3e poging

IUI Forum
Plaats reactie
Bootje83
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 november 2012, 12:56

3e poging

Bericht door Bootje83 » 6 november 2012, 13:12

Hai ik heb bijna alle berichten gelezen. En het heeft me weer een beetje hoop gegeven.
Ik ben ook nieuw op het forum. En heb toch de behoefte om mijn verhaal te delen. Wij zijn nu 2,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden. Helaas is dit nog niet gelukt. Ik loop een jr. Bij het ziekenhuis en ben onderhand 2 iui's verder. Volgende week maandag weer terugkomen voor de echo. Dat is dan de 10e dag en de keren daarvoor moest ik 's svonds pregnyl spuiten en na 36 uur iui. Ik slik ook chlomid en reageer daar ook Goed op. Zaad van mijn man is goed. En ze hebben bij mij tot nu toe ook nog niks kunnen vinden. We zijn nog jong en er is nog van alles mogelijk. Maar toch is het een teleurstelling iedere keer weer. Ik wens iedereen heel veel sterkte. En laten we positief blijven. Ook al is dat moeilijk

Leske
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 augustus 2012, 12:16

Bericht door Leske » 8 november 2012, 20:32

Dag bootje83,

Ik begrijp zeer goed dat het steeds weer een teleurstelling is maar probeer de moed erin te houden. Bij ons is het gelukt na 4 pogingen.
Veel succes maandag!

Groetjes,
Leske

Kirsje86
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 november 2012, 9:37

Bericht door Kirsje86 » 12 november 2012, 9:47

Dag dames,

Ik ben via de Libelle ook hier uitgekomen.

Ik ben 26, al 2,5 jaar aan het proberen.
Ik heb eerst al een gewone hormonenkuur gedaan met zelf klussen, en nu twee mislukte IUI's achter de rug.
Ik ben nu aan het wachten tot ik mijn regels krijg en dan starten we met menopur ipv clomid.

Iemand daar ervaring mee? Want zo zelf spuiten zetten vind ik maar eng.

Bootje: ik ben ook eigenlijk gewoon heel onregelmatig, soms 5 maanden mijn regels niet gehad. EN bij mijn man is het zaad soms perfect en soms ietsje wat traag. Dus ook geen megagroot probleem en toch is het ook nog niet gelukt.

Teleurstellingen iedere keer, ja dat is het zwaarste... Alles doorstaan om dan je wens nog niet in vervulling te zien gaan.
Maar we moeten blijven vechten en weten waar we het voor doen. Er komt een moment dat het onze toer is.EN dat moeten we in ons achterhoofd houden.

Liefs,

Kirsje

Bootje83
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 november 2012, 12:56

Bericht door Bootje83 » 27 november 2012, 11:15

Hai leske wat een mooi nieuws. Positieve verhalen Zijn altijd fijn om te horen.
Inmiddels mijn 3e iui achter de rug en nu afwachten. Vrijdag moet ik ongesteld worden.
Ga ervan uit dat dat ook gewoon gebeurd. Maar je blijft altijd hoop houden.
Bedankt voor je berichtje! Xxx

Kirsje86 hoe is het nu met jou? Ben je al aan een nieuwe kuur begonnen. En iui gedaan?
Heel veel sterkte en ik stuur je Een beetje geluk mee. Hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt. Xxx

Kirsje86
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 november 2012, 9:37

Bericht door Kirsje86 » 27 november 2012, 11:41

Dag dames,

We zijn eindelijk kunnen starten met de 4de behandeling ( 3de IUI). Vrijdag uiteindelijk na lange tijd mijn regels dan toch gekregen en gisteren begonnen met spuiten.

Is wel wat eng zo, ik was zeer nerveus omdat ik altijd gewoon clomid gebruikt had. Nog 7 dagen te gaan. Dindsdag controle-echo en dan zien hoe alles reageert. Hopelijk eind volgende week de IUI, geen idee wat de reactie van mijn lichaam is op de spuiten.

Het is gewoon zo dat emo-gevoel altijd hé... Dat maakt het weer zwaar. Ik voel mij altijd zo eenzaam en verdrietig. Mja we moeten hier weer door hé.

Bootje ik duim ook echt waar voor jou!
Ja, je hoofd zegt altijd och je bent toch niet zwanger, maar je hart zegt misschien is het nu wel prijs... en dat blijft het zeggen tot je regels er uiteindelijk zijn hé.
Ik stuur je ook geluk mee! Ondertussen wacht ik af om te zien wanneer mijn IUI is. Ik hou jullie op de hoogte.

Veel liefs

Bootje83
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 november 2012, 12:56

Bericht door Bootje83 » 27 november 2012, 12:41

Hai kirsje wat spannend allemaal. Heb je ook de eerste 3 behandelingen chlomid geslikt?
En nu voor het eerst met de spuiten begonnen? Doe je dat zelf? En moet dat dan iedere dag? Ik woon zelf in Nederland en ik moet wel zeggen in België doen ze het veel beter. En
Zijn ze veel verder volgens mij. Ik zelf slikte chlomid en spuit pregnyl. Maar de laatste keer was ik al aan het ovuleren moest de volgende dag terugkomen voor de iui. En heb deze Keer geen pregnyl gespoten. Door de pregnyl wordt je volgens mij binnen 2 weken ongesteld. Dat is vandaag 2 wkn geleden. Had jij daar ook last van. Las dat je je alleen voelde. Heb je wel iemand in je omgeving. Waar je goed mee kan praten hierover. Ik heb hele lieve vrienden en zus die er altijd voor me zijn. Maar toch is het fijn om met iemand te praten die het echt begrijpt. Je kan altijd een berichtje sturen hoor. Als je even je verhaal kwijt wilt. Xxxx

joeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 februari 2013, 20:53

Re: 3e poging

Bericht door joeke » 21 februari 2013, 21:15

Hoi dames,

Ik ben sinds gisteren lid geworden op deze site en het doet mij echt wel deugd. Als ik dit allemaal lees dan weet ik dat ik niet de enigste ben ( want zo voelt het wel soms aan... )

Ik en mijn partner zijn twee jaar bezig om een kindje te krijgen! Spijtig genoeg is dit nog niet gelukt.

We zijn in oktober 2012 gestart met IUI, in totaal hebben we dit al drie keer gedaan. Telkens niet gelukt ( spijtig genoeg ). Ik heb het al zeer moeilijk gehad en weet soms met mijn emoties geen blijf. Soms denk ik dat ik abnormaal reageer, maar als ik deze reacties lees dan weet ik dat dit niet zo is. Soms voel ik mij schuldig over hoe ik mij gedraag, maar het is sterker dan mijzelf.

Het is nu echt een heel moeilijke periode, mijn zus is nu zwanger en moet in April bevallen. Ik heb het er zeer moeilijk mee...! Het is zo confronterend. Waarom zij wel en wij niet? Nu is er een goede collega van mij ook zwanger... :( ! Nog eens die confrontatie.

Ik krijg wel steun van mijn familieleden en enkele collega's, maar toch kunnen zij niet ervaren wat ik voel. Zij weten niet wat het gevoel is om dat ene wondertje niet te kunnen krijgen waar je al zo naar verlangt...

In Maart zouden we nog eens een poging wagen...! Hopelijk lukt het deze keer wel. We zien wel.

Vele groetjes en ik wens je veel succes!!!

Bootje83
Berichten: 6
Lid geworden op: 6 november 2012, 12:56

Bericht door Bootje83 » 21 februari 2013, 21:29

Hai Joeke
Ik heb al een tijdje niet meer op deze site gekeken. Kreeg net een melding dat er een berichtje stond. Ik lees het en het lijkt wel of ik het schrijf. Ben net begonnen aan mijn 4e iui met prikken. Moet morgen voor een echo.

Ik word er ook de hele tijd mee geconfronteerd. Mijn schoonzus is zwanger
Wij zijn als bijna 3 jr bezig. Hun zijn nog niet eens 1 jr bij elkaar en het is al raak. Ben blij voor hun. Maar het is ook erg lastig allemaal. Ook in mijn omgeving veel mensen zwanger.
Dus ik weet precies hoe je je voelt.

Mijn vorige menstruatie was ik 3 dagen te laat. Ik had al helemaal de hoop dat het deze keer was gelukt. Maar helaas. Hopelijk heb ik morgen een goed eitje.

Sterkte dikke kus

joeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 februari 2013, 20:53

Bericht door joeke » 22 februari 2013, 21:24

Hey Bootje 83,

Leuk dat ik zo snel een reactie krijg op wat ik geschreven heb! Ik hoop dat je goed nieuws gekregen hebt vandaag? Het brengt toch allemaal de nodige stress met zich mee hé?

Ik ben ook wel blij dat het voor mijn zus allemaal goed gaat, maar toch voel je die fustratie en vind je het toch niet eerlijk... :oops:

Er zijn ook zoveel mensen in mijn omgeving die zwanger zijn. Dat is zo raar allemaal...! Heel pijlijk en telkens krijg ik een slag in mijn gezicht!

Ik wens je ook veel succes, hopelijk lukt het deze keer voor jullie.

x joeke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten