Start IVF

IUI Forum
Plaats reactie
Mustike

Start IVF

Bericht door Mustike » 6 augustus 2012, 19:01

Hallo

Ik hoop hier enkele 'ervaringsdeskundigen' tegen te komen wat betreft IVF.
We hebben drie IUI rondes achter de rug met ondersteuning van Clomid en Pregnyl. Helaas zonder resultaat. Ik zit momenteel in de wachtweken van de laatste IUI maar onze afspraak voor het intakegesprek voor IVF ligt vast voor volgende week.
We gaan waarschijnlijk van start met de methode van 1 spuit per dag en 1x neusspray per dag.

Ik heb steeds een enorm pijnlijke ervaring gehad bij IUI omdat mijn baarmoeder fout ligt. Ik heb vernomen dat ze de pick-up bij IVF onder narcose doen maar is het dom om te vragen om de terugplaatsing van het embryo ook onder narcose te doen? Graag jullie mening hierover.

Groetjes

kampiones

Bericht door kampiones » 6 augustus 2012, 19:35

Hoi Mustike,

ook ik heb enorm pijnlijke IUI's achter de rug (mijn baarmoeder ligt ver naar achteren gekanteld). Na een laparoscopie + hysteroscopie nu 1 IUI achter de rug, deze was volledig pijnloos. Ze hebben bij mij ook wel een speciale catheder gebruikt, die minder flexibel is dan de andere. Mss helpt dat voor jou ook?

Ook wij denken over IVF, maar we hebben nog maar 1 niet-pijnlijk IUI gehad, dus misschien is het nog wat vroeg.

Veel succes en sterkte!

Julie278

Bericht door Julie278 » 6 augustus 2012, 23:36

Wij zijn ook net begonnen aan onze eerste IVF/ICSI poging.

We hebben 5 inseminaties gehad, waarvan 4 zeer pijnlijke. Wat de reden is, weet ik niet. Als de dokter vroeg 'gaat het?' knikte ik altijd omdat ik niet kleinzerig wil overkomen :-)

Dus de schrik voor die pick up zit er wel in :?
In ons ziekenhuis doen ze dit onder lokale verdoving,al had ik liever narcose.

Hoop da het gaat meevallen...

iemand ervaring?

zwinne

Bericht door zwinne » 7 augustus 2012, 10:37

Lieve dames

ik ben nog niet aan de ivf toe. Ik heb nog een paar iui's te gaan en mijn hoop ligt hier nog.

Maar als je voor plaatselijke verdoving kan gaan, moet je dat vooral proberen te doen.

Narcose houdt een aantal risico's in. En hoewel ik me nu al zorgen maak over een eventuele IVF in de toekomst (en voor een tandartsbehandeling liever onder narcose zou gaan omdat ik nogal wat schrik heb van de lieve man in kwestie) zou ik voor IFV toch zeker voor plaatselijk kiezen.

Ik maak me trouwens zorgen over alles voordat het zover is. Die knop omdraaien is niet makkelijk maar wat ik er wel over opgestoken heb: het heeft totaal geen nut om je zorgen te maken over iets voor het daar is want de kans is even groot dat het meevalt, dat je er niks van voelt of dat je je idd zorgen gemaakt hebt voor niks. En ik denk dat we allemaal al stress genoeg hebben ;-)
dus in de mate van het mogelijke, stress voor dingen die in de toekomst liggen, zoveel mogelijk van me af zetten

Veel succes allemaal nog!

Mustike

Bericht door Mustike » 8 augustus 2012, 12:29

Bedankt voor jullie reacties!

Wat houdt een plaatselijke verdoving juist in? Doen ze dit in Hasselt ook?

Ik sta volledig open voor IVF omdat ik er van overtuigd ben dat dit onze kansen gaat vergroten maar ik heb zo'n bang voor de terugplaatsing!

Groetjes

Plaats reactie