ziekenhuis voor mijn kijkoperatie. Ik moet één nachtje blijven slapen. Maar ik denk dat dit afhankelijk is van het ziekenhuis. Ik ga naar klina in brasschaat. Jij?
Zoveel uitleg kreeg ik niet. Heb het opgezocht op het internet. Mijn gyneacoloog heeft vaak teweinig tijd omdat hij het te druk heeft heb ik de indruk. En dan zoek ik alles maar op via het internet. Ik weet dat ik volledig onder narcose zal moeten. Ben daar blij om want dan moet ik het allemaal niet bewust meemaken. Ik zal je achteraf iets laten weten hoe het was. Als je het dan ook nog zou moeten doen (liever niet natuurlijk) dan weet je een beetje hoe het er aan toegaat; hou je goed, liefs sanne

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten