even voorstellen

IUI Forum
Sweetthingsinlife
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 oktober 2012, 15:00

Bericht door Sweetthingsinlife » 7 november 2012, 22:00

haha ik neem mijn woorden terug!! Vorige week ging het nog wel maar nu heb ik constant vlinders in mijn buik van de zenuwen echt erg !!! Hopen dat ik gauw beloond wordt :oops: . Ah zo sorry heb ik je verkeerd begrepen vond al dat de tijd bij jou sneller ging dan bij mij haha ;)! Pff wordt gek van mezelf..

roodkapje
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 oktober 2012, 21:09

Bericht door roodkapje » 8 november 2012, 14:38

hey

het klinkt toch zo herkenbaar he, eerste wachtweek valt goed mee (ik was toen 'lichtjes' in overdrive aan het gaan) maar de 2de week is verschrikkelijk, je wordt zot van jezelf (en mijn man ook van mij hihi)
van mij mag het ook wat sneller gaan ze... maarja, dat kan nu eenmaal niet he

groetjes
roodkapje

mar76
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 november 2012, 12:57

Bericht door mar76 » 8 november 2012, 15:26

Ook ik wil me aansluiten bij dit forum ben al een tijdje bezig met IUI behandeling en kan wel wat steun gebruiken van lotgenoten.
Maar eerst mijn verhaal:
Eigenlijk zijn mijn man en ik al 6 jaar bezig met zwanger worden. Eerst natuurlijk en toen naar het IVF centrum. Na alle onderzoeken werden wij op de wachtlijst geplaatst. Op het moment dat wij een oproep kregen, sloeg de angst om het hart van mijn man en wilde hij stoppen. We zijn ook een tijdje uitelkaar geweest hierom, maar sinds bijna 2 jaar zijn we weer bij elkaar en na de vakantie vorig jaar hebben we besloten om er toch weer voor te gaan. inmiddeld hebben we 7 IUI behandelingen gehad en ik zit nu in de wachtweken van de laatste behandeling. Afwachten en hopen dus maar.
Alle berichtjes die ik lees zijn erg herkenbaar.

mar76
Berichten: 3
Lid geworden op: 8 november 2012, 12:57

Bericht door mar76 » 8 november 2012, 15:28

2e week vind ik ook het ergst. Ieder krampje ofzo voel ik. Gelukkig hebben we nu geen pregnyl gebruikt, want dan vind ik alles helemaal zo verwarrend.

Sterreken
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 november 2012, 15:55

Bericht door Sterreken » 8 november 2012, 16:16

Hey iedereen,

Ook ik ben nieuw op het forum... meer dan twee jaar geleden nooit gedacht dat ik me hier ooit zou aanmelden om met lotgenoten te praten.

De laatste twee jaar in een notendop:
Ik ben in augustus 2010 gestopt met de pil. In september gingen we trouwen en we waren beiden klaar voor een kleine spruit in ons gezinnetje. Na 9 maanden (en onregelmatige cyclus) kregen we fantastisch nieuws, maar in juni 2011 is het fout gelopen. Sindsdien blijven we maand na maand hoopvol uitkijken naar - hopelijk geen maandstonden, maar blijkt alle hoop vergeefs.

We hebben bijna twee weken geleden onze tweede iui gehad - hoewel het nu superspannend zou moeten zijn kreeg ik al de boodschap dat de kans zeer klein (maar 0.3 miljoen goede zaadcellen) is en als ik nu niet zwanger ben IVF de volgende stap moet worden.

Na meer dan twee jaar voel ik dat ik me begin af te schermen. Vriendinnen worden zwanger... en opnieuw zwanger. Ik begin zelfs feestjes te ontlopen uit schrik voor weer eens een koppel dat dolgelukkig mag zeggen dat ze een kindje verwachten. Hoewel ik het iedereen zeker gun, ik heb geen energie meer om er mee om te gaan. Twee van mijn beste vriendinnen zijn zwanger en mijn allerbeste vriendin is onlangs verongelukt. Mijn wereldje begint - door het niet meer zo veel buitenkomen - toch wel heel klein te worden.

Sorry voor het negatieve berichtje, maar hoorde nog maar net dat mijn vriendin opnieuw zwanger is. Zij begon ongeveer gelijk met mij voor haar tweede kindje en is nu zwanger van een derde. Het verdriet dat ik soms een beetje aan de kant kan schuiven komt op zo'n moment in alle hevigheid terug.

Ik ben blij het eens te kunnen delen met mensen die echt snappen waar het om gaat...

Leske
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 augustus 2012, 12:16

Bericht door Leske » 8 november 2012, 20:29

Dag allemaal,

Ik ben niet nieuw op dit forum maar heb jullie berichten juist allemaal gelezen. Sommige echt om kippevel van te krijgen.
Ik stuur jullie dit bericht om jullie allemaal aan te moedigen om verder te gaan. Hoe moeilijk en hoe zwaar het soms ook is maar blijf de moed terug vinden om door te gaan.
Even schetsen: Wij zijn feb 2011 gestopt met de pil om voor een 2de kindje te gaan. Ons eerste kindje (nu 5 jaar) heeft 12 maand geduurd, dus we wisten dat we niet van de eerste maanden moesten hopen. Maar na een jaar nog steeds niet en hier ook weer het verhaal, de een na de andere werd zwanger. We zijn dan maar eens naar de gyn gegaan en hij stelde voor om een spermaondersoek te doen. Als dat in orde zou zijn zou hij verdere onderzoeken bij mij doen. Maar het verdikt was hard! Mijn vriend heeft maar 2% goede zaadcellen. Dat is echt slecht! Hij stuurde ons door naar de fertiliteitsgyn. Hij vond het waard om toch 6 IUI pogingen te proberen. Onze eerste poging in mei 2012; nog een vrij goed staal, 6 milj goede zaadcellen. Ze zeggen bij ons dat er min 5 milj moet zijn voor een reële kans op slagen te hebben, dus we zaten nog vrij goed vonden we. 2de poging in juni met 8milj goede zaadcellen, maar hier ook weer negatief. Met veel goede moed naar volgende maand en daar was de slag groot, maar 800.000 goede zaadcellen. Ze hebben de IUI toch laten doorgaan, je hebt tenslotte maar 1 goede nodig! Maar uiteraard niets. Dan hebben we 1 maand rust gehad. In augustus hebben we met volle moed onze 4de IUI afgewacht. Weer een slecht staal, nl 1 milj 300. De gyn zei dat dit onze laatste kans met IUI was en richting IVF moesten gaan denken. Natuurlijk wenen, wenen en wenen. In de 14 wachtdagen nog maar eens te horen gekregen dat een vriendin zwanger was. Maar na de verschrikkelijke maanden kwam er dan positief nieuws. We waren zwanger!!! Ondertussen al 3 maand.
Dus korte inhoud van het verhaal: ook al heb je een slecht staal, of een negatieve poging of alles wat negatief is, ooit komt er een positief einde. Hou steeds de moed erin. Het is normaal dat er slechte dagen tussen zitten, maar zorg ervoor dat deze in de minderheid blijven. Probeer goed met jullie partners te praten, dit helpt ook.
Veel succes iedereen en ik blijf jullie verhaal volgen! :lol:
Leske

roodkapje
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 oktober 2012, 21:09

Bericht door roodkapje » 10 november 2012, 15:47

@ Sweetthingsinlife: hoe is het met je? lukt het wachten nog een beetje?

@ Sterreken: welkom, ik hoop dat dit forum een positieve invloed kan hebben op je gemoed en je jezelf daardoor minder gaat afschermen. wij weten hoe het voelt als er (voor de zoveelste keer) iemand komt zeggen dat ze zwanger zijn, dus kom gerust maar vertellen als het wat tegen zit
wanneer kan je testen?
waarom raden ze bij maar 2 iui pogingen aan?

afgelopen vrijdag 1ste FM gehad, 20 mm al, zondag terug op controle... ik vermoed zondag pregnyl en maandag de (2de) iui, spannend weeral
ale ja, dokter sprak me aan dat als het deze keer niet lukt, ivf een volgende stap is... pf dat zie ik echt niet zitten
ik vraag me af of ik beter ergens anders eens ga horen, of tegen de dokter ingaan en toch blijven verder doen met iui

groetjes
roodkapje

Sweetthingsinlife
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 oktober 2012, 15:00

Bericht door Sweetthingsinlife » 11 november 2012, 14:30

Hallo iedereen helaas welkom! Ik ben een tijdje niet meer geweest hier op het forum! Iedereen heel veel sterkte toch heftig he wat wel allemaal mee maken :( .

Leske van harte gefilciteerd! Als ik het goed begrijp zijn jullie net voor IVF dus toch zwanger geraakt!?

Dag Sterreken wow ook allemaal zo heftig :(! Ik had ook nooit verwacht dat ik op z'on forum zou belanden! Ik kan dat wel begrijpen hoor het afschermen van mensen (ik heb er NU nog geen last van omdat dit 1e x mmm is) maar ik weer zeker na een paar maanden dan zie ik het ook niet meer zitten!


Als het goed is zit je nu dan ook nog in de wacht week van de laatste iui? Ik hoop dat het last best is :oops: ! Je mag hier ook negatieve berichtjes plaatsen hoor ;) het is helaas niet altijd rozengeur en maneschijn!

Mar76 hoe is het met jou? Mag je al bijna testen?

Lieve roodkapje lees nu net pas weer op het forum! Wat een klote nieuws dat je hierna aan ivf moet gaan beginnen :(!
Ik weet ook niet zo goed wat je moet doen.. :oops: ik vind ivf alleen al zo heftig klinken (maar daar heb je weinig aan)
Heb je vandaag de pregnyl mogen zetten? OH ik hoop zo dat jullie deze ronde gewoon zwanger raken!!!!

Update van mij: ik ben nog steeds niet ongesteld! Gisteren getest die was helaas negatief! Dinsdag test ik opnieuw. Ik voel me nu wel een beetje ongi (jullie snappen vast wat ik bedoel) verder wel wat symptoompjes maar goed daar hecht ik eigenlijk pas echt waarde aan als ik een 2e streep heb!!

Liefs !

Sterreken
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 november 2012, 15:55

Bericht door Sterreken » 11 november 2012, 19:36

Merci Roodkapje en sweetthingsinlife...

Hier zijn de maandstonden helaas net doorgezet. Met het pasgeboren petekindje van mijn man op mijn arm voelde ik de eerste buikpijn. Morgen bel ik naar het ziekenhuis voor een afspraak voor het infogesprek rond IVF. jammer genoeg.

Roodkapje, we zitten blijkbaar beiden op de wip van iui naar ivf. Ik duim nog voor je dat deze poging raak is. Bij mij doen ze geen iui meer omdat de spermastalen blijkbaar slechter zijn dan eerst gedacht. Toen mijn man getest werd had de gyn gezegd dat het zaad niet super is (hakken over de sloot), dat het wel zou lukken daarmee zwanger te worden, maar door mijn onregelmatige cyclus wilden ze door iui een handje helpen.

Voor iui wordt het zaad opgewerkt en dat doen ze niet voor een gewone controle van sperma. Daaruit bleek dat er heel veel misvormde zaadcellen bijzitten. Eerste poging iui was met 0.2 miljoen celletjes terwijl je er 1 miljoen moet hebben. Vorige poging was met 0.3 miljoen celletjes. Niet voldoende voor iui dus.

We vinden het beiden wat vervelend om over te moeten schakelen op ivf - roodkapje ik snap je maar al te goed. Langs de andere kant kijken we ernaar uit omdat je dan - met zo'n slechte zaadstalen - toch meer kans hebt op een zwangerschap dan met iui.

Alleen... iui heeft al zo'n invloed op je leven, regelmatig naar ziekenhuis ed. ivf is nog ingrijpender (dan moet ik ook naar Gent ipv het ziekenhuis in mijn buurt). Maar alles voor de goeie zaak zeker?

Sweetthingsinlife: ik duim voor je!!!

roodkapje
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 oktober 2012, 21:09

Bericht door roodkapje » 11 november 2012, 23:15

hey sterreken,
je neemt me de woorden uit de mond, je lijkt tegen dezelfde dingen op te zien als ik... maar goed, we zijn weer een dag verder, en kan het precies al wat beter relativeren
mja follikel was ook niet gegroeid tegenover vrijdag, dus even clomid bijnemen, miss is die ivf toch niet slecht

wat is nu de volgende stap voor u? moet je op intake ofzo?

Sterreken
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 november 2012, 15:55

Bericht door Sterreken » 12 november 2012, 14:31

Ja, ik moet naar ziekenhuis bellen voor een info-gesprek rond ivf (ik hou je op de hoogte ;-). Ze helpen dan ook met de aanvraag voor terugbetaling.

Belde al verschillende keren vandaag, maar telkens antwoordapparaat. Heel vreemd voor een maandag. Misschien heeft Sint-Maarten een dag verlof voor het secretariaat meegebracht :lol:

Hoop dat het allemaal snel zal mogen gaan. Drie maand wachten in ons geval is drie maand geen kans om zwanger te worden... IVF/ICSI is onze enige redding...

groetjes!

roodkapje
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 oktober 2012, 21:09

Bericht door roodkapje » 19 november 2012, 9:18

hey sterreken,
heb je al een afspraak kunnen regelen?

groetjes
roodkapje

Sterreken
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 november 2012, 15:55

Bericht door Sterreken » 23 november 2012, 12:16

Hey Roodkapje, sorry van het late antwoord....

Ik ben maandag op gesprek kunnen gaan ivm IVF. 't Moest precies wel weer snel gaan hoor. Maar ja, veel van haar uitleg wisten we wel al (zoveel mogelijk eitjes, bevruchting in proefbuis). Die gyneacologe sprak ook altijd maar over 'proefbuisbaby'. Dat kon ik precies niet zo goed verdragen.

Nu moet ik wachten tot mijn volgende cyclus en dan een pil nemen die alles stil legt. Ik moet haar dan opbellen en moet ik voor echo langs gaan. Ze bekijkt dan hoe lang ik die pil moet nemen.

dan dagelijks inspuitingen met tot slot de pregnyl. Voor iui is het tijdstip niet zo belangrijk, voor IVF kan dat om 12 uur 's nachts moeten en dan is het ook belangrijk dat het om 12 uur 's nachts gezet wordt.

Mijn vrees wordt dus werkelijkheid... de invloed op je leven is immens.

Gelukkig kan ik opnieuw alles een beetje plaatsen en zitten we weer vol energie om er tegenaan te gaan.

Mijn man gaat zondag wel alleen naar een babyborrel, da's nog net iets teveel gevraagd :-).

Hoe gaat het met jou?

roodkapje
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 oktober 2012, 21:09

Bericht door roodkapje » 24 november 2012, 8:36

hey sterreken,

het gaat inderdaad snel precies, ik dacht dat het allemaal veel langer zou duren

zie je het zitten met de spuiten, ga je ze zelf zetten?
en lijkt me inderdaad allemaal ingrijpend

ik bereid me toch ook al voor op icsi, ookal bestaat er nog (een kleine) kans dat ik zwanger ben van de iui
maandag eens bellen naar dokter of ik al een afspraak kan regelen, anders schuift het telkens een maand op he

groetjes roodkapje

Sterreken
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 november 2012, 15:55

Bericht door Sterreken » 24 november 2012, 11:27

Ik denk dat het komt doordat ik in mijn ziekenhuis kan blijven voor de echo's en dergelijke. Enkel de Pickup en de terugplaatsing gebeuren in Gent.

Ik denk als je voor alles naar Gent of Jette of zo moet, dat het langer duurt.

De gyn zei dat ze eerst met IVF proberen, tenzij ze aan t staal merken dat het zo slecht is, dan gaan ze - na overleg meteen over op ICSI en ik vrees dat dit bij ons het geval zal zijn.

maar ja kijk...

Tot wanneer moet je wachten voor zekerheid?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten