op naar 2de IUI

IUI Forum
Plaats reactie
cecilia
Berichten: 42
Lid geworden op: 8 april 2013, 18:14

op naar 2de IUI

Bericht door cecilia » 8 april 2013, 18:23

hallo,
mijn verhaal:
na 2 jaar proberen ontdekt dat ik endometriose heb.
starten met IUI, 20 maart eerste inseminatie gehad. utrogestan genomen, blijven nemen wat blijkbaar niet de bedoeling was. vandaag dus stoppen met de utrogestan op maandstonden wachten en zat terug naar gynecoloog voor opnieuw menopur te starten.
dacht echt dat het gelukt was :(

enkele vragen:
zijn er veel zwanger geworden met IUI?? want tegen mij zeggen ze dat die kans klein is.
wie gaat er nog bij dokter Daels/Billiet??

ging me eerst niet aanmelden, teveel verhalen lezen is ook niet goed he. maar ja alleen alles verwerken is ook nie simpel en weinigen verstaan deze situatie.

ik hoop hier wat steun en mss rust te vinden.

xxx

hoopvol9
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 december 2012, 10:37

Bericht door hoopvol9 » 8 april 2013, 20:51

Ik ben zelf (nog) niet zwanger geworden met iui maar hoop wel dat dat gaat gebeuren. Morgen is mijn 2e inseminatie.

Mijn zus is wel twee keer zwanger geworden met iui. Bij de oudste bij de 4e iui en bij de jongste meteen de 1e iui raak.

Ik heb begrepen dat de kans ongeveer 20% per ronde is. Wij doen iui-d.

cecilia
Berichten: 42
Lid geworden op: 8 april 2013, 18:14

Bericht door cecilia » 9 april 2013, 8:15

wat is iui-d???

ja die hoop heb ik ook bij 2de poging.
maar dacht nu ook dat het gelukt was(
heb vooral schrik voor de pijn bij mn maandstonden...

zwartje
Berichten: 155
Lid geworden op: 4 november 2012, 18:50

Bericht door zwartje » 12 april 2013, 13:45

Toen ik begon met iui had ik er veel hoop op.
Ik start maandag met iui nummer vier en ik merk dat mijn hoop toch wel slinkt.
Ik ben echt geen pessimist maar dat is mijn gevoel.
Ik zou graag na deze iui overstappen op ivf en we mogen ook, maar mijn vriend begint daar nu over te twijfelen omdat "onze condities zo goed zijn"
(jajaa maar toch nog niet zwanger na al die tijd :roll: )
Maar ja, het is "maar" 20% per ronde dus stel er je zo op in: 80% dat het niet lukt.
Zo kijk ik er nu naar en ik merk dat ik toch minder ontgoocheld ben als het niet lukt.
Maar hey, wie weet is iui nr 2 wel de goeie bij jou hé!
Ik duim

cecilia
Berichten: 42
Lid geworden op: 8 april 2013, 18:14

Bericht door cecilia » 12 april 2013, 14:38

de kansen om met endometriose zwanger te worden via IUI zijn nog beetje minder dan 20..
maar ze gaan max 3 keer IUI doen dus afwachten..

kbaal niet zo erg omda ze er zijn(alle vind het klote ze maja) heb veel meer schrik voor de pijn die ik nu weer zal hebben bij mn maandst, ben die pijn beubeubeu :'(

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Bericht door Kimmie01 » 13 april 2013, 9:13

cecilia schreef:de kansen om met endometriose zwanger te worden via IUI zijn nog beetje minder dan 20..
maar ze gaan max 3 keer IUI doen dus afwachten..

kbaal niet zo erg omda ze er zijn(alle vind het klote ze maja) heb veel meer schrik voor de pijn die ik nu weer zal hebben bij mn maandst, ben die pijn beubeubeu :'(
Waarom nemen ze de endo eerst niet weg en dan pas iui?

Ik heb geen endo maar wel 1 niet doorgankelijke eileider. Heb eerst 3 iui's gehad, dan een kijkoperatie + hysteroscopie en daar hebben ze het ontdekt. Nu moet ik nog 2 iui's doen maar heb er eerlijk gezegd geen hoop meer in.

cecilia
Berichten: 42
Lid geworden op: 8 april 2013, 18:14

Bericht door cecilia » 14 april 2013, 17:41

ik heb in januarie operatie gehad en dan hebben ze al dingen weggehaald, maar aangezien mijn pijn nog niet echt beter is zouden ze rapper op IVF willen overschakelen omdat anders de endo meer kans heeft om terug te komen.
nu nog eens IUI 2de, en erna dan mss pil omda we dan op reis gaan en ik lange cyclus heb wat niet goed is voor de endo en dan erna IVF denk ik... juli dan denk ik..
want als we op reis gaan moet ik de pil nemen.
en heb enkel mn linker eierstok..

Muisje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 april 2013, 23:12

Nieuw

Bericht door Muisje1 » 16 april 2013, 23:17

Hey iedereen,

Ik ben nieuw hier.
Nu al een jaar bezig om zwanger te geraken. Ondertussen ook al kijkoperatie, verschillende menopur behandelingen en inseminatie gehad.
Ze willen wel ivf doen maar heb telkens maar 1 of 2 eitjes klaar zitten terwijl ik toch 3 ampules menopur per dag inspuit.
Sinds vandaag terug maandstonden en morgen terug naar gyne.
Ik begin echt de moed op te geven, en het helpt niet als er zoveel in mijn omgeving zwanger zijn of net een baby hebben.

Heeft nog iemand ervaring met zo weinig eitjes die rijpen?
Ik ga trouwens ook bij dr daels/billiet.

Groetjes :wink:

cecilia
Berichten: 42
Lid geworden op: 8 april 2013, 18:14

Bericht door cecilia » 17 april 2013, 17:41

waarom kijkoperatie??
3 ampules per dag???? zoveel, ik halfje tot nu toe..
en geven ze een reden hoe dit komt?
mss heb ik je dan al eens gezien :-)
ja die moed... heb het er ook moeilijk mee..

heb jij kwaaltjes van de menopur??
heb zo pijn in onderbuik maar weet niet of het van mn maandstonden/endo of menopur komt??

gr

Muisje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 april 2013, 23:12

Bericht door Muisje1 » 17 april 2013, 20:16

De kijkoperatie was om wat eitjes te verwijderen zodat andere eitjes makkelijker konden rijpen zodat ze meer plaats hadden maar heeft dus nx uitgehaald.
Dr billiet zei dat ik een speciaal geval was omdat ik met zo een hoge dosis zo weinig eitjes hebben die rijpen.
Vandaag terug geweest en moet nu met iets nieuws beginnen inspuiten en hopen dat dit beter aanslaat zodat ze toch kunnen beginnen met ivf.
Heb jij ondertussen al resultaat? Van de menopur had ik van bijwerkingen enorm last van mijn emoties. Van het minste kan ik dan beginnen huilen.
Wanneer moet je terug op controle?

Groetjes

cecilia
Berichten: 42
Lid geworden op: 8 april 2013, 18:14

Bericht door cecilia » 19 april 2013, 22:27

oh ja die emoties nie normaal!!!
ik moet zaterdag terug.
succes!!!

Muisje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 april 2013, 23:12

Bericht door Muisje1 » 23 april 2013, 12:27

Ik ben nu ongeveer een week bezig met gonal f ipv menopur. Gisteren weer nog niet veel te zien en morgen moet ik terug. Eerlijk gezegd begin ik de moed wat te verliezen. Ze zegt dat ik een speciaal geval ben omdat mijn eitjes zo slecht rijpen. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen op den duur... Pff!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 24 april 2013, 12:10

hey muisje..

vooral de moed niet opgeven!
iemand dat ik ken kreeg nooit geen eisprong.. hebben haar erg veel hormonen ook gegeven..
op bepaald moment hoopte ze op echo dat ze eens gingen zeggen van ja je hebt een folikkel.. en toen was ze zwanger.. niemand begreep dit!
maar ondertussen wel al 20 weken ver!

Alles is mogelijk! desnoods doen ze dan ICSI ofzo!! geef vooral de moed niet op!

veel succes!

Muisje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 april 2013, 23:12

Bericht door Muisje1 » 24 april 2013, 12:40

Hey,
Deze morgen weer controle gehad. Weer maar 1 eitje die begint te rijpen. Nu gaan ze wss terug inseminatie doen. En als het nx is moet ik even stoppen. Ze zei dat ik moet vermageren en dat het dan mss beter zal lukken. Het is wel zo dat ik door al die hormonen ben bij gekomen. Ik ben een beetje ten einde raad en zit met de gedachte dat het nooit zal lukken....

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 24 april 2013, 13:35

kom op zal zeker wel lukken..
het is mss soms eens beter om even een pauze in te lassen.. zodat je lichaam inderdaad terug wat tot rust komt..
ga nu volop voor deze poging! en neem mss nadien maand of twee rust.. ja ik weet dat is het laatste wat je wilt.. maar soms helpt het echt wel om meer tot rust te komen en terug met volle moed en goesting eraan te beginnen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten