Terugbetaling menopur

IUI Forum
Plaats reactie
Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Terugbetaling menopur

Bericht door Repelsteeltje » 8 augustus 2012, 14:26

vraagje aan de Menopur-gebruikers onder de IUIers.

Bij mijn eerste 2 pogingen met Menopur kreeg ik telkens 10 ampules menopur voorgeschreven, waar ik voldoende aan had voor een hele cyclus. Daar betaalde ik zelf 23 euro voor en de rest werd terugbetaald door het ziekenfonds.
Bij mijn laatste poging kreeg ik initieel maar 5 ampules voorgeschreven, daar had ikd us niet genoeg aan en ik moest er gaan bijhalen. Voor die laatste ampules die ik ga afhalen moet ik plost 130 euro uit eigen zak betalen! Niet correct volgens mij.
Je krijgt toch terugbetaling per poging, ongeacht hoeveel je nodig hebt.
Het ziekefonds is niet erg hulpvaardig en het ziekenhuis stuurt mij van het kastje naar de muur :twisted:

Hoe verloopt julie terugbetaling van menopur?

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 8 augustus 2012, 16:08

Ik kreeg die gewoon gratis mee uit de ziekenhuisapotheek en die regelde dat met ziekenfonds. NOOIT iets voor moeten betalen. Zelfs niet voorschieten. Zat wel eerst in een onderzoek van de unief en dan met speciale toestemming mutualiteit (wat het nodige papierwerk en geloop vergde).

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 13 augustus 2012, 18:13

Hey Ahiha,

Ik zit ook met zo'n speciale regeling waardoor ik extra terugbetaling krijg, maar dat is enkel op consultaties dat ik niets betaal, voor medicatie betaal ik dus wel iets, maar normaal niet zoveel.
Ondertussen nog eens heel het ziekenhuis rondgebeld en eidnelijk iemand te pakken gekregen die bevestigde dat Menopur per cyclus wordt terugbetaald en niet per hoeveelheid afgehaald in het ziekenhuis. Ik mag de factuur dus terugzenden. Oef.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 7 januari 2013, 9:46

Wij hebben twee kindjes uit ICSI/IVF. Nu zouden we voor een derde eventueel nog eens proberen met IUI, voor onze laatste twee IVF pogingen aan te spreken. Eerst wel onze cryos opgebruiken natuurlijk.

Mijn vraag: hoe zit het met de terugbetaling van menopur, gonal F enz? Is daar ook een beperking qua IUI pogingen? Gaat dat van de IVF pogingen af of behouden we onze twee pogingen? En is het ook afhankelijk van mijn leeftijd?

Hopelijk kan iemand helpen, bedankt!

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Bericht door Hopeful82 » 18 januari 2013, 17:05

Nee, IUI en IVF zijn 2 aparte terugbetalingen. Voor beide heb je in principe recht op 6 terugbetalingen. IVF is afhankelijk van leeftijd, IUI weet ik eigenlijk niet... Succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten