3de poging alweer

IUI Forum
jill007
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 december 2012, 12:14

3de poging alweer

Bericht door jill007 » 25 december 2012, 12:30

hoi dames,

ik ben ook nieuw op dit forum.. Ik heb ondertussen ook 2IUI's achter de rug. Deze week waarschijnlijk de derde poging.
Mijn man heeft abnormale vormen van zaadcellen en daarom moeten we IUI's doen.ik vind het zelf mentaal heel zwaar en heb er precies geen geloof meer in dat het gaat lukken.Mijn man daarentegen gelooft er nog steeds in dat het gaat lukken en probeert mij op te peppen. ik vind wel dat dit veel stress op de relatie geeft. vooral de clomid werkt op mijn humeur en ik kan vaak snachts niet slapen doordat ik veel last van opvliegers heb.
hoe gaan jullie hier mee om?
ik ben ook pas gestopt met roken en vond met deze follikelmeting dat mijn follikel kleiner was dan de vorige keren. nu was hij op dag 13 11mm terwijl deze de vorige keren 21 mm of 17mm was. kan het stoppen met roken hier een effect op gehad hebben?
wat denken jullie want ik heb zoveel vragen..

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 25 december 2012, 15:40

Dag jil007
Wij zijn aan onze tweede IUI begonnen. Eerst dacht ik dat wij als sterk en goed koppel dat wel allemaal gingen kunnen dragen, maar ik vind ook dat het toch weegt op onze relatie. Langs de ene kant brengt het ons dichter bij elkaar en delen we het leed en verdriet bij iedere maand die voorbijgaat en het niet is gelukt. Maar ondanks dat weeeeeeegt het hier ook erg op ons, het bedrukt ons. Ik versta je dus erg goed en wil je een hart onder de riem steken. Hier is de reden eerst dat het sperma van mijn vriend niet goed was, maar nu is het goed en lukt het ook niet. Ze heten dat nu "onverklaarbaar onvruchtbaar" ze vinden nu geen reden waarom het bij ons nu niet lukt, en ik vind dat van ons beiden het meeste weegt toch op mijn vriend en ik hier meer de sterkhouder ben wat ook soms zwaar is. Er passeren ook donkere gedachten mijn hoofd, maar ik hou me hier sterk. Gedachten van: Zal het ooit lukken? Zullen wij wel ooit zwanger zijn? Stoppen met roken is erg goed, ik denk echt niet dat het daardoor komt. Integendeel, vrouwelijke en mannelijke vruchtbaarheid wordt beïnvloed door roken dus volhouden hé. Mijn vriend was vier maand gestopt (en zijn sperma werd beter!) en is deze maand toen mijn regels er kwamen prompt een pak sigaretten gaan kopen. Doodzonde. We hebben allemaal veel vragen denk ik, maar ik hoop en geloof dat je op een dag zwanger zal zijn. De moed niet verliezen hé. Liefs

jill007
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 december 2012, 12:14

Bericht door jill007 » 27 december 2012, 8:49

Hoi zwartje,


dank je voor je lief berichtje. het is inderdaad niet gemakkelijk. wij waren allebei rokers en zijn nu beide gestopt. dat in combinatie met de hormonen geeft natuurlijk vuurwerk. :)
Ik kon de eerste dagen niets verdragen van hem, dat is nu al beter..
dat je vriend na vier maand terug een pakje sigaretten gaan kopen is vind ik ook echt zonde..
dan moet hij binnekort weer van nul beginnen natuurlijk..
iedereen in mijn omgeving zegt steeds dat ik er te veel mee bezig ben in mijn hoofd en dat het daarom niet lukt. maar is dit niet normaal, hoe zet je de knop af?

liefs

Duffy
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 november 2012, 10:04

Bericht door Duffy » 27 december 2012, 11:36

dag jill007 en welkom op dit forum!

Wij gaan in januari aan onze 2de iui beginnen en we zijn in totaal bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Ik vind dit ook zeker niet eenvoudig. Elke maand word je toch geconfronteerd met een soort van "falen", zo voel ik het toch aan. Maar ik heb gelukkig wel een begripvolle vriend die er rotsvast van overtuigd is dat het bij ons wel zal lukken.

Ik kreeg ook de opmerking van mijn moeder dat ik er mss wat minder mee moest bezig zijn en wat minder stressy moest zijn. Dat is heel goed bedoeld natuurlijk, maar als je al bijna 2 jaar bezig bent om spontaan zwanger te worden, dan zijn zo'n zinnen natuurlijk niet diegene die je wilt horen. Ik vrees dat "die knop" er bij ons dus altijd wel zal blijven en dat die moeilijk om te draaien is.

Veel moed om te blijven stoppen met roken. En ook aan zwartje, veel succes gewenst! Heeft jouw vriend zelf beslist om te stoppen destijds? Mijn vriend rookt en wilt niet stoppen, ik begin er ook zelf niet over, hij vindt dat dit vanuit hemzelf moet komen. Hoewel zijn sperma min of meer ok is, is het niet super en ik denk dat het dus zeker geen kwaad zou kunnen mocht hij stoppen.

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 27 december 2012, 20:25


jill007
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 december 2012, 12:14

Bericht door jill007 » 28 december 2012, 18:24

mijn vriend is uiteindelijk ook gestopt nu. vandaag is voor hem de derde dag dat hij gestopt is met roken maar hij heeft het er wel moeilijker mee als mij. uiteindelijk moet zijn zaad beter worden dus was het wel nodig want had ergens gelezen dat als één van de twee rookt, de kans om zwanger te worden met de helft verkleint..
ja uiteindelijk zegt iedereen tegen mij dat ik er wat minder aan moet denken of dat ik minder stress moet hebben of er minder mee moet bezig zijn maar is echt makkelijker gezegd dan gedaan.. elke maand dat het langer duurt word ik moedelozer.. mn volgedne poging is de 31 ste dus met oudjaar.ik vraag me af of ik dan nog iets mag drinken. ik zal het maar bij één glaasje champagne houden op middernacht :)
frustreert het jullie soms ook niet dat vrouwen veel moeten overhebben voor zwanger te worden (al die onderzoeken, bloed geprik, hormonen nemen) en de mannen enkel een potje moeten binnen brengen? ik word het soms ook zo zat en zeg dan telkens dat het de laatste keer geweest is. tot dat de poging mislukt is dan probeer ik het nogmaals natuurlijk..

we zulen maar hopen dat het ooit toch eens moet lukken e..

liefs

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 29 december 2012, 19:36


jill007
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 december 2012, 12:14

Bericht door jill007 » 29 december 2012, 21:37

zwartje jij ook de laatste dag van het jaar? Ja dat is wel hartverwarmend om te horen dat ik niet alleen ben dan.
ik weet eigenijk niet goed of het een invloed heeft maar ik dacht dat als je zwanger bent, je ook niet mag drinken. ik had ook ergens gelezen dat de kansen ook verkleinen als je drinkt. nu ik neem aan dat ze het dan hebben over in het weekend drinken en niet echt alcoholiekers..
Ik ben nu aan het wachten want moet om 23:00 mijn pregnylspuit gaan halen..
die spuit is bij mij ook vrij pijnlijk dus zie er al niet naar uit..

in ieder geval hoop ik dat we beide 2013 met het beste nieuws kunnen beginnen!
succes overmorgen e :D

veel liefs

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 30 december 2012, 11:58

Haaa! Ik heb om tien uur gisterenavond mijn Pregnyl spuit gezet, ik vind dat ook niet fijn. En het glas van het water brak dan nog :-( Ik voel de dag nadien ook heel erg goed die plek waar ik heb gespoten. Om hoe laat bij jou morgen? Fijn hé zo dezelfde dagg! Is jouw nod dan ook de 13e? Bij mij morgen om kwart voor één. Ik hoop dat de laatste dag van 2012 ons geluk brengt! Het mag wel! Ik ga ook niet veel drinken, ik dacht wel dat alcohol echt kwaad kon na de innesteling omdat het vruchtje dan in contact komt met uw bloedbaan. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat alcohol drinken en vruchtbaarheid niet zo goed zijn samen. Eén glaasje voor 2013 zou denk ik wel geen kwaad kunnen. Ik zal toosten op ons hier allemaal, dat we snel zwanger zijn en onze dromen mogen uitkomen. Veel succes morgen ik duim!

Liefs

jill007
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 december 2012, 12:14

Bericht door jill007 » 3 januari 2013, 18:51

hey zwartje,

hoe is het nog gegaan op oudjaar? bij mj was de inseminatie om half één smiddags maar na anderhalf uur kreeg k hevige buikpijn.. zo erg dat ik in mn bed moest gaan ligge. ik heb hier dan de hele dag nog last van gehad dus heb sowieso maar 2 glaasjes cava gedronken. weet jij misschien wat die buikpijn kan betekenen?
was is NOD trouwens? :) ik ben nieuw hier dus weet niet zo goed wat je bedoelt..
normaal zouden mn regels dan de 14de moeten komen denk k. kben wel een beetje ongerust want nu is de inseminatie op dag 20 gebeurd terwijl deze de vorige keren rond de 14 a 16de dag gebeurde..
hoe is het bij jou gegaan?

veel liefs

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 4 januari 2013, 12:41

Hey Jill

Bij mij was de iui ook om half één ’s middags. Nu die wachtweken hé. Ik heb de dagen nadien ook veel last gehad van mijn buik, meer dan bij de eerste iui. Ik heb één glas gedronken en verder water hahaa ’t waren rustige feesten dus. Die buikpijn…mij werd gezegd dat het komt omdat mijn eierstokken "overgestimuleerd" zijn (drie eitjes ipv één)en ze daar gevoelig op kunnen reageren. Mijn nod is de 13e (mijn geluksgetal) en de jouwe een dagje erna! NOD is Niet Ongesteldheids Dag. Spannend zeg, hopelijk voor ons beide is iui twee de goede. Bij mij is de iui op dag 14 gebeurd, maar ik zou me daar niet teveel op vastpinnen op die data, ze weten echt wel wat ze doen en iedere cyclus is ook anders hé. Nu maar afwachten, haat die wachtweken

Liefs!

jill007
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 december 2012, 12:14

Bericht door jill007 » 7 januari 2013, 8:34

hey zwartje,

ja de wachtweken die vind ik ook het zwaarst..
die buikpijn.. ik had maar 1 follikel en deze was vrij klein dus heeft lang nodig gehad om te rijpen dus ik vond het vrij bizar dat ik een uur na de inseminatie pas heel veel buikpijn kreeg. het kon ook van de eisprong zijn maar die heb k al eens gevole dne zo pijnlijk was die toch niet als k mij goed herinnerde :)
deze poging is nummer drie bij mij en ze zegge toch dat poging drie en vier het meeste kans hebben dus ik hoop er natuurlijk op.. ik wil ook niet te veel hopen want als k mn regels dan zou krijgen volgende maandag dan ben k toch weer teleurgesteld.. ik heb tegen mijn man gezegd dat als het nu nie lukt, ik eerst drie maand wil wachten tot hij volledig gestopt is met roken en dat ik dan terug wil proberen anders vind k het echt weggesmeten geld.
hoe hou jij het vol? kan je je gedachten een beetje verzetten of zit je er ook steeds aan te denken net zoals mij? ik hoop op goed nieuws voor jou de 13de!! ik duim echt met je mee! :D

veel liefs!

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 7 januari 2013, 9:10

Jill!

Die wachtweken…. Heb me voorgenomen er nu wat minder op gefixeerd te zijn en te denken 85% van niet. Al weet ik diep in mijn binnenste dat ik weer zo ga ontgoocheld zijn als het niets is. Ik heb ook pas na de inseminatie pijn gekregen met als climax ’s avonds (denk dat ze dan zijn gesprongen?) Maar de dagen nadien ook nog wel pijn, maar anders. Deze poging zal bij jou de goede zijn, ik hoop het voor jou! Hier poging twee en na poging drie is er terug bespreking (eventueel ivf) Heb toch ook al meer gezien dat het lukt bij poging drie en vier… dan één of twee. Amai sterk! Even een wachttijd en hem laten stoppen met roken, daar moet je karakter voor hebben. Hier pas na drie maanden daar idd resultaat van bij vriend, duurt zo lang zo te zien. Maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn bij jullie. Is zijn sperma zeer slecht als ik mag vragen? Oh ik denk er wel heel veel aan ja! Net zoals jij ;-) Wil wel niet, maar het is sterker dan mezelf. Duim ook met je mee, derde keer goede keer hé

Veel liefs

jill007
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 december 2012, 12:14

Bericht door jill007 » 7 januari 2013, 20:08

hey zwartje!! :)

ja ik kan de knop niet omzetten precies.. ben nu ook veel te hard aan het hopen en dat komt omdat k pijnlijke borsten heb en pijnlijke tepels vanaf vorige vrijdag. langs één kant denk ik dat het niet kan omdat het al na vier dagen was en ik dacht dat innesteling pas vanaf 1 week was maar toch hoop je e..
ja ik vind dat als ik er zoveel voor moet overhebben dat mijn man ook maar zijn best mag doen.. zijn zaad was niet superslecht maar toch.. hij had maar +/- 3% normaal vormen. de beweeglijkheid was wel goed alleen de vormen en dan kunnen ze ook niet goed zwemmen e.. hij neemt ook nog pillen die al invloed hebben dus ik vind wel dat hij moet stoppen met het roken en drinken om zo de kansen te verhogen. na deze maand hebben wij normaal gezien ok bespreking met de gyn wat de volgedne stap is.. ivf of nog een paar pogingen IUI. dat is afhankelijk van de kwaliteit van het sperma..
nu had k deze maand wel heel veel last van humeurschommelingen. ik was vooral heel kwaad en gefrustreerd dus als het deze keer uiteindelijk niks blijkt te zijn,zal ik wel blij zijn met de wachtmaand dat mn lichaam kan bekomen..
ik hoop alleen dat ik de moed nog zal hebben om deze week en volgedne week wat geduld te hebben want deze keer heb k et erg precies..

liefs!

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 8 januari 2013, 11:12

Hey Jill

Zeg, dat klinkt wel goed! Ik hoop dat het goede signalen zijn. Maar ik denk dat een innesteling wel kan na vijf dagen, dus dat zit goed. Ik las toch tussen de 5 à tien dagen. Om eerlijk te zijn: ik denk dat het niets zal zijn bij mij. Ook al had ik drie eitjes. Ik heb weeral eens diezelfde symptomen die ik altijd heb voor mijn ms. Ik kan er de klok op gelijkzetten en word het zooo moe. Zeer vervelend. Lage rugpijn, blauwe plekken gevoel borsten en als kers op de taart migraine! En dat heb ik allemaal iedere maand zo’n zes dagen voor mijn regels dus ik ben nu al lichtjes aan het balen. Bij jou is het anders hé, jij hebt dat voor de eerste keer dus dat is een goed teken! Breek me de bek niet open over dat slecht gezind zijn door die Clomid. Ik ben daar dus totaal down van, ik herken mezelf niet meer. Het is zo erg dat ik na deze ronde misschien een maandje pauze wil. Ook werkt het op onze relatie. Mijn vriend zijn sperma is 22 miljoen, dat is net goed zeker? Maar hij rookt lekker weer en stoppen zit er niet in zo te zien. Ik vind dat hij ook iets mag doen, zullen wij maar die hormonen en zo nemen en hij maar verder alcohol drinken en roken, tsss (ben in een slechte bui vandaag ;-) ) Ik heb er een goed gevoel bij bij jou! Wanneer mag jij nu weer testen? Ik denk samen met mij! Spannend voor jou

Liefs!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten