iui Jette

IUI Forum
Loes83
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 februari 2013, 14:35

iui Jette

Bericht door Loes83 » 21 mei 2013, 12:15

Dag allemaal,

mijn eerste forumberichtje hier...
Ik zal me even voorstellen: wij proberen nu een jaar tevergeefs zwanger te worden. Omwille van bloedingen zijn er al vrij snel een aantal onderzoeken gebeurd, met als resultaat: alles is bij ons in orde (maar toch lukt het niet). Ik heb nu net een half jaar enkel hormoonstimulatie erop zitten in Imelda en vanaf volgende maand stappen we over naar Jette. Op de afspraken die we daar al gehad hebben stelden ze IUI voor. We krijgen de uitleg binnenkort, maar heeft iemand van jullie ervaring met IUI in Jette? Hoe wordt dat georganiseerd?

groetjes
Loes

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 21 mei 2013, 12:31

Hallo Loes,

Ik had vorige maand een eerste IUI in Jette na een paar keer hormonale stimulatie buiten Jette.
Na de nodige tests gaan ze de volgende cyclus van start met stimulatie. Dag 3 laat je bloed prikken en word je gebeld in de namiddag om te zeggen dat je mag starten. Ze geven je ook al een nieuwe afspraak voor dag 8 met bloedprik en echo. Ze bellen je steeds in de namiddag om je te laten weten wat je verder moet doen en op welke dag (bloedprik en echo's). Afhankelijk van je cyclus mag je rond dag 14 voor IUI gaan, 36u ervoor spuit je pregneyl (ook hier bellen ze je voor met het exacte uur). Je man gaat een tweetal uur voor jou een staaltje afgeven, daarna ben jij aan de beurt. Het duurt een tiental minuutjes en dan blijf je een tiental minuutjes liggen. Ik heb er niets van gevoeld.
14 dagen erna weet je of je het groot lot hebt gewonnen.
Iedereen in Jette is super vriendelijk. Je wordt heel goed opgevolgd en kan ook volop vragen stellen.
Ik heb er alleszins een goed gevoel over. Nu alleen nog zwanger raken :D

Loes83
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 februari 2013, 14:35

Bericht door Loes83 » 21 mei 2013, 12:42

Waitykaty,

bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Moeten die bloednames allemaal in jette of mag je huisarts dat ook doen?
En hoe lang moet je partner daar blijven? Ik hoorde van iemand dat hij daar moet blijven tot ze het helemaal gecontroleerd hebben?
Bij de hormonale stimulatie moet ik vier-vijf keer gaan tussen dag 13 en dag 20 voor follikelmetingen. Is dat ook zo vaak in Jette?
Ik zie er eerlijk gezegd heel erg tegenop, weer al die doktersbezoeken, maar alles voor het goede doel zeker?
Al weegt het momenteel wel heel zwaar door...

Heel veel succes in ieder geval!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 21 mei 2013, 13:34

Hey Loes

Je kan dat bij je huisarts doen maar dan moet je meer betalen.. een administratieve kost geloof ik.

Wat neem je als hormonenbehandeling? mss moet je dan iets meer krijgen als je zo vaak moet terug gaan.
Toen ik 1 tablet clomid nam moest ik tot 5 keer teruggaan. nadien moest ik er twee nemen en dan was het direct prijs op dag elf een goede follikel..

mss ff afwachten..

Succes!

Loes83
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 februari 2013, 14:35

Bericht door Loes83 » 21 mei 2013, 13:41

Hey,

ik neem clomid, maar een halfje omdat ze angst had voor mijn migraine. Aangezien dit mijn cyclus niet versnelde, heb ik gevraagd of 1 heel pilletje niet beter zou zijn (aangezien de hoofdpijn wel meevalt), maar ze vreesde voor overstimulatie. Dus is het elke keer wachten tot dag 20.
In Jette gingen ze wel andere medicatie voorschrijven, hopelijk heeft die meer effect.
Maar ik kan zo moeilijk wachten tot volgende maand voor de uitleg:)

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 23 mei 2013, 11:19

Dat begrijp ik..

Hier net maandstonden gekregen dus tweede IUI-D is geen succes...

Had wel cyste ook dus kga wel vragen of die clomid voor mij dan wel goed is ook.
Straks bellen ze.. want ik was gisteren mijn bloed laten nemen. maja ondertussen weet ik wel al hoe laat het is...

Loes83
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 februari 2013, 14:35

Bericht door Loes83 » 23 mei 2013, 12:01

Oh spijtig om te horen...
Ga jij ook in Jette? Want ik dacht dat hij vorige keer gezegd had dat hij geen clomid ging voorschrijven voor mij. (maar dat was maar de eerste kennismakingsconsultatie, dus ik weet nog niet veel).
Hier was het vandaag eindelijk een positieve follikelmeting, dus is het weer even spannend.

groetjes en veel goeie moed voor de volgende reeks!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 23 mei 2013, 13:52

hey loes

ja ik ga in Jette..
Ben wel benieuwd wat ze straks aan telefoon gaan zeggen. want ja ik weet ondertussen wel al dat ik niet zwanger ben.
Kben ook bang voor de cyste die ik had.. khoop dat die nu meekomt met mijn maandstonden..

Kga wel ff vragen of die clomid dan goed voor me is, want ja als ik er cystes door krijg.. het donorzaad is al duur genoeg en ik wil niet teveel verprutsen aan Clomid en IUI dat mss niet werkt.. snap je?
Ik weet het allemaal niet zo goed.. heb zo twijfels.. kan ook door teleurstelling zijn.

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 23 mei 2013, 18:46

Hello,

Ik heb bij een andere gyneco 6 maanden clomid genomen waar ik horendol van werd (hoofdpijn, zweten, irritatie,... het volledige pretpakket).
Daarna ben ik naar Jette gegaan waar ze me onmiddellijk Gonal F hebben voorgeschreven, dit zijn inspuitingen. Je moet tussen dag 3 en dag 12 (ongeveer) jezelf een spuitje zetten met een prikpen (doet helemaal geen pijn, ik ben zelf een grote angsthaas), daarna dag 12 pregnyl en dag 14 heb ik inseminatie of moet je het natuurlijk doen.
Ik doe mijn bloedonderzoek in Jette altijd samen met de echo. Ik vind het wel handig om alles samen te doen, ter plekke. Meestal ga ik op dag 2 's avonds voor de bloedafname, dag 3 starten na telefoontje, dag 8 echo en bloed, dag 11 echo en bloed. Soms doen ze eens een echo extra, afhankelijk van hoe je op de behandeling reageert.
ik dacht dat het allemaal super belastend zou zijn maar uiteindelijk valt het heel goed mee. Ze zijn er super efficient en vriendelijk, ik heb nog nooit langer dan 10 minuutjes moeten wachten.
Mijn partner heeft vlak na de eerste afspraak daar bloed laten trekken en een afsrpaak gemaakt voor een staaltje (vond hij niet zo leuk). Je man mag het staaltje ook thuis aanmaken, zolang hij het maar binnen het uur binnenbrengt.
Daarna is hij nog één maal meegekomen naar de arts om de resultaten te bespreken.
Bij welke dokter ga je? Ik ga bij Devos.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 23 mei 2013, 20:11

Wij gaan bij dokter vloeberghs.. ja het is iui met donorzaad. Ik ga nog een keer met clomid proberen en ondertussen ook eensenaar dokter gaan om te bespreken wat eventueel mogelijk is bij volgende behandelingen x x

Succes

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 23 mei 2013, 20:17

Wij gaan bij dokter vloeberghs.. ja het is iui met donorzaad. Ik ga nog een keer met clomid proberen en ondertussen ook eensenaar dokter gaan om te bespreken wat eventueel mogelijk is bij volgende behandelingen x x

Succes

Balmain
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 mei 2013, 7:46

Bericht door Balmain » 26 mei 2013, 9:45

Vraagje dr Vloeberghs is die nog altijd ziek ofzo?
Jan van de echo's heeft dit nu toch al een paar keer tegen mij gezegd. Hij moest mijn arts weten voor een beslissing te nemen.
Bovendien was onze consultatie van 2 weken geleden overgenomen door dr Blockeel.

Ik vind dat je aan de echo's soms toch wel serieus kunt wachten, maar de combinatie bloed - echo is idd handig.

Maar iedereen is super vriendelijk en als je vragen hebt bellen ze je zeer snel terug met het antwoord.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 27 mei 2013, 11:40

Hey balmain

ja ik heb net gebeld voor afspraak bij de dokter en ze is dus inderdaad voor langere tijd afwezig. het is onmogelijk om bij haar een afspraak in te plannen. Ik heb dus op 17 juni nu afspraak bij dokter Blockeel.

Ja bloed en echo gaat nog vrij snel hoor.
Ik vraag altijd zo vroeg mogelijk :) dan is de wachttijd wat korter en dan doen ze op het werk niet lastig:) maar nu moet ik op zondag gaan dus heb ik zo laat mogelijk gevraagd:) kwestie van nog iets te slapen op de vrije dag

waitykaty
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 mei 2013, 12:12

Bericht door waitykaty » 29 mei 2013, 19:39

Hello,

Ik ga bij dokter Devos, nog iemand?

Balmain
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 mei 2013, 7:46

Bericht door Balmain » 30 mei 2013, 20:36

Amai ik heb het vanavond mogen horen tijdens bloed. Was mijn kaartje vergeten ,en heb echt een preek gehad vd verpleegster .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten